lehet még fokozni :) 9 gyártó, ugyanis Feller szinte a semmiből előrántotta ezt az egyszemélyes projektet, mert mindenképp a DTM-ben akart maradni.
Így legalább lesz a mezőnyben egy Audi is.
1987 óta nem volt ennyi gyártó a sorozatban. Persze kellett az is, hogy rugalmasan kezeljék a nevezési határidőket, de itt az eredménye, egy nagyon változatos és 24 autós mezőny.
Nem kiabálom el, de akkor ez a fix, hiszen pár nap múlva hivatalos DTM teszt lesz.
Land Motorsport hozta az Audit, és valószínűleg azt a gépet szedték elő, amivel 4 évvel ezelőtt ADAC GT bajnokok lettek a Feller Miesi duóval. Akkor Feller apja megvásárolta az autót, és most felkészítik újra, és felkeresték az egykori csapatot is ehhez. Háttérben nagy munka zajlott, de sikerült, és ott lesz Feller a mezőnyben. Porsche engedélye is kellett hozzá.
DTM mellett a GT World Challange-ben is lesz, ott a Porsche számít rá mindenképp. Bronz Cupban megy majd Lionspeed GP-nél az Endurance-ban. Sprintnél még nincs bejelentés, de a sprint csak májusban kezd úgyis.
Oscherslebenben pedig nem térnek vissza a régebbi nyomvonalra ahol egy kanyar törné meg az egyenest, hiába volt ez a terv. (2007-15 közt mentek így)
Pár nap múlva itt lesz a hivatalos teszt és FIA engedélyt se tudták beszerezni, mivel bonyolítottak ezen az eljáráson is. Így kisebb biztonsági megoldásokkal próbálnak javítani a helyzeten, de 26-ra mindenképp intézni akarják a régebbi megoldást.
21630-as kommentem adja vissza 2 hét alatt mennyit változhat a dolog.
A bejelentett (és nem is rossz versenyzőkkel felálló) és Zverevék által pénzelt Allied Racing visszalépett az egésztől. Így nem jön az új Porschés csapat és ezáltal -2 autó.
Viszont, mégsem lesz kevesebb a létszám, mert Paul idén is jön a családi csapattal, és Frey 2 helyett 3 autót fog indítani. Ben Green csatlakozik Aitken-Vermeulen kettőshöz. Így ami 2 autó "elment", az így vissza is jött, így maradt a 21 autó, és már csak a BMW-re kell várni.
Remélem az a csend körülöttük nem valami rosszat jelent és Schubert kiáll legalább 2 autóval. Ott a versenyzők elosztásán mehet a matek, mert a Hypercar versenyzőket nem akarják nagyon GT3-as szériákba vinni már.
"Így a más TV jogok miatt még csak versenyről készült összefoglalók sem kerülhetnek fel a hivwtalos youtube csatornáikra"
És ebben mi az üzlet a Supercarsnak? Hétvégi jegyeladásokból kapnak vissza annyit, hogy mindez megérje nekik? Mert így láthatatlan széria lett. Vagy úgy vannak vele, hogy jó reklám nekik, hogy a kintieknek reklámozzák magukat?
Én aki nem követem őket, azt se tudtam, hogy ott vannak, mert mindenhol csak az ment, hogy F1, F2 és F3 kezdi a szezont
Ment a Supercars mellett a Porsche Carrera Cup Australia is, ami szintén egy betétfutama a Supercarsnak.
Ez a hétvége a F1 betétversenyeiről szólt szokás szerinr a Supercars esetében. Így a más TV jogok miatt még csak versenyről készült összefoglalók sem kerülhetnek fel a hivwtalos youtube csatornáikra. Pedig voltak eseménywk az eső miatt is "heavy rain" amit megnézne az ember vagy tűzes történet..
Nem mostanság volt ilyen kis összegző, de látszik a mezőny létszámával most sem lesz gond.
Legnagyobb hír: jön az Aston Martin a Comtoyou Racinggel 2 autóval így 8 gyártó alkotja a mezőnyt. Audi nem lesz, de jött helyette Ford és Aston.
