Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.18 0 0 21479

elvileg ez a kínai:

 

Shanghai május 17-19

Ningbo június 28-30

Zhejiang július 12-14

Tianjin augusztus 30-szept 1

Shanghai szeptember 6-8

Zhuzhou október 18-20

 

Makaó úgy van írva hogy invitational round november 15-17

 

itt is tökön lőtték magukat, mert ez a Zhuzhou ahol közösködnek együtt, és ez a TCR China utolsó fordulója is :D

 

TCR Asia meg vendégszerepel a TCR Kínával egy hétvégén szeptember elején és ez nekik a szezonzáró

Előzmény: toto92 (21478)
toto92 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 21478

Év végén max egy újabb TCR Kínás beugrás jöhet szóba, bár egyelőre nem találtam annak a 2024-es versenynaptárát. Vagy egy TCR Asia még szeptember elején Sanghajban ha odaérnek Dél-Amerikából. Más kb esélytelen.

Előzmény: JarnoTrulli (21477)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.18 0 0 21477

Olaszokhoz se tudnak nagyon csatlakozni, mert Marokkót rátették Misanora, Mid Ohiot Pergusára. 

valahol Brazíliában rendezett verseny előtt lesz az olasz TCR-ben Mugello

 

talán az október végi Monza ami reális opciónak tűnhet, de mégse :D mert akkor Kínából visszacuccolni Európába, és majd 1 hónap múlva Makaó szintén őrültség

szeptember végén Kína, november közepe Makaó, lehet nem is mennek sehova inkább. Eredetileg a kettő közt lett volna 2 ausztrál forduló. 

 

Minél jobban nézi az ember a versenynaptárt, és a több TCR-es szériával együtt annál nagyobb elmebaj ez

Előzmény: toto92 (21476)
toto92 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 21476

Teljesen talajt tévesztettnek érzem az idei terveket... Nem is értem hogy bulizták ki az FIA státuszt, kivel feküdhetett le Lotti érte? :D

Előzmény: JarnoTrulli (21475)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.17 0 0 21475

kérdés számomra hol pótolják, ha pótolják

 

Mint külön esemény valahol hol érné meg ilyen kevés indulóval? Pont az a koncepciójuk most, hogy helyi TCR bajnokságba tolják őket így soknak látszanak. 

 

és bakker most nézem 1(!!) európai versenyük lesz

 

adja magát a dolog, hogy akkor azt a 2 ausztrál versenyt betolják TCR Europe-ba, de az is logisztikai horror a saját hülyeségük miatt, mert akkor éppen utazgatnak a világban :D

Május elején Marokkó, aztán 1 hónap múlva június eleje USA. Két helyszín közé meg csak nem tolnak be 2 Europe vendégszereplést.

Europe augusztusban leáll, szeptemberben 2 forduló, ők meg akkor mennek Kínába. 

Előzmény: toto92 (21474)
toto92 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 21474

Hivatalosan logisztikai nehézségek az oka, de én nem lennék meglepődve ha szép lassan ágyazódna a földbe a széria.

Előzmény: JarnoTrulli (21473)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.17 0 0 21473

TCR World Tour törölte a 2 ausztrál futamát. Pótlásról más helyszínről még nem nyilatkoztak

azaz maradt 7 futamhétvége, ahol az egyiknél azt se tudni melyik pályán, de Brazíliában lesz, 2 hónap múlva kezdődik a szezon, de bejelentettek e már valakit? 8-9 fős World Tour mezőnyt lehetne überelni

 

azt a nagyon beharangozott World Finalt is variálták, lesz, de később, meg másképp. 

