A Supercars a 2024-es szezont a Bathurst SuperFest-tel indítja , egy 10 napos eseménnyel, a Repco Bathurst 12 Hour és a Thrifty Bathurst 500 versenyekkel, valamint egy hétig tartó közösségi rendezvényekkel.
Az eseményt az Új-Dél-Wales kormánya biztosította, amely elkötelezett a nagy motorsport-események és a regionális Új-Dél-Wales látogatógazdasága mellett.
(Amúgy ez az "Aerodynamic downforce was cut by 67% to encourage closer racing and easier overtaking after complaints from drivers about dirty air and aerowash from current Gen2 cars." sztem szépen bejött a szériának, mert tényleg mintha sokkal több előzés lett volna mint korábban, legalábbis Sandownban és Bathurstban, amiket láttam, azokon a nyakamat tenném rá.)
Néztem is! Jó verseny volt, izgi volt a végjátéka is.
Bathurst viszont a végére most elég lapos lett.
Egyébként nagyon fainak lettek ezek a gen3 kocsik. A Chevy főleg, de a Mustang is megszépült azért, mintha már nem lenne olyan púpos illetve orrbanyomott :)
Viszont az már két verseny alapján is feltűnt nekem is hogy a chevys csapatok milyen technikai fölényben voltak, mert most akárhogy próbálok visszaemlékezni talán egyszer sem láttam olyat hogy egy Ford előzött volna egy Chevyt, fordítva viszont garmadával volt, és ilyenkor általában úgy lenyomták a Mustangot mint a rajzszeget.
ADAC GT-t meg tényleg sikerült életben tartani jövőre is. 16 csapat nevezett jövőre és több mint 25 autó is lehet. Idei kevés autós év után nem kis fejlődés
6 csapat új lesz, vagy hosszabb kihagyás után tér vissza. Ferrari 2019 után visszatér, Aston Martin is megjelent. De itt még március 15-ig lehet nevezni.
Közben megnevezték azt a 2 gyári Lambo versenyzőt: Bortolotti és Thiim.
Mirko marad WEC mellett, ennek örülök, és Thiim kicsit meglepett, mert Astonnal hosszabbított, és azon ment a pletyka, hogy Astonon keresztül térne vissza a szériába, de DTM-be elengedték riválishoz.
Első próbálkozása rövid ideig tartott, reméljük ez jobb lesz.
Perera is kikerült ezek szerint, de valamiért nem lep meg. Hiába nyert idén futamot, sőt az elsőt a Lambonak, de rengeteget hibázott és nem tudott az elejével menni sokszor.
Regisztrációnak vége ami a nevezéseket illeti (dec 6. volt a határidő) de van "pótfelvételi" persze kicsit drágább feltételekkel. Eredetileg karácsony előtti napokban jelentették volna be a mezőnyt, de csúsznak pont emiatt.
Új gyártók érkezése miatt, most inkább várnak. Motorsport-total szerint 3 is jöhet: Honda, Mclaren, Aston azaz legjobb esetben 9 gyártó alkothatná a mezőnyt.
Idén még BMW-s Project1 áll közel a Mclarenhez
Hondával hetekkel ezelőtt beharangozott AiM GT csapatból nem lesz semmi, Arnoldék kihátráltak állítólag. Átszervezések után egy Euroteam Performance nevű csapatot emlegetnek, és támogatást adhat a JAS is nekik.
Aston Martin se mondott le a DTM-ről, és előállhat az, hogy a szerződéses Aston versenyző Thiim itt ellenük fog menni.
Csapatoknál az a hír járja hogy 20 autó ha nevezett decemberi határidőre. ADAC egy 24-28 fős mezőnyre számít 2024-ben is. De ehhez kellene az is, hogy ezek a gyártók érkezzenek.
Viszont minden márkánál várható létszámcsökkenés, nem csak az Audinál. BMW-nél 3-nál több autó nem várható, Mercedesnél 4 autóval számolnak (Landgraf nem nevezett eddig), Lambo 4, Ferrari 2 autóval várható. Porsche családban lesz nagyobb visszaesés, állítólag a Manthey csapat túlságosan kivételezett lett a többiekkel szemben, akiknek így nem éri meg versenyezni.
utóbbi 1 hónapban versenyzői fronton voltak mozgolódások:
- SSR csapat 2 autós lesz. Közleményéből ítélve, amiben kiemelték, hogy 2 profi versenyzővel fognak indulni, feltételezem itt Deleddától vesznek könnyes búcsút. Kb. ilyenkor érzi azt az ember, hogy ez nem is -1 autó, annyira nem idevaló volt.
- Preining marad a szériában, és a Porschénél is. 1-es rajtszámot nem fogja felvenni, marad a márkához köthető 91-nél. Csapattársa viszont nem Olsen lesz, akivel hosszabbított volna a csapat, de távozott. Azóta már be is igazolódott a pletyka, hogy Fordnál folytatja. Utódja házon belül várható és Ayhancan Güven lehet a befutó.
- Engelhart Lamborghini versenyző lesz Grassernél.
