...és ha már Makaó, a hétvége 2 fő száma itt a GT3-as nagydöntő volt és a formaautós futam. De az inkább más topik témája, de akkor a GT3:
izgalmasabb versenyt futottak, mint a TCR, ráadásul sokkal mostohább körülmények közt kezdtek. Engstler a hatalmas balesete miatt vissza is lépett már szombattól, a griden ma ott volt civilként és interjút is adott, így nem lett komolyabb baja szerencsére.
BOP hisztéria persze megvolt itt is, mondván túl erős a BMW így menetközben belenyúltak ebbe is
Nagyon erős mezőny jött össze, sajna az első 5 kör SC mögött ment. Onnantól viszont nekem tetszett, izgalmas volt a TOP3 nagyon más szint volt, de legalább egymással meccseltek.
Engel majdnem a legelején a falba rakta magát, aztán amikor DVanthoort lökte a falba ő azt is megúszta, végül Fuoco-Marciello ütközés után a végén nevető harmadikként nyert, úgy hogy a Vanthoor ütközés miatt kapott 5 mp büntetést is.
Utólag szvsz hiába reklamál a BMW, hogy csak 5 mp lett a német büntetése, mit tudnak tenni, ha ekkora előnnyel nyert? Nyilván abban bíznak, hátha valahogy a 2. Farfus nyerne, így a diadal márkán belül maradna.
Fuocot sajnálom, megérdemelte volna nagyon a győzelmet, Marciellora nem jellemző ez a hiba.
így, hogy egymás után néztem vissza a TCR majd a GT3-asok futamát még szemmel is látszik mennyivel gyorsabbak az itteni autók. Megnéztem a pályarekordot, majdnem 14 mp a különbség a két kategória között. De még a TC1-es WTCC-nek is adnak egy 10-est, vagy alig gyorsabbak mint egy GT4.
mivel nem akartam vasárnap bagolykodni így tudtam, ha felkelek rögtön szembejön velem, hogy bajnok lett-e vagy sem Michelisz így úgy néztem vissza, hogy tudtam a dolgokat
Ráadásul a halasztás, várakozást se kellett végignézni, mert a streamet a felvezető körtől tették fel
Björknek semmi esélye se volt, elején beragadt ott hátul, ráadásul számára kedvező baleset(ek) se kavartak be, így csak követte a többieket. Norbit meg mindkét csapattársa közvetlen védte. Végére a svéd felzárkózott, de ott a Hyundai sereg előtte, akik biztosították hogy Michelisz nyugodt maradjon.
Cao a hétvégi márkatárs is olyan szépen állt félre mindhárom elöl hogy csak na :)
GOAT Racing nevet viselő Hondás csapat meg valóban GOAT volt: 1-2-3 helyeken Borkovic vezetésével.
Idén sok sok év után megnéztem ebből egy teljes szezont, annak minden futamával + írtam mindig kisebb összegzéseket, de kijelentem hogy ennyi volt, most se jön be, de legalább friss az élmények, ha leszólom ezt az egészet. :)
kezdve a mezőny karcsúságától az eszetlen pontrendszertől, a mini futamokon át a folyamatos team orderekig egyszerűen olyan semmilyen az egész. Én semmi jövőt nem látok ebben, főleg ahogy eltávolodtak Európától elengedték a nézőket is szerintem.
Amennyit basztatva volt (sőt ok nélkül a mai napig is) a DTM a csapatutasítások miatt, itt a TCR-ben kb. az év fele csak erről szólt, de mégse zavart senkit :)
Björk rendesen felért Norbira ami az összetettet illeti, 5 pont a mindent eldöntő versenyre
Hétvége előtt Guerrieri tűnt kihívónak a 10 pontos hátrányával, de elszállt. Ha jól emlékszem 39-40 pontos difi lett ma belőle és a győzelemre ugye 30 pont jár.
Azcona úgy 26 ponttal lemaradva, hogy fordulók óta Norbit engedte maga elé nem egyszer. Ehrlacher szintén 26 pontos mínuszban, de itt csak hátvédek lehetnek mindkét csapatnál.
Én tartom, amit írtam szezon elején is, hogy ez a pontrendszer a kvalit iszonyatosan túlértékeli, főleg ilyen kevés autóra akik a World Tourra neveztek. Pole 15 pont, de a harmadik rajthelyre pl. csak 8 pont jár és így tovább 6-4-2 a TOP6-nak.
