Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4901

Ez csak egy példa volt, sehol nem írtam, hogy mindenki ezt csinálná. Sőt, mióta üzemelnek az új lámpák, pontos(abb) a 19-es. Az is előfordult, hogy késett, pedig erre nem volt példa a Volán-korszak óta.

Előzmény: kumming (4900)
kumming Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4900

Miért kell roszra gondolni, csak azért, mert van 1-2 ember, aki szarúl végzi a munkáját. Akkor már ne szóljuk le azt, aki meg jól.

Előzmény: marky-511 (4899)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4899

Én is úgy jártam egy hete a 19-essel. Az orrom előtt húzott el a Burgundia kereszteződésnél, de addig várt a Csokonai megállóban, hogy gyalog is utolértem. És gondolom nem nekem akart kedveskedni, csak kaptak egy fülest, hogy ellenőrzés lehet.

Előzmény: DBvonatinfó (4898)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4898

Na egy kis szünet után ismét jelentkezem! :D

Ma délelőtt vártam a 41-es buszt a Csokonai Színház oldalában és a 25-ös két perccel hamarabb jött, mint ahogy kellett volna és a sofőr a zöld lámpa (meg a buszlámpa) ellenére kivárta, amíg 11:56 nem lesz és akkor már percre pontosan indult tovább, közbe már az ajtók ezer éve be voltak csukva... A 19-es sztem késett, mert nem emlékszem, hogy jött volna, és én 3/4 12-től várakoztam a megállóban, szóval biztosan nem sietett annyira sokat, mert 11:58-ra kellett menetrend szerint jönnie. Ami az új Hal Köz megállót illeti, amikor mentünk oda a busszal, akkor a régi megállónál egy idős néni várta a buszt és értetlenkedett, hogy miért nem áll meg a busz, miközbe az új megállóban jól láthatóan tömeg volt. Szóval még van néhány buggyant, aki nem veszi észre, hogy már nem a szokott helyen van a Hal Köz megálló... Amúgy olvasom, hogy kinek mi a véleménye a megállóáthelyezésről meg a beüzemelt lámpáról, ezzel kapcsolatban nekem igazából nincs véleményem, mert van ezer bajom, amivel most jobban kell foglalkoznom, mint azzal, hogy mi történik a belváros közlekedési rendjével, ezért is vagyok mostanában ritkábban. :(

 

Amúgy még valami, hogy a Széchenyi utcán a zöldhullámot jól elkaptuk, amikor a színház felé mentem még reggel. :D

RIKA424 Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4897

A DKV-nak is jóvá kell hagynia a terveket.

 

-----------------

 

Szolgáltatónak mai törvényeink szerint NINCS ilyen joga.

 

 

Előzmény: LoLkA (4887)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4896

Esetleg fordítva értetted, hogy a külső lenne jobbra/busz és a belső egyenesen?

 

Hoppá; persze hogy úgy :D

 

A megállóáthelyezéssel meg az a kérdés, hogy emiatt mennyien döntenek úgy hogy ezentúl nem tömegközlekednek.

 

Nem hiszem, hogy emiatt konkrétan bárki átszokna biciklire vagy kocsira. Aki eddig tömegközlekedett, az továbbra is fog, max bosszús lesz. Ha meg valaki átszokik, az nem ennek lesz köszönhető, hanem a pontatlan közlekedésnek, és a kiszámíthatatlan szolgáltatásnak.

 

Szerintem nem sokan, szóval anyagilag mindenképpen megéri, ha emiatt gyorsul a közlekedés

 

Én is így vagyok vele, csak elég nagy hibát követtek el a tervezésnél, túl rövid lett a megálló. És már ki sem lehet kerülni a konvojt, mert szemből jövő forgalom van a másik sávban.

 

Ugyanolyan hiba, mint amit tegnap írtam a buszállomás előtti megállóról. Kb. 1 méter hiányzik hozzá, hogy ott is két sáv legyen, és ne kelljen kisorolni azért a pár lépésért.

 

(mondjuk arra már nem emlékszem, hogy miért volt rossz helyen, de elhiszem)

 

A sáveltolás miatt. Ha marad a megálló, bedugul a Széchenyi, mert nem tudnák megelőzni az álló buszokat az autósok. Még a jelenlegi helyzetben is nehéz néha.