Van nekik fizetős persze az IC-hez hasonló közvetítés edzésekről, versenyekről, szabadon választható belső kamerával, de mennyivel jobb free letöltéssel HD-ben megnézni a tévén? :)
- Mercedes megtartotta a szokásos év végi újonctesztjét, ahol elég komolyan nézik a versenyzők teljesítményét. Versenytempótól kezdve, hogy kezelik a gumikat, a kvalis szimulációig mindent. 17-25 év köztinek kell lenniük a versenyzőknek mindenképp és kivonultatták a csapataik egy részét is. Landgraf, Winward, HRT, GetSpeed és még egy GT4-es alakulatot is "felemeltek"
9 órakor kezdtek, a mezőnyt 2 részre osztották, és 15 perces időmérőt tartottak egyenlő feltételekkel (teljesen új gumikat kapott mindenki). Majd mindkét csoportból az első 10 jutott tovább, míg a TOP5 kapott egy plusz szett Pirellit a délutáni versenyre jutalomként.
Annyi szivárgott ki, hogy a kvalis gyakorláson Lorenzo Ferrari volt a leggyorsabb, és szorosan követte őt Luca Engstler, aki az apja Audis csapatától jött át ide tesztelni.
Versenyen pedig rendkívül meggyőző volt Sergio Sette Camara, főleg a gumikezelése
Időmérő leggyorsabb idejét, és a versenytáv átlag köridejeiből számították ki a legjobbat, és Lorenzo Ferrari volt ennek az egész tesztnek a győztese.
Jó esélye lehet bekerülni a Mercedes családba, mivel már hivatalos, hogy Marciello és Juncadella is távozik, így 2 erős versenyzőt mindenképp kell pótolniuk a különböző GT3-as bajnokságokba
DTM csapatairól
Rosbergék tervezik a visszatérést, viszont már csak egy Audi maradt náluk, a másikat eladták a nyáron. Október elején a meglévő egyetlen autóval Gore tesztelt még októberben, de erre azt mondták csak a szponzoraiknak tettek eleget.
Azt pletykálják, hogy BMW-s alakulat lennének, mert a Project1 csapattal szakítani fognak.
Míg a már említett Project 1, hozhat egy brit márkát, ami a Mclaren lehet (és nem az Aston) és vele együtt jöhet Marvin Kirchhoffer is.
Project1 és BMW szakítás valós lehet, mert Wittmann is keményen odaszólt a csapatnak és jobb feltételeket akar.
Engstler mindkét Audiját árulja (230 ezer euró + áfa). "Nagy" marketinges az öreg, mert azzal kezdi, hogy már eleve használtan vették, így ha sikerülne is Audis csapatként folytatni akkor újabb gépet vesznek, de amit árulnak az is jó, de aki akarja megveheti. Mivel a fia fentebb írtam közeledett a Mercedeshez, lehet velük folytatják, de az sem kizárt hogy Ferrarival, mivel vannak onnan is kapcsolatai, mivel Franz a Ferrari Challenge-ben versenyez. De az sem kizárt, hogy végül a fia Luca külön folytatja a Mercivel, míg az apja marad Audinál. 2022-ben már vezetett más csapatnál úgyis.
Jó hogy nem néztél BTCC-t a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján :) ott volt olyan kretén pontrendszer hogy nem az lett év végén a bajnok aki a futamokat nyerte halomra hanem a tizensokadik :)
2023 van, nem 1983, hogy csak tévé létezzen meg a nyugati határhoz közelieknek a "hangyás" ORF1 :)
Szerintem ha adná "A tévé", akkor se lenne meg az a lelkesedés, mint régen az emberekben. Kb. elegük lett az egészből amit a széria mutatott. És jön ehhez az is, hogy 2019 után Michelisz futamokat is 1-2-t nyert, Zengő-láz is oda így itthon se lehet ebből Lantoskodni meg blogolni.
Idén tudtommal minden versenyt élőben adnak YouTube-on, szóval bárki aki akarta nézhette volna akár egy telefonnal a kezében
Mindenesetre tényleg tudnak valamit, mert tavaly a 9 fullszezonos autós szériából amit eltemettek, idén csináltak ugyanúgy egy 9 autós bajnokságot és elvannak. Sokan szerintem nem is tudják hogy a létszám ugyanaz, csak mindenféle TCR bajnokságokba tolták be őket, de az a sokfős mezőny nem játszik egész szezonban
Meg amit írtam, hogy a tavaly még 12-13 állandó fős teljesen vállalható TCR Europe-ot lőtték ki inkább, ahol idén lett 6 fullszezonos versenyző.
7 fordulóból meg 3x odavágták nekik ezeket a World Tour indulókat, akik miatt meg teljesen kusza képet ad a bajnokság. Pl. Filippi 9. lett a szezonnyitón, de amúgy Europe szerint 1.
Átlag érdeklődő lát sok autót, aminek a fele nem is itt indul, a másik fele meg igen de ők meg hátul. Vagy ha éppen elöl, akkor meg lesnek ez kicsoda. Aztán következő hétvégén megint az a 9 induló és megint egy szinte teljesen más mezőny.
2024-től a Supercars megváltoztatja a pitbeosztas szabályát.
(az érdekes lesz majd hogy valaki az elő versenyen az 5. pithelyre ment tankolni vagy kereket cserélni, míg a következő versenyen mondjuk a 7. helyre kellene, de ő reflexből az 5-re megy) :)
Bernhard jövőre nem indít csapatot a DTM-ben. Pedig tavaly 1 autóval jöttek (ráadsául Preining nála debütált és ők hozták az első Porsche győzelmet), idén 2 autóval de 2024-ben már egyel se.
Anyagi okai vannak ennek, állítólag a főszponzor KÜS lelép ill. Bernhardnak is sok volt ennyi feladat. Nővérét majd jobban bevonja a vezetésbe. Ez ugye családi csapat, amit még az apjuk alapított.
Porsche alapú bajnokságban fognak indulni, és fiatal tehetségeket nevelnek a jövőben.