17 versenyző megerősítve, míg 1 csapatnál (HRT) csak az nem biztos, hogy a gyártó kiket rendel oda. Azaz 19 hely elkelt.
BMW (Schubert) és Ferrari (Frey Racing) hivatalosan nem közölte a versenyzőiket. De egy esetleg 2 autóssá váló BMW esetén is a 2-2 BMW-Ferrarival 23 fős mezőny néz ki, ami több, mint a tavalyi 20. És ki tudja mi lesz abból a második Ferrari csapatból amit pár hónapja biztosra mondtak de most elcsendesedtek, vagy ha Frey tényleg meglépné azt a +2 autós Junior Team-es terveit. Valószínű ezért várnak még. És Paul Motorsports is maradhat azzal az 1 Lamboval amivel tavaly mentek.
Aston Martin
Sportigazgatójuk egy bizonyos Kris Nissen, aki egykori DTM versenyző és széles kapcsolatokkal rendelkezik.
A csapat részéről Verbist elmondta, hogy minimum 3 éves tervben gondolkoznak. Idei év a tanulásé.
Comtoyou Racing - Gilles Magnus / Nicolas Baert
Ford
HRT Ford Performance -DTM-ben kikkel versenyeznek még nem fixálták, viszont kiderült ki az 5 Ford támogatott pilóta akikre alapozzák a szezont. Lesz 3 úgynevezett gyári versenyző David Schumacher, Arjun Maini és Jusuw Owega, és hozzájuk csatlakozott 2 "GT3 Junior" státuszú: Salman Owega - Finn Wiebelhaus. Látszik innen is, hogy a Mercedestől pártolták át, és tartottak a csapattal inkább a Fordos korszakban. Ők a Ford új emberei, akik csatlakoznak a meglévőkhöz. Ezért nem is jelentették be külön pl. Dennis Olsent. Kellenek is a versenyzők, mert a HRT Ford jelen lesz a DTM, ADAC GT, GTWC Europe és NLS-ben is.
DTM-re a legnagyobb esélye van egy Maini - Olsen duónak. Akiknek a széria sem lenne új. Olsennek a WEC mellett megoldható a DTM, mert nem lesz átfedés. IMSA-ban vele 3 endurance versenyen számolnak.
Mclaren
Dörr Motorsport - Timo Glock / Ben Dörr
Mercedes - HRT elvesztése után, nem csökken a létszám, ugyanis a Landgraf csapatot visszahozták. Kisebb változás, hogy házon belül Auert átrakták a másik alakulatba, mert kell oda egy rutinos versenyző a mindössze 16 éves Kalender mellé. Jövő hónapban lesz csak 17. Ő jelenléte amiatt is jó üzenet, mert a tavalyi ADAC GT bajnok duóból az egyiket felhozták. Nagy ígéretnek tartják, ráadásul Bernd Schneider a mentora.
Stolz kikerült a programból. Eredetileg úgy volt, hogy WEC-ben folytatja az Iron Lynxnél, míg jelen állás szerint GT World Challenge, IGTC és NLS szériákban lesz Mercedes pilóta.
Gounon meg nagyon erőltette ezt a DTM szálat, és a tavalyi beugrásával végleg meggyőzte őket, hogy szerződtessék. DTM-ről nem csak most beszélt szépen, mindenképp ki szerette volna próbálni magát. Gyerekként Aiello sikerein nőtt fel
Winward Racing - Maro Engel / Jules Gounon
Team Landgraf - Lucas Auer / Tom Kalender
Porsche
Hetekkel ezelőtt bejelentett új alakulat Allied Racing után a Manthey csapat +1 autót indít, amit a 20 éves Morris Schuring fog vezetni, mint a gyártó juniorja. Kora ellenére rutinos Porsche versenyzőnek számít. Tavaly Le Mans győztes brigádnak is a tagja volt. Konkrétan Porsche versenyző 16 éves kora óta, legyen az Porsche Supercup, Carrera Cup, NLS, WEC és most már a DTM is. Carrera Cup korszaka miatt a mostani 8 pályából 7-et ismer, ami gyorsírja a tanulási folyamatát.
WEC-ben nem folytathatta, mivel az idei évre arany besorolású lett, így meg kellett bontani azt az egységet.
Allied Racingnél fejlemény annyi, hogy beszállt a csapatba, a sokatmondó Tie-Break Ventures cégén keresztül a teniszező Alexander Zverev is.
Manthey EMA - Thomas Preining / Ayhancan Güven
Manthey Junior Team - Morris Schuring
Allied Racing - Ricardo Feller / Bastian Buus
Lamborghini
Héten náluk is voltak nagy bejelentések. Sajna amire már a 24-es szezonban is beszéltek hivatalos lett. SSR csapat nem folytatja a szériában. Szerződése alapján innentől fogva Bortolottinak megnyílt az út a már Lamborghinis Abt csapathoz, és hozták a tavalyi csapattársát Thiimet is mellé. Így Aston szerződéses versenyzőként, most Aston ellen fog versenyezni.
Grasser csapat kezét sem engedte el a Lamborghini éppen ellenkezőleg: megkapták a gyári státuszú Jordan Peppert és a folytatja náluk idén is Luca Engstler. Aki olyannyira meggyőzte a Lamborghinit hogy felvették gyári státuszba.
Csapat nagyon megerősödött. Egyrészt szponzoráció terén, másrészt elcsábították az SSR csapat egyik kulcsemberét, David Grabengießert aki fontos szerepet játszott Bortolotti sikereiben, mint versenymérnök. Pepper mellett fog idén dolgozni.
Paul Motorsport jön-e megint nem tértek ki
Abt Sportsline - Mirko Bortolotti / Nicki Thiim
TGI Lamborghini Team by GRT - Jordan Pepper / Luca Engstler
annyira destroyed volt a pályafutása ott, és mentálisan megviselte, hogy lehúzott 7 teljes szezont is 110 futammal, és 2017, majd 2020 után is visszatért 1-1 szezonra (igaz 2021-ben lett GT3-as a széria, de addig minden ugyanaz volt, ami őt zavarta az elejétől kezdve). Na meg pont amiatt csukta össze Perez autóját azon az F1-es szabadedzésen is, mert a DTM-ben nem érezte jól magát.
pont akit felhozott példának, az akkori csapattársa Wehrlein később mégis onnan kapaszkodott fel, majd lett hamarosan a széria bajnoka és a Mercedes nem engedte el a kezét, sőt F1-ig elvitték. De ha jól emlékszem Juncadella csapattársa volt Götz is, egy másik későbbi bajnok. Attól mert Mückénél ment, nem volt kárhozatra ítélve. Mercedesnél sincsenek hüJék, tudják mi az elvárható.
+ amikor a HWA felvitte a "nagyokhoz", ott meg sikerült a leggyengébb Mercedes versenyzőnek lennie
amikor beugrott, akkor csak helyettesítő volt mindig, házon belül Abt előhúzta olyankor.
23-ban a sérült Frijns helyett jött, idén pedig Müllert pótolta, mert egy hétvégén volt WEC és E. Itt volt az az érdekesség, hogy kinek mi van elsőbbségben a szerződésében, mert Müllernek a Peugeot, így nem volt kérdés hol lesz, míg van der Linde szintén WEC versenyző (is) volt, de őt a GT3-as Lexusból ki lehetett szedni, így a berlini fordulón volt ott nem a Spa 6 óráson.
Idén nekem az E amolyan mostohaszéria volt, de amiket írtak idén van der Linde jövőjéről ott nem emlékeszem F-E folytatásra. Arra készült, hogy esetleg a Toyota a WEC-ben felkarolja, ezért is ment a Lexushoz LMGT3-ba, de nem jött össze. Aztán a DTM csapata Lamborghinire váltott, ott meg mint a napokban kiderült a Lambo nem is akarta megtartani, mert a saját embereiket hozzák. Ezért sem lett abból az év végi Lambo Hypercar tesztből semmi se, hiszen Perrera vezetett azon nem ő.
E-ben di Grassit korán fixálta Abt, de szerintem Maloneyt is, hiszen F2-ből is kiszedték, mert kezdett az E szezon. Abt csapat ott is nagy változáson megy át ezzel a Yamaha-Lola fúzióval.
van der Linde így ment a BMW-hez, így most az összes olyan versenyző akinek Rostek a menedzsere mind a bajoroknál van (Rast, van der Linde tesók)
ill. miután Martin lelépett kellett is nekik egy jó GT3-as vezéralak így könnyen egymásra találtak. Viszont Hypercarról itt se álmodozhat, hiszen hozták arra Magnussent. van der Linde meg átveszi Martin programját a GT3-asoknál.
csapatokat illetően nem volt nagy mozgás, de versenyzői fronton igen az utóbbi hetekben
Glock visszatér a DTM-be, a Dörr Mclaren szerződtette Schmid helyére. Így a 25-ös felállásuk Glock - Dörr lesz. TOP10 a célja, és akár a dobogós helyezések is. Kora ellenére abszolút motiváltnak érzi magát. Hockenheimben tesztelte is az autót, ott meggyőzte őket.
Kelvin van der Linde szakított nem csak az Audival, hanem az Abt csapattal is. BMW szerződtette, viszont jövőre nem versenyeztetik a DTM-ben. Pontos programját még nem tisztázták, de nagy esélye annak, hogy a hirtelen távozó Maxime Martin helyét veszi át a bajoroknál (WEC, GTWC Endurance vonalon)
Nyilatkozatában célzott arra, hogy 2026-ban vissza szeretne térni a DTM-be.
így, hogy van der Linde és Abt szakított, ezzel elhárult minden akadály, hogy létrejöjjön a Bortolotti - Abt/Lamborghini fúzió. (ami számomra erős triónak tűnik külön külön is, de összeállhat az egyik legjobb GT3-as versenyző az egyik legprofibb versenycsapattal, az a riválisoknak nem sok jót ígér)
állítólag a Lamborghini nem kért van der Lindéből, mert a saját embereiket akarják odavinni, és Bortolottinak a legjobb lehetőséget megadni. Bortolottival ismert tény, hogy nem kedvelik egymást, így megoldották a problémát.
David Schumi Portimaoban tesztelt a HRT Fordnál. Ha a DTM-ben nem is lesz velük (Olsent és Mainit pletykálják oda), de más GT3-as szériában ahol érdekelt ez a HRT/Ford formáció ott feltünhet. ADAC GT-ben maradhatna vagy nemzetközi porondon a GTWC-ben.
naptár mindenképpen fejlődés 2025-re, de titkon remélem ezt az elmebajos pontrendszert is átalakítják, vagy legalább csak azt a részét, ami a kvalit érinti
mindenesetre az az uruguayi pálya egy életre beleégett az agyamba, hogy erre a szintre hogy hagyhatták azt jóvá
mezőnyt nem féltem, szokás szerint a szezonnyitó előtt pár nappal csak összejön az a 8-10 WT nevező, és a többi szériával kozmetikázzák hogy ne legyen üres a rajtrács
német TCR ha jól tudom idén el sem indult, mert annyira kevés nevezés érkezett be 24-es szezonra, bár az öreg Engstler nem adja fel, lehet jövőre lesz belőlük valami
TCR Europe is kezd sorvadni. Amikor élőben láttam őket 22-ben Nürnbergben, nagyon népes mezőnyük volt, majdnem 20 autó, de teljes szezonra nézve se álltak rosszul, most meg 10 fullszezonost se tudnak felmutatni
Mondjuk ez a naptár wtcc/wtcr mércével még egészen vállalható: nem no-name libakergetőkön lesznek furamok és az időbeli eloszlás is kb egyenletes. Már csak egy normális bajnokság kéne mögé, de gondolom jövőre is marad majd a 10-12 autós bohóckodás.
A nemzeti szériák létszáma nagyon tud hullámozni, a német TCR volt hogy majd 40 indulóval ment, pár évre rá meg tán másfél tucat volt a létszám. A brit meg fordítva, kevés autóval indult aztán egyszercsak lett mezőny.
2/3 May – Autódromo Hermanos Rodríguez, México 14/15 June – Circuit Ricardo Tormo, Valencia 21/22 June – Autodromo Nazionale Monza 5/6 July – Circuito Internacional de Vila Real 12/14 September – Shell V-Power Motorsport Park, Tailem Bend 18/19 October – Inje Speedium 1/2 November – Zhuzhou International Circuit 13/16 November – Guia Circuit, Macau
jól megváltozott a hivatalos naptár, az augusztusi tervezethez képest, amiben 1 európai helyszín szerepelt, és bekerült pl. Panama is, de elvetették
2024-hez képest is nagy a változás, kikerült Brazília, Uruguay, USA, Marokkó
Vallelunga helyett pedig Monza rendezi az olasz fordulót
szerintem jobb lett, bár az ilyen TCR autók egy olyan pályán, mint Monza jó lassúak, még nézőként is feltűnő
Marrakesh mint utcai pálya helyett berakták a másik legendásan használhatatlan pályát Vila Realt. DTM-ben a csapatok nagyon ellene voltak, de úgy látszik ide nekik jó lesz. Önálló esemény lesz, semmi más TCR bajnokság, vagy akár formaautós futam sem lesz ott velük kísérőnek.
Ehrlacher lelépett a szériából? Neve ott szerepel az ELMS nevezési listáján LMP3-ban a nagybátyja Yvan Müller által irányított M Racingnél.
6 hétvégés ELMS 4 hétvégén is ütközni fog a TCR World Tourral
és végül egy fontos hír: Japán TCR bajnokságot elkaszálták. Olyan kevés indulóval mennek, belátták nincs értelme ennek. Volt olyan amikor 4 autóval, de a szezonzáróra is csak 7-et tudtak összeszedni
Porsche megtartotta a szokásos év végi "Night of Champions" gáláját, ahol bemutatták az összes szerződéses versenyzőiket a gyáriaktól a juniorokig a különböző kategóriákban
Itt lett hivatalos, hogy a DTM-re nevez egy új Porschés alakulat, mégpedig az Allied Racing. És 2 autóval.
Egyik versenyzőjük a csapat és márkaváltó Feller lesz, a másik pedig Bastian Buus. Fiatal dán abszolút Porsche nevelés és kötődik ehhez a bajor Allied csapathoz is.
2020-ban bajnok lett a GT4 European Seriesben, futamokat nyert különböző nemzeti Porsche kupákban.
2023-ban Porsche Supercup bajnok lett, így egyáltalán nem számít egy rutintalan kezdőnek.
Sokat pletykáltak arról, hogy Preining lejárt szerződésűként esetleg a BMW-nél köt ki, de ott szerepel a neve a Porschés listán így hosszabbított.
Manthey Porsche viszont még nem hivatalos, ott csak annyit írtak, hogy dolgoznak azon, hogy 25-ben is a szériában legyenek.
(de itt biztosra írják, ha maradnak akkor az idei Preining-Güven párossal)
Le nem maradnak, mert a hivatalos regisztrációt kitolták hosszabb időre és kicsit későbbre. Dec 6-tól egészen január utolsó napjáig. (tavaly ez nov 15. és dec 6. közt volt)
Csapatok kérése volt, főleg, hogy a költségvetésbe ezt már 2025-re tudják könyvelni, és nem 24-re.
Nevezési díjat se emelték 98 ezer euró/autó
ADAC vezér Voss magabiztos a létszámot illetően. Vagy marad az idei, vagy esetleg több autó lesz.
GTWC Endurance Europe is befejezte a szezont Jeddában. 48-as Mercedes nagyon dominált végig.
Engelnek ez az év vége összejött, Makaót behúzta, itt meg a szezonzárót.
51-es Ferrarival történt itt minden szombaton, de az idei kiírás bajnoka lett Alessio Rovera - Alessandro Pier Guidi kettős.
Harmadik ember azért maradt le, mert Rigon helyett Monzában Abril ugrott be, mert IMSA jelenése volt Indianapolisban.
Elképesztő amit Engel művel idén, ha jól néztem utána most van az év 49. hete, de majdnem 50 versenye volt idáig. Persze úgy jött össze ennyi, hogy 1 hétvége/2 versenyes formátummal nagyrészt, de akkor is brutál.
DTM - 16
GTWC Europe Sprint - 10
GTWC Europe Endurance - 5
GTWC Asia - 4
GT World Challenge America - 1
Intercontinental GT Challenge - 4
NLS - 3
IMSA - 1
FIA GT World Cup (Makaó) - 1
ALMS 24/25-ös kiírásából a maláj 2 futam még erre az évre esik így megelőlegezem neki itt a 2 futamot Malajziában
Rossi most se mondott konkrétumot, hiába gondolják azt sokan, hogy azzal, hogy a WEC-ben nem 46-os számmal nevezett a WRT ezt azt jelenti nem indul ott. De itt a szezonzárón elhintette, hogy még ő se tudja mi legyen :)
WRT gondolom a WEC dolgot erőltetné, ő meg a GTWC-t, de a família meg nem akar dupla programot mint idén
WRT fellebbezése bejött, a GTWC Sprint szezonzárójának az első esős-káoszfutamát utólag törölték, de szerencsére a bajnoki címbe ez nem szólt bele és nem ezen múlt semmi.
The RACB has ruled today (28 November) that the result of this season's Sprint Cup Race 1 at Circuit de Barcelona-Catalunya is cancelled.
This follows an appeal lodged by Team WRT during the event and heard by the RACB Sport National Court on 12 November. As a consequence, no points will be awarded for this race and the Sprint Cup and Overall standings will be amended accordingly.
Any appeals against this decision must be lodged within seven days.
Több, mint 1 hónappal a szezon vége után kicsit összegeztem, hogy is áll a DTM mezőnye 2025-re. Több helyről követve a híreket, meg itt ott olvasott írományokból magamnak mindig vezettem a fejleményeket és ez alapján erre jutottam
Pesszimistán számolva már most van 17 biztos autó. (amibe nem számítottam bele a Racing One féle 2 Ferrarit, ami napok kérdése és megerősített lesz)
Optimistán számolva, 25 felett is lehetnek ismét.
Külön versenyzős-pletykákra nem igazán érdemes kifejteni mert még hosszabb lenne :D
Audi - 0 autó (ismert okokból, egyszerűen nem éri meg senkinek ezen a szinten, mindenféle gyári támogatás nélkül pénzt ölni ebbe) Attempto Racing nevét dobták be, mint visszatérő csapat, de ott maga a csapatfőnök is csak 20-30 százalékra tartja a valószínűségét. Rosbergék is csak vágyakoznak inkább, de ott márkáról se hallani, vagy komoly szponzorról.
Ford - 2 -> ez hivatalosan megerősített. HRT csapattal szövetkezve, más alakulattal nem terveznek. Gőzerővel tesztelnek is. Ford komolyan veszi nagyon, HRT-nél említették, hogy a Mercedes se küldött nekik soha ennyi gyári embert.
Mclaren - 2 -> Dörr Motorsport maradni fog, szezon végén biztosra mondta, mivel a főszponzoruk is marad így a költségvetés biztosított. Más Mclarenes csapatról akik jönnének én nem olvastam.
Mercedes - 2, de lehet 4 -> Winward Racing marad, HRT-t kellene pótolni. Landgraf csapatról hallani, hogy visszatérnének. Ha a Mercedesnek fontos a 4 autós DTM jelenlét, akkor velük oldják meg.
BMW - 2 -> 1 autó mínusz várható és nagy átszervezések. Sheldon van der Linde minden bizonnyal távozik a DTM-ből, és teljesen a Hypercar projektre fogják átrakni. WEC mellett ha nincs ütközés IMSA szereplés néz ki jövőre. DTM-es távozására az is egy jel, hogy a Shell nem hosszabbított, így ezt az autót engednék el a bajorok.
Ami érdekes, hogy a BMW annyira a Hypercarra fókuszál, hogy kiszednék Rast-Wittmann kettőst is, de itt a versenyzőknek is lesz beleszólásuk, mivel maradnának itt is. Nem beszélve arról, hogy a széria is bukna, hiszen sokszoros bajnokokat vinnének el innen.
Porsche - 2, de lehet akár 4 -> Manthey fix, de pletykálnak egy beszálló alakulatról az Allied Racingről. Bernhard csapata is fontolgatta a visszatérést, de anyagi okokból ez nem fog megtörténni.
Ferrari - 2, valószínűbb 4, de akár 6 -> Frey Racing szeretne egy F1-es RedBull - RB modellt kiépíteni, azaz lenne egy "fő" csapat, és mellette lenne egy utánpótlás alakulata is fiatalokkal.
Szinte biztosan érkezni fog egy új Ferraris csapat a Racing One 2 autóval.
Lamborghini - 5, jobb esetben akár 8 ->
Abt 2 autóval hivatalosan is megerősítve hetekkel ezelőtt
SSR csapatról akik a bajnokot adták, mindig nincs konkrétum, ami nem jó jel.
Grasser maradni fog a 2 autós felállással (beszélnek arról is, ha SSR csapat visszalép, akkor ők kapnák meg Bortolottit, de itt a Lamborghini mondja ki a végső szót, viszont ha lesz SSR csapat akkor marad náluk, mert szerződésben nekik van elsőbbségük)
Paul Motorsport a családi csapat szintén marad, ráadásul azon dolgoznak hogy 2 autóssá bővüljenek
Aston Martin - mint minden évben mióta GT3-ra állt át a széria: lehet, hogy jönnek, aztán majd kiderül.
Comtoyou Racing az egyetlen reális lehetőség. Walkenhorst amelyik szintén Astonos alakulat lett, ott a pénz nincs meg a DTM-re.
...és ha már Makaó, a hétvége 2 fő száma itt a GT3-as nagydöntő volt és a formaautós futam. De az inkább más topik témája, de akkor a GT3:
izgalmasabb versenyt futottak, mint a TCR, ráadásul sokkal mostohább körülmények közt kezdtek. Engstler a hatalmas balesete miatt vissza is lépett már szombattól, a griden ma ott volt civilként és interjút is adott, így nem lett komolyabb baja szerencsére.
BOP hisztéria persze megvolt itt is, mondván túl erős a BMW így menetközben belenyúltak ebbe is
Nagyon erős mezőny jött össze, sajna az első 5 kör SC mögött ment. Onnantól viszont nekem tetszett, izgalmas volt a TOP3 nagyon más szint volt, de legalább egymással meccseltek.
Engel majdnem a legelején a falba rakta magát, aztán amikor DVanthoort lökte a falba ő azt is megúszta, végül Fuoco-Marciello ütközés után a végén nevető harmadikként nyert, úgy hogy a Vanthoor ütközés miatt kapott 5 mp büntetést is.
Utólag szvsz hiába reklamál a BMW, hogy csak 5 mp lett a német büntetése, mit tudnak tenni, ha ekkora előnnyel nyert? Nyilván abban bíznak, hátha valahogy a 2. Farfus nyerne, így a diadal márkán belül maradna.
Fuocot sajnálom, megérdemelte volna nagyon a győzelmet, Marciellora nem jellemző ez a hiba.
így, hogy egymás után néztem vissza a TCR majd a GT3-asok futamát még szemmel is látszik mennyivel gyorsabbak az itteni autók. Megnéztem a pályarekordot, majdnem 14 mp a különbség a két kategória között. De még a TC1-es WTCC-nek is adnak egy 10-est, vagy alig gyorsabbak mint egy GT4.
mivel nem akartam vasárnap bagolykodni így tudtam, ha felkelek rögtön szembejön velem, hogy bajnok lett-e vagy sem Michelisz így úgy néztem vissza, hogy tudtam a dolgokat
Ráadásul a halasztás, várakozást se kellett végignézni, mert a streamet a felvezető körtől tették fel
Björknek semmi esélye se volt, elején beragadt ott hátul, ráadásul számára kedvező baleset(ek) se kavartak be, így csak követte a többieket. Norbit meg mindkét csapattársa közvetlen védte. Végére a svéd felzárkózott, de ott a Hyundai sereg előtte, akik biztosították hogy Michelisz nyugodt maradjon.
Cao a hétvégi márkatárs is olyan szépen állt félre mindhárom elöl hogy csak na :)
GOAT Racing nevet viselő Hondás csapat meg valóban GOAT volt: 1-2-3 helyeken Borkovic vezetésével.
Idén sok sok év után megnéztem ebből egy teljes szezont, annak minden futamával + írtam mindig kisebb összegzéseket, de kijelentem hogy ennyi volt, most se jön be, de legalább friss az élmények, ha leszólom ezt az egészet. :)
kezdve a mezőny karcsúságától az eszetlen pontrendszertől, a mini futamokon át a folyamatos team orderekig egyszerűen olyan semmilyen az egész. Én semmi jövőt nem látok ebben, főleg ahogy eltávolodtak Európától elengedték a nézőket is szerintem.
Amennyit basztatva volt (sőt ok nélkül a mai napig is) a DTM a csapatutasítások miatt, itt a TCR-ben kb. az év fele csak erről szólt, de mégse zavart senkit :)
Björk rendesen felért Norbira ami az összetettet illeti, 5 pont a mindent eldöntő versenyre
Hétvége előtt Guerrieri tűnt kihívónak a 10 pontos hátrányával, de elszállt. Ha jól emlékszem 39-40 pontos difi lett ma belőle és a győzelemre ugye 30 pont jár.
Azcona úgy 26 ponttal lemaradva, hogy fordulók óta Norbit engedte maga elé nem egyszer. Ehrlacher szintén 26 pontos mínuszban, de itt csak hátvédek lehetnek mindkét csapatnál.
Én tartom, amit írtam szezon elején is, hogy ez a pontrendszer a kvalit iszonyatosan túlértékeli, főleg ilyen kevés autóra akik a World Tourra neveztek. Pole 15 pont, de a harmadik rajthelyre pl. csak 8 pont jár és így tovább 6-4-2 a TOP6-nak.
- jön a Ford a DTM-be, vagyis pontosabban visszatérnek 30 év után. HRT csapattal "házasodtak össze", akik dobták a Mercedest. Ford ráhajt a német piacra rendesen, és mindent Haupt csapatával közösen.
HRT Ford Performance lesz az új nevük. DTM, ADAC GT, NLS mellett a GT World Challenge Sprint és Endurance-ban is indulnak. Versenyzőket később jelentik be.
Kiemelték hogy a HRT a kizárólagos partnerük a DTM-ben így másokkal nem fognak összeállni. - én ezt sajnálom, mert akkor több Ford nem várható a mezőnybe, és kérdéses a Mercedes pótolja-e a kieső csapatot/2 autót.
- David Schumi is otthagyja a Mercedest 3 közös év után. (itt arra van esély, hogy marad a HRT-nél, így a Ford miatt szakított ő is a németekkel, de a csapatnál maradni fog)
- ADAC GT kiadta a 2025-ös versenynaptárát, és bekerült Salzburgring. Hetekkel ezelőtt már téma volt ez, ha megfelelő lesz akkor 26-ra a DTM is végre bevállalja a pályát. Endurance programot bővítik, 3 hétvégére is 80 perces fomátumra váltanak, másik háromnál marad a 60 perc. Road to DTM program is marad, az idei bajnok Seppanen költségvetését állják jövőre amit beígértek az idei kiírástól. Mivel 3. szezonját tolta a Mercedessel nem lenne meglepetés ha náluk kötne ki.
2025-ös évtől ez lesz az új logó (de nem csak ez lesz új, hanem a közvetítésben is lesznek változások)