 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.11 0 0 21472

Le Mans teszt miatt a gyártók (főleg a BMW) azért lobbiznak, hogy a vasárnapi zandvoorti futamot tegyék későbbre. BMW-s versenyzőkkel együtt jelenleg 7 érintett van, akiknek mindkét helyen lenne jelenése

 

Ráadásul van egy olyan szabály is, hogy akik nem voltak ott az utóbbi 5 LM24 óráson nekik előírás a teszten való részvétel, ahol legalább 10 kört kell megtenni. Két van der Linde és Wittmann ebbe tartozik, de platina besorolásúként lenne egy kiskapu, ám a BMW pályára vinné őket mindenképp, mert nekik is kellene a tesztlehetőség. Pálya mellett nem sokkal van egy repülőtér így az ingázás könnyebben megoldható lenne

Zandvoortban nehéz megoldani a variálást, mert a reggeli és esti Le Mans tesztek miatt, vagy délre rakják a versenyt, vagy egy későn tartott időmérő/esti verseny kombóra. Pályán nincs világítás, de ami még nagyobb gond komoly rendeletek vannak a zajra vonatkozóan. És a tévéseknek is bele kell egyeznie. 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.11 0 0 21471

ez aztán nagyon kellett

 

All-electric junior touring car series to support Formula E, DTM


A new all-electric junior touring car series dubbed NXT Gen Cup will support Formula E and DTM at a number of European rounds this year.

 

The 20 drivers, consisting of male and female participants, will compete across six rounds this season.

This includes Misano, Berlin, Monaco and London for Formula E, while it will also support the DTM at the Norisring in July and Hockenheim in October.

 

https://www.motorsport.com/formula-e/news/electric-junior-touring-car-series-support-formula-e-dtm/10574076/

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.01.29 0 0 21470

Ralf Schumi formában van: szerinte a fia, 23-ban sokkal gyorsabb lett, mint 22-ben. És a versenytempója nagyon is rendben volt, de időmérőn mentek el az esélyei sokszor. Csapat se támogatta megfelelően, főleg a gumik megértésével kapcsolatban, mert a szabályok által engedett egyedibb szenzorokkal se mérték.

Ráadásul szerinte az utolsó futamhétvégéig gyengébb motor is volt az autójában, és már ő (mármint Ralf az apuka) is közbeszólt és elbeszélgetett a csapattal mi folyik ott :D

 

annyira nem foglalkoztak vele, hogy pont ezért indították a GTWC Europe-ban is, hogy minél többet tudjon körözni és szokja a kocsit...

 

Winward persze nem kommentálta, de nyilván az a baja, hogy valószínű a fiának nem adnak autót idén ami a DTM-et illeti. Ha 4 autós lesz a Mercedes (Landgraf bizonytalan), ott már nem jutna hely. És Engstler került náluk képbe, aki nagyon meggyőzte őket azon a teszten. De a Mercedes családban szeretnének maradni. Opció lehet a srácnak az ADAC GT is, mivel a platina besorolású versenyzők nem indulhat itt akár bajnoki címért is mehetne. 

nicko Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21469

A Supercars a 2024-es szezont a Bathurst SuperFest-tel indítja , egy 10 napos eseménnyel, a Repco Bathurst 12 Hour és a Thrifty Bathurst 500 versenyekkel, valamint egy hétig tartó közösségi rendezvényekkel.

Az eseményt az Új-Dél-Wales kormánya biztosította, amely elkötelezett a nagy motorsport-események és a regionális Új-Dél-Wales látogatógazdasága mellett. 

 

2024-es Suoercars versenynaptár: 

 

02.22-25. Thrifty Bathurst 500

03.20-24. Melbourne SuperSprint 

04.19-21. ITM Taupō Super400 (új helyszín Új-Zélandon)

05.17-19. Perth SuperSprint

06.15-16. Darwin Triple Crown 

07.06-07. Townsville 500 

07.20-21. Sydney SuperNight 

08.17-18. Tasmania SuperSprint 

09. 22.      Sandown 500 

10. 13.      Bathurst 1000 

10. 26-27. Gold Coast 500 

11. 16-17. Adelaide 500

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.01.13 0 0 21468

GT Openben nem siették el, októberben ért véget a szezon náluk, de most kiderült új bajnok lett, mert töröltek visszamenőleg egy versenyt

 

De Haan and Fagg (Optimum) crowned 2023 GT Open Champions and Eastalent confirmed Team winners following FIA ICA’s final decision

 

https://www.gtopen.net/en/news/4828/de-haan-and-fagg-optimum-crowned-2023-gt-open-champions-and-eastalent-confirmed-team-winners-following-fia-ica-s-final-decision

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.01.06 0 0 21467
convar Creative Commons License 2024.01.02 0 0 21466

