Keresés

Részletes keresés

..Nadine.. Creative Commons License 2008.06.25 0 0 12
íéjszakai más. Az tény. 931-es járat pl nékem kiválló.
Előzmény: fautas (11)
fautas Creative Commons License 2008.06.25 0 0 11
"Maradok a trolinál."
Neked az lenne a legjobb, ha összekapcsolnák a 80-ast a 73-as vonallal, de mindenkinek jó lenne a Rotetnbiller u. - Kerepesi út összekötése, nem kellene a Garay utca környéki, minden más megállótól távol eső trolivégállomásokat keresgélni. (Gyakran költöztetik is őket.)

Az új Kerepesi úti gigapláza is sok utast vonz, indokolt lenne, hogy jobb legyen erre a közlekedés.

Busz- és villamosvonalak összekapcsolására van már példa. Jót tenne a trolinak is.
Egyébkét - Budáról(!) - éjjelenként én is átjárok vásárolni a Fogarasi útra. Jó az éjszakai közlekedés, engem átszállás nélkül hazavisz a 956-os.


Előzmény: ..Nadine.. (5)
GVpap92 Creative Commons License 2008.06.22 0 0 10
Szekszárdon ami megoldódik most:

5-6-15-ös számú járatok mennek Csatárra a fő úton. Van olyan, amikor a város felé 19:00-kor találkoznak, vagyis 1-1-1 perc eltéréssel érnek egy megállóba. 3-5 utassal. Na ennek mi értelme van? Ha 20 perces lett volna eddig, akkor nem lett volna drasztikus utasvesztés.
Előzmény: ..Nadine.. (5)
Racilaci Creative Commons License 2008.06.20 0 0 9

Jó, hogy belekaptatok az üres csuklósokba. Nekem is régi mániám az olajfaló csuklósok ritkítása.

 

A Borsod Volán tiszaújvárosi üzemegységének van 8 csuklós kocsija, ebből 4 kifejezetten új (3 méregdrága Mercedes Conecto, 1 Ik-C80), a többi Ik-280-as - ezek közül kettőt nem restellt a cég az elmúlt 3 évben felújítani (lehetett vagy 10millió). Közülük 5-6 dolgozik rendszeresen, a többi tartalék.

Nos összeszedegettem, hogy melyik mit csinál: egy csuklósnak lehetne összerakni egy normális fordát. Marad még 2-3 olyan járat, amire elkelne, s időpontegyezés miatt nem tudja az az egy megcsinálni. Oda szóló rásegítőt kellene küldeni, vagy még jobb, ha sűrítik a menetrendet abban az időszakban.

A többi mind teljesen felesleges: 8-10-20 utas a csuklóson. Van olyan járat, ami az első faluig visz 50 utast (felférnének a szólóra), utána 30 km-t megy 2-5 fővel.

 

Jól jellemzi az egészet, hogy van itt egy kis falusi része a városnak, oda a helyijáraton kb. 2005 óta egy E91-es kisbusz jár. Mindenféle gond nélkül váltotta fel a korábbi csuklóst...

 

 

Előzmény: GVpap92 (4)
Racilaci Creative Commons License 2008.06.20 0 0 8

Gyorsjárat magyar módra: 1,5 óra tökölés után 1,5 óra feszített tempó

 

 

A Borsod Volán Tiszaújváros-Budapest járatát tavaly elmésen átszervezték. Az eredeti ok az volt, hogy 1. a Volánbusz megszüntette a Mezőcsát-Budapest járatot, 2. a MÁV feladta a Mezőcsát-Nyékládháza vonalat.

 

Így most a Tuv.-Bp. a "két pont között a S-kanyar a legrövidebb"-alapon jár. Kb. 30 km-t ráadásul elképesztő rossz utakon, úgy, hogy az egyik 15 km-es kitérő (Hejőkeresztúr felé) 5 munkanapból 5-ször (100 esetből 99-szer) 0 pluszutassal jár.

Hejőkeresztúrból ráadásul továbbra is van vasúti kapcsolat Bp.-tel. Ezt tehát semmi nem indokolja.

 

A tökéletesen felesleges lépést az teszi totális ökörséggé, hogy valójában két járat közlekedik (szerintem fordított sorrendben) a vonalon:

1. Tuv. (5.45)-Sajószöged-Hejőkeresztúr-Mezőcsát (6.20)-Mezőnagymihály-Mezőkövesd (7.15)-Bp. (8.50)

2. Tuv. (6.00)-Oszlár-Mezőcsát (6.25)-Mezőnagymihály-Mezőkövesd (7.25)

 

Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a pesti járat pilótája vagy a végtelenségig húzza az időt Gelejig, hogy ne ő szedje fel az összes Mezőkövesdig utazó falusi utast (akik aztán zsúfoltságot okoznak a pesti járaton, plusz a jólnevelt diákok zajt, koszt, rongálást), vagy megy ütemesen, eltakarít a kövesdi busz előtt, amely így szinte üresen, a pestivel együtt érkezik Kövesdre. A pesti busz sorsa így is-úgy is kisebb-nagyobb késés az egész vonalon, merthogy utána 90 perc alatt nem lehet megtenni busszal a Mezőkövesd-Budapest szakaszt.

 

Megoldás: a két járat egyszerű felcserélése. (Akár még 10 perccel késleltve, 6.10-es indulással a pesti járatot.) 