Előzmény: Yooha (4894)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4895

"Azt tudja valaki, hogy az új megálló (a Segner fele) van közelebb a Piac utcához, vagy a Csokonai megálló? Csakhogy merre gyalogoljak a 25-öshöz? Eddig egyértelm volt, de most már nem vagyok benne biztos."

 

Egyik sincs közelebb. Mind a kettő ugyanolyan messze van, 250 méterre.

Előzmény: Yooha (4894)
Yooha Creative Commons License 2012.09.26 0 0 4894

..a Széchenyi utca Piac utca kereszteződés belső sávja legyen buszsáv, és csak a buszok, illetve a jobbra kanyarodó autók használják.

Hát a belső sáv az a baloldai, ha onnan kanyarodnak jobbra, és a tőle jobbra lévő sáv megy egyenesen, akkor abból baj lesz :)

Esetleg fordítva értetted, hogy a külső lenne jobbra/busz és a belső egyenesen?

A megállóáthelyezéssel meg az a kérdés, hogy emiatt mennyien döntenek úgy hogy ezentúl nem tömegközlekednek. Szerintem nem sokan, szóval anyagilag mindenképpen megéri, ha emiatt gyorsul a közlekedés (mondjuk arra már nem emlékszem, hogy miért volt rossz helyen, de elhiszem).

Azt tudja valaki, hogy az új megálló (a Segner fele) van közelebb a Piac utcához, vagy a Csokonai megálló? Csakhogy merre gyalogoljak a 25-öshöz? Eddig egyértelm volt, de most már nem vagyok benne biztos.

Előzmény: marky-511 (4890)
by-169 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4893

Csak autósoknak lett jobb. Ezek után már érdemes lesz a Szent Anna utcáig villamosozni és a centrumnál felszállni a buszra.

Előzmény: balazs2008 (4892)
balazs2008 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4892

Van, aki szerint nem volt hiba... Íme a válasz:

 

„Messze van a villamostól az új megállóhely” (HAON)

 

A kedvencem:

 

"Az eddigi – néhány napos – tapasztalatok azt mutatják, hogy a kialakított új forgalmi rend beváltotta a forgalom torlódásmentes levezetéséhez fűzött reményeket, az autóbusz-megálló visszahelyezése korábbi helyére ezért nincs napirenden."

 

Néhány nap alatt le is lehet ilyen következtetést vonni...

Előzmény: by-169 (4891)
by-169 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4891

Nagy hiba volt áttenni a Hal köz megálló helyett.

marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4890

Korábban amondó voltam, hogy a Széchenyi utca Piac utca kereszteződés belső sávja legyen buszsáv, és csak a buszok, illetve a jobbra kanyarodó autók használják. A külső sáv ment volna egyenesen.

 

Az új megállókat öblöstől kéne kialakítani, a Városháza oldalán speciel renne hozzá hely.

 

De ha egyszer megépül a sétálóutca új szakasza a Miklós utcáig - mert egyszer úgyis meg fog -, lehetne új megálló a villamossín tövében, egy köpésre a Városháza villamosmegállótól.

Előzmény: ZotyaJ (4888)
kumming Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4889

Oh, ne.

Előzmény: ZotyaJ (4885)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4888

Ehhez buszsáv kell. Akkor nem nem mindegy?

Előzmény: marky-511 (4886)
LoLkA Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4887

A DKV-nak is jóvá kell hagynia a terveket.

 

De itt nem a DKV-ról van most szó, így felesleges védeni, mert senki sem bántotta.

 

Itt a ludas az önkormányzat.

Előzmény: picurka33 (4862)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4886

Azt nem hiszem, mivel a Széchenyiből nem fognak lecsípni egy sávot, miután nagy nehezen létrehozták.

Más oldalról is meg lehet közelíteni a kérdést, a Kossuth utcai megállókat is át lehetne rendezni. Egy megálló a Gambrinus közhöz, egy a Dóczy sulihoz. A Piac utcai megállóknál is lenne mit alakítani. Én amondó vagyok, hogy a Hal köz jó helyen van, a többi van rossz helyen :D

Előzmény: ZotyaJ (4885)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4885

Nekem is. Akkor vissza lehet helyezni a megállót oda ahol volt.