Vagy azt hogy végtére is akkor melyik márka hány versenyt is nyert... (22 vs. 6)

 

Én amúgy nem is értem mit akar a Ford egy 300 ccm-el kisebb motorral ("The engines on Gen3 were overhauled, with pushrod engines replaced with fuel-injected, V8 engines, with the Camaro running a 5.7 Litre LTR V8, while the Mustang will run a 5.4 Litre Coyote V8. This is intended to modernise the engine and significantly reduce costs of building and maintaining them."). Oké hogy ebből a 300 ccm difiből ebben a "magasságokban" már nyilván más/sokkal kisebb teljesítménykülönbségek adódnak mint mondjuk egy 1.0 vs. 1.3-ás Szuszka esetében, de azért valszeg csak számít(hat) az is vmit, hisz láttuk... de hát ha a Ford okosai szerint ez így jóvan akkor nekem is.

 

 

(Amúgy ez az "Aerodynamic downforce was cut by 67% to encourage closer racing and easier overtaking after complaints from drivers about dirty air and aerowash from current Gen2 cars." sztem szépen bejött a szériának, mert tényleg mintha sokkal több előzés lett volna mint korábban, legalábbis Sandownban és Bathurstban, amiket láttam, azokon a nyakamat tenném rá.)

Előzmény: nicko (21465)
nicko Creative Commons License 2024.01.01 0 0 21465

Nagy volt a Chevy fölénye a szezon végi tabellan is. Bár ha azt nézzük Top 10-be 5-5 chevy és ford került akkor nem az jönne le.

De ha azt nézzük, hogy Top 3-ba 3db chevy aTop 5-be, 4 db chevy jutott más a lányzó fekvése.

 

Előzmény: convar (21464)
convar Creative Commons License 2023.12.30 0 0 21464

Néztem is! Jó verseny volt, izgi volt a végjátéka is.

 

Bathurst viszont a végére most elég lapos lett.

 

Egyébként nagyon fainak lettek ezek a gen3 kocsik. A Chevy főleg, de a Mustang is megszépült azért, mintha már nem lenne olyan púpos illetve orrbanyomott :)

 

Viszont az már két verseny alapján is feltűnt nekem is hogy a chevys csapatok milyen technikai fölényben voltak, mert most akárhogy próbálok visszaemlékezni talán egyszer sem láttam olyat hogy egy Ford előzött volna egy Chevyt, fordítva viszont garmadával volt, és ilyenkor általában úgy lenyomták a Mustangot mint a rajzszeget.

Előzmény: nicko (21411)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.28 0 0 21463

Alonso vett a HWA-tól egy előző DTM érás Astont, amiből pár darab készült csak

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.24 -1 0 21462

ADAC GT-t meg tényleg sikerült életben tartani jövőre is. 16 csapat nevezett jövőre és több mint 25 autó is lehet. Idei kevés autós év után nem kis fejlődés

6 csapat új lesz, vagy hosszabb kihagyás után tér vissza. Ferrari 2019 után visszatér, Aston Martin is megjelent. De itt még március 15-ig lehet nevezni.

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21461

Közben megnevezték azt a 2 gyári Lambo versenyzőt: Bortolotti és Thiim. 

Mirko marad WEC mellett, ennek örülök, és Thiim kicsit meglepett, mert Astonnal hosszabbított, és azon ment a pletyka, hogy Astonon keresztül térne vissza a szériába, de DTM-be elengedték riválishoz. 

Első próbálkozása rövid ideig tartott, reméljük ez jobb lesz.

 

Perera is kikerült ezek szerint, de valamiért nem lep meg. Hiába nyert idén futamot, sőt az elsőt a Lambonak, de rengeteget hibázott és nem tudott az elejével menni sokszor. 

 

Regisztrációnak vége ami a nevezéseket illeti (dec 6. volt a határidő) de van "pótfelvételi" persze kicsit drágább feltételekkel. Eredetileg karácsony előtti napokban jelentették volna be a mezőnyt, de csúsznak pont emiatt.

Új gyártók érkezése miatt, most inkább várnak. Motorsport-total szerint 3 is jöhet: Honda, Mclaren, Aston azaz legjobb esetben 9 gyártó alkothatná a mezőnyt.

