Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ma reggel a "gyorsjárat" megint xtra lassú járattá minősült vissza, amikor is kb. 13 perc késéssel futott be a buszvégre, ezzel alulmúlva a "normál" járat menetidejét is. Ez nem is lett volna annyira nagy gond, bár a tisztelt Nagy Attila úr fenheti a körmét kaparni a "pontos közlekedés" szlogent. Annál nagyobb baj volt, hogy a csatlakozó 25-ösre NEM lehetett felférni, rengeteg utas maradt hoppon a megállóban! (több mint 5). Csak tudnám miért nem tudnak normális közlekedést biztosítani... Ezért fizetek/fizetünk? Nem érdekel, hogy nincs elég buszuk, nem érdekel, hogy nem értenek a menetrendek megszervezéséhez...
Ja, és a késés nem a buszvezetőn múlott, a volvo-k továbbra sem tudnak repülni, ellenben ősz van, egyes fejesek igazán megtanulhatnának már ennél a neves cégnél...
Ezt nem írtam. Arra írtam az ellenőrzést, hogy 3 percet állt a Csokonainál.
A pontos érkezéseket a lámpák beüzemelésével kapcsoltam össze. És nem azért, mert szeretnek korábban indulni, hanem mert korábban kell a Csokonaihoz érkezni, hogy pontosan be lehessen érni a Derékre.
Ez csak egy példa volt, sehol nem írtam, hogy mindenki ezt csinálná. Sőt, mióta üzemelnek az új lámpák, pontos(abb) a 19-es. Az is előfordult, hogy késett, pedig erre nem volt példa a Volán-korszak óta.
Én is úgy jártam egy hete a 19-essel. Az orrom előtt húzott el a Burgundia kereszteződésnél, de addig várt a Csokonai megállóban, hogy gyalog is utolértem. És gondolom nem nekem akart kedveskedni, csak kaptak egy fülest, hogy ellenőrzés lehet.
Ma délelőtt vártam a 41-es buszt a Csokonai Színház oldalában és a 25-ös két perccel hamarabb jött, mint ahogy kellett volna és a sofőr a zöld lámpa (meg a buszlámpa) ellenére kivárta, amíg 11:56 nem lesz és akkor már percre pontosan indult tovább, közbe már az ajtók ezer éve be voltak csukva... A 19-es sztem késett, mert nem emlékszem, hogy jött volna, és én 3/4 12-től várakoztam a megállóban, szóval biztosan nem sietett annyira sokat, mert 11:58-ra kellett menetrend szerint jönnie. Ami az új Hal Köz megállót illeti, amikor mentünk oda a busszal, akkor a régi megállónál egy idős néni várta a buszt és értetlenkedett, hogy miért nem áll meg a busz, miközbe az új megállóban jól láthatóan tömeg volt. Szóval még van néhány buggyant, aki nem veszi észre, hogy már nem a szokott helyen van a Hal Köz megálló... Amúgy olvasom, hogy kinek mi a véleménye a megállóáthelyezésről meg a beüzemelt lámpáról, ezzel kapcsolatban nekem igazából nincs véleményem, mert van ezer bajom, amivel most jobban kell foglalkoznom, mint azzal, hogy mi történik a belváros közlekedési rendjével, ezért is vagyok mostanában ritkábban. :(
Amúgy még valami, hogy a Széchenyi utcán a zöldhullámot jól elkaptuk, amikor a színház felé mentem még reggel. :D
Esetleg fordítva értetted, hogy a külső lenne jobbra/busz és a belső egyenesen?
Hoppá; persze hogy úgy :D
A megállóáthelyezéssel meg az a kérdés, hogy emiatt mennyien döntenek úgy hogy ezentúl nem tömegközlekednek.
Nem hiszem, hogy emiatt konkrétan bárki átszokna biciklire vagy kocsira. Aki eddig tömegközlekedett, az továbbra is fog, max bosszús lesz. Ha meg valaki átszokik, az nem ennek lesz köszönhető, hanem a pontatlan közlekedésnek, és a kiszámíthatatlan szolgáltatásnak.
Szerintem nem sokan, szóval anyagilag mindenképpen megéri, ha emiatt gyorsul a közlekedés
Én is így vagyok vele, csak elég nagy hibát követtek el a tervezésnél, túl rövid lett a megálló. És már ki sem lehet kerülni a konvojt, mert szemből jövő forgalom van a másik sávban.
Ugyanolyan hiba, mint amit tegnap írtam a buszállomás előtti megállóról. Kb. 1 méter hiányzik hozzá, hogy ott is két sáv legyen, és ne kelljen kisorolni azért a pár lépésért.