- jön a Ford a DTM-be, vagyis pontosabban visszatérnek 30 év után. HRT csapattal "házasodtak össze", akik dobták a Mercedest. Ford ráhajt a német piacra rendesen, és mindent Haupt csapatával közösen.
HRT Ford Performance lesz az új nevük. DTM, ADAC GT, NLS mellett a GT World Challenge Sprint és Endurance-ban is indulnak. Versenyzőket később jelentik be.
Kiemelték hogy a HRT a kizárólagos partnerük a DTM-ben így másokkal nem fognak összeállni. - én ezt sajnálom, mert akkor több Ford nem várható a mezőnybe, és kérdéses a Mercedes pótolja-e a kieső csapatot/2 autót.
- David Schumi is otthagyja a Mercedest 3 közös év után. (itt arra van esély, hogy marad a HRT-nél, így a Ford miatt szakított ő is a németekkel, de a csapatnál maradni fog)
- ADAC GT kiadta a 2025-ös versenynaptárát, és bekerült Salzburgring. Hetekkel ezelőtt már téma volt ez, ha megfelelő lesz akkor 26-ra a DTM is végre bevállalja a pályát. Endurance programot bővítik, 3 hétvégére is 80 perces fomátumra váltanak, másik háromnál marad a 60 perc. Road to DTM program is marad, az idei bajnok Seppanen költségvetését állják jövőre amit beígértek az idei kiírástól. Mivel 3. szezonját tolta a Mercedessel nem lenne meglepetés ha náluk kötne ki.
2025-ös évtől ez lesz az új logó (de nem csak ez lesz új, hanem a közvetítésben is lesznek változások)
Igazságtalan lett volna a sorstól ha ezt (is) elbukja. De minden jó, ha a vége jó. :) igaz a kiállás után Engstler megelőzte, de a francot érdekli hogy nem nyerte meg a futamot, miközben bajnok.
Thiim a cserékig jó hátvéd volt, utána persze hozta a formáját és rontott
De nem kellett semmi TO, ellenfél kilökése és bármi negatív hatás
Ezek után remélem a Lamborghini ezt az SSR-Bortolotti kombót nem fogja megbontani Abt miatt, és hogy a csapat maradni fog.
TCR World Tour felébredt a 2,5 hónapos szünetből, jött kína - Zhuzhou
Huff érkezett a mezőnybe, meg egy halom ázsiai figura a TCR Kínából így létszámra szép mezőnyt hoztak össze. (igazán "kommentátorbarát" nevekkel)
Első futamon az időjárás kissé bekavart, de amilyen Lynk&Co vonatnak nézett ki, azt hittem bekísérik Björköt a célba, de Azcona és Guerrieri másképp gondolta. Szokásos SC miatti vontatottság sajna most is megvolt, de legalább nem a verseny nagy része ment rá. Norbi a végén bukta el a 6. helyét, de Butti esőgumikon ment.
Második versenyen a kínai behúzta a hazai futamát, utolsó kört szerintem érdemes megnézni. Ugyanekkor tűnt el a 3. helyről Guerrieri akit nem is mutattak, mert az első helyért a csata vitte el a showt.
Michelisz elég halvány volt egész hétvégén. Mintha ez lett volna a szezonzáró, és csak nyugiban hazahozta az autót, mert van előnye. Esős elsőn érthető, hogy nem akart rizikózni.
Azconának minimum egy sörrel jöhet. Első versenyt megnyerte, mentette a pontokat, a második futamon ő se villogott, de maga elé engedte és feltartotta Björköt, ezzel megint pontokat védett.
23 pontos előnye volt Björkkel szemben a kínai forduló előtt, most úgy mennek a szezonzáróra, hogy 10 pontja maradt, de már Guerrieri üldözi, aztán Björk -19, Ehrlacher (-23), és Azcona (-27)
Persze megint egy hosszabb szünet, és 1 hónap múlva Makaó
Tegnapról: nehéz úgy Bortolottinak, ha a saját csapata nagyjából minden második hétvégén elbassza a kerékcseréjét, és futhat az eredmény után. 1 helyet tuti emiatt bukott.
Auertől meg remélem tanult valamit Kelvin vdL, hogy kell keményen, de mégis sportszerűen csatázni a bajnoki címre hajtó versenyzővel, nem úgy, ahogy ő csinálta Lawson ellen. Auer hiába ment az ő szempontjából tét nélkül, korrekt volt, de "elment a falig", első kisebb kontakt után szerintem kapcsolt is.