Idén még BMW-s Project1 áll közel a Mclarenhez

Hondával hetekkel ezelőtt beharangozott AiM GT csapatból nem lesz semmi, Arnoldék kihátráltak állítólag. Átszervezések után egy Euroteam Performance nevű csapatot emlegetnek, és támogatást adhat a JAS is nekik. 

Aston Martin se mondott le a DTM-ről, és előállhat az, hogy a szerződéses Aston versenyző Thiim itt ellenük fog menni.

 

Csapatoknál az a hír járja hogy 20 autó ha nevezett decemberi határidőre. ADAC egy 24-28 fős mezőnyre számít 2024-ben is. De ehhez kellene az is, hogy ezek a gyártók érkezzenek. 

Viszont minden márkánál várható létszámcsökkenés, nem csak az Audinál. BMW-nél 3-nál több autó nem várható, Mercedesnél 4 autóval számolnak (Landgraf nem nevezett eddig), Lambo 4, Ferrari 2 autóval várható. Porsche családban lesz nagyobb visszaesés, állítólag a Manthey csapat túlságosan kivételezett lett a többiekkel szemben, akiknek így nem éri meg versenyezni. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/2024-drei-neue-marken-in-dtm-wie-es-nach-nennschluss-mit-dem-feld-aussieht-23122201

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.12.17 0 0 21460

utóbbi 1 hónapban versenyzői fronton voltak mozgolódások:

 

- SSR csapat 2 autós lesz. Közleményéből ítélve, amiben kiemelték, hogy 2 profi versenyzővel fognak indulni, feltételezem itt Deleddától vesznek könnyes búcsút. Kb. ilyenkor érzi azt az ember, hogy ez nem is -1 autó, annyira nem idevaló volt.

 

- Preining marad a szériában, és a Porschénél is. 1-es rajtszámot nem fogja felvenni, marad a márkához köthető 91-nél. Csapattársa viszont nem Olsen lesz, akivel hosszabbított volna a csapat, de távozott. Azóta már be is igazolódott a pletyka, hogy Fordnál folytatja. Utódja házon belül várható és Ayhancan Güven lehet a befutó. 

 

- Engelhart Lamborghini versenyző lesz Grassernél.

 

- Drudi elhagyja az Audit. 

 

 

 

 

ka_TARZI_s Creative Commons License 2023.12.12 0 0 21459

Jaja, gratula neki!

Előzmény: JarnoTrulli (21443)
nicko Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21458

Csapatban: 

 

1. Erebus 5152 p.

2. Triple Eight 4976

3. Brad Jones Racing  3708 

4. Tickford Racing       3667 

5. Dick Johnson Racing  3604

https://www.supercars.com/standings/2023/supercars/teams

Előzmény: nicko (21457)
nicko Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21457

Bajnokság végeredménye (érdekességként, szerintem a legnehezebb, mondhatni súlyfelesleggel rendelkező versenyző nyerte a bajnokságot.

   

1. Brodie Kostecki Coca-Cola Racing Erebus 2888 

2. Shane van Gisbergen Red Bull Ampol Racing 2565 

3. Broc Feeney Red Bull Ampol Racing 2441

4. Chaz Mostert Walkinshaw Andretti United 2287

5. Will Brown Coca-Cola Racing  Erebus 2264 

https://www.supercars.com/standings/2023/supercars

nicko Creative Commons License 2023.11.26 0 0 21456

Ja és Adelaide 500 mos volt a hétvégén. Szombatit nézem 20/78 körnél tartok és nem tudom ki nyerte, mert tegnap pecázni mentem. :)

Előzmény: JarnoTrulli (21454)
nicko Creative Commons License 2023.11.26 0 0 21455

Ingyen napjainkban csak az a széria látható legálisan yourubon, amelyik vagy reklámozza magát mint új bajnokság vagy nincs nézettsége.

Előzmény: JarnoTrulli (21454)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.11.26 0 0 21454

jobb helyeken a youtube stream sem pocsék minőség, meg tévére rakni a képet :) de kinek mi

 

Én felvételről ritkán nézek vissza dolgokat, mert tudom az eredményt (elég ha a győztest) és elvész az egész varázsa. 

