A hirekben amiket mutogattak lezárásokat Ausztráliában, várható volt, hogy érinteni fogja a Supercarst a Covid járvány újabb hulláma. Ezért a bajnokság hosszabb időre pihenőre tér, jelenleg október 2-ig. Bathurst 1000 eltolták novemberre.
Townsville 500 verseny hétvége lesz, ezzel kapcsolatban a covid miatt a következót irják a széria oldalán:
"We continue to monitor the COVID situation, the good news is we can push ahead with the event as planned, with something exciting for everyone.
"As always Supercars will be monitoring the situation and will adhere to all government COVID requirements as they arise, for now though our focus is putting on a great show here in Townsville."
Supercars a következő nyilatkozatot tette közzé ma reggel az NTI Townsville 500 jövő heti futásával kapcsolatban.
"A queenslandi korszerűsített korlátozások fényében a Supercars továbbra is betartja az összes kormányzati egészségügyi tanácsot, amikor a következő rendezvényünk felé tartunk Townsville-ben, július 9-11.
"Mint mindig, továbbra is figyelemmel kísérjük Queensland és Ausztrália környékén a helyzetet annak biztosítása érdekében, hogy munkatársaink és rajongóink egészsége és biztonsága továbbra is a legfontosabb prioritás legyen."
A Queensland miniszterelnöke, Annastacia Palaszczuk ma reggel bejelentette azonnali háromnapos zárlatot ma este hat órától, amely Queensland délkeleti részének nagy részét lefedi, beleértve Nagy-Brisbanét, az Aranypartot és Townsville-t.
Az NTI Townsville 500 a tervek szerint az észak-queenslandi utcai pályán indul július 9-11 között, a 2021-es Repco Supercars bajnokság hatodik eseményeként.
Néhány napja olvastam a témában ahol van der Linde, Müller, Auer és Sophia szólalt meg
K. van der Linde szerint jobb is így, mert több a gyártó és kiélezettebb az egész, Müller is pozitív. Szerinte abban is nehezebb hogy alkalmazkodni kell a kocsikhoz, régebben a DRS, és Push-to-pass egy fix pont volt most nincs ez. Folyamatosan változnak a körülmények, és igazodni kell mindig az autóhoz, amik messze nem egyformák már.
Auer ugyanígy nyilatkozott, hogy ezek valódi előzések
ABS kapcsán mondják, hogy ezeket a GT3-as autókat nehezebb vezetni. Sophia is ugyanazt mondta ezzel kapcsolatban mint van der Linde, aki formaautós/LMP2-es tapasztalatokkal jött ide. Amit eddig megtanultak mint "szép" fekezés és megfelelő íveken fordulni itt másképp kell alkalmazkodni.
BOP terén kell majd állandósítani a szabályokat, de mivel kevés adat áll rendelkezésre javulni fognak ebben is ahogy telik az idő, meg Monza ilyen téren egyedibb pálya valószínű a következő helyszíneken már kevesebb varia lesz.
Van der Linde mondta még, hogy a szezonnyitó előtti negatív megjegyzésekre szerinte rácáfoltak a versenyeken, Müller szerint a széria hű maradt az értékeihez.
Amiket én olvastam a DTM oldalán kommenteket a fanoktól előző hétvégén, meg vannak rendesen negatívak is, főként a szokásos nosztalgia faktor. De ez tipikus a "régenjobbvót" kategória, de a nézőknek még fura. Hangsúlyozom ez az én tapasztalatom amiket olvastam, de kommentekben azért nem áradoznak. (megint más kérdés, ezek közül mennyi nézi egyáltalán, meg követi ténylegesen)
Idei évtől új partnere van a szériának, ami a grafikát és az időmérést illeti: TV Skyline és Swiss Timing Ráadásul olyan gond is akadt a hétvégén, hogy egy fontos rádiójel adót a pályán tönkretették egy fűnyíróval, így ennek hiányában történt az, hogy nem frissült azonnal, ha volt változás a sorrendben. Ilyenkor arra a műszerre hagyatkoztak, amiket az autóba építettek, viszont az csak a rajt/cél vonalán adott friss jeleket. Egy másik érzékelő, ami a boxkiállásoknál lett volna fontos, meg nem minden autóban működött
Erős kezdés után a Lambo kedvet kapott, Lausitzringre terveznek egy 3. autót, amit az ADAC GT-ben szintén náluk (T3) versenyző Maximilian Paul vezetne.
Nem teljes szezonra jönne, ADAC GT az idei fő szériája meg a csapatnak nincs is elég autója. Ha jön, akkor azt a kocsiját is hozná magával amivel ott versenyez.
Lawson bekerült egy elit klubba, akik első versenyüket rögtön megnyerték:
Harald Grohs - 1984 Zolder Per Stureson - 1984 Mainz-Finthen (érdekesség: vendégversenyző volt akkor, így pontokat nem kapott) Klaus Niedzwiedz - 1985 Avus Kurt Thiim - 1986 Zolder (szezon végén bajnok is lett) Emanuele Pirro - 1990 Nürburgring Nicola Larini - 1993 Zolder (második versenyét szintén megnyerte ugyanott, majd év végén bajnok) Stefano Modena - 1994 Avus Liam Lawson - 2021 Monza
nagyobbik van der Linde is szépen debütált - bár ez is érdekes, hogy DTM újonc, de ezekkel az autókkal az ADAC GT-ben ment éveken keresztül -
Ma van a születésnapja, pole, futamgyőzelem. Perfekt nap számára
tavaly a testvére már nyert versenyt így mindketten DTM futamgyőztesek lettek ezáltal.
Lawsont sajnáltam ahogy megforgatták, bár nagyon úgy tűnt ezekkel a plusz súlyokkal ott elöl csak egy akadályt fog jelenteni mindenkinek a versenyen. Gondolom ez is egyfajta izgalomfaktor, hogy kvalin mehet a súlyok nélkül vasárnap, de versenyre már felpakolják
Lányok csatáját ma Sophia nyerte, még fél kört is vezetett talán, mert annyire későn jött ki, de Hawkey számomra meggyőzőbb. Lambos projektje elég hirtelen állt össze és nem vall szégyent.
Albon nem zárt rossz hétvégét, de itt Lawson meggyőzőbb volt
Kvali idők érdekességképp, ha már leggyorsabb GT3 széria szeretnének lenne:
első kvali legjobb ideje: 1:46.488 - Abril
második kvali legjobb ideje: 1:46.604 - K. van der Linde
első verseny leggyorsabb köre: 1:47.714 - Lawson
második verseny leggyorsabb köre: 1:48.315 - Auer
idén itt ment a GT World Challenge mezőnye, ha jól néztem a leggyorsabb időmérős kör 1:46.442 volt a Q3-ban. Egész hétvége leggyorsabb köre ez.
Versenytávot nem nézem mert torzabb a kép az eltérő versenyrendezés miatt
Ha minden adatot jól néztem akkor a DTM nem lett a leggyorsabb, ha kicsivel is, de lemaradtak
maguk a versenyek nem rosszak, mezőny majdnem 20 fő, 5 gyártó itt van, versenyzők se noname kaliberek (bár Rast nekem hiányzik nagyon)
szabályok kicsit kuszák, mert aki nem követi folyamatosan csak beül a stream/tv elé elsőre fura lehet hogy mi az a kavarodás 1 nap alatt, viszont a széria mer változtatni ha elsőre nem jó valami. Lásd. ahogy belenyúltak a szombati majd vasárnapi futamok előtt is. BMW sokkal versenyképesebb lett, Audi sem nyafoghat a mai után meg nem voltak szakadékok a gyártók között.
szerintem amíg nem lesz elektromos a DTM, és nem mennek el ebbe az irányba végleg, addig pár évig marad ez. Nem véletlen megy már a szervezkedés ezzel kapcsolatban.
nekem egyedül az autók külseje fura, hogy hirtelen most ez a DTM. Kb. mintha elkezdődne a Nascar szezon DTM autókkal.
ADAC GT-t semennyire nem követem, 1 futamukat se láttam nem tudom azokhoz képest milyenek voltak a DTM-esek a hétvégén.
Meg amin kellene változtatni hogy a többi GT3-as bajnokság ne üsse egymást. DTM-ADAC Gt sok helyen fedi egymást, most hétvégén meg volt DTM, és ment a GT World Challenge a holland pályán.
Elnézve ezt a szezonnyitót valahogy nekem nem akar megtetszeni ez a DTM, vagy is GTM… Értem én, hogy inkább ez minthogy megszűnjön, de nagyon olyan érzésem van mintha egy ADAC GT Masterst néznék. Hiába voltak kemény előzések mégis olyan érzésem van mintha egy vonatozás lett volna az egész verseny. Persze örülök, hogy életben maradt a bajnokság és ilyen erős mezőny gyűlt össze, mindezek ellenére nem fog a kedvenceim közé tartozni a sportautós DTM. Nektek mi az első benyomásotok egyelőre?