Gounon nagyon jó volt, ha tényleg idén is jött volna teljes szezonra a DTM-be, lehet most a Mercedes is számol vele itt jövőre. (és jöhetne az idei másik beugrós Pepper is teljes szezont valamelyik Lambos csapathoz)
Első futam után Bortolotti előnyéből hátrány lett, de a mai pole-al, újra vezet. Thiim is Norisring után most mutatott valamit végre, ő lett a 2., így az Audis elé kvalizott ő is és felszedte a kvalis 2 pontot.
Mai szezonzáró futamnak úgy vágnak neiki hogy 218-217, de Engel 21 ponttal is esélyes maradt de oda elég extrém helyzetnek kellene következnie, hogy nyerjen. Főleg hogy csak a 15. helyről indul.
Azt nem értem a Mercedest miért "BOP-ozták" ki ennyire a mai a napra +15 kilóval. Semmivel nem tűntek ki a mezőnyből szombaton.
KvdL is picsog állandóan a BOP miatt, de Bortolotti jól odamondta, hogy még így is az ő autója a legnehezebb, úgy hogy a dél afrikai kapja a győzelemért járó +20 kilót is
Remélem a kvali után nem nyúlnak bele, főleg nem Audi-Lambo értékeibe, mert akkor tényleg elhiszem azt a konteot amire célozgatnak Bortolottiék, hogy itt nem biztos nyerhet egy nem német gyártó.
Stolz helyett Jules Gounon indul a hétvégi hockenheimi szezonzárón.
Nem részletezik, hogy milyen betegség hátráltatja Stolzot, de az indianapolisi IGTC versenyen se volt 100%-os állapotban és rövidebb etapokat is tudott menni a tervezettnél, de nem történt javulás, így inkább pihentetik.
Gounon Portimaoban volt, amikor megkeresték ezzel a lehetőséggel (Michelle Gatting a barátnője, az ő ELMS hétvégéjére ment kísérőnek), de így változik a programja.
Nem semmi éve van, mert idén a DTM lesz a 8. széria ahol indul, ha minden igaz
előző héten akartam írni róla, de kimaradt, de ha már BMW, nincs okuk a panaszra így sem:
1 hete az olasz GT-ben és IGTC-ben, meg fordítva volt, ott ők érkeztek meg Monzába némi hátránnyal, de fordítottak. Klingmann társai a szezon során gyakran változtak, így ott egyedül nyerte a címet idén. BMW se bízta a véletlenre, mert Marciellot átvezényelték oda a Ceccato Racinghez mellé, holott az Intercontinental GT-ben lett volna jelenése szintén egy szezonzárón Indianapolisban a 8 óráson.
Be is húzták mindkét monzai futamot, így BMW nyerte a sprintet. Nem volt nagy izgalom a futamokon
Ugyanitt az AM kategóriában indult most az öreg Antonelli (Andrea K apja), ha már arra járt meg is nyerte az első futamot, váltótárs nélkül. Érdekesség, de san marinoi színekben versenyez ő is, nem csak a csapata. Meglepő módon Mercedesekkel mennek.
Olaszoknál az Endurance szezonzárója is szintén Monzában lesz majd október végén. Szoros a meccs ott is, Sospiri Racing féle Lamborghini vezet a Ferrari előtt, ahol az egyik versenyző a jó öreg Fisichella
ha már IGTC-t említettem előző hétvégén, ott is a BMW nyerte a címet, Charles Weertsel. Itt is ment a folyamatos versenyzői csere-bere, így egyedül ünnepelhetett, mert neki lett a legtöbb pontja
itt 4 versenyt vesznek alapul: Bathurst 12, Nürburgring 24, Spa 24 és Inidanapolis 8 órást
GT World Challenge a hétvégén zárta le a Sprint szezonját.
Első verseny érdekes volt, mert páran felrakták az esős gumikat, de már a felvezető körben lecserélték néhányan, mert a pálya egyre jobb lett. Jött a rajt, első kanyarnál a nagy baleset, beküldték a safety cart.
Majd el is eredt az eső, és innen vált komolytalanná az egész. 1 órás futamból 55 percig SC mögött mentek, úgy hogy nagyrészt alkalmatlan volt a pálya a versenyzésre mert úszott az egész. Taktikázás persze beindult, slickeken akarták átvészelni a versenyzőcseréig és erre időzíteni a kerékcserét, de így is sorra csúsztak ki SC alatt. Későbbi győztes Götz is még járt a susnyásban slick gumikon.
1 pont volt az első kettő között a hétvége előtt (BMW vs. Mercedes), kissé méltatlan volt ez egy döntőre. Engel féle címesélyes Mercedes is úgy tűnt elúszik a semmibe, de a pályán maradt és akkora tempót ment felért a dobogóra. Vasárnapra így át is vették a vezetést 7,5 ponttal Weerts/Vanthoor előtt.
Mai futam már nyugodtabb volt, Engelék ezen is a riválisuk előtt végeztek így a Mercedessel Engel - Auer kettős bajnok lett. Így hiába óv a WRT a tegnapi miatt, (nem megfelelően tájékoztatták őket a boxutca nyitásáról) akkor se lesz változás összetettben.
Ha ennyi történt 5:58 órás azaz 2 perc híjján 6 perc alatt, akkor az méltatlan a 10. évfordulóját ünneplő a valaha volt legőrültebb Bathurst 1000 versenyhez (9 órás verseny volt amiből 1 órás red flag pálya hiba miatt) ;)
Mindenhol arra mennek rá, hogy ne dőljön el a bajnoki cím idő előtt, és maradjon izgalom az egész szezonban.
Forma-1-ben sem véletlen hogy bevezették a sprinteket, és hogy abból a 6 sprintből 3 a szezon végén lesz, mert egy teljesen sima, domináns szezont is el lehet így húzni egészen sokáig. lásd pont tavaly, hogy Verstappen Qatarban lett csak bajnok egy szinte perfekt szezonnal.
Formula-E ráment erre a lottósorsolás szerű bajnokságra, hol egy idióta kvalis formátummal, vagy most éppen a spórolósdival.
Motogp mindenhova sprinteket rakott szombatra
Nascar ezt a playoff (születési nevén chase), már milyen régen kitalálta, de a majd' 20 év alatt az is hányszor változott
napjainkra lebonyolításban.
Indycarban ott a millió éves egyenkasztni, ugyanaz a gumi, meg a 2 motorszállító
WEC, meg mindenféle GT, TCR bajnokságra ott a BOP, persze csak teljesítményt egyenlít ki, de inkább csak az aktuális tabella alapján próbál meg kompenzálni sok esetben.
WRC is mi mindent bevet, a bajnoki éllovas a takarító minden nyitányon, az idei évre bevezetett pontrendszerüknél nagyobb marhaságot én még sehol se láttam, amit szidnak a versenyzők, szurkolók de a fejesek mégis bevezették.
Az hogy az ausztráloknál mi lesz ebből én passzolom, te követed a dolgokat.
Kívülállóként: átpörgetve az utóbbi 4-5 évet, nekem az jött le, hogy mindig volt egy mezőny feletti figura, akiről már el lehetett könyvelni a szezon közepén, hogy bajnok lesz.
Vagy ha jobban megnézed, van 22-23 fullszezonos induló, abból az elit röhögve bejut ebbe a TOP10-es playoffba pontok alapján. Vagy ahogy szűkül a kör, lehet lesz 1-2 meglepi ha éppen a tabellán 9. nyer egy futamot a rájátszásban és továbbmegy, de így látatlanban fogadnék. hogy a 4 esélyesből 3 az lesz, aki egész évben TOP4-es szinten tolta. Akkor meg azon lehet vitatkozni, hogy 4 versenyző közt miért csak 3 futam dönt majd, nem azt megelőző 31 is de ez már a playoff műfaj velejárója.
"...nem tudom egy endurance bajnokságba miért lenne jó?"
ezért szálazták szét, lesz külön endurance, sprint kiírás is, ahol a bajnokok automatikusan bejutnak a 10 fős playoffba így is értékelve a szereplésüket.
Szezon jelentős része sprint (első 8 forduló), majd jön a 2 endurance ősszel, aztán az utolsó 3 hétvégére meg ez a Nascar koppintás.
Abban térnek el nagyon a Nascartól, hogy itt majd aki futamot nyer, nem lesz biztos helye a playoff-ban, hanem a 10. forduló/27. verseny után meghúzzák a vonalat, és az a TOP10 megy onnantól a címért (köztük amit írtam benne lesz a sprint és endurance kiírás bajnoka)
Viszont ebben a playoffban aratott futamgyőzelem már továbbjutást ér
Surfers után 3, Sandown után ismét 3 esik ki, és a szezonzáró Adelaide adja a döntőt 4 pilótával.
