Keresés

Részletes keresés

DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.10 0 0 4986

Az marha jó...

Am kint van a MAZ troli, de csuklós Ikarust nem láttam én se...

Előzmény: atty707 (4983)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.10 0 0 4985

Annyit fűznék még hozzá, hogy a buszvégnél is már normálisabban működnek a kijelzők, kb. úgy, mint a Csokonai Színháznál. :)

Előzmény: DBvonatinfó (4981)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 4984

Én lefotózhattam volna, mert egyedül ültem egészen a buszvégig, de nem kell nekem a balhé, egyesek ugranak rá.

Előzmény: atty707 (4982)
atty707 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 4983

És IGEN! Ezt is sikerült elérni. Most már UTASLEMARADÁS van a trolin is!

Többen maradtak a 7:28?-as 3-as troliról le a Buszvégnél, a Csokonai Szinháznál, valamint a Burgundia utcánál is! Tovább nem nyomorogtam, így nem tudok a továbbiakról részleteket! Milyen jól jött volna a 404-es, vagy a DUD-763 troli elektronikával?

Ráadásul nem tudom, hogy miért kell 25 fokra beállítani azt a nyamvadt fűtést, az emberről ler*hadt a gönc ez alatt a 3 megálló alatt is!

A tekintetes önkormányzatnál észbe kaphatnának már végre. Ebből így nehezen lesz új mandátum a dkv és a 2-es villamos miatt.

atty707 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 4982

Van amikor az a része fagy le, így a pontos idő a múltba téved. Bár volt egy sokkal mulatságosabb eset is, amikor 2034. jan. 1-jét jelzett ki. :) Sajnos le kellett szállnom, így nem tudtam lefotózni. Az ellenőrök is ott röhögtek rajta, miután észrevették.

Előzmény: marky-511 (4979)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.09 0 0 4981

Lehet, hogy már előttem írta valaki, csak én nem olvastam, úgyhogy ezért előre is elnézést kérek, de a Kishegyesi úton lévő utastájékoztató oszlopokat megpofozták, a Veres Péter utcát "VERES P. U."-nak, a Vincellért "VINCELL. U."-nak írja, de a Segner teret is "SEGNER T."-nek mutatja. És asszem a Nagyállomást is "NAGYÁLL."-nak írja talán, de ebben nem vagyok biztos, a lényeg, hogy szerencsére volt hajlandóság arra, hogy kijavítsák a nevetséges hibákat, amiket főként a végállomások neveinek ki nem férése okozott. Ugyanakkor a TESCO oldalában lévő megállóban este most is ugyanúgy sötét az egyik sor, mint akkor volt, amikor odatelepítették az oszlopot. De legalább nem sír a szemem ezektől az egyébként nagyon hasznos kijelzőktől, így már sokkal szebben néznek ki. :)

DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.09 0 0 4980

Ez egyáltalán nem szokatlan. Hétvégén a 13-ason midi szokott lenni.

 

Sejtettem és hát nem tolongtak rajta... :)

 

Valószínűleg a vásár miatt. A 24-essel 40 perces kört kell tenni, hogy a vásárba eljuss.

 

Ez igaz és ezen kívül meg vasárnap este 22Y-vel mentem arrafelé és akkor is sok embert láttam a buszokon ülni.

Előzmény: LoLkA (4974)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 4979

A tegnap esti (21 óra utáni!!!) 19-es is 07:14-iet mutatott, amikor felszálltam. Számomra ez teljesen új, az idő eddig pontos volt, még akkor is, amikor a megállókat nem mutatta, mert beragadt a Júlia-telepnél.

Előzmény: atty707 (4977)
atty707 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 4978

Változott, de titokban tartják. Amúgy is mi az a 2 óra várakozás? :)

Előzmény: LoLkA (4975)
atty707 Creative Commons License 2012.10.09 0 0 4977

Jó lenne, ha végre "megheggesztenék" azt a nyamvadt utastájékoztatót. Eddig "csak" össze-vissza fecsegett, most már cifrázza a drága. Folyamatosan ugrál a hangerő a 0 és teljes hangerő között átmenet nélkül. Azon kívül, hogy idegesítő, még egészségkárosító is (elég nagy a max. hangerő, kifejezetten fülsértő volt). (LMG-115)

Egyébként sem értem, hogy 3 és fél év alatt hogy-hogy nem lehetett kipofozni a rendszert?