kívácsi leszek Lawsont mennyire veti vissza a plusz súly, amit megkap a mai versenyre. Kvalin nélküle ment, és lett 2., tehát megint ott a mezőny elején.
mai versenyre is módosítottak, most "csak" a súlyokkal játszadoztak. Ferrari +30 kg, Mercedes +25 kg (és ne feledjük a tegnapi TOP3 ugyanúgy megkapja a plusz súlyokat ezen kívül)
Audinál van morgolódás, hogy az egyenesekben nagyon lassúak pedig a kocsi tervezése alapján nekik pont gyorsnak kellene lenniük azokon a szakaszokon. Szűkítőből csak 43 mm-re készült a széria Monzára, ennél nagyobb nincs. Ha ez nem lenne Audi nagyon meglépne így náluk a súlyokkal tudnak csak "játszani. Náluk a mai napra változatlan marad.
Restriktorra mi a legjobb fordítás amúgy? Szűkítő mint ahogy a Nascarban is mondjuk? Korlátozót jelent németül, de így magyar kiejtésben elég hülyén hangzik
Most néztem vissza a mait, szerencsére az eredményt nem tudtam előtte
elsőre azt mondom nem volt rossz, bár az autók furák voltak elsőre, mármint hogy DTM futamot lát az ember ilyen autókkal. Meg én, aki azért követte a mezőny alakulását is sokszor nem tudtam ki kicsoda.
Kvali után látva a Mercedes tarolást már belenyúltak a BOP rendszerbe Audi, BMW, Ferrari kapott kedvezményt, a Lambot változatlanul hagyták.
Így változott a dolog a kvali után a futamra:
DTM-BoP Monza für erstes Rennen:
Mercedes-AMG GT3: 1.330 kg/2 x 38 (Restriktor) Audi R8 LMS: 1.295 kg/2 x 43 (Restriktor) BMW M6 GT3: 1.335 kg/2,135 bar (Ladedruck) Ferrari 488 GT3 Evo: 1.310 kg/1,658 bar (Ladedruck) Lamborghini Huracan GT3 Evo: 1.300 kg/2 x 42 (Restriktor)
DTM-BoP Monza im Qualifying:
Mercedes-AMG GT3: 1.330 kg/2 x 38 (Restriktor) Audi R8 LMS: 1.310 kg/2 x 43 (Restriktor) BMW M6 GT3: 1.335 kg/2,032 bar (Ladedruck) Ferrari 488 GT3 Evo: 1.310 kg/1,622 bar (Ladedruck) Lamborghini Huracan GT3 Evo: 1.300 kg/2 x 42 (Restriktor)
A futam első 3 helyezettje ugye plusz súlyokat kap, viszont a kvali során nem így mennek, hanem a versenyen lesz ott a többlet. Mai alapján Lawson, Abril, Götz triót érinti.
Nekem egy dolog nem tetszett nagyon, az a grafika a közvetítés során. Kb. semmilyen. Leginkább az zavart, hogy boxkiállás után nem volt aktuális. pl. Sophia nagyon sokáig kintmaradt, 3. helyen is ment, vége előtt nem sokkal kiállt, behozta a gép 6. helyre, majd 1 kör után már a valódi helyét mutatta. De nem csak nála volt ez, mindenkinél.
Mezőny legszebb autója szerintem egyértelműen ez a Tauri Ferrari
BOP úgy tűnik jól lett belőve, nincsenek nagy elmaradások egyben vannak a gyártók (kérdés kik altatnak ma)
Mercedes végsebessége lett a legjobb, aztán a privát teszten pont nem ez volt
ami viszont érdekes az a tempó, mert Berger a leggyorsabb GT3-as bajnokságot szeretne, de eddig nem tűnik annak.
2 hónapja ugyanitt ment a GT World Challenge Europe mezőnye, ott a szabadedzés legjobb ideje 1:46,6 volt, itt az elsőn Gotz 1:47,6-ot, a másodikon Ellis kb. ugyanennyit ment (7 ezreddel gyorsabb)
kvalira lementek tavasszal 1:46,4-re is, kíváncsi leszek holnap mennyire közelítik meg
hétvégi program:
Samstag, 19. Juni
10:15 - 10:50 Uhr: 1. Qualifying (ran.de, Social-Media-Kanäle der DTM, ServusTV) 13:00 - 14:55 Uhr: 1. Rennen (Sat.1, ran.de, ServusTV)
Sonntag, 20. Juni 09:55 - 10:30 Uhr: 2. Qualifying (ran.de, Social-Media-Kanäle der DTM, ServusTV) 13:00 - 14:55 Uhr: 2. Rennen ((Sat.1, ran.de, ServusTV)