Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Azt hiszem pont én nem voltam az, aki semmit sem próbált tenni a közlekedés javítása érdekében a dkv-nál. Hetente több javaslatot "nyújtottam be" az ügyfélkapun keresztül, mindet lesöpörték!
Apróság, de a honlapjukon az egyik észrevételem még mindig hibásan van. Konkrétan a 36Y útvonala a térkép szerint. Be van rajta jelölve végig a Nagyállomásig, holott ez a járat a Doberdó utcáig közlekedik. Amikor felhívtam rá a figyelmüket, akkor azt válaszolták "nagyképűen", hogy ez így jó, mert a teljes járatcsaládot (36/36A/36E/36Y) tartalmazza. A dolog ott bukik, hogy a 36/36A/36E járatnál található térkép NEM tartalmazza a 36Y-t.
Apróság, de félrevezető annak, aki nincs tisztában a dolgokkal, ráadásul 2 perc kemény fizikai munkával orvosolható lett volna. (Véleményem szerint több idő ment el a válaszlevél megírására, mint a kép javítása igénybe vett volna egy Paint-tal.)
Másik példa, hogy a "vonatozó" járatokat is rendszeresen jeleztem nekik, és olyan javaslatot is tettem a megoldásukra, amely nem került volna plusz kiadásba a dkv-nak. Válasz: Nincs tervben menetrend módosítás. (Mindezt úgy, hogy 10-12 napon belül nagyobb, több járatot érintő módosítás is történt.)
Szóval ne csodálkozzanak, hogy az emberek sz*rnak bele az általuk nyújtott "szolgáltatásba", és inkább más módját választják a közlekedésnek.
Arról nem is beszélve, hogy a szóló buszaik súlyosan egészségkárosítóak! A folyamatos, hangos nyikorgás, zörgés a legtöbb esetben már fülsértő, az utastájékoztató folyamatos bömbölése max. hangerőn (valami kontakthiba lehet velük) szintén. Természetesen jótékony hatással van az utasok egészségére, közérzetére az is, hogy bezárt! ablak mellett ömlik az utastérbe a kipufogófüst. (A motor burkolat elvált a karosszériától, vagy épp lyuk van rajta, így semmi sem akadályozza meg hogy bejusson az utasok közé.)
A mostani esettel mit érek, hogy jelzem náluk? (Hamarabb elment a busz.) Max. előveszik a járművezetőt, elvonják tőle a plusz juttatásokat, így még kevésbé fogja lelkesen végezni a munkáját, a szemében az utas egy g*ci senki lesz, aki miatt nem kap elég fizetést. Következmény: csak azért sem fogja megvárni a megálló fele futó utast.
Ráadásul véleményem szerint ez a dolog nem is a járművezető sara, hanem azé az illetőé, aki a menetrendmódosításokat kitalálja, az útvonal időtartamát megszabja. Miért kell egy olyan útszakaszra, ahol 5 perc alatt végig lehet menni kényelmesen 8-10 perces menetidőt előírni? Most a sofőr vagy nézi a kiírást, és hallgatja a buszon ülő utasokat, hogy sietnének, induljon már el, vagy nem figyeli, és előfordulnak ilyen apró "balesetek", hogy a pontosan érkező utas szív. Konkrétan a 36-ossal az a baj, hogy a Hajdú Volán idejében a hivatalos menetidő 26 perc volt, jelen esetben 29. A Volánnál a tényleges menetidő 24-25 perc körül volt, azaz az így is az előírton belül. Mindezt úgy, hogy "kényelmes" 40-45km/h sebességgel cammogott a 35-ös főúton. Akkor most miért 29? Plusz lámpák nem kerültek beiktatásra az adott útszakaszon. Ráadásul a Volán idejében elég volt kettő busz erre a járatra (fél órás követés esetén), most folyamatosan keringenek a sofőrök össze-vissza, sok esetben nem is tudja melyik járatot viszi (többször előfordult, hogy a 35Y nem fordult le a Harmat utcára, mert a sofőr elfelejtette, hogy ott le kell). Ráadásul így több buszra is szükség lehet.
Meg kell vizsgálni az utasszámokat is az egyes időszakokban mindkét viszonylatnál, mivel a 46-os ürességén nem fog segíti ha összekötik a 44-essel.
csak akkor éri meg összekötni ha buszt spórolunk vele, de ha nem és esetleg a 44-es, vagy 46-os miatt a "másik" viszonylatra is nagyobb buszt kell berakni, akkor nem fogják megvalósítani. A másik ellenérv, hogy nincs decentrum egyik végén sem, mondjuk itt tökéletesen lehetne aklkalmazni a vezetőváltást, akár a tankernél is.
