Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 4 napja 0 0 20879

Pár hírmorzsa:

 

- Buhk marad a belga futamra is, Paffett most sem tér vissza. Ok ugyanaz: COVID miatti korlátozások és karanténkötelezettség.
Mücke már a belga követséggel is felvette a kapcsolatot de választ nem kaptak időben

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-maxi-buhk-ersetzt-gary-paffett-auch-in-zolder-im-muecke-mercedes-21073002

 

A már említett Ferrari előny a kerékcseréknél minden verseny utáni héten téma, most is.
Mercedes már nyíltan másolja őket, de a többi csapat már lázadozik. 11 csapatból 5 még másolni sem tudna, mivel teljesen más a kocsik kialakítása ott a kerékanya körül, mint ami van a Ferrarinak és Mercedesnek.
Monza után a Mercedes is panaszkodott, de ők elkezdték másolni a Ferrarisok koreográfiáját és adott nekik a hasonló kialakítás, így ők tudnak az időkből faragni
Előny nekik az, hogy az anya nem ragad bele a kulcsba, így a cserét végző ember azonnal mehet a másik kerékre nyitni az anyát, és nem kell minden keréknél külön időzni. 4 keréknél ezek a plusz kis idők összeadódnak és ott az előny.
Lawson monzai győzelme is ennek volt köszönhető és Laun is nyert vele pozíciót és dolgozott le a pályán a hátrányából.
De ez is a szokásos, akik nyernek ezzel védik, akik hátrányban vannak panaszkodnak (Audi főleg). Audisok szerint 2,5 mp-t buknak a kiállások során. Számításaik szerint hogy ezt egálra kihozzák a pályán minden körben 1 tizeddel gyorsabbnak kellene lenniük.
Meg azt is hozzáteszik, nem azért gyors a Ferrari és már a Merci mert az embereik ennyivel ügyesebbek, hanem technikai téren vannak hátrányban a más kialakítású kerekeikkel és rögzítőkkel.

 

Hétvége boxkiállásos idejei, amin megy a balhé (Mercedes olyan sikeresen másolta a Ferrarit, hogy már Lausitzringen gyorsabbak is voltak)

 

Mercedes: 35,799 - Buhk
Ferrari: 36,159 - Lawson

 

többiek akiknek nincs az a megoldásuk:


BMW: 37,056 - Wittmann
Audi: 37,347 - Rockenfeller
Lambo: 39,267 - Hawkey

 

ezek az idők a hétvége leggyorsabb kiállásai/cseréi

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/motorsport-ist-kopiersport-widerstand-gegen-dtm-regelaenderung-bei-stopps-21072901

 

ADAC GT nem versenyez a Nürburgringen, mert az árvíz miatt a pályát használják a mentősök és a katasztrófavédelem afféle koordinációs központnak augusztus 8-ig biztosan. Ők meg pont ekkor mentek volna oda. DTM-et nem érinti, aug 21-22 mennek versenyezni oda. Norisring is végül megmenekült, a felek megállapodtak és idén szezonzáró lesz.



JarnoTrulli Creative Commons License 4 napja 0 0 20878

Kár hogy az első verseny konkrétan állt 15 percet rögtön az elején amikor Hawkey autót tört. Köröztek SC mögött. Szerencsére 3 kört hozzáadtak a távhoz.

 

Lawsont alig mutatták az újraindítás után, pedig pont ott zárkózott fel. 3 helyet is jött fel 1 kör alatt biztosan.
Ferrarisok nagyon gyors cseréje itt volt még szembetűnő, hogy mennyit nyer ilyenkor amikor nagyon egyben van még a mezőny és úgy jönnek ki.

Közvetítésben azért formában voltak újra, mert most mutatták rendesen a kiállásokat, meg rendesen lekövette a valódi pozíciót, de annyira a kiállásokra álltak rá, hogy körökön át pontos infót nem kaptunk ki mennyivel van lemaradva a másiktól
Akkor volt ezt totál értelmetlen még mutogatni amikor mindenki kint volt már csak Müller nem.
Meg amikor a 6-11 közt egy kupacon van mindenki, de a 13. Buhk onboard kameráját teszik élőbe, tényleg nem értem.
Nagyon jó ötlet volt szerintem, hogy az "oválon" mentek és nem a megszokott verzión a pálya első szakaszán.