(mondjuk arra már nem emlékszem, hogy miért volt rossz helyen, de elhiszem)
A sáveltolás miatt. Ha marad a megálló, bedugul a Széchenyi, mert nem tudnák megelőzni az álló buszokat az autósok. Még a jelenlegi helyzetben is nehéz néha.
"Azt tudja valaki, hogy az új megálló (a Segner fele) van közelebb a Piac utcához, vagy a Csokonai megálló? Csakhogy merre gyalogoljak a 25-öshöz? Eddig egyértelm volt, de most már nem vagyok benne biztos."
Egyik sincs közelebb. Mind a kettő ugyanolyan messze van, 250 méterre.
..a Széchenyi utca Piac utca kereszteződés belső sávja legyen buszsáv, és csak a buszok, illetve a jobbra kanyarodó autók használják.
Hát a belső sáv az a baloldai, ha onnan kanyarodnak jobbra, és a tőle jobbra lévő sáv megy egyenesen, akkor abból baj lesz :)
Esetleg fordítva értetted, hogy a külső lenne jobbra/busz és a belső egyenesen?
A megállóáthelyezéssel meg az a kérdés, hogy emiatt mennyien döntenek úgy hogy ezentúl nem tömegközlekednek. Szerintem nem sokan, szóval anyagilag mindenképpen megéri, ha emiatt gyorsul a közlekedés (mondjuk arra már nem emlékszem, hogy miért volt rossz helyen, de elhiszem).
Azt tudja valaki, hogy az új megálló (a Segner fele) van közelebb a Piac utcához, vagy a Csokonai megálló? Csakhogy merre gyalogoljak a 25-öshöz? Eddig egyértelm volt, de most már nem vagyok benne biztos.
"Az eddigi – néhány napos – tapasztalatok azt mutatják, hogy a kialakított új forgalmi rend beváltotta a forgalom torlódásmentes levezetéséhez fűzött reményeket, az autóbusz-megálló visszahelyezése korábbi helyére ezért nincs napirenden."
Néhány nap alatt le is lehet ilyen következtetést vonni...
Korábban amondó voltam, hogy a Széchenyi utca Piac utca kereszteződés belső sávja legyen buszsáv, és csak a buszok, illetve a jobbra kanyarodó autók használják. A külső sáv ment volna egyenesen.
Az új megállókat öblöstől kéne kialakítani, a Városháza oldalán speciel renne hozzá hely.
De ha egyszer megépül a sétálóutca új szakasza a Miklós utcáig - mert egyszer úgyis meg fog -, lehetne új megálló a villamossín tövében, egy köpésre a Városháza villamosmegállótól.
Azt nem hiszem, mivel a Széchenyiből nem fognak lecsípni egy sávot, miután nagy nehezen létrehozták.
Más oldalról is meg lehet közelíteni a kérdést, a Kossuth utcai megállókat is át lehetne rendezni. Egy megálló a Gambrinus közhöz, egy a Dóczy sulihoz. A Piac utcai megállóknál is lenne mit alakítani. Én amondó vagyok, hogy a Hal köz jó helyen van, a többi van rossz helyen :D
Hangos fékcsikorgás vonja magára figyelmünket, a Hal köz mélygarázsnál gumicsikorgás közepette fordul balra egy autó, a Széchenyi utcán érkezőt erős fékezésre kényszerítve. Valaki ismét nem vitte figyelembe a jelzőlámpás irányítást. Otthagyva a megállót a parkoló diszpécserét kérdezném tapasztalatairól, de elhárítja a válaszadást, pedig látom rajta, lenne mondanivalója.
Nem segítene itt semmilyen KRESZ-tábla, de az sem, ha mindenkit tájékoztatnának.
Két alternatívát javasolnék:
A) lámpát a felhajtó elé helyezni, a sorompót mégvisszább, a kihajtási rendet meg kell változtatni. Ehhez az is kéne, hogy működjenek a díjfizető automaták. Parkoltam már a Hal közben, "egész véletlenül" nem működött a masina. A diszpécsernél kellett fizetni. Ez az időhűzás elég is ahhoz, hogy az "ember" akár a lámpáról is megfeledkezzen.
B) A Klinikák megállóhoz hasonlóan kétfázisú lámpát kell telepíteni. Ha van felhajtó autós, a diszpécser beüzemeli a rendszert, és kiengedi az autóst.
Bár egyszer volt egy közlekedési ügyem.
Ismerős szitu (persze nem busszal). A végén mindig a vétlen félnek kell szégyellnie magát.