Gondolom kaptam volna egy limuzint frakkos sofőrrel! :) Még azt se tudják sokszor pótolni, ha lerohad valamelyik "szépújbusz", nemhogy az én "pitiáner" problémámmal sz*rakodjanak.
Jelenteni a dkv-nak? Minek? A kedves marketinges hölgy (a neve nem jut eszembe) megmagyarázta volna, hogy biztos az órám nem járt pontosan, mert ők a világegyetem központi időmérő rendszeréhez igazítják a járműveik mozgását. (Az már mellékes, hogy a pontosido.hu szerinti óra alapján az órám 2 másodperc sietésben volt a kérdéses napon.)
Nem, én a dkv ügyfélszolgálatával megszűntettem mindenféle kommunikációt, max. (fél)hangosan a családtagjaikat és foglalkozásukat vagyok hajlandó emlegetni ha gondom van (márpedig sajnos van) a cégükkel. Rengeteg hibára próbáltam felhívni a figyelmüket, mindig a "nincs tervben, úgy jó ahogy van, nincs pénz, továbbítottuk a megfelelő osztályra, várjam a választ, pontos adatok alapján nem lehet eljárni (ott volt a járatszám, pontos idő, rendszám) stb" válaszokat kaptam. A regisztrációmat is csak többszöri kérésre (a végén már az adatvédelmi törvénnyel való fenyegetéssel) voltak hajlandóak törölni több, mint 60 nap után.
Szerintük nem probléma, hogy a buszok okádják befele a kipufogófüstöt (végülis Louis-tól megtudtuk, hogy ólomdús hegyilevegőt árasztanak magukból), a kapaszkodók nincsenek rögzítve, balesetveszélyes több helyen a járművük (Éles acélcső mered karfa címen az égnek).
Tegnap egészen Belényesig kocsikáztam, azért láttam visszafelé a 44-est.
Érdemes megjegyezni, Debrecen testvérvárosában, Nagyváradon is jártam. Na, ott nincsenek nyúlfarknyi viszonylatok, és összesen - ha jól tudom - 17 autóbusz-viszonylat közlekedik.
Ezért kéne elgondolkodi azon, hogy a 44-est össze kéne vonni a kelet felé közlekedő viszonylatokkal. Egyrészt (talán) több utas lenne, másrészt a 46-os családnak is vannak időszakai, amikor üred midik közlekednek rajta, miközben csúcsban tömött csuklósok szaladgálnak.
A nyomoronc járat kb. 3-4 perccel hamarabb elment a megállóból (kb. ennyi időbe tellhet neki megtenni az agrár megállóval egyetemben a belátható útszakaszt+békéssy piros lámpa), így "csak" 60 percet kellett várnom a következő buszra!
Fel kellett volna hívnod a forgalomirányítást, hogy valamit küldjenek érted.
De utólag is tudod jelezni a forgalom giliszta dkv.hu címre. Érdemes lenne.
Azt nem értem én se hogy a trolik mért nem várják be a józsai buszt sok utas szív emiatt. 10-es, 32-es állandoan együtt járnak így szinte egyszerre megy el minden a trolikkal együtt. Csak a 42-es marad de azt meg nem lehet elérni mert ott áll meg a tér szélén. 20 percig semmi nem jön.
Kis hétvégi szösszenet (szombat délelőtt 10 óra körül), azaz miért folyt el az agyvizem "szeretett" szolgáltatónk produkciójától...Beérkeztünk a Segner térre (hétvégén csak odáig jár a józsai), átbattyogok a troli megállójába, nézem a totemoszlopot, a következő 3-as troli (Csapó utcán lett volna dolgom) írd és mondd 14 perc múlva indul! Itt már káromkodtam egy szépet, mondom nézzük az alternatívákat és séta (3-4 gerincsérvvel nem olyan kellemes móka azért...) Alternatíva NINCS! A 4-es troli ugyanis a 3-as előtt ment el 2 perccel, majd a 3-as után indult volna 2-3 perccel. 25-ös jött végül olyan 7 perc várakozás után, természetesen tömve. Zip algoritmust használva felfértem éppen még az eddigi utasok "nagy örömére". Elintézvén dolgaimat a Szent Anna Piac sarkon bukkantam ki, látom hogy a 31-es ott áll a lámpánál. Futni nem futok, úgyis jön a 32-es azonnal, ugyanis az utam a Délibábhoz vezetett volna. Kivártam a dkv azonnal értelmezését (12 percet ácsorogtam az Alexandra előtt!!!) Elintézvén dolgomat, észleltem, hogy jó lesz gyorsítani a tempóm, mert hamarosan jön a buszom hazafele. óra 7-re értem a Kertváros megállóba, gyanús volt hogy olyan üres a környék, mint a 2-es villamos nyomvonalán, de abban a biztos tudatban voltam, hogy "pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás" címszóval azonnal jön is a buszom (óra 8-ra kellett megjelennie). Biztos, ami biztos megszemléztem mindkét irányban a belátható útszakaszt (Tűzoltóság-Békéssy Béla kanyar), de cikisbusznak nyomát se láttam! Gondolhatjátok, hogy mi történt? A nyomoronc járat kb. 3-4 perccel hamarabb elment a megállóból (kb. ennyi időbe tellhet neki megtenni az agrár megállóval egyetemben a belátható útszakaszt+békéssy piros lámpa), így "csak" 60 percet kellett várnom a következő buszra!Hát a jó édes ... annak, aki ezt a menetrendet megszülte! És csodálkozik a "parasztja", hogy már a kutya se jár ezekkel a vackokkal? Nem kell messzire menni! 5-6 évvel ezelőtt (igen Hajdú Volán idejében) ezt a kis körsétát, amit megtettem meg lehetett oldani 2 óra alatt cakk-pakk. (Pedig akkor a Doberdóig járt a józsai hétvégén!) Ma (figyelem! kiszámítható szolgáltatás idején) mindez 4 órát rabolt el az életemből!