 

by-169 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 4976

Ma láttam a régi Rába tolócsuklóst a Pesti úton befelé menni.

LoLkA Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4975

Az Egyetem megállóban a régi 13-as menetrendet láttam kirakva. A honlap sem frissült a mai napig.

Most akkor mi van?

Változott a 13-as menetrendje vagy nem?

LoLkA Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4974

volt egy-két érdekesség. A 13-ason láttam egy Midit, asszem KZV-839 volt a rendszáma, ezt a buszt néhány napja a 46Y-on is láttam.

 

Ez egyáltalán nem szokatlan. Hétvégén a 13-ason midi szokott lenni.

 

Ezen kívül meg a 386-os Trollino önjáró üzemmódban elrohant a Kishegyesi út felé, hogy hova ment, azt én nem tudom. 

 

Valószínűleg tankolni az ITK-hoz.

 

A 34A-ra rengetegen szálltak fel, a mögötte jövő 24-esre meg csak ketten,

 

Valószínűleg a vásár miatt. A 24-essel 40 perces kört kell tenni, hogy a vásárba eljuss.

Előzmény: DBvonatinfó (4973)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4973

Tegnap mentem a 12-essel a Klinikára és útközben a 31-esen két szólót is láttam, mindezt a délutáni csúcsban, fél három körül!

Ma délelőtt meg kimentem a Segner térre nézelődni egy kicsit (azért nem volt olyan kicsi, majd' 30 percig ott voltam :) ), és volt egy-két érdekesség. A 13-ason láttam egy Midit, asszem KZV-839 volt a rendszáma, ezt a buszt néhány napja a 46Y-on is láttam. Ezen kívül meg a 386-os Trollino önjáró üzemmódban elrohant a Kishegyesi út felé, hogy hova ment, azt én nem tudom. A 34A-ra rengetegen szálltak fel, a mögötte jövő 24-esre meg csak ketten, igaz, mire odaért a Segner térre, már eléggé tele volt, de azért meglepett a dolog. Am ezenkívül minden úgy ment, ahogy hétvégén szokott...

vanyi94 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4972

Mivel tanítási időszakban negyed óra különbséggel két 37-es is indul Halápról Debrecenbe (6:30, 45), ezért az egyik járat, amire nem lesz szükség a Nagyállomáson, az közlekedhetne 45H-s jelzéssel a Vincellér utcáig. Így az utasoknak nem kellene átszállni egy másik járatra, hogy a Belvárosba jussanak.

 

A Széchenyi utcán az új megállót mikor adják át???

 

Amióta csak csúcsidőben működnek a Derék utcai lámpák, azóta a 25/25y járatok zavar érzékenysége is lecsökkent. Napközben legtöbbször pontos (a 25y mindig összeszed néhány perc késést, míg  a 25-ös pontos!), míg csúcsidőben átlagosan 2-5 perc késés fordul elő.

marky-511 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4971

Erre írtam, hogy meg van engedve nekik, hogy béreljenek, vagy vásároljanak ha nincs elég. :)

 

Az elején is meg volt nekik engedve, és terveztek is - ha jól emlékszem - 7 db csuklóst vásárolni. Ezt akkor sem tették meg, amikor szükség lett volna rá, mert állandó volt az utaslemaradás (a legdurvábban talán a 30-ason látszott). Most, amikor már 31-esre is elég a szóló csúcsidőn kívül, eszük ágában sincs.

Előzmény: atty707 (4969)
atty707 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4970

A hosszúságra lehet hivatkozni (egyébként csak másfél méter a plusz:)), de a hátsó kerék kormányzásra nem. Húzócsuklós buszoknál (pl. 280-as) azért kanyarodik a hátsó kerek (sok esetben kényszerkormányzott), hogy ezzel csökkentsék a farsöprést, de egy tolócsuklósnál (pl. Volvo 7700A) erre nincs is szükség, hiszen a farsöprés igen elenyésző

 

Azért "mellékhatásként" a 280-as képes a 260-as ívén kanyarodni/megfordulni, míg a Civis18 nem lesz képes a Civis12 kanyarodását lekövetni. Szűk fordulókban (amilyen a Kossuth-Klaipeda kanyar is) ez nagyon sokat jelent.

 

Na ez az, amit egy Civis18-cal sosem tudsz megcsinálni. ;)

Előzmény: LoLkA (4964)
atty707 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 4969

nincs a cégnek annyi csuklósa, hogy jusson rá.