Előzmény: kumming (4884)
kumming Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4884

Na, nekem ez tetszik a legjobban. És akkor már lámpa se kellene.

Előzmény: marky-511 (4883)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4883

C verzió: a Széchenyi utcáról csak lehajtani lehessen a mélygarázsba, fel ne!

Előzmény: marky-511 (4882)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4882

Idevágó cikk idézet a HAON-ról:

 

Hangos fékcsikorgás vonja magára figyelmünket, a Hal köz mélygarázsnál gumicsikorgás közepette fordul balra egy autó, a Széchenyi utcán érkezőt erős fékezésre kényszerítve. Valaki ismét nem vitte figyelembe a jelzőlámpás irányítást. Otthagyva a megállót a parkoló diszpécserét kérdezném tapasztalatairól, de elhárítja a válaszadást, pedig látom rajta, lenne mondanivalója.

 

Nem segítene itt semmilyen KRESZ-tábla, de az sem, ha mindenkit tájékoztatnának.

Két alternatívát javasolnék:

 

A) lámpát a felhajtó elé helyezni, a sorompót mégvisszább, a kihajtási rendet meg kell változtatni. Ehhez az is kéne, hogy működjenek a díjfizető automaták. Parkoltam már a Hal közben, "egész véletlenül" nem működött a masina. A diszpécsernél kellett fizetni. Ez az időhűzás elég is ahhoz, hogy az "ember" akár a lámpáról is megfeledkezzen.

 

B) A Klinikák megállóhoz hasonlóan kétfázisú lámpát kell telepíteni. Ha van felhajtó autós, a diszpécser beüzemeli a rendszert, és kiengedi az autóst.

 

Bár egyszer volt egy közlekedési ügyem.

 

Ismerős szitu (persze nem busszal). A végén mindig a vétlen félnek kell szégyellnie magát.

Előzmény: kumming (4880)
kumming Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4881

Ha működik a lámpa. Akik este kikapcsolt lámpánál halnak meg azok nem számítanak?

 

Most te vagy demagóg. Nem, nem nemszámitanak, ha barmok, és mást nem visznek magukkal. Ez persze csak vicc. De erre nem lehet közlekedést szervezni. Csak a bizalmi elvre lehet. Én is betartom a szabályokat, és te is.

 

Bár egyszer volt egy közlekedési ügyem. A Ladás pirosban jött a busz elé. Sikerült megállnom, de egy idős hölgynek eltört a lába. Szerencsére másnak nem. A fazon ügyvédje kérdőre vont a bíróságon, hogy miért nem győződtem meg arról, hogy behajthatok-e a kereszteződésbe. Ja zöld jelzésnél, mindez a Hunyadi-Bethlen kereszteződésben délutáni csúcsban. Ezt csak azért mondom, hogy ezek a kivédhetetlen dolgok, de attól a rendszer még lehet jó.

Előzmény: ZotyaJ (4873)
kumming Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4880

Egyébként ma is simán kihajtott egy elmebeteg a garázsból pirosnál. Mintha a lámpa csak dísznek lenne ott.

 

Ezért nem a rendszer a hibás. Ostobák mindig is lesznek. Pár napig rendőr, és bírtság ha kell. De a mélygarázs üzemeltetője is kitehetne a sorompónál egy tájékoztató táblát, hogy te bírka, lámpa is van, ne vágódj ki a Széchenyire. Mondjuk erre már találtak ki kresz táblát is. Azt kéne lent kitenni, hogy forgalmi rend változás.

 

 

Előzmény: marky-511 (4876)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4879

Még valami a Széchenyi utca elcseszéséhez, csak most a másik végéről:

A Helyközi Autóbuszállomás megállóhelyről a buszoknak / troliknak ki kell sorolni a megállóból, csak azért, hogy utána vissza tudjanak menni a külső sávba. Ha ilyen nagy közlekedési géniuszok dolgoznak a városvezetésnél, nem lehetett volna megoldani, hogy a felsővezeték-tartó oszlopok cseréjénél a megállónál lévőket is beljebb tegyék, és így fél perces várakozás helyett egyenesen lehessen tovább haladni?

marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4878

Sőt, még rosszabb. Mi van akkor, ha  agyalogosok zöld jelzése közben hajt fel egy idióta?