Több jó csatát hozott igazából ott mentek a harcok: élmezőnyben amikor SVL-t hagyta le Ellis és Lawson.
Mondjuk azt hittem, Lawson elkapja Ellist is, vagy lesz komoly meccs köztük de inkább csak követte a célig. :(
Müller jól kicentizte mikor a legvégén ment ki kötelező cserére az élről, végén pontot se szerzett.

 

Második versenyen már rögtön az elején meglépte Lawson azt az előzést :D Nagyon érzi ezeket az autókat is, aztán semmi tapasztalata nem volt ezekkel.
Ahogy nézem a mostani naptárt, így hogy Norisringet betették évzárónak nem lesz semmi ütközés az F2-vel elvileg mehet itt is teljes szezont. Bár most így visszagondolva Cassidy inkább Albon helyett jön majd, aki F1 hétvégén megy majd kirakatembernek a csapathoz.


Sophia sajna nagyon kilóg innen, még akkor is, ha az első futamról nem ő tehetett, de tempóban általában Hawkey is előtte. Aztán olyan csapattársak segítik, mint Rockenfeller, vagy van der Linde. Egyik mögött hatalmas rutin, másik meg éppen vezeti a bajnokságot ő meg mezőny legvége. Pár hete nyilatkozta, hogy a céljai nem változtak, 2024-re F1 a cél :) Én bírom most is a csajt, de sokkal nagyobb ígéretnek tűnt a német F4-ben számomra (meg sokaknak is). Lohr is kissé mellélőtt, aki szerint ő lehet a következő DTM futamgyőztes nő.


Pont a héten nyilatkozta Rockenfeller hogy meg kell szoknia ezeket a GT3-as autókat mert kevés vele a rutinja de kezd belejönni amit Lausitzring is bizonyított. Abt csapat rendben van azért, de így 2 autósak inkább.

JarnoTrulli Creative Commons License 4 napja 0 0 20877

Laut most pótolom, egész hétvégéről lemaradtam

nicko Creative Commons License 5 napja 0 0 20876

A hirekben amiket mutogattak lezárásokat Ausztráliában, várható volt, hogy érinteni fogja a Supercarst a Covid járvány újabb hulláma. Ezért a bajnokság hosszabb időre pihenőre tér, jelenleg október 2-ig. Bathurst 1000 eltolták novemberre. 

https://www.supercars.com/news/championship/supercars-unveils-revised-2021-calendar/

nicko Creative Commons License 2021.07.17 0 0 20875

Aréna4 vasárnapi 1. futamot 06:15 a 2-at 07:35-től élőben adja 

Előzmény: nicko (20874)
nicko Creative Commons License 2021.07.17 0 0 20874

WD-40 Townsville SuperSprint 

 

Szombat 

R17 08:45 - 09:50  /39 kör

Vasárnap 

R18 04:45 - 05:50  / 39 kör

R19 07:40 - 08:45 / 39 kör 

Aréna 4 szombatit élőben adja.

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.07.13 0 0 20873

Ex-Audi, Opel driver Haupt to make DTM comeback at 52

 

Former Audi and Opel driver Hubert Haupt will make his DTM return at the Nurburgring next month at the age of 52, driving for his eponymous HRT team.