Erre írtam, hogy meg van engedve nekik, hogy béreljenek, vagy vásároljanak ha nincs elég. :)

De tudod ez a legkevesebb, hogy csuklós, vagy nem csuklós! Lehet két szólót is indítani egyszerre, vagy akár pár perc eltéréssel a húzós időszakban. (A HV esetében ezt csinálták két csuklóssal Józsáról a reggeli csúcsidőben.)

Egyébként meg kell lennie szabad csuklósnak is, mert trolipótlón is "vigyorgott" már rendszeresen Civis18-as, és kellemes volt végignézni azon a 3 utason rajta, miközben épp lemaradsz egy másik buszról, mert nem férsz fel rá!

Ilyenkor azért lepereg az összes dkv vezető komplett családfája (legalább az agyadban), pár ősi foglalkozással elegyítve. Nem, nem mamut után rohangáltak. :)


marky-511 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4968

Én jobban szerettem, amikor egy-egy viszonylat teljes fordája csuklós volt.

De mindegy, az egész a 27-27Y-ből indult ki, mert szerintem nincs a cégnek annyi csuklósa, hogy jusson rá.

Előzmény: LoLkA (4967)
LoLkA Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4967

Az már nem elvétve kategória szvsz, ha van olyan csuklós amelyiknek állandó fordája a 12-es, de ezen nem veszünk össze. :)

Előzmény: marky-511 (4966)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4966

De ez belefér az "elvétve" kategóriába. 41-esen is látok csuklóst, bár főleg hétvégente. A Volán idejében az 1-es, ex 6-os, 19-es, ex 29-es, új 30-as mindig csuklós volt. A 30-as azóta csuklós a DKV-nál, amióta Bánkig járt. Addig szóló volt rajta, a 19-essel együtt.

Előzmény: LoLkA (4965)
LoLkA Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4965

Csuklós busz? :)

A 30-as viszonylattól eltekintve csak elvétve fordulnak elő a Tócóskertben.

 

Ez így, ebben a formában nem igaz, hiszen a 12-esen egész napozik minden nap egy csuklós, méghozzá a 105. 24-esen és 25(Y) is szokott lenni csuklós.

 

Előzmény: marky-511 (4961)
LoLkA Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4964

Ez igaz, de akkor még "normális" csuklós buszok jártak, a mostaniaknak nem "kormányzott" a hátsó kerekük, és 2m-rel hosszabbak is.

 

A hosszúságra lehet hivatkozni (egyébként csak másfél méter a plusz:)), de a hátsó kerék kormányzásra nem. Húzócsuklós buszoknál (pl. 280-as) azért kanyarodik a hátsó kerek (sok esetben kényszerkormányzott), hogy ezzel csökkentsék a farsöprést, de egy tolócsuklósnál (pl. Volvo 7700A) erre nincs is szükség, hiszen a farsöprés igen elenyésző.

Előzmény: atty707 (4960)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4963

Igen, tudod amelyiknek a hátulja pont odamegy, ahova az eleje, de az utasok nem szeretik használni, mert mind megáll a második ajtónál. :)

 

Úgy értettem, hogy abból a 40 db csuklósból, ami a DKV-nak van, biztos nem kerülne rá. Így is kénytelenek 31-esre csuklóst tenni.

 

Gáz, hogy a hölgynek igaza van?

 

Dehogy gáz. Illetve az, mert a céget minősíti. Ez nem egy DERKE-cikk, ez egy átlag utas véleménye. És gyanítom, hogy 80% ugyanezt mondaná.

 

 

Előzmény: atty707 (4962)
atty707 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4962

Csuklós busz?

Igen, tudod amelyiknek a hátulja pont odamegy, ahova az eleje, de az utasok nem szeretik használni, mert mind megáll a második ajtónál. :)

 

Átlag debreceni reggel a buszon

Gáz, hogy a hölgynek igaza van?

