Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nézelödő Creative Commons License 7 órája 0 0 42435

A harmadik : NY-63-73 .

Ezt az N - s rendszámot mire nem rakták ? :)

Előzmény: Nézelödő (42434)
Nézelödő Creative Commons License 7 órája 0 0 42434

A második : SD-21-14

Előzmény: Nézelödő (42433)
Nézelödő Creative Commons License 7 órája 0 1 42433

Megbeszéltem az asszonnyal , hogy ma este három lesz ! De mind a három hátulról ! De olyan legyen , amilyen még sosem vót ! :)

Az első : GA-62-09

YD-48-08 Creative Commons License 8 órája 0 0 42432

Azoknak akik régebben olvasgatják a fórumot. Te ki vagy itt?

 

Előzmény: széljárás (42431)
széljárás Creative Commons License 9 órája 0 0 42431

Már elnézést:

 

Nektek - néhányatoknak -  "ez a dilitek: vót má"!

 

Üdv. :-)

Előzmény: YD-48-08 (42430)
YD-48-08 Creative Commons License 10 órája 0 0 42430
Előzmény: YD-48-08 (42429)
YD-48-08 Creative Commons License 10 órája 0 0 42429

Ez csak neked lehetett érdekes. :(

 

Előzmény: Pályaőr (42428)
Pályaőr Creative Commons License 17 órája -2 1 42428




XII. Böszörményi út, Rendőr Tiszthelyettesi Iskola udvara (ma BM Nemzetközi Oktatási Központ).

Pályaőr Creative Commons License 17 órája -2 1 42427

EGY JÓL SIKERÜLT RAZZIA

         

...a Volgáról jutott eszembe. Torgyán József ajánlott fel a parlamenti képviselőknek egy budapesti sétát, még annak idején. Volt, aki megjegyezte utána, fogalma nem volt, hogy Budapestnek néhol milyen kerületei vannak. Hát, bizony. A Nysának át kéne menni a másik oldalára rendszámért, de most már...?

Pályaőr Creative Commons License 18 órája -2 1 42426

Egy időben szerették azt kihozni a dologból, hogy a CIA mindenhol ott volt Magyarországon és mindenhol filmezett, most végül is más a CIA meg más a CBS News, valószínűleg a szovjet titkosszolgálat se azzal töltötte leginkább az idejét.

Időnként oldanak fel tiltásokat, kerülhet fel CIA-film a Tube-ra, de a töredéke annak, amihez odaírják, például a Kiszivárgott UFO-dokumentumok és a Földönkívüli bázisok a Holdon, stb. címekkel felrakottak közül valószínűleg a CIA nem látott egyet se.

Csehszlovákia küldte a pufajkások pufajkáit, az a kenyér pedig nekem is gyanús volt, hogy, ha azt előzőleg kemencébe teszik, csoda történik... na, a film meg azért van fönn, hogy könnyebb legyen látni a rendszámot... még most se tudom. 

Előzmény: Mandras61 (42425)
Mandras61 Creative Commons License 1 napja -1 2 42425

Téved a feltöltő. Ez nem CIA-film, hanem még vágatlan Magyar Filmhíradó, csak éppen november 4-e után már nem kerülhetett a mozikba vetítésre. (Tévé akkor még nem volt Magyarországon.) Ezután valaki kijuttatta a filmtekercset a határon. Így maradt meg. A CIA bizonