Keresés

Részletes keresés

1347. Creative Commons License 2023.07.26 -1 1 327

Ez a vonat sem egy sikertörténet.

Előzmény: 50558227103-5 (325)
Geronimoo Creative Commons License 2023.07.26 0 0 326
50558227103-5 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 325

A Tisza-tó expresszvonatok november 1-jéig hétvégén, illetve ünnepnapokon közlekednek a mai naptól.

Abymot Creative Commons License 2021.08.26 0 0 324

Továbbá a 102-es vonalon a Kál-Kápolnáról 19.43-kor induló és Kisköréig közlekedő utolsó vonat menetvonala végig Kisújszállásig van rajzolva, illetve a Kál-Kápolnára reggel 6.16-kor Kisköréről érkező első menetvonala is meg van hosszabbítva, Kisújszállástól van indítva.

A munkanap reggeli Kunhegyes-Kisköre vonat menetvonala szintén Kisújszállástól van rajzolva.

Előzmény: Abymot (323)
Abymot Creative Commons License 2021.08.26 0 0 323

A 102-esre be van rajzolva 2012-ben megszüntetett és azóta hiányzó délelőtti vonatpár(Kisújszállásról 9:34-kor, Kál-Kápolnáról 11:43-kor).

Igaz, hogy a szezonális vonatok menetvonala is látható (Kisújszállás ind. 8:40, Kisköre ind. 13:20).

Mindkettő valószínűleg nem fog közlekedni, tehát ezek inkább valamiféle alternatívát jelenthetnek (talán még nem döntött a megrendelő?)

 

A 103-ason az idén beállított késő délutáni vonat 17.29 helyett 17.40-kor fog indulni Karcagról, tehát megvárja a Szolnok (illetve munkanapokon Budapest-Nyugati) felől érkező vonatot.

Viszont visszafelé is 11 perccel lesz csak módosítva a menetvonala, Karcagra 19.40 helyett 19.51-kor érkezik, így Debrecen és Szolnok felé továbbra sem lesz (fél órán belül) csatlakozása.

 

Érdekes még, hogy a Tiszafüredről eddig 16.15-kor induló és Karcagra 17.12-kor érkező vonat menetvonalát pedig előbbre hozták 10 perccel, hogy Karcagon csatlakozzon egy eddig nem létező 100-as vonali vonathoz Budapest felé 17.08-kor. Ez a vonat zöld menetvonallal van rajzolva, tehát időszakosan közlekedik (talán hétvégéken?), 15.54-kor indul majd Nyíregyházáról és 19.04-kor érkezik majd a Nyugatiba.

Előzmény: andrasimre (322)
andrasimre Creative Commons License 2021.08.26 0 0 322

A 108-ason komolyabb változások lesznek. Nagyon örülök, hogy 10 év után visszatérnek a közvetlen Debrecen-Eger vonatok (a vastagabb vonal IR-t jelent?). Hortobágy-Debrecen között lesz sűrítés reggel és délután (egy délelőtti lyuk kivételével gyakorlatilag visszatér az órás ütem). A régi, már nem létező pályaállapotokra készült a terv, ezért fenntartással kell kezelni. Nyilván a vágányzár jövőre is kilövi a Balmazújváros-Debrecen szakaszt, ezért a hortobágyi sűrítés biztosan busszal lesz kiadva, másrészt Balmazújváros-Eger vonatok lesznek egy ideig. A Tisza-tó Ex sajnos nem lesz meghosszabbítva. A 102-103-ason én nem látok változást.

Abymot Creative Commons License 2021.08.25 0 0 321

Érdemes egy kicsit tanulmányozni pl. a 102-es, 103-as, 108-as vonal 2021/2022-es menetvonalábráit:

 

https://www2.vpe.hu/menetrendi_abrak/2021_2022

Abymot Creative Commons License 2021.08.16 0 1 320

A 103-as vonal vonataihoz, és a 102-esen hat vonatpárhoz pedig "kerékpárszállító kocsit továbbít" jelet rendeltek, remélhetőleg megszűnik a hol van - hol nincs állapot.

Előzmény: andrasimre (319)
andrasimre Creative Commons License 2021.08.16 0 1 319

A 3. Sz. Pótlékban apró, de pozitív változás, hogy a Tisza-tavi idényvonatok november 1-ig közlekednek.

50558227103-5 Creative Commons License 2021.05.22 0 5 318

Mától a nyár végéig minden nap közlekedik a Tisza-tó expresszvonat, illetve a vonatban egy paklikocsi is van már.

Abymot Creative Commons License 2021.05.10 0 0 317

De az bőven elég, valami probléma volt megint (csak nem tudom hogy mi).

Előzmény: riezaK (315)
beNeei Creative Commons License 2021.05.10 0 0 316

Ezen a vonaton esetleg nem működhetne ez a megoldás? anno ki lett próbálva, és működött a dolog. 