Tehát Adelaide-ra felpontozzák őket, és aki azt a 3 futamot hétvégét a legjobban zárja az a bajnok.
Nagyjából én ennyit szedtem ki ebből az egészből ami a lényeg.
semmi változás nem lett, ugyanazok a futamok lesznek jövőre is, mint idén, és a sorrend is marad. Egyetlen változás, hogy a szezon végét hozták előrébb így augusztus után kicsit gyorsulnak az események
Fő szempont volt, hogy ne legyen ütközés a WEC és a GT World Challenge Europe (Sprint és Endurance) szériákkal, ahol sok az átfedés a csapatokkal és versenyzőkkel.
Egyedül a 2. NLS futam fog ütközni Oscherslebennel, ill Intercontinental GT Challenge keretében tartott Suzuka 1000 km-es lesz egyszerre az osztrák fordulóval.
Naptár meg szinte teljesen IMSA kompatbilis is, ottani GTP kategóriákkal nincs ütközés (Aitkent érintené jelenleg, ha kettős programot tolna 2025-ben is), de a teljes IMSA naptárból minden szériát nézve is csak Virginia "ütné" Sachsenringet de ott csak a GT-k mennek. Így ha lenne olyan, aki mindkét helyen menne addigra el lehet dönteni hol van nagyobb esély a jó szereplésre.
Nyáron megint jönnek a 24 órás dömpingek, amik mind júniusban követik egymást, így akik indulnak mindhárom versenyen és mellette a DTM-ben most se unatkoznak.
Salzburgringgel nem mertek rizikót vállalni, mert nem biztosak abban, hogy a GT3-as autókat elbírja a pálya, hiába történtek ott fejlesztések. 1-2-es kanyartól tartanak, Nockstein meg esőben eddig is érzékeny pontja volt a pályának. ADAC GT-t küldenék oda jövőre, és ha ott rendben megy minden, akkor jöhet a DTM is.
Portugál utcai pályát Vila Realt elvetették, csapatok többsége nem lelkesedett érte, ADAC hiába próbálkozott be, hogy biztosítanak minden autót és beszállnának az utazási költségekbe, inkább elengedték a dolgot.
Plusz verseny egy 9. esemény ellen még nagyobb volt a tiltakozás, ADAC meg nem akart beáldozni érte egy német futamot se.
Szezon végén a teljes programot is nyilvánosságra hozzák, hol melyik szériák követik őket, mint betétfutam. Hivatalosan 3 napos hétvégék szerepelnek, de majd kiderül az is, hogy az idén már egyszer tesztelt 2 napos hétvégére váltanak-e.
Próbáltam érdekességképp kigyűjteni, hogy "BOP-ozták szét" péntek óta a Lamborghinit:
Pénteken az első szabadedzésre a hivatalos BOP táblázat szerint: 1325 kg volt a kocsi (szűkítővel nem volt varia)
Szombati futamot megnyerte Bortolotti, így 20 kg plusz mindenképp bekerült, de kapott mellé még 10 kgt a Lambo, mint gyártó amit ugye őt is érinti. Ez vasárnapra +30kg.
Majd jött a mai kvali, Bortolotti pole, és a még ezután is belenyúltak, és kaptak még 15 kilót. Azaz Bortolotti autója egyik futamról a másikra hízott 45 kilót, úgy hogy a szombati győzelme se volt sima. Az hogy a kiállásig vagy 10 mp előnye volt, az annak köszönhető hogy egy GOAT ebben a GT3-as világban és a trükkös vizes-száradó pályához alkalmazkodott. Ahogy felszáradt a pálya úgy jöttek fel a nyakára.
Ferrarit érthetetlen módon megpakolták vasárnapra, majd a kvali után kiszedették velük, míg a reménytelenül utolsó Mclaren is csak a nyomással játszhatott.
Így az 1370 kilós Lamboval lett ma 4., és a vasárnapra 20 kilót ledobott és a gyenge szombat miatt semmi pluszt nem kapó Rast micsoda véletlen nyert, a 10 kilót fogyó Porschés Preining előtt. Mögöttük Maini ment üres térben és jött a legnehezebb anyahajóval Bortolotti
Hockenheimre szerintem rákötnek valami lakókocsit, csak ne ez döntse el a címet...meg lehetőleg KvdL ne lökje ki a riválisát most.
Ez a BOP-os módszer elég elcseszett, a Berger korszakos AVL méréseknél ilyen kavarás sose volt.
Abt - Lamborghini házasság hivatalos is lett. Gyári támogatást is kapnak, és már most beindult a pletyka hogy le is csapnak Bortolottira - vagy pontosabban a gyártó küldi oda - Évente előkerül ez a téma, hogy hol folytatja az olasz, de mindig elmondja, hogy ahova a Lamborghini küldi, mivel velük áll szerződésben.
Mostani SSR csapat lehet a nagy vesztese ennek, mert nem ők lennének a kiemelt Lambo csapat és a vezérüket is elbukják.
Red Bull Ringes hétvége nem volt rossz. Első verseny igazából 2 etapra osztható. Esőgumis/száradó pályás ill. száraz pályás részekre. Elsőben Bortolotti oktatott, de ahogy száraz futam lett úgy olvadt el a nagy előnye de sikerült végre nyernie. Mivel Kelvin vdL pocsék szombatot zárt át is vette tőle a vezetést a tabellán.
Szombat és vasárnap folyamatosan ment a BOP bohózat, ami főleg a Lambot érintette. Szombatot már eleve túlsúlyosként kezdték, majd a szombati győzelemért automatikusan járó plusz kg mellé még kaptak vasárnapra is. De hogy ez se legyen elég, a kvali és a futam közt még dobtak rá nekik, és így még így is sikeres volt Bortolotti mert az első kiállás után az élről visszaesett, de a 4. helyével se lehet elégedetlen mert ma is megelőzte az Audis riválist.
Ponthátránnyal érkezett, de 15 pontos előnnyel távozott.
Engstler gyereket sajnáltam, mert jó versenye lehetett volna, Maini nagyot ment és meglepte az elejét. De az egész hétvégén jó volt az indiai.
Audis hír még, hogy lehet a DTM-ből is eltűnnek, ha minden igaz most az osztrák hétvégén lesz a bejelentés a főszponzor Red Bull hazájában, miszerint Abt Lamborghinire vált. És mivel más Audis csapat nincs, így eltűnik a márka a szériából. Tomczyk a csapat sportigazgatója szombaton 10:30-kor sajtótájékoztatót tart, ott majd kiderül ezt fogja e mondani
Tavaly óta az NLS-ben is az olasz márkával mennek, már akkor arról beszéltek, hogy érik a márkaváltás. Audi épít le mindent az F1 miatt, GT3 is mostohagyerek lett, de még így is belevágtak Audisként a szezonba. Az, hogy az Audi új GT3-as géppel álljon elő, esélytelen, viszont a Lamborghini 26-ra nyugdíjazza a Huracant és jön a Temerario. Abt mellett többeknek vonzó lehet ez, és így a Volkswagen családon belül maradnának, míg az olaszok de összeszednék az egykori Audis csapatokat.
Lambonál a WEC-ről hallani, hogy jegelnék 2025-re, de a GT3-al kapcsolatban nincs szó erről.
Hétvégére még adalék:
Engelhart most se indul, térdével műtötték hetek, de inkább hónapokkal ezelőtt de nem 100%-os az állapota. Perera ugrik be megint, Norisring és Nürburgring után ismét. Sachsenringen jó tempót mutató Peppert nem tudják hozni, mert a GT Openben lesz jelenése. Engelhart majd októberben tesztel a csapattal, de előtte nem merték beültetni.
RedBull Ringen amit az F1-ben használtak idén pályahatárokra a kavicságyat már elszedték, mivel Motogp-re meg az nem volt jó, most újra aszfalt van azokon a kényes részeken az utolsó előtti és utolsó kanyarban. DTM-nek kellett volna az F1-es megoldás, de nekik azt mondták kevés rá az idő az újabb módosításra. De az is lehet a szériának volt drága a kb. 50 ezer euró amibe került volna az igényeik szerinti átalakítás.
Így marad minden úgy, mint tavaly amit Stoppe ugyanitt bevezetett, a bólyák. Ha azokat elviszik, akkor az alatta lévő sárgás rész a mérvadó. Privát teszten is már ezek voltak kint. Tavaly működött a dolog, és Stoppe rá jellemző módon rugalmasan kezelte az 1-es, 9-es 10-es kanyarokat. Nem azt számolgatták hányadik után járjon büntetés minden szélesítés után, hanem azt nézték szereznek e ezzel tényleges előnyt és rendszeres e a levágás.