Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A Kishegyesin konkrétan kicserélték a totemek kijelzőit olyanra, mint a többiben is van. Igaz, így kisebb a kijelző, de mégis jobb. Így a tesco oldalában lévő totemnek sem rossz már az egyik sora.
A 41y-os buszoknak csináltak egy új kiírást a csatornázás miatt. Így a Diószegi út helyett a Bayk András utca van kiírva a kijelzőre. Ezt a 15y-os járatoknál is meg lehetett volna csinálni, hogy Lahner utca helyett Diószegi utat írjon ki.
A 403 kinn volt reggel is és este is, csak a 2-es vonalon.
MÁS:
Az utas(félre)tájékoztató most is remekelt. A Nagyállomástól egészen a Harstein kertekig egy megállóval későbbi megállót mondott be, bármit is próbált bűvészkedni vele a sofőr. (pl. Hal-köz helyett Buszvég)
Tényleg ideje lenni kikapcsolni az egészet, amíg rendesen, üzembiztosra meg nem tudják csinálni. Mi csak - kínunkban - röhögünk rajta, de egy nem debreceni számára ez maga a pokol, főleg ha hallgat rá.
És IGEN! Ezt is sikerült elérni. Most már UTASLEMARADÁS van a trolin is!
Többen maradtak a 7:28?-as 3-as troliról le a Buszvégnél, a Csokonai Szinháznál, valamint a Burgundia utcánál is! Tovább nem nyomorogtam, így nem tudok a továbbiakról részleteket! Milyen jól jött volna a 404-es, vagy a DUD-763 troli elektronikával?
Ráadásul nem tudom, hogy miért kell 25 fokra beállítani azt a nyamvadt fűtést, az emberről ler*hadt a gönc ez alatt a 3 megálló alatt is!
A tekintetes önkormányzatnál észbe kaphatnának már végre. Ebből így nehezen lesz új mandátum a dkv és a 2-es villamos miatt.
Van amikor az a része fagy le, így a pontos idő a múltba téved. Bár volt egy sokkal mulatságosabb eset is, amikor 2034. jan. 1-jét jelzett ki. :) Sajnos le kellett szállnom, így nem tudtam lefotózni. Az ellenőrök is ott röhögtek rajta, miután észrevették.
Lehet, hogy már előttem írta valaki, csak én nem olvastam, úgyhogy ezért előre is elnézést kérek, de a Kishegyesi úton lévő utastájékoztató oszlopokat megpofozták, a Veres Péter utcát "VERES P. U."-nak, a Vincellért "VINCELL. U."-nak írja, de a Segner teret is "SEGNER T."-nek mutatja. És asszem a Nagyállomást is "NAGYÁLL."-nak írja talán, de ebben nem vagyok biztos, a lényeg, hogy szerencsére volt hajlandóság arra, hogy kijavítsák a nevetséges hibákat, amiket főként a végállomások neveinek ki nem férése okozott. Ugyanakkor a TESCO oldalában lévő megállóban este most is ugyanúgy sötét az egyik sor, mint akkor volt, amikor odatelepítették az oszlopot. De legalább nem sír a szemem ezektől az egyébként nagyon hasznos kijelzőktől, így már sokkal szebben néznek ki. :)
A tegnap esti (21 óra utáni!!!) 19-es is 07:14-iet mutatott, amikor felszálltam. Számomra ez teljesen új, az idő eddig pontos volt, még akkor is, amikor a megállókat nem mutatta, mert beragadt a Júlia-telepnél.
Jó lenne, ha végre "megheggesztenék" azt a nyamvadt utastájékoztatót. Eddig "csak" össze-vissza fecsegett, most már cifrázza a drága. Folyamatosan ugrál a hangerő a 0 és teljes hangerő között átmenet nélkül. Azon kívül, hogy idegesítő, még egészségkárosító is (elég nagy a max. hangerő, kifejezetten fülsértő volt). (LMG-115)
Egyébként sem értem, hogy 3 és fél év alatt hogy-hogy nem lehetett kipofozni a rendszert?
Tegnap mentem a 12-essel a Klinikára és útközben a 31-esen két szólót is láttam, mindezt a délutáni csúcsban, fél három körül!