Még jobb lenne, ha a mostani hátsó járat "mászná meg" a dél-borsodi kátyúkat, a bp-i járat Mezőkövesdig is autópályán menne, s ott biztosítana a cég fix csatlakozást a mezőcsáti utasoknak. Ekkor a tiszaújvárosi utasok (lennének naponta kb. 15-en, régen annyian voltak, manapság 6-7-en...) 5.45 helyett 6.20-kor is indulhatnának.

 

Persze a cég logikáját sajnos jobban tükrözné, ha a "kihasználatlanságra" hivatkozva egyszerűen megszüntetné a Tiszaújváros-Mezőkövesd betétjáratot...

..Nadine.. Creative Commons License 2008.06.19 0 0 7
Vagy a MÁV hülyesége. Mig anno bőven elég volt 3 Bhv batta felé hétvégenként, addig mostanság előszeretettel köldik a dupla Frlirteket arra. Kb anno az első kocsi fele volt teli, most meg 8 kocsi üresen hétvégén.
..Nadine.. Creative Commons License 2008.06.19 0 0 6
75-ös a 72-est kési le :)) Bocs.
Előzmény: ..Nadine.. (5)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.06.19 0 0 5
Tudod mi a legszebb:

Maradok a trolinál. Mennél Pillangó utcától mondjuk Szinyei Merséig: (Tescotol - Haza)

80-as troli - 75-ös - 72-es. Vegyünk egy esti bevásárlást, mondjuk 10 felé végzel, Tesco ugyis sokáig nitva van. 80-as troli mindig lekési a 75-öst, pedig egy percel kéne később inditani. 75-ös meg a 75-est ott is egy két percel kéne később inditani. Semmi máshoz nem csatlakoznak, csak igy önmagukban 3-an. Ha mind bevárná a másikat, többen mennének velük(??), s nem körbeutazás másfelé. De ezt 5 éve szarnak megcsinálni, pár perces korekciózás.

Akkor este megint. 75-ös trolin 5 utas csuklós 79-es trolin 5 utas csuklós. 79-es egy percel hamarabb elmegy mint a 75-ös, azaz mindig előtte megy. Két üres troli 10 utassal. átszálni nem tudsz, hogy továbbjuss vizafogó felé. Ez meg lesz oldva, 75-79 összekötéssel.

De ez is vagy 5 évig ment, két troli egymás után 5-5 utassal.
Előzmény: GVpap92 (4)
GVpap92 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 4
Hát a csuklósokat sok helyen feleslegesen járatják....
Pécsett a 60-asra sem kellene délután...
Előzmény: ..Nadine.. (3)
..Nadine.. Creative Commons License 2008.06.19 0 0 3
Feleslegesség:

Este 8 után a 72-es 75-ös 79-es trolikat csuklós kocsival járatni (max akkor kell a 75-ösre csuki este is ha a tadionban koncert van).

72-es minden körben 5 utassal megy csuklóssal. Kell este a 72-es de elég rá egy szóló troli. De ez hogy este szólózás lesz, meg lesz oldva az uj paraméterkönyvben.

Viszont a 75-ös 79-es járatokra is este elég lenne bőven egy szóló troli.


fautas Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2
Az "ilyet" nem a képre vonatkozik. A kép nem valóságos helyet ábrázol, csak össze van gimpelve valóságos és rajzolt elemekből. Nehogy valaki felismerni vélje magát rajta.
fautas Creative Commons License 2008.06.19 0 0 1

Lehtne pörgősebb ez a topic.

Pest megyei példákkal tele van a tarsolyom.

Úgy látom, itt a Volánbusz dönti el, mely területek fejlődjenek, melyek sorvadjanak el. Napi 3 (hétvégén 0) járattal kiszolgált helyekről már nem lehet munkába, iskolába járni. Nem tehetünk semmit, az utasoknak (utazni vágyóknak) nincs érdekképviseletük.

Ha ilyet akarsz szervezni, én csatlakozom.
Előzmény: Racilaci (-)
pipi Creative Commons License 2008.06.16 0 0 0
tömegközlekedés = 0
Racilaci Creative Commons License 2008.06.16 0 0 topiknyitó

Sziasztok, 

azok aktív közreműködésére számítok, akiket zavar, hogy egyre kevesebb busz, vonat közlekedik, mert a cégek "racionalizálnak". Nem vagyok a tömegközlekedés elvakult, fanatikus híve: szerintem sem jó, ha a közpénzeket (is) használó társaságok olyan kapacitásokat tartanak fenn, amire valóban nincs igény. Ám azt tapasztalom, hogy sokszor átgondolatlanságból, figyelmetlenségből, nemtörődömségből éveken át fennmaradnak egészen elképesztő, sokszor egymást kioltó megoldások, amelyeknek a végén a cégek illetékesei széttárják a karjukat: "á, nincs utas, szüntessük meg".

Az "irracionalizálás" ezen leendő áldozatait kellene megmenteni.

Magam főleg a Miskolc-Tiszaújváros-(Debrecen) vonalról és környékéről fogok példákat hozni, egyik-másik ötlet már olvasható a Borsod Volán-topicban, majd onnan átmásolgatom őket. Aztán jönnek még újabbak.

 

Majd eldől, vannak-e másnak máshonnan is a tarsolyában hasonló gyűjtemény.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!