Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 553
Giuseppe Garibaldi
csatacirkáló

Az 1901-ben Genovában épült hadihajó 122 méter hosszú és 18 méter széles volt.
1915. július 18-én a Kotori-öböl és Szarajevó között éjjel érte a végzetes torpedótalálat. Egy osztrák U4 tengeralattjáró lőtte ki. Az 550 tagú legénységből 53-an vesztették életüket. 122 méteres mélységben fekszik.
2008-ban fedezték fel a roncsot. Egy cseh búvár életét vesztette a Garibaldi megmerülése során és a Horvát kormány bírósági eljárást indított a cseh csapat ellen.
A további merüléseket a roncsnál megtiltották.



http://en.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Garibaldi_class_cruiser
http://www.croatiaexclusive.com/News/tabid/61/ID/191/Wreck-of-battle-cruiser-Garibaldi-sunk-in-1915-found-in-Adriatic.aspx
http://www.cdnn.info/news/industry/i080912.html
http://www.divecenter.hu/Hirek/2100/azonositottak-a-garibaldi-roncsat
http://www.divecenter.hu/Hirek/1701/buvarexpedicio-a-birosag-elott
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 552
SMS Zenta

Az Osztrák-Magyar Monarchia cirkálója

Vízrebocsátás:1897.08.18.
Hosszúsága 96.8 m
Szélessége 11,73 m
Merülési mélysége 4,4 m
Vízkiszorítása 2543 t
Sebessége 21.8 cs

Elsüllyedt: Montenegro, Petrovac-nál 1914 aug. 16-án, az I. Világháború első tengeri ütközetében.
Roncsa technikai merüléssel elérhető, 75 méter mélyen van.



http://www.czakobuvar.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=82:zentacirkalo&catid=1:friss-hirek&Itemid=50
http://lemil.blog.hu/2009/04/09/a_zenta_cirkalo_1_0
http://www.divecenter.hu/Cikkek/390/page=2
http://hu.wikipedia.org/wiki/SMS_Zenta
http://hajomakett.hu/content/view/655/41/
http://www.kerasub.hu/?p=166
http://maps.google.com/maps?t=h&hl=hu&ie=UTF8&ll=54.860801,21.159668&spn=0.796748,4.279175&z=8
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 551
Klassz gyüjtemény. Majd mazsolázok innen is.
http://elfelejtettkatonak.blogspot.com/
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.19 0 0 550
Előbbiről Vajk olvtárs a 341-es hsz.-ban tett már említést...
(szép szonárképekkel)
Előzmény: Vajk (341)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 1 549
Graf Zeppelin

Vízkiszorítás 33 550 t
Hossz 262,5 m
Szélesség 31,5 m
Merülés 7,6 m

A hajót 1936-ban kezdték el építeni és 1938-ban bocsátották vízre. 1941 májusában, amikor 85%-ban már kész volt, az építését leállították. A Pearl Harbor-i csata után Hitler elrendelte, hogy folytassák a Graf Zeppelin építését. Ekkor Kielbe vontatták. Pár hónap után újra leálltak az építéssel. Így a Graf Zeppelin az Odera egyik mellékfolyóján horgonyozva szinte feledésbe merült.
A szovjet előrenyomulás során a németek el akarták süllyeszteni, de ez nem sikerült. A szovjetek hadizsákmányként megszerezték, és egy kicsit rendbe hozták.

Az ezután történtekről több verzió is van:
- Leningrád felé aknára futott és elsüllyedt,
- a szovjetek túlságosan megpakolták, és egy vihar felborította,
- Schwinemündéig jutott, itt lakó-, és kutatóhajónak használták 1947-ig, majd egy tüzérségi gyakorlat során elsüllyesztették.

2006 júliusában a lengyelek megtalálták a hajót a Balti-tenger mélyén. Véletlenül egy olajkutató cég bukkant rá, Wladislawowótól harminc mérfölddel északra, 80 méteres mélységben.







http://www.military-quotes.com/forum/polish-navy-graf-zeppelin-german-t23355.html
http://www.freeweb.hu/olli/zeppelin.html
http://hu.wikipedia.org/wiki/Graf_Zeppelin_(rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p-hordoz%C3%B3)
http://maps.google.com/maps?t=h&hl=hu&ie=UTF8&ll=55.289768,18.433946&spn=0.024633,0.133724&z=13
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.18 0 0 548
Azt hiszem ez az. Nem is gondoltam volna hogy 100 éves. Az igen!
Előzmény: hakapeci (547)
hakapeci Creative Commons License 2010.03.17 0 0 547
a télen ez sűlyedt?

haka

http://www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=499&friss=1&picid=11061#11061
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 546
Előzmény: Törölt nick (545)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 545
Fu Shan Hai

A Fu Shan Hai 225 m hosszú és 69.973 BRT, ezzel annyi acéltömeget képvisel, amiből 10 Eiffeltornyot lehetne építeni. A hajó felülete nagyobb mint egy focipálya, így az egyik legnagyobb merülhető roncs az európai vizeken.

Ez a történet nem egy viharos éjszakán, vagy háborús ütközet közben kezdődött, mint a legtöbb roncs esetében. Szép napos tavaszi nap volt 2003.május 31.-én, amikor az óriási teherhajó Lettországból indult Kínába hazafelé. Az üzemanyagtartályokat feltankolták és a rakteret megtöltötte a műtrágya. Északi irányba tartva a Fu Shan Hai lassan közelített a dán Bornholm sziget felé.

Közben a kis Gdynia szállítóhajó keresztezte a Fu Shan Hai útját, amely Lengyelország és Anglia közti gyorsútvonalon közlekedett. Mindkét hajó nemsokára elhagyta volna a Bornholm sziget északi csücskét. A 12.00 h-kor a 2. szolgálatos átvette az őrséget. Miközben ellenőrizte az irányt, megállapította, hogy kissé túl közel kerülnek a kínai óriáshoz. Mégis úgy itélte, hogy ennek ellenére biztonságos távolságban fognak találkozni. A radaron mégegyszer alaposan ellenőrizte, hogy helyes -e ez a megállapítása, ami újabb néhány percet vett igénybe. Arra riadt fel, hogy a két hajó ütközési vonalban halad egymás felé.

Azonnal megváltoztatta az irányt. Ahelyett, hogy az Fu Shan Hai-t orra előtt elment volna, megpróbálta az irányt a farvizére módosítani. Szerencsétlenségére ott már nem volt elég hely a manőverhez. A Gdynia egyenesen a Fu Shan Hai felé tartott.

Közben a Fu Shan Hai-on is észrevették, hogy feléjük tart a Gdynia. Viszont jobboldalt egy kisebb hajó nem tette lehetővé a kitérést. A kapitány parancsot adott az összes gép leállítására. A hajódudán figyelmeztető jeleket adott a Gdynia felé. Egyik hajónak sem volt rádiókapcsolata a másikkal.
A Gdynia pontosan az első és a második rakodótér közé fúródot a Fu Shan Hai-ba. Nagy víztömegek zúdúltak a megsérült hajótestbe. A Gdynia-t az jeges tengeri viszonyokhoz tervezték, ezért csak az orrrésze horpadt be.

A Fu Shan Hai kapitánya alaposan mérlegelte a helyzetet. Felvette a kapcsolatot a kínai tulajdonossal, megparancsolta a legénységnek, hogy zárjanak el minden összekötőt a rakodóterek között és zárják el az üzemanyagszelepeket. Ezután elhagyta a legénységgel együtt a hajót. Alig 9 órával később a Fu Shan Hai elsüllyedt a Balti Tenger tiszta hideg vizében.

A roncs ma 69 méteres mélységben fekszik. Általában békén hagynának egy ilyen roncsot, de ebben az esetben kilyukadt az egyik üzemanyagtartály és az ebből keletkező olajfoltot a Dániához tartozó Christiansen szigetekhez vitte a szél. Mivel félő volt, hogy a többi tartály is kilyukad, kiszivattyúzták az üzemanyagot ipari búvárok segítségével. Emiatt 2007-ig tilos volt megmerülni a Fu Shan Hai-t.

Ma már rendszeresen lehet a roncsot merülni, német, lengyel és dán hajók folyamatosan kinálnak túrákat. A roncs legfelső része kb. 30 méteren van, ezáltal a sportbúvárok számára is elérhető, bár technikai felszereléssel az igazi.

Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 544
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.12 0 0 543
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 542
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.25 0 0 541
Előzmény: Törölt nick (488)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.19 0 0 540
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 539
Szerencsére ebből a jó öreg vízi járgányból nem lett roncs végül.
Daruval kiemelték a popsiját és jól meg... hegesztették... :)

Sajnos vannak elképzeléseim, hogy ezeken a régi folyami hajókon, hogyan tartják karban a felületeket - magyar módon. Az utólagos javítások is olyanok lehetnek, amilyenek: valószínűleg agyon van glettelve, gyenge hegesztések, tessék-lássék munka, rossz minőségű anyagokkal. Így okozhat egy cső vagy egy zsenge jégtábla komoly léket, gondolom... Nemde?
Előzmény: hakapeci (538)
hakapeci Creative Commons License 2010.02.09 0 0 538
akkor nem fagyáskár miatt szétrepedt vagy a motor, vagy valamelyik hűtővízvezeték, ami kissé kiolvadva elárasztotta a motorteret? ---milyen hajó az? amelyiknek az oldalát csak úgy kihasítja egy jégdarab?és a part mellett nem is volt jégzajlás...talán egy gumicsónak falát, talán azt de itt nem ez a fennfogás van megvalósulva...:)))

haka
Előzmény: paithana (537)
paithana Creative Commons License 2010.02.08 0 0 537
Előzmény: Törölt nick (536)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 536
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 535
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 534
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 533
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 532
Ne készíts ki! 3 napja nonstop a Karib szigeteket pásztázom a guglin...
Előzmény: paithana (531)
paithana Creative Commons License 2010.02.07 0 0 531
északra kb 800 tengeri mérföld :)
Előzmény: Törölt nick (530)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.06 0 0 530
hakapeci Creative Commons License 2010.01.20 0 0 529
a kép bal felén autók a parkolóban, a hajók meg össze vissza ahogy elszabadultak ..

haka
Előzmény: Törölt nick (528)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.18 0 0 528
...és gondoljuk el, mi minden lehet itt a víz alatt..!
Előzmény: hakapeci (527)
hakapeci Creative Commons License 2010.01.17 0 0 527
üdv!

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Chernobyl,+Ukraine&sll=-34.924456,-56.223183&sspn=0.00395,0.008256&ie=UTF8&hq=&hnear=Csernobil,+Kyyivs%27ka,+Ukrajna&ll=51.284934,30.207671&spn=0.003013,0.008256&t=h&z=18
bendediver Creative Commons License 2009.11.29 0 0 526
Már megint. Ugyan már...
Előzmény: 23 negedi (522)
Vajk Creative Commons License 2009.11.28 0 0 525
Tipikus önajnározó banda:)
A világ legjobbjainak tartják magukat, világhíresnek, és magyar nyelven kívül egyetlen kikötői jelentésben említik meg őket:)
Lehet a moszad-kgb-cia-omv-cba érdekeltségek miatt titkosítva van az egész küldetésük...

Szánalmas.
De egyszer a vak tyúk is talál szemet:)

Előzmény: Törölt nick (524)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.27 0 0 524
Hát igen.. az is fura hogy állítólag már többször voltak kint, óriási sikerekkel, rengeteg dolgot találtak és már csak a kiemelési fázis van hátra.
De pénz sosincs, az még mindig kell...
A kiemelési munkálatokra, is ha be akarsz szállni búvárként dolgozni (amit a nyáron még lehetett, bár állítólag már kevés hely van), akkor most is előre le kell tegyél 1000 dollárt (állítólag ez egy kvázi támogatási minimum összeg, amit minden az expedícióban résztvevőnek be kell fizetni és tudnia kell igazolni, különben nem vehet részt, mert a brazilok ezt követelik meg ), amint a szerződést aláírod velük.
És ha nem tévedek, még egy kis pénzért, még el kell végezz egy búvár-archeológusi specialitást is.

Ez ugyanígy volt kb 3 éve is, amikor először lehetett hallani az Oktopusz team Brazil Projektjéről és elkezdték toborozni a búvárokat.

Tehát várnak szeretettel; lehet menni jelentkezni, aláírni a szerződést, a kézben a búvárkártyával és persze a 1000 dollárral...
A kiutazás időpontját sosem tudják megmondani, mert állítólag az még bizonytalan, de majd jelentkeznek...
Ez évek óta így van.

Nem tudom.
Már kezdek hajlani ara amit te mondtál...

Lehet hogy befizetném a pénzt, aztán várnék várnék várnék, ha érdeklődnék akkor türelmet kérnének még és semmi biztosat nem tudnának igérni, merthogy a szerződések, meg a támogatók meg az engedélyek bla bla bla... aztán megint csak várnék várnék várnék, aztán pár évvel később, elnézést kérnének de mégsem jött sajnos össze nem az ő hibájukból, hanem a brazil kormány és a bürökrácia miatt és sajnos ők is bajban vannak, és türelmet kérnének hogy visszafizessék.... aztán megint várnék várnék várnék, aztán már nem lehnne elérhető a cég...

Szóval aszondod, nagy valószínűséggel kb ez lenne...? ;)
Előzmény: Vajk (523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!