Előzmény: ZotyaJ (4877)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4877

"Egyébként ma is simán kihajtott egy elmebeteg a garázsból pirosnál. Mintha a lámpa csak dísznek lenne ott."

 

Attól tartok, hogy ez is olyan szituáció lesz, mint a Plazanal a gyalogátkelő megszüntetése, főleg úgy, hogy kétpercenként 10 másodpercig szabad a kihajtás. 

Előzmény: marky-511 (4876)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4876

A lényeg, hogy biztonságosabb. Biztonságos, mert végig látom a tükörben a megállót, nem takar semmi.

 

Ezt kiemelem, mert nagyon lényeges.

Ezért mondom, hogy hallgattassék meg mindkét fél.

 

Egyébként ma is simán kihajtott egy elmebeteg a garázsból pirosnál. Mintha a lámpa csak dísznek lenne ott.

Előzmény: kumming (4863)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4875

Már ne haragudj, de a szinteden emelkedni kéne, mint csökkenteni. Megint nem olvastad el, amit írtak. Azt írták, hogy az ÁTLAG EMBER számára minden, ami közlekedés, az DKV. Nem mi szidjuk a DKV-t a megálló-áthelyezés miatt, nem is a DERKE, hanem az átlag utas.

Úgyhogy, légy szíves, ne süllyedj vissza a korábbi stílusodra! Próbáld meg Kumming szintjét hozni! Vele mindig is emberi hangnemben lehetett beszélgetni, és nem jött vissza fikaninckekkel anyázni.

Előzmény: picurka33 (4870)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4874

Nem is a DKV volt hibáztatva, hanem az önkormányzat, aki "bekebelezte" a DKV-t a Volán kitakarítása után. A DKV meg ugye önkormányzati cég, a vagyonkezelő része, stb. Összenő, ami összetartozik.

 

Nekünk azzal van bajunk, hogy olyanok döntenek a járatritkításokról, megállóhelyek elhelyezéséről / áthelyezéséről, akik klímás A4-esekkel rohangálnak, és hatvannal elszáguldva néha rápillantanak egy-egy megállóra.

Így lehet 50 méterenként megálló a Csigekert és a Szabó Lőrinc utcán, és így lehet 700 méteres távolság a belvárosban.

Mi azokat okoljuk, akik ezért felelősek, nem a DKV-t. Pláne nem a járművezetőket.

Előzmény: picurka33 (4862)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4873

"Mit mérjen fel? Zöld jelzésre hajt most ki. Eddig volt gond, ezért is kellett oda lámpa egy ilyen forgalmas útra."

Ha működik a lámpa. Akik este kikapcsolt lámpánál halnak meg azok nem számítanak?

 

"Állitólag te közlekedés mérnök vagy. Ha ez igaz, az nagyon gáz. Had haljon csak meg több ember, de legyen utas. Fasza gondolat."

Igen, a célunk az az, hogy minél több utas legyen. Minél nagyobb a forgalom, annál több a baleset is. Nézz utána a statisztikában, hogy hányan haltak meg közúti balesetben és ebből hányan voltak, akik tömegközlekedés utasai voltak. Ugye ég és föld. Egy buszon biztonságosabban érzem magam, mint egy olyan autóban, amit én vezetek. Nem azért mert nem jól vezetek, hanem azért mert mások nem vezetnek jól... Szerintem inkább értékelhetnéd, hogy több utast szeretnénk hullák helyett.

Előzmény: kumming (4871)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4872

"Egyáltalán azt nem értem, hogy olyanok, akiknek fingjuk nincs a munkánkról, mit pofáznak bele, hogy mi a jó, meg mi a rossz!"

 

Képzavarban vagy. Lehet, hogy marha jól minőségű szenes vasalót gyártasz, de a vevő azt fogja rá mondani, hogy neki nem kell, mert szar, ő állítható hőszabályzós, csepegésgátlós, öntisztuló gőzölős villanyvasalót szeretne. A vevőnek nem kell értenie a vasaló gyártáshoz... 

Előzmény: picurka33 (4864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!