Előzmény: nicko (21453)
nicko Creative Commons License 2023.11.20 0 0 21453

Van nekik fizetős persze az IC-hez hasonló közvetítés edzésekről, versenyekről, szabadon választható belső kamerával, de mennyivel jobb free letöltéssel HD-ben megnézni a tévén? :)

Előzmény: JarnoTrulli (21450)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.11.19 0 0 21452

Néhány hír ill. mozgolódás:

 

- Mercedes megtartotta a szokásos év végi újonctesztjét, ahol elég komolyan nézik a versenyzők teljesítményét. Versenytempótól kezdve, hogy kezelik a gumikat, a kvalis szimulációig mindent. 17-25 év köztinek kell lenniük a versenyzőknek mindenképp és kivonultatták a csapataik egy részét is. Landgraf, Winward, HRT, GetSpeed és még egy GT4-es alakulatot is "felemeltek"

 

9 órakor kezdtek, a mezőnyt 2 részre osztották, és 15 perces időmérőt tartottak egyenlő feltételekkel (teljesen új gumikat kapott mindenki). Majd mindkét csoportból az első 10 jutott tovább, míg a TOP5 kapott egy plusz szett Pirellit a délutáni versenyre jutalomként.

 

Annyi szivárgott ki, hogy a kvalis gyakorláson Lorenzo Ferrari volt a leggyorsabb, és szorosan követte őt Luca Engstler, aki az apja Audis csapatától jött át ide tesztelni. 

Versenyen pedig rendkívül meggyőző volt Sergio Sette Camara, főleg a gumikezelése

Időmérő leggyorsabb idejét, és a versenytáv átlag köridejeiből számították ki a legjobbat, és Lorenzo Ferrari volt ennek az egész tesztnek a győztese.

 

Jó esélye lehet bekerülni a Mercedes családba, mivel már hivatalos, hogy Marciello és Juncadella is távozik, így 2 erős versenyzőt mindenképp kell pótolniuk a különböző GT3-as bajnokságokba

 

DTM csapatairól

 

Rosbergék tervezik a visszatérést, viszont már csak egy Audi maradt náluk, a másikat eladták a nyáron. Október elején a meglévő egyetlen autóval Gore tesztelt még októberben, de erre azt mondták csak a szponzoraiknak tettek eleget.

Azt pletykálják, hogy BMW-s alakulat lennének, mert a Project1 csapattal szakítani fognak. 

 

Míg a már említett Project 1, hozhat egy brit márkát, ami a Mclaren lehet (és nem az Aston) és vele együtt jöhet Marvin Kirchhoffer is. 

Project1 és BMW szakítás valós lehet, mert Wittmann is keményen odaszólt a csapatnak és jobb feltételeket akar. 

 

Engstler mindkét Audiját árulja (230 ezer euró + áfa). "Nagy" marketinges az öreg, mert azzal kezdi, hogy már eleve használtan vették, így ha sikerülne is Audis csapatként folytatni akkor újabb gépet vesznek, de amit árulnak az is jó, de aki akarja megveheti. Mivel a fia fentebb írtam közeledett a Mercedeshez, lehet velük folytatják, de az sem kizárt hogy Ferrarival, mivel vannak onnan is kapcsolatai, mivel Franz a Ferrari Challenge-ben versenyez. De az sem kizárt, hogy végül a fia Luca külön folytatja a Mercivel, míg az apja marad Audinál. 2022-ben már vezetett más csapatnál úgyis.

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.11.19 0 0 21451

most megnéztem

 

"Én ideológiailag nem vagyok elég képzett." ehhez

Előzmény: toto92 (21449)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.11.19 0 0 21450

napjainkban egy hivatalos oldal, legális Youtube közvetítése egy teljesen normál, átlag nettel nem szabadna hogy laggoljon

vagy ha nem bírja a neted, akkor egy szinttel lentebb rakod a képminőséget

 

én sem az ilyen 15 évvel ezelőtti justintv, channelsurfing meg hasonló streamekre gondolok

 

 

Előzmény: nicko (21448)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!