Van nekik fizetős persze az IC-hez hasonló közvetítés edzésekről, versenyekről, szabadon választható belső kamerával, de mennyivel jobb free letöltéssel HD-ben megnézni a tévén? :)
- Mercedes megtartotta a szokásos év végi újonctesztjét, ahol elég komolyan nézik a versenyzők teljesítményét. Versenytempótól kezdve, hogy kezelik a gumikat, a kvalis szimulációig mindent. 17-25 év köztinek kell lenniük a versenyzőknek mindenképp és kivonultatták a csapataik egy részét is. Landgraf, Winward, HRT, GetSpeed és még egy GT4-es alakulatot is "felemeltek"
9 órakor kezdtek, a mezőnyt 2 részre osztották, és 15 perces időmérőt tartottak egyenlő feltételekkel (teljesen új gumikat kapott mindenki). Majd mindkét csoportból az első 10 jutott tovább, míg a TOP5 kapott egy plusz szett Pirellit a délutáni versenyre jutalomként.
Annyi szivárgott ki, hogy a kvalis gyakorláson Lorenzo Ferrari volt a leggyorsabb, és szorosan követte őt Luca Engstler, aki az apja Audis csapatától jött át ide tesztelni.
Versenyen pedig rendkívül meggyőző volt Sergio Sette Camara, főleg a gumikezelése
Időmérő leggyorsabb idejét, és a versenytáv átlag köridejeiből számították ki a legjobbat, és Lorenzo Ferrari volt ennek az egész tesztnek a győztese.
Jó esélye lehet bekerülni a Mercedes családba, mivel már hivatalos, hogy Marciello és Juncadella is távozik, így 2 erős versenyzőt mindenképp kell pótolniuk a különböző GT3-as bajnokságokba
DTM csapatairól
Rosbergék tervezik a visszatérést, viszont már csak egy Audi maradt náluk, a másikat eladták a nyáron. Október elején a meglévő egyetlen autóval Gore tesztelt még októberben, de erre azt mondták csak a szponzoraiknak tettek eleget.
Azt pletykálják, hogy BMW-s alakulat lennének, mert a Project1 csapattal szakítani fognak.
Míg a már említett Project 1, hozhat egy brit márkát, ami a Mclaren lehet (és nem az Aston) és vele együtt jöhet Marvin Kirchhoffer is.
Project1 és BMW szakítás valós lehet, mert Wittmann is keményen odaszólt a csapatnak és jobb feltételeket akar.
Engstler mindkét Audiját árulja (230 ezer euró + áfa). "Nagy" marketinges az öreg, mert azzal kezdi, hogy már eleve használtan vették, így ha sikerülne is Audis csapatként folytatni akkor újabb gépet vesznek, de amit árulnak az is jó, de aki akarja megveheti. Mivel a fia fentebb írtam közeledett a Mercedeshez, lehet velük folytatják, de az sem kizárt hogy Ferrarival, mivel vannak onnan is kapcsolatai, mivel Franz a Ferrari Challenge-ben versenyez. De az sem kizárt, hogy végül a fia Luca külön folytatja a Mercivel, míg az apja marad Audinál. 2022-ben már vezetett más csapatnál úgyis.
Jó hogy nem néztél BTCC-t a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján :) ott volt olyan kretén pontrendszer hogy nem az lett év végén a bajnok aki a futamokat nyerte halomra hanem a tizensokadik :)
2023 van, nem 1983, hogy csak tévé létezzen meg a nyugati határhoz közelieknek a "hangyás" ORF1 :)
Szerintem ha adná "A tévé", akkor se lenne meg az a lelkesedés, mint régen az emberekben. Kb. elegük lett az egészből amit a széria mutatott. És jön ehhez az is, hogy 2019 után Michelisz futamokat is 1-2-t nyert, Zengő-láz is oda így itthon se lehet ebből Lantoskodni meg blogolni.
Idén tudtommal minden versenyt élőben adnak YouTube-on, szóval bárki aki akarta nézhette volna akár egy telefonnal a kezében
Mindenesetre tényleg tudnak valamit, mert tavaly a 9 fullszezonos autós szériából amit eltemettek, idén csináltak ugyanúgy egy 9 autós bajnokságot és elvannak. Sokan szerintem nem is tudják hogy a létszám ugyanaz, csak mindenféle TCR bajnokságokba tolták be őket, de az a sokfős mezőny nem játszik egész szezonban
Meg amit írtam, hogy a tavaly még 12-13 állandó fős teljesen vállalható TCR Europe-ot lőtték ki inkább, ahol idén lett 6 fullszezonos versenyző.
7 fordulóból meg 3x odavágták nekik ezeket a World Tour indulókat, akik miatt meg teljesen kusza képet ad a bajnokság. Pl. Filippi 9. lett a szezonnyitón, de amúgy Europe szerint 1.
Átlag érdeklődő lát sok autót, aminek a fele nem is itt indul, a másik fele meg igen de ők meg hátul. Vagy ha éppen elöl, akkor meg lesnek ez kicsoda. Aztán következő hétvégén megint az a 9 induló és megint egy szinte teljesen más mezőny.
2024-től a Supercars megváltoztatja a pitbeosztas szabályát.
(az érdekes lesz majd hogy valaki az elő versenyen az 5. pithelyre ment tankolni vagy kereket cserélni, míg a következő versenyen mondjuk a 7. helyre kellene, de ő reflexből az 5-re megy) :)
Bernhard jövőre nem indít csapatot a DTM-ben. Pedig tavaly 1 autóval jöttek (ráadsául Preining nála debütált és ők hozták az első Porsche győzelmet), idén 2 autóval de 2024-ben már egyel se.
Anyagi okai vannak ennek, állítólag a főszponzor KÜS lelép ill. Bernhardnak is sok volt ennyi feladat. Nővérét majd jobban bevonja a vezetésbe. Ez ugye családi csapat, amit még az apjuk alapított.
Porsche alapú bajnokságban fognak indulni, és fiatal tehetségeket nevelnek a jövőben.
Legtöbb nézőt az esős nürburgring hozta, a legkevesebbet meg pont a szombati első futam, ami a bajnoki címről is szólt.
Gyenge számok okaira felhozzák, hogy a Pro7 felvételről adja és azt megszakítja reklámmal, közösségi oldalakon sokat szidják a kommentátort Eddie Mielkét is, és még a németek is inkább átmennek a YouTube oldalra ahol élőben nézhetnek mindent.
Cikk kiemeli, hogy kb. 15 éve, még azon kongatták a vészharangot, amikor 2 milliós számot épphogy elérték, most meg már majdnem a negyedére zuhantak be.
meglépték, hogy a "profi" versenyzőket kirakják, és elmennek ebbe a "Pro-Am" irányba.
FIA által platina besorolású versenyzők nem indulhatnak már, arany besorolású versenyző meg csak ezüst vagy bronz kategóriással alkothat párt. De pontos részleteket még nem tisztázták.
6 hétvégéből 4x lesz közös ADAC GT-DTM forduló (Oschersleben, Zandvoort, RedBull Ring és Hockenheim), a két külsős forduló meg a Nürburgring és Spa lesz (itt nem a WEC részeként mennek természetesen)
Ragaszkodnak mindenképp ahhoz a piramishoz, aminek a csúcsa DTM. ADAC GT4 - ADAC GT - DTM lenne a kijelölt út, hasonlóan mint a Moto3 - Moto2 - Motogp a motorosoknál.
Versenyzőknek ígérnek némi anyagi támogatást is, de ami a legnagyobb változás, hogy a 24-es ADAC GT bajnok biztos lehetőséget kap 2025-ben a DTM-ben. (és ugyanígy a GT4-es bajnok az ADAC GT-ben is)
Idei kevés mezőnyt (8 autós Sachsenring volt a mélypont), Voss azzal magyarázta, hogy túl későn vették át az egészet, és kevés ideje volt a csapatoknak tervezni és sok szerződés már fixálva volt, így nem tudtak már a versenyzői kategóriákon se módosítani és a kezdeti bizonytalanság miatt sokan elmentek más helyre
nagyon úgy tűnik ez eldőlt, és délelőtt a kvali után már bajnokavatás lesz, de ha nem, akkor sem kell izgulni vasárnap délután
Preining ezzel a pole + győzelem kombóval 27 pontra lépett el, és maximum 28 szerezhető. (egál Bortolottinak kedvezne, mert több győzelme van)
kvalin elvették a leggyorsabb körét, a futamon meg nem tudott igazán feljönni, bár ott a kerékcserék után úgy tűnt lehet itt csoda, mert a gyors cserével megelőzte van der Lindét, és Aitken, Feller elé jött vissza, de hideg gumikon hamar át is lépték.
De így sem adta fel, mert a hajrára visszaelőzte az Audit és a Ferrarit így matematikai esélye még megmaradt
Élen meg a 2 Porsche senkitől nem zavartatva begurult 1-2-ben.
Engelhart meg egy szezonban 2 márkával állt a dobogón. Szezon elején Porschével nyert, most Lamboval a dobogón, mint beugrós. Azért itt csak kiderült, hogy hiába nem Grasser a gyári Lambo csapat már, de van bennük potenciál, csak nem éppen a megfelelő versenyzőkkel kezdtek. Wishofer után jött Paul, aki rögtön nyert az esőben, Caldarelli nem nagyon tudott villantani, most meg Engelhart dobogós, úgy hogy első sorból indult. Teljes szezonos Schmid meg 36 pontot hozott idáig.
Esetleges gyártói utasítástól sem kellett félni egyik oldalon sem, mert Preining élről indult és végig vezetett, csapattársa nyilván nem támadta, táv elején Perera is védte Bortolottit de itt azon se kellett izgulni, hogy esetleg Engelhart "magától elengedi" az olaszt, mert köztük volt Feller. Meg sokan tartottak attól Engelhart mit csinál hiszen szerződéses Porsche versenyzőként adták kölcsön pont a Lambonak, de vele se volt gond.
Futam közepén az a hármas csata nagyon nagy volt, de az élen semmi se történt.
Preining amilyen konstans idén megérdemli a címet, pedig nem neki drukkoltam, Mirkonak az a kihagyott második nürburgringi futam, és az a rajt utáni osztrák defekt egyszerűen túl sok pontvesztés volt
Preining pole...és 10 helyett már 13 pont előnyben
Bortolottival kitolt a track limit, újabb köre már nem volt erős. Amit elvettek tőle meg gyorsabb idő volt mint az osztráké. Pedig a Lambok itt jónak tűnnek, a beugró Engelhart 2.
Kisebb meglepetésre, de Abt marad jövőre is Audis csapat, mindkét mostani versenyzőt megtartották (ez papírforma), és visszatér hozzájuk a RedBull 2018 után ismét, mint főszponzor
Manthey Porsche is maradni fog, nem fognak lelépni a WEC miatt. 2-2 autóval akarnak indulni mindkét szériában.
1 hét múlva Surfers Paradise majd utána Adelaide 500 versevnyek lesznek. Amitől érdekesnek ígérkezik kipróbáljak a FCY rendszert hasonlót mint a F1 VSC.