Ma délelőtt meg kimentem a Segner térre nézelődni egy kicsit (azért nem volt olyan kicsi, majd' 30 percig ott voltam :) ), és volt egy-két érdekesség. A 13-ason láttam egy Midit, asszem KZV-839 volt a rendszáma, ezt a buszt néhány napja a 46Y-on is láttam. Ezen kívül meg a 386-os Trollino önjáró üzemmódban elrohant a Kishegyesi út felé, hogy hova ment, azt én nem tudom. A 34A-ra rengetegen szálltak fel, a mögötte jövő 24-esre meg csak ketten, igaz, mire odaért a Segner térre, már eléggé tele volt, de azért meglepett a dolog. Am ezenkívül minden úgy ment, ahogy hétvégén szokott...
Mivel tanítási időszakban negyed óra különbséggel két 37-es is indul Halápról Debrecenbe (6:30, 45), ezért az egyik járat, amire nem lesz szükség a Nagyállomáson, az közlekedhetne 45H-s jelzéssel a Vincellér utcáig. Így az utasoknak nem kellene átszállni egy másik járatra, hogy a Belvárosba jussanak.
A Széchenyi utcán az új megállót mikor adják át???
Amióta csak csúcsidőben működnek a Derék utcai lámpák, azóta a 25/25y járatok zavar érzékenysége is lecsökkent. Napközben legtöbbször pontos (a 25y mindig összeszed néhány perc késést, míg a 25-ös pontos!), míg csúcsidőben átlagosan 2-5 perc késés fordul elő.
Erre írtam, hogy meg van engedve nekik, hogy béreljenek, vagy vásároljanak ha nincs elég. :)
Az elején is meg volt nekik engedve, és terveztek is - ha jól emlékszem - 7 db csuklóst vásárolni. Ezt akkor sem tették meg, amikor szükség lett volna rá, mert állandó volt az utaslemaradás (a legdurvábban talán a 30-ason látszott). Most, amikor már 31-esre is elég a szóló csúcsidőn kívül, eszük ágában sincs.
A hosszúságra lehet hivatkozni (egyébként csak másfél méter a plusz:)), de a hátsó kerék kormányzásra nem. Húzócsuklós buszoknál (pl. 280-as) azért kanyarodik a hátsó kerek (sok esetben kényszerkormányzott), hogy ezzel csökkentsék a farsöprést, de egy tolócsuklósnál (pl. Volvo 7700A) erre nincs is szükség, hiszen a farsöprés igen elenyésző
Azért "mellékhatásként" a 280-as képes a 260-as ívén kanyarodni/megfordulni, míg a Civis18 nem lesz képes a Civis12 kanyarodását lekövetni. Szűk fordulókban (amilyen a Kossuth-Klaipeda kanyar is) ez nagyon sokat jelent.
Na ez az, amit egy Civis18-cal sosem tudsz megcsinálni. ;)
Erre írtam, hogy meg van engedve nekik, hogy béreljenek, vagy vásároljanak ha nincs elég. :)
De tudod ez a legkevesebb, hogy csuklós, vagy nem csuklós! Lehet két szólót is indítani egyszerre, vagy akár pár perc eltéréssel a húzós időszakban. (A HV esetében ezt csinálták két csuklóssal Józsáról a reggeli csúcsidőben.)
Egyébként meg kell lennie szabad csuklósnak is, mert trolipótlón is "vigyorgott" már rendszeresen Civis18-as, és kellemes volt végignézni azon a 3 utason rajta, miközben épp lemaradsz egy másik buszról, mert nem férsz fel rá!
Ilyenkor azért lepereg az összes dkv vezető komplett családfája (legalább az agyadban), pár ősi foglalkozással elegyítve. Nem, nem mamut után rohangáltak. :)
De ez belefér az "elvétve" kategóriába. 41-esen is látok csuklóst, bár főleg hétvégente. A Volán idejében az 1-es, ex 6-os, 19-es, ex 29-es, új 30-as mindig csuklós volt. A 30-as azóta csuklós a DKV-nál, amióta Bánkig járt. Addig szóló volt rajta, a 19-essel együtt.
Ez igaz, de akkor még "normális" csuklós buszok jártak, a mostaniaknak nem "kormányzott" a hátsó kerekük, és 2m-rel hosszabbak is.
A hosszúságra lehet hivatkozni (egyébként csak másfél méter a plusz:)), de a hátsó kerék kormányzásra nem. Húzócsuklós buszoknál (pl. 280-as) azért kanyarodik a hátsó kerek (sok esetben kényszerkormányzott), hogy ezzel csökkentsék a farsöprést, de egy tolócsuklósnál (pl. Volvo 7700A) erre nincs is szükség, hiszen a farsöprés igen elenyésző.