Év végén max egy újabb TCR Kínás beugrás jöhet szóba, bár egyelőre nem találtam annak a 2024-es versenynaptárát. Vagy egy TCR Asia még szeptember elején Sanghajban ha odaérnek Dél-Amerikából. Más kb esélytelen.
Olaszokhoz se tudnak nagyon csatlakozni, mert Marokkót rátették Misanora, Mid Ohiot Pergusára.
valahol Brazíliában rendezett verseny előtt lesz az olasz TCR-ben Mugello
talán az október végi Monza ami reális opciónak tűnhet, de mégse :D mert akkor Kínából visszacuccolni Európába, és majd 1 hónap múlva Makaó szintén őrültség
szeptember végén Kína, november közepe Makaó, lehet nem is mennek sehova inkább. Eredetileg a kettő közt lett volna 2 ausztrál forduló.
Minél jobban nézi az ember a versenynaptárt, és a több TCR-es szériával együtt annál nagyobb elmebaj ez
Mint külön esemény valahol hol érné meg ilyen kevés indulóval? Pont az a koncepciójuk most, hogy helyi TCR bajnokságba tolják őket így soknak látszanak.
és bakker most nézem 1(!!) európai versenyük lesz
adja magát a dolog, hogy akkor azt a 2 ausztrál versenyt betolják TCR Europe-ba, de az is logisztikai horror a saját hülyeségük miatt, mert akkor éppen utazgatnak a világban :D
Május elején Marokkó, aztán 1 hónap múlva június eleje USA. Két helyszín közé meg csak nem tolnak be 2 Europe vendégszereplést.
Europe augusztusban leáll, szeptemberben 2 forduló, ők meg akkor mennek Kínába.
TCR World Tour törölte a 2 ausztrál futamát. Pótlásról más helyszínről még nem nyilatkoztak
azaz maradt 7 futamhétvége, ahol az egyiknél azt se tudni melyik pályán, de Brazíliában lesz, 2 hónap múlva kezdődik a szezon, de bejelentettek e már valakit? 8-9 fős World Tour mezőnyt lehetne überelni
azt a nagyon beharangozott World Finalt is variálták, lesz, de később, meg másképp.
Le Mans teszt miatt a gyártók (főleg a BMW) azért lobbiznak, hogy a vasárnapi zandvoorti futamot tegyék későbbre. BMW-s versenyzőkkel együtt jelenleg 7 érintett van, akiknek mindkét helyen lenne jelenése
Ráadásul van egy olyan szabály is, hogy akik nem voltak ott az utóbbi 5 LM24 óráson nekik előírás a teszten való részvétel, ahol legalább 10 kört kell megtenni. Két van der Linde és Wittmann ebbe tartozik, de platina besorolásúként lenne egy kiskapu, ám a BMW pályára vinné őket mindenképp, mert nekik is kellene a tesztlehetőség. Pálya mellett nem sokkal van egy repülőtér így az ingázás könnyebben megoldható lenne
Zandvoortban nehéz megoldani a variálást, mert a reggeli és esti Le Mans tesztek miatt, vagy délre rakják a versenyt, vagy egy későn tartott időmérő/esti verseny kombóra. Pályán nincs világítás, de ami még nagyobb gond komoly rendeletek vannak a zajra vonatkozóan. És a tévéseknek is bele kell egyeznie.
Ralf Schumi formában van: szerinte a fia, 23-ban sokkal gyorsabb lett, mint 22-ben. És a versenytempója nagyon is rendben volt, de időmérőn mentek el az esélyei sokszor. Csapat se támogatta megfelelően, főleg a gumik megértésével kapcsolatban, mert a szabályok által engedett egyedibb szenzorokkal se mérték.
Ráadásul szerinte az utolsó futamhétvégéig gyengébb motor is volt az autójában, és már ő (mármint Ralf az apuka) is közbeszólt és elbeszélgetett a csapattal mi folyik ott :D
annyira nem foglalkoztak vele, hogy pont ezért indították a GTWC Europe-ban is, hogy minél többet tudjon körözni és szokja a kocsit...
Winward persze nem kommentálta, de nyilván az a baja, hogy valószínű a fiának nem adnak autót idén ami a DTM-et illeti. Ha 4 autós lesz a Mercedes (Landgraf bizonytalan), ott már nem jutna hely. És Engstler került náluk képbe, aki nagyon meggyőzte őket azon a teszten. De a Mercedes családban szeretnének maradni. Opció lehet a srácnak az ADAC GT is, mivel a platina besorolású versenyzők nem indulhat itt akár bajnoki címért is mehetne.
A Supercars a 2024-es szezont a Bathurst SuperFest-tel indítja , egy 10 napos eseménnyel, a Repco Bathurst 12 Hour és a Thrifty Bathurst 500 versenyekkel, valamint egy hétig tartó közösségi rendezvényekkel.
Az eseményt az Új-Dél-Wales kormánya biztosította, amely elkötelezett a nagy motorsport-események és a regionális Új-Dél-Wales látogatógazdasága mellett.
(Amúgy ez az "Aerodynamic downforce was cut by 67% to encourage closer racing and easier overtaking after complaints from drivers about dirty air and aerowash from current Gen2 cars." sztem szépen bejött a szériának, mert tényleg mintha sokkal több előzés lett volna mint korábban, legalábbis Sandownban és Bathurstban, amiket láttam, azokon a nyakamat tenném rá.)
Néztem is! Jó verseny volt, izgi volt a végjátéka is.
Bathurst viszont a végére most elég lapos lett.
Egyébként nagyon fainak lettek ezek a gen3 kocsik. A Chevy főleg, de a Mustang is megszépült azért, mintha már nem lenne olyan púpos illetve orrbanyomott :)
Viszont az már két verseny alapján is feltűnt nekem is hogy a chevys csapatok milyen technikai fölényben voltak, mert most akárhogy próbálok visszaemlékezni talán egyszer sem láttam olyat hogy egy Ford előzött volna egy Chevyt, fordítva viszont garmadával volt, és ilyenkor általában úgy lenyomták a Mustangot mint a rajzszeget.
ADAC GT-t meg tényleg sikerült életben tartani jövőre is. 16 csapat nevezett jövőre és több mint 25 autó is lehet. Idei kevés autós év után nem kis fejlődés
6 csapat új lesz, vagy hosszabb kihagyás után tér vissza. Ferrari 2019 után visszatér, Aston Martin is megjelent. De itt még március 15-ig lehet nevezni.
Közben megnevezték azt a 2 gyári Lambo versenyzőt: Bortolotti és Thiim.
Mirko marad WEC mellett, ennek örülök, és Thiim kicsit meglepett, mert Astonnal hosszabbított, és azon ment a pletyka, hogy Astonon keresztül térne vissza a szériába, de DTM-be elengedték riválishoz.
Első próbálkozása rövid ideig tartott, reméljük ez jobb lesz.
Perera is kikerült ezek szerint, de valamiért nem lep meg. Hiába nyert idén futamot, sőt az elsőt a Lambonak, de rengeteget hibázott és nem tudott az elejével menni sokszor.
Regisztrációnak vége ami a nevezéseket illeti (dec 6. volt a határidő) de van "pótfelvételi" persze kicsit drágább feltételekkel. Eredetileg karácsony előtti napokban jelentették volna be a mezőnyt, de csúsznak pont emiatt.
Új gyártók érkezése miatt, most inkább várnak. Motorsport-total szerint 3 is jöhet: Honda, Mclaren, Aston azaz legjobb esetben 9 gyártó alkothatná a mezőnyt.
Idén még BMW-s Project1 áll közel a Mclarenhez
Hondával hetekkel ezelőtt beharangozott AiM GT csapatból nem lesz semmi, Arnoldék kihátráltak állítólag. Átszervezések után egy Euroteam Performance nevű csapatot emlegetnek, és támogatást adhat a JAS is nekik.
Aston Martin se mondott le a DTM-ről, és előállhat az, hogy a szerződéses Aston versenyző Thiim itt ellenük fog menni.
Csapatoknál az a hír járja hogy 20 autó ha nevezett decemberi határidőre. ADAC egy 24-28 fős mezőnyre számít 2024-ben is. De ehhez kellene az is, hogy ezek a gyártók érkezzenek.