Az a gáz, hogy ahogy szétnéztem a buszon, és az emlékeimben, a 260-ason kb. annyi ember fért el (hering módjára), mint a mostani Civis18-on (szintén hering módjára). Ha ezt nézzük, akkor jelentős visszalépést jelentenek ezek a "szépújbuszok". Tudom, jön a marketingduma, hogy alacsonypadló, nyáron fűtés, télen hűtés, csak azt nem nézi senki sem, hogy jóval kevesebb (nem csak a -20busz miatt) az itk járműveinek összes utasszállítási képessége a régi Volános járművekéhez képest. Oké, utas is jóval kevesebb összesen, de a csúcsidő az, amikor egyszerűen KEVÉS a mostani járműmennyiség. Ha a nagyfőnök a s*ggét a földhöz veri, akkor is van egy meghatározott számú utasmennyiség, amit el KELL szállítani A pontból B pontba! És ez a szám nagyobb, mint a rendelkezésükre álló kapacitás. Basszus nem trolit kellene pótolni a km-ért, hanem normális szolgáltatást nyújtani legalább csúcsidőben! Ha nincs elég csuklós busz, akkor járjon két szóló! (Akár 5 perc eltéréssel is)

Hogy is volt annó? Pedzegették, hogy bérelnek 10 csuklós buszt még ezek mellé, ha kevésnek bizonyulnak.

Na, hajrá! Kevésnek bizonyultak a mostani vasak. Szerintem az embereket már nem érdekelné, ha a roncstelepről hozott buszokkal is szolgáltatnának, csak történjen már valami! Havi 6400Ft-ért nem túl kellemes télen fagyoskodni, nyáron meg izzadni a megállóban csak azért, mert nem férsz fel a buszra! Vagy azért, mert nem jön, mert az ajtó már megint sz*rakodik, és letiltja az elektronika a teljes rendszert. Annó a sofőr rakott  az ajtóra egy kézzel írott papírt, hogy nem működik, lezárta az ajtót és csá. Ment tovább, amíg volt idő megjavítani. 

 

 

Előzmény: marky-511 (4961)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4961

Csuklós busz? :)

A 30-as viszonylattól eltekintve csak elvétve fordulnak elő a Tócóskertben. 19-esen még sosem láttam, pedig a Volánnál mindig az volt.

 

Ide kapcsolódik:

Átlag debreceni reggel a buszon

Előzmény: atty707 (4960)
atty707 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4960

Ez igaz, de akkor még "normális" csuklós buszok jártak, a mostaniaknak nem "kormányzott" a hátsó kerekük, és 2m-rel hosszabbak is. Nem kételkedek a sofőrök ügyességében, de szerintem elég húzós lehet(ne) ott minden nap lefordulni.

Előzmény: marky-511 (4959)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4959

Annak idején az 5-ös busz is ott fordult le évekig, ráadásul buszsáv is van. De az se lenne baj, ha a Hajnal utcáig közlekedne :)

Előzmény: atty707 (4958)
atty707 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4958

Ezzel csak egy gond van, mégpedig az, hogy a Kossuth-Klaipeda forduló elég szűk, főleg csuklós busszal. Ezért javasoltam a másik irányba történő fordulást, arra a 31-es is meg tudja oldani, valamint a troli is. Nem hiszem, hogy túl sokat költenének csomópont átalakításra...

Mindkét irányba szintén felesleges, nincs olyan nagy táv a javasolt útvonal párhuzamos szakaszai között, amelyek több gyaloglást igényelnének, mint a mostani állapot. Legfeljebb 5 perccel tovább tart az út, és 2 megállóval később száll le, vagy 2-vel korábban fel.

Előzmény: marky-511 (4957)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.05 0 0 4957

Ez nagyon nagy igazság, két nagy hibát is elkövettek az illetékesek, amiért ez így alakult:

1. 6-os és 19-es összevonása még 99(?)-ben

2. 27-es megszüntetése

 

Mindkét ballépésre érkezett rengeteg panasz. Emlékszem egy olvasói levélre a Naplóból, amelyik azt kérte, hogy a 27-es útvonalát hosszabbítsák meg legalább a Klaipeda utcáig, hogy ki legyen szolgálva a belváros.

 

Erre találták ki anno a 4-es trolit. Ha a DKV felhagyna a 3A-s trolival, az önjáró trolik közlekedhetnének a Vincellér utca - Dobozi ltp. útvonalon. Erre szerintem (sajnos) felesleges várni.

Egy esetleges 27-27Y körjárat viszont megtehetné a Vincellér utca - Derék utca - Kishegyesi út - Segner tér - Nyugati utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Klaipeda utca - Szent Anna utca - Miklós utca - Szoboszlói út - István út - Vincellér utca távot, természetesen mindkét irányban.

Talán az is elég lenne, ha csúcsidőben közlekedne.

Előzmény: atty707 (4955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!