Megváltoztatnám a 41-es, a 41y-os és a 45/45H-s járatok útvonalát. A 41(y)-es járatok útvonalát felcserélném a 45(H)-s járatok útvonalával a Helyközi-autóbuszállomásig. Így, mivel rövidebb lett a menetidő a 45-ösön, így a járat ki tudna menni a Kéknyelű utáig úgy, hogy 60 perc alatt megtesz egy fordát. A 41(y).os járatok menetideje is belefér az egy órába a M1-ben.
A 41-es új útvonala: Vincellér utca - István út - Kishegyesi út - Segner tér - Nyugati utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Vámospércsi út - Létai út - Kinizsi nyomda
A 41y-os új útvonala: Vincellér utca - István út - Kishegyesi út - Segner tér - Nyugati utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Vámospércsi út - Létai út - Lahner utca - Diószegi út
A 45-ös új útvonala: Vincellér utca - István út - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktá utca - Vámospércsi út - Fancsika - Kéknyelű utca
A 45H-s új útvonala: Vincellér utca - István út - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktá utca - Vámospércsi út - Fancsika - Kéknyelű utca - 48-as út - Nagycsere - Haláp
Komolyan, a DKV honlapját mostmár csak a nevetséges helyesírási hibák miatt lehet böngészni... :S
"Útjavítási munkálatok miatt 2012. október 24. és 27. között félpályás útzár lesz Kismacson, a Napraforgó utca teljes szakaszán.
A 33-as, 33Y-os, valamint 33E jelzésű autóbuszok útvonala nem változik, azonban a félpályás útlezárás miatt néhány perces menetrendi késésre kell számolni.
Megértésüket köszönjük!"
"2012. október 20-án, szombaton a Nagyerdei körúton 22 órától üzemzárásig pályafelújítási munkálatokat miatt vágányzár lesz az Egyetem és a Medgyessy sétány között."
A lényeg, hogy a jelenleginél jobb útvonal kell. Ez az oda-vissza különböző útvonal senkinek se kedvez. Aki a reptérről menne a Nagy Lajos Király térre, annak várni kell, amíg a Doberdóról visszamegy a busz. Már ha megy...
A reptéri busz útvonala. Egyébként nagyon hasonló javaslatot adtunk mi is, csak nem Csapó-Kassai, hanem a Péterfia - Hadházi úton gondoltuk. Nézd meg a booking.com-on hogy hol vannak szállodák. :)
Ez igaz, de a Nagy Lajos Király tér után a Kölcsey-nél áll meg legközelebb, tehát az Egyetem sgt és a Csemete utca közötti távot a Füredi úton is megtehetné. De én továbbra is ezt az útvonalat javasolnám, így mindkét irányban érintve lenne minden fontos úticél.
A DKV vonalhálózati térképe szerint ott megy a reptéri járat :S Legalábbis valahol a Füreditől délre megy a Csemetéről a sugárútra (vagy visszafele, nem tudom) és más utca nem nagyon játszik.
A 23-as azért megy ott (már elég régóta), mert a Füredi - Nádor utcán nem lehet jobbra kanyarodni a 2-es villamos "építése" miatt. Ezért a Dózsa Györgyről megy tovább egyenesen, és úgy érinti a Nádor utcát.
A reptéri járat mit keresne a Honvéden? Kesze-kusza egy útvonala van, de tudtommal ott nem jár. Max lehet olyan elnevezésű megállója.
Ma reggel láttam egy 23-a buszt a Honvéd utcán. Csodálkoztam, mert úgy tudtam hogy ott nem jár busz. Mint megtudtam, a DKV oldala szerint a reptéri járat megy arra. Az 23-as néven fut?