Viszont minden márkánál várható létszámcsökkenés, nem csak az Audinál. BMW-nél 3-nál több autó nem várható, Mercedesnél 4 autóval számolnak (Landgraf nem nevezett eddig), Lambo 4, Ferrari 2 autóval várható. Porsche családban lesz nagyobb visszaesés, állítólag a Manthey csapat túlságosan kivételezett lett a többiekkel szemben, akiknek így nem éri meg versenyezni.
utóbbi 1 hónapban versenyzői fronton voltak mozgolódások:
- SSR csapat 2 autós lesz. Közleményéből ítélve, amiben kiemelték, hogy 2 profi versenyzővel fognak indulni, feltételezem itt Deleddától vesznek könnyes búcsút. Kb. ilyenkor érzi azt az ember, hogy ez nem is -1 autó, annyira nem idevaló volt.
- Preining marad a szériában, és a Porschénél is. 1-es rajtszámot nem fogja felvenni, marad a márkához köthető 91-nél. Csapattársa viszont nem Olsen lesz, akivel hosszabbított volna a csapat, de távozott. Azóta már be is igazolódott a pletyka, hogy Fordnál folytatja. Utódja házon belül várható és Ayhancan Güven lehet a befutó.
- Engelhart Lamborghini versenyző lesz Grassernél.
Van nekik fizetős persze az IC-hez hasonló közvetítés edzésekről, versenyekről, szabadon választható belső kamerával, de mennyivel jobb free letöltéssel HD-ben megnézni a tévén? :)
- Mercedes megtartotta a szokásos év végi újonctesztjét, ahol elég komolyan nézik a versenyzők teljesítményét. Versenytempótól kezdve, hogy kezelik a gumikat, a kvalis szimulációig mindent. 17-25 év köztinek kell lenniük a versenyzőknek mindenképp és kivonultatták a csapataik egy részét is. Landgraf, Winward, HRT, GetSpeed és még egy GT4-es alakulatot is "felemeltek"
9 órakor kezdtek, a mezőnyt 2 részre osztották, és 15 perces időmérőt tartottak egyenlő feltételekkel (teljesen új gumikat kapott mindenki). Majd mindkét csoportból az első 10 jutott tovább, míg a TOP5 kapott egy plusz szett Pirellit a délutáni versenyre jutalomként.
Annyi szivárgott ki, hogy a kvalis gyakorláson Lorenzo Ferrari volt a leggyorsabb, és szorosan követte őt Luca Engstler, aki az apja Audis csapatától jött át ide tesztelni.
Versenyen pedig rendkívül meggyőző volt Sergio Sette Camara, főleg a gumikezelése
Időmérő leggyorsabb idejét, és a versenytáv átlag köridejeiből számították ki a legjobbat, és Lorenzo Ferrari volt ennek az egész tesztnek a győztese.
Jó esélye lehet bekerülni a Mercedes családba, mivel már hivatalos, hogy Marciello és Juncadella is távozik, így 2 erős versenyzőt mindenképp kell pótolniuk a különböző GT3-as bajnokságokba
DTM csapatairól
Rosbergék tervezik a visszatérést, viszont már csak egy Audi maradt náluk, a másikat eladták a nyáron. Október elején a meglévő egyetlen autóval Gore tesztelt még októberben, de erre azt mondták csak a szponzoraiknak tettek eleget.
Azt pletykálják, hogy BMW-s alakulat lennének, mert a Project1 csapattal szakítani fognak.
Míg a már említett Project 1, hozhat egy brit márkát, ami a Mclaren lehet (és nem az Aston) és vele együtt jöhet Marvin Kirchhoffer is.
Project1 és BMW szakítás valós lehet, mert Wittmann is keményen odaszólt a csapatnak és jobb feltételeket akar.
Engstler mindkét Audiját árulja (230 ezer euró + áfa). "Nagy" marketinges az öreg, mert azzal kezdi, hogy már eleve használtan vették, így ha sikerülne is Audis csapatként folytatni akkor újabb gépet vesznek, de amit árulnak az is jó, de aki akarja megveheti. Mivel a fia fentebb írtam közeledett a Mercedeshez, lehet velük folytatják, de az sem kizárt hogy Ferrarival, mivel vannak onnan is kapcsolatai, mivel Franz a Ferrari Challenge-ben versenyez. De az sem kizárt, hogy végül a fia Luca külön folytatja a Mercivel, míg az apja marad Audinál. 2022-ben már vezetett más csapatnál úgyis.