 

 

riezaK Creative Commons License 2021.05.10 0 0 315

A menetrendi 16 perc szűk lenne egy gépcserére? hisz pontosan oda ért. 

Előzmény: Abymot (314)
Abymot Creative Commons License 2021.05.09 0 0 314

Ma este sem jött össze egészen a mutatvány (bár Füzesabony és a Keleti között elég sokat behozott a késésből):

 

beNeei Creative Commons License 2021.05.09 0 0 313

Igazából a realitás az (balatoni tapasztalatok alapján, pedig ott sok vonat van), hogy ha kimegy egy biciklis a Keletibe, de nem kap helyjegyet, akkor nem fog hazamenni, vagy megvárni a következőt (itt ugyebár nincs is következő), hanem felrakja a biciklit helyjegy nélkül.

 

 

Max kiad a jegyvizsgáló plusz 500 forintért (keletis felszállás esetén természetesen) de szerintem a legtöbb nem számolgatja a bicikliket meg hogy melyikkel ki van. 

Előzmény: interpici400 (311)
Godolloi HEV Creative Commons License 2021.05.09 0 0 312

Most viszont már a személyhelyjegy is díjmentes, így ott is előjönnek a leírt problémák (pl. 65 éven felülieknél).

Az is megoldás lehetne, ha nem kellene kerékpárjegy, csak 300 Ft-os kerékpárhelyjegy (ami lehetne akár 210 Ft is, hogy ne legyen több, mint most).

Egyébként a kerékpárhelyjeggyel lehet trükközni az appban: Ha a kerékpár 20"-nél kisebbnek van beállítva, akkor a kerékpárjegy díjmentes, de ad helyjegyet. (Feltételezve, hogy visszafelé úgyis kell személyjegy, amellé meg lehet ezt venni.) Lehet, hogy ez így nem teljesen szabályos, de szerintem ezen már nem akadnak fel.

Előzmény: interpici400 (311)
interpici400 Creative Commons License 2021.05.09 0 1 311

Az ok: a 0 Ft-os biciklihelyjegyet önmagában appból és Elvirából nem lehet beszerezni. Mivel a Tisza-tavi kerékpárjegy egész nap (így visszaútra is) érvényes, visszafelé minden biciklis utasnak be kellene mennie a pénztárba "megvenni" a 0 Ft-os helyjegyet. Poroszlón ráadásul pénztár sincs, így értelme se nagyon van a kerékpár-helyjegynek, szóval az eltörlése egy jelen formájában fölösleges nehezítő tényező megszüntetése. 

Igazából a realitás az (balatoni tapasztalatok alapján, pedig ott sok vonat van), hogy ha kimegy egy biciklis a Keletibe, de nem kap helyjegyet, akkor nem fog hazamenni, vagy megvárni a következőt (itt ugyebár nincs is következő), hanem felrakja a biciklit helyjegy nélkül.

Előzmény: PLACI (299)
50558227103-5 Creative Commons License 2021.05.08 0 3 310

Kőbánya felsőn, illetve Kőbánya felső és Rákos között meghibásodott a biztosítóberendezés.

Előzmény: beNeei (309)
beNeei Creative Commons License 2021.05.08 0 0 309

"rongálás miatti késés" ezt lehet tudni mi volt?

Előzmény: Abymot (308)
Abymot Creative Commons License 2021.05.08 0 0 308

Ma meg ez volt:

Előzmény: 50558227103-5 (297)
50558227103-5 Creative Commons License 2021.05.08 0 3 307

A mai Tisza-tó expresszben:

Godolloi HEV Creative Commons License 2021.05.06 0 0 306

A kerékpárhelyeket is felmatricázták?
A BDh-kban tettek a kerékpárkampók mellé is számokat.

Egyébként az appban véve a jegyet, a jegyvásárlás során a kerékpárnak is mutat helyszámot, de az a jegyen már nem szerepel, csak a kocsiszám. A kiküldött e-mailben szintén szerepel a kerékpár helyszáma, de az e-mail pdf-mellékletében (ami tulajdonképpen a jegy) már szintén nem szerepel a helyszám. Ebből azt gondolom, hogy pénztárban vétel esetén a pontos helyszámot egyáltalán nem lehet tudni.

Ez szerintem nem annyira szerencsés, mert így bizonyos emberek magukénak érezhetik a megfelelő számú kampót, amit esetleg olyan foglalt el, aki nem tudta a helyszámát. Nyilván nem fognak sokat vitatkozni, hogy melyik kampót ki kapja, de szerencsésebb lenne az ilyeneket elkerülni.

Mi abban a logika, hogy abszolút nem IC színvonalú, elővárosi kocsiba a helyjegy kötelező,
Itt nem IC pót- és helyjegy, hanem sima helyjegy kötelező. Az ilyen vonatokon általában nem IC minőségű kocsik közlekednek, még Halbival is van ilyen pl. a nyári Balaton/Tópart vonatokon vagy a pécsi IC-ken (ha megtelt az IC-rész vagy kerékpárt szállítasz). Az ilyen kocsik között a Schlieren nem olyan rossz. A BDh-ba szerintem csak akkor adják a helyet, ha nincs más, vagy kerékpárt is viszel (aminek a helyéért már nem kell fizetni, így jobban respektálható). Nem állítom, hogy jó ez így, de ilyen a rendszer.

Előzmény: PLACI (301)
alex_86 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 305

Sima Schlieren végében láttam helyet megjelölve.

Az Elvirát nézegetve, most a 4-es kocsiba (BDh) adja a kerékpárosoknak a helyjegyet, ami mondjuk nem vehető az ex osztrákkal egy kalap alá.

Előzmény: PLACI (304)
PLACI Creative Commons License 2021.05.06 0 0 304

Schlieren alatt mit értesz? A vezérlőt? Mert a sima középkocsiban a MÁV szerint csak 1 db kerékpár szállítható, a régi síléctartók helyén: Kerékpárszállításra alkalmas járműtípusok | MÁV-csoport (mavcsoport.hu)

 

A szegedi IC-ken egyébként úgy van a kerékpárszállítás megoldva, hogy a gyorsvonati kocsik peronján (a WC helyén) van 3-3 db hely felmatricázva. Emiatt kocsiszámokat is kaptak a gyorsvonati kocsik.

Előzmény: alex_86 (302)
alex_86 Creative Commons License 2021.05.06 -1 1 303

valami 80 férőhelyes klímás kocsiból legalább 2 db

Augusztusban ott döglenének meg benne délután az utasok, mert a Csörgő nem tudná rendesen hűteni. Jobb a hagyományos, huzatos szekér, annak legalább meg van a hangulata.

Előzmény: PLACI (301)
alex_86 Creative Commons License 2021.05.06 0 0 302

Schlierenben egy-kettőn láttam kerékpárszámot, de ott egyértelmű, mert a 100-on felüli ülőhelyeket kerékpárosoknak adják el. Az új BDh-kat nem láttam, bevallom.

 

Előzmény: PLACI (301)
PLACI Creative Commons License 2021.05.06 0 1 301

A kerékpárhelyeket is felmatricázták? Azt nem tudtam. Nem lett volna szükséges. Volt már ilyen helyjegy a történelemben, hogy helyszám nélküli helyjegyet adtak ki, így maximalizálni tudják a darabszámot. Sokkal inkább zavar az, hogy nem "emelt színvonalú" kocsiba feláras helyjegy van. 0 Ft-os helyjegyet is lehetne adni, azzal ugyanúgy követhető az utaslétszám, de nem húzzák le az utast a semmiért.

 

A jó megoldás erre a vonatra  - ha már mindenképp felárat akarnak rá beszedni - Ds + valami 80 férőhelyes klímás kocsiból legalább 2 db.

Előzmény: alex_86 (300)
alex_86 Creative Commons License 2021.05.06 -1 0 300

Mi abban a logika, hogy abszolút nem IC színvonalú, elővárosi kocsiba a helyjegy kötelező, de a korlátozott férőhelyű bicikliknek eltörlik a helyfoglalási kötelezettséget?

Félnek a csoportos utazásoktól, mint a tűztől (lásd Balaton). Kerékpárt még úgy ahogy össze lehet zsúfolni bizonyos helyre egy kerékpárszállító kocsiban, de embert nyilván nem ültethetsz mások ölébe. Mellesleg a Ds kocsiban nincs helyszám, hogy foglaljanak akkor rá kerékpárhelyet?

Előzmény: PLACI (299)
PLACI Creative Commons License 2021.05.06 0 1 299

Megy a keverés-kavarás a Tisza-tó Ex körül:

Május 16-ig áll fenn ez a rendszer, hogy 0Ft-os kerékpár helyjegy foglalása kötelező:

22-től komplett biciklis kocsit ígérnek, nem kell kerékpár helyjegyet foglalni, de az utas helyjegy megmarad:

Mi abban a logika, hogy abszolút nem IC színvonalú, elővárosi kocsiba a helyjegy kötelező, de a korlátozott férőhelyű bicikliknek eltörlik a helyfoglalási kötelezettséget? (Aminek a száma azért nem lesz olyan magas, hogy rugalmasan le tudják kezelni a bejelentetlen csoportokat is...)

Abymot Creative Commons License 2021.05.05 0 0 298

Köszönöm az információt.

Kár hogy az első két nap mindegyikén volt valami probléma :(

Előzmény: 50558227103-5 (297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!