 

https://www.motorsport.com/dtm/news/hubert-haupt-return-mercedes-hrt-playboy/6629540/

 

nicko Creative Commons License 2021.07.13 0 0 20872

Townsville R1 összefoglaló 

https://youtu.be/5DyseIXt9aA 

R2 

https://youtu.be/wNZEKjDA5sU 

2x2 órás versenyek voltak, néha Bathursti hosszúságunak tünt a korábbi 1-1 órásokhoz képest. :)  

 

1. SHANE VAN GISBERGEN  1661 pts

2 JAMIE WHINCUP 1416 

3 WILL DAVISON 1291

4 CHAZ MOSTERT 1278

5 CAMERON WATERS 1256 

 

https://www.supercars.com/championship/2021-repco-supercars-championship-points/

nicko Creative Commons License 2021.07.10 0 0 20871

NTI Townsville 500 

 

Szombat 

R15. 07:45 - 09:50  /88 kör

Vasárnap 

R16. 06:45 - 08:50  /88 kör 

 

Aréna4  élőben adja.

nicko Creative Commons License 2021.07.07 0 0 20870

Townsville 500 verseny hétvége lesz, ezzel kapcsolatban a covid miatt a következót irják a széria oldalán: 

 

"We continue to monitor the COVID situation, the good news is we can push ahead with the event as planned, with something exciting for everyone.

"As always Supercars will be monitoring the situation and will adhere to all government COVID requirements as they arise, for now though our focus is putting on a great show here in Townsville."

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.07.03 0 1 20869

jó lesz ez 

2003-ban már próbálkoztak volna ezzel, de akkor elvetették

 

 

 

nicko Creative Commons License 2021.06.29 0 0 20868

Supercars a következő nyilatkozatot tette közzé ma reggel az NTI Townsville 500 jövő heti futásával kapcsolatban.

 

"A queenslandi korszerűsített korlátozások fényében a Supercars továbbra is betartja az összes kormányzati egészségügyi tanácsot, amikor a következő rendezvényünk felé tartunk Townsville-ben, július 9-11.

"Mint mindig, továbbra is figyelemmel kísérjük Queensland és Ausztrália környékén a helyzetet annak biztosítása érdekében, hogy munkatársaink és rajongóink egészsége és biztonsága továbbra is a legfontosabb prioritás legyen."

A Queensland miniszterelnöke, Annastacia Palaszczuk ma reggel bejelentette azonnali háromnapos zárlatot ma este hat órától, amely Queensland délkeleti részének nagy részét lefedi, beleértve Nagy-Brisbanét, az Aranypartot és Townsville-t.

Az NTI Townsville 500 a tervek szerint az észak-queenslandi utcai pályán indul július 9-11 között, a 2021-es Repco Supercars bajnokság hatodik eseményeként.

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.26 0 0 20867

Berger szerint van, meg a versenyzők szerint is.

Néhány napja olvastam a témában ahol van der Linde, Müller, Auer és Sophia szólalt meg

 

K. van der Linde szerint jobb is így, mert több a gyártó és kiélezettebb az egész, Müller is pozitív. Szerinte abban is nehezebb hogy alkalmazkodni kell a kocsikhoz, régebben  a DRS, és Push-to-pass egy fix pont volt most nincs ez. Folyamatosan változnak a körülmények, és igazodni kell mindig az autóhoz, amik messze nem egyformák már. 

Auer ugyanígy nyilatkozott, hogy ezek valódi előzések

 

ABS kapcsán mondják, hogy ezeket a GT3-as autókat nehezebb vezetni. Sophia is ugyanazt mondta ezzel kapcsolatban mint van der Linde, aki formaautós/LMP2-es tapasztalatokkal jött ide. Amit eddig megtanultak mint "szép" fekezés és megfelelő íveken fordulni itt másképp kell alkalmazkodni. 

 

BOP terén kell majd állandósítani a szabályokat, de mivel kevés adat áll rendelkezésre javulni fognak ebben is ahogy telik az idő, meg Monza ilyen téren egyedibb pálya valószínű a következő helyszíneken már kevesebb varia lesz.

 

Van der Linde mondta még, hogy a szezonnyitó előtti negatív megjegyzésekre szerinte rácáfoltak a versenyeken, Müller szerint a széria hű maradt az értékeihez.

 

Amiket én olvastam a DTM oldalán kommenteket a fanoktól előző hétvégén, meg vannak rendesen negatívak is, főként a szokásos nosztalgia faktor. De ez tipikus a "régenjobbvót" kategória, de a nézőknek még fura. Hangsúlyozom ez az én tapasztalatom amiket olvastam, de kommentekben azért nem áradoznak. (megint más kérdés, ezek közül mennyi nézi egyáltalán, meg követi ténylegesen) 

 

Előzmény: toto92 (20866)
toto92 Creative Commons License 2021.06.26 0 0 20866

Mik a visszhangok a GT3-asított DTM-ről? Bejövős, nem bejövős, van ennek így jövője?

Előzmény: JarnoTrulli (20865)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.26 0 0 20865

Gyengére sikerült TV-s közvetítés nem csak nekem tűnt fel:

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/berger-erklaert-tv-pannen-bei-dtm-auftakt-war-leider-nicht-gut-geloest-21062501

 

Idei évtől új partnere van a szériának, ami a grafikát és az időmérést illeti: TV Skyline és Swiss Timing
Ráadásul olyan gond is akadt a hétvégén, hogy egy fontos rádiójel adót a pályán tönkretették egy fűnyíróval, így ennek hiányában történt az, hogy nem frissült azonnal, ha volt változás a sorrendben.
Ilyenkor arra a műszerre hagyatkoztak, amiket az autóba építettek, viszont az csak a rajt/cél vonalán adott friss jeleket.
Egy másik érzékelő, ami a boxkiállásoknál lett volna fontos, meg nem minden autóban működött


Erős kezdés után a Lambo kedvet kapott, Lausitzringre terveznek egy 3. autót, amit az ADAC GT-ben szintén náluk (T3) versenyző Maximilian Paul vezetne.

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/nach-starkem-dtm-start-t3-lamborghini-plant-drittes-auto-am-lausitzring-21062401

 

Nem teljes szezonra jönne, ADAC GT az idei fő szériája meg a csapatnak nincs is elég autója. Ha jön, akkor azt a kocsiját is hozná magával amivel ott versenyez.

 

 

Lawson bekerült egy elit klubba, akik első versenyüket rögtön megnyerték:

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/nach-lawsons-sternstunde-welche-acht-piloten-ihr-erstes-dtm-rennen-gewannen-21062301

 

Harald Grohs - 1984 Zolder
Per Stureson - 1984 Mainz-Finthen (érdekesség: vendégversenyző volt akkor, így pontokat nem kapott)
Klaus Niedzwiedz - 1985 Avus
Kurt Thiim - 1986 Zolder (szezon végén bajnok is lett)
Emanuele Pirro - 1990 Nürburgring
Nicola Larini - 1993 Zolder (második versenyét szintén megnyerte ugyanott, majd év végén bajnok)
Stefano Modena - 1994 Avus
Liam Lawson - 2021 Monza

nicko Creative Commons License 2021.06.24 0 0 20864

:DDDDD 

 

Ice bath or trash can? How drivers cooled off in Darwin

Drivers had to get creative when it came to managing the Darwin heat  

 

https://www.supercars.com/videos/championship/ice-bath-or-trash-can-how-drivers-cooled-off-in-darwin/

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20863

nagyobbik van der Linde is szépen debütált - bár ez is érdekes, hogy DTM újonc, de ezekkel az autókkal az ADAC GT-ben ment éveken keresztül - 

Ma van a születésnapja, pole, futamgyőzelem. Perfekt nap számára

 

tavaly a testvére már nyert versenyt így mindketten DTM futamgyőztesek lettek ezáltal.

 

Lawsont sajnáltam ahogy megforgatták, bár nagyon úgy tűnt ezekkel a plusz súlyokkal ott elöl csak egy akadályt fog jelenteni mindenkinek a versenyen. Gondolom ez is egyfajta izgalomfaktor, hogy kvalin mehet a súlyok nélkül vasárnap, de versenyre már felpakolják

 

Lányok csatáját ma Sophia nyerte, még fél kört is vezetett talán, mert annyire későn jött ki, de Hawkey számomra meggyőzőbb. Lambos projektje elég hirtelen állt össze és nem vall szégyent. 

 

Albon nem zárt rossz hétvégét, de itt Lawson meggyőzőbb volt

 

Kvali idők érdekességképp, ha már leggyorsabb GT3 széria szeretnének lenne:

 

első kvali legjobb ideje: 1:46.488 - Abril

második kvali legjobb ideje: 1:46.604 - K. van der Linde

 

első verseny leggyorsabb köre: 1:47.714 - Lawson

második verseny leggyorsabb köre: 1:48.315 - Auer

 

idén itt ment a GT World Challenge mezőnye, ha jól néztem a leggyorsabb időmérős kör 1:46.442 volt a Q3-ban. Egész hétvége leggyorsabb köre ez. 

Versenytávot nem nézem mert torzabb a kép az eltérő versenyrendezés miatt

 

Ha minden adatot jól néztem akkor a DTM nem lett a leggyorsabb, ha kicsivel is, de lemaradtak

1:46.488 DTM -  1:46.442 GTWC

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20862

mai után én még tartom a véleményem:

maguk a versenyek nem rosszak, mezőny majdnem 20 fő, 5 gyártó itt van, versenyzők se noname kaliberek (bár Rast nekem hiányzik nagyon)

szabályok kicsit kuszák, mert aki nem követi folyamatosan csak beül a stream/tv elé elsőre fura lehet hogy mi az a kavarodás 1 nap alatt, viszont a széria mer változtatni ha elsőre nem jó valami. Lásd. ahogy belenyúltak a szombati majd vasárnapi futamok előtt is. BMW sokkal versenyképesebb lett, Audi sem nyafoghat a mai után meg nem voltak szakadékok a gyártók között.

 

szerintem amíg nem lesz elektromos a DTM, és nem mennek el ebbe az irányba végleg, addig pár évig marad ez. Nem véletlen megy már a szervezkedés ezzel kapcsolatban. 

 

nekem egyedül az autók külseje fura, hogy hirtelen most ez a DTM. Kb. mintha elkezdődne a Nascar szezon DTM autókkal. 

 

ADAC GT-t semennyire nem követem, 1 futamukat se láttam nem tudom azokhoz képest milyenek voltak a DTM-esek a hétvégén. 

 

Meg amin kellene változtatni hogy a többi GT3-as bajnokság ne üsse egymást. DTM-ADAC Gt sok helyen fedi egymást, most hétvégén meg volt DTM, és ment a GT World Challenge a holland pályán. 

Előzmény: zaborszkyzsolt (20861)
zaborszkyzsolt Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20861

Elnézve ezt a szezonnyitót valahogy nekem nem akar megtetszeni ez a DTM, vagy is GTM… Értem én, hogy inkább ez minthogy megszűnjön, de nagyon olyan érzésem van mintha egy ADAC GT Masterst néznék. Hiába voltak kemény előzések mégis olyan érzésem van mintha egy vonatozás lett volna az egész verseny. Persze örülök, hogy életben maradt a bajnokság és ilyen erős mezőny gyűlt össze, mindezek ellenére nem fog a kedvenceim közé tartozni a sportautós DTM. Nektek mi az első benyomásotok egyelőre?

JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20860

jól nyomják? Készültek rá?

Előzmény: zaborszkyzsolt (20857)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20859

kívácsi leszek Lawsont mennyire veti vissza a plusz súly, amit megkap a mai versenyre. Kvalin nélküle ment, és lett 2., tehát megint ott a mezőny elején.

érzi ezt a szériát is

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/ferrari-und-mercedes-avl-aendert-dtm-bop-fuer-monza-sonntag-erneut-21062001

 

mai versenyre is módosítottak, most "csak" a súlyokkal játszadoztak. Ferrari +30 kg, Mercedes +25 kg (és ne feledjük a tegnapi TOP3 ugyanúgy megkapja a plusz súlyokat ezen kívül)

Audinál van morgolódás, hogy az egyenesekben nagyon lassúak pedig a kocsi tervezése alapján nekik pont gyorsnak kellene lenniük azokon a szakaszokon. Szűkítőből csak 43 mm-re készült a széria Monzára, ennél nagyobb nincs. Ha ez nem lenne Audi nagyon meglépne így náluk a súlyokkal tudnak csak "játszani. Náluk a mai napra változatlan marad.

 

 

Restriktorra mi a legjobb fordítás amúgy? Szűkítő mint ahogy a Nascarban is mondjuk? Korlátozót jelent németül, de így magyar kiejtésben elég hülyén hangzik

nicko Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20858

Miért nem nevezték át DTR3-ra?  :)

Előzmény: JarnoTrulli (20855)
zaborszkyzsolt Creative Commons License 2021.06.20 0 0 20857

Vidu Pál és Turán Frigyes

Előzmény: JarnoTrulli (20856)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20856

kik közvetítették?

Előzmény: nicko (20851)
JarnoTrulli Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20855

Most néztem vissza a mait, szerencsére az eredményt nem tudtam előtte

 

elsőre azt mondom nem volt rossz, bár az autók furák voltak elsőre, mármint hogy DTM futamot lát az ember ilyen autókkal. Meg én, aki azért követte a mezőny alakulását is sokszor nem tudtam ki kicsoda. 

 

Kvali után látva a Mercedes tarolást már belenyúltak a BOP rendszerbe Audi, BMW, Ferrari kapott kedvezményt, a Lambot változatlanul hagyták.

Így változott a dolog a kvali után a futamra:

 

DTM-BoP Monza für erstes Rennen:


Mercedes-AMG GT3: 1.330 kg/2 x 38 (Restriktor)
Audi R8 LMS: 1.295 kg/2 x 43 (Restriktor)
BMW M6 GT3: 1.335 kg/2,135 bar (Ladedruck)
Ferrari 488 GT3 Evo: 1.310 kg/1,658 bar (Ladedruck)
Lamborghini Huracan GT3 Evo: 1.300 kg/2 x 42 (Restriktor)

 

DTM-BoP Monza im Qualifying:


Mercedes-AMG GT3: 1.330 kg/2 x 38 (Restriktor)
Audi R8 LMS: 1.310 kg/2 x 43 (Restriktor)
BMW M6 GT3: 1.335 kg/2,032 bar (Ladedruck)
Ferrari 488 GT3 Evo: 1.310 kg/1,622 bar (Ladedruck)
Lamborghini Huracan GT3 Evo: 1.300 kg/2 x 42 (Restriktor)

 

A futam első 3 helyezettje ugye plusz súlyokat kap, viszont a kvali során nem így mennek, hanem a versenyen lesz ott a többlet. Mai alapján Lawson, Abril, Götz triót érinti.

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-passt-bop-nach-erstem-qualifying-an-aenderungen-bei-audi-bmw-and-ferrari-21061902

 

Nekem egy dolog nem tetszett nagyon, az a grafika a közvetítés során. Kb. semmilyen. Leginkább az zavart, hogy boxkiállás után nem volt aktuális. pl. Sophia nagyon sokáig kintmaradt, 3. helyen is ment, vége előtt nem sokkal kiállt, behozta a gép 6. helyre, majd 1 kör után már a valódi helyét mutatta. De nem csak nála volt ez, mindenkinél. 

 

Mezőny legszebb autója szerintem egyértelműen ez a Tauri Ferrari 

 

 

nicko Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20854

fasza volt a mai verseny!

Előzmény: bendeguz90 (20844)
nicko Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20853

ez olyan, mint a minek fejlesztenek mobilt, FTTH-ra való átállást, ha ősszel màr nem lesz Digi?

Előzmény: bendeguz90 (20852)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20852

Ez itt részben off, de például , a tényleg megtörténne a megszűnés, akkor minek vették meg a magyar piacra a DTM-et?

Előzmény: nicko (20850)
nicko Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20851
Előzmény: JarnoTrulli (20849)
nicko Creative Commons License 2021.06.19 0 0 20850

Mivel a DS nem a Digi Kft tulajdona, szerintem ha valóban a 4iG felvásárolja a Magyarországi leányvállalatot akkor a Digisportok mennek a levesbe.

Előzmény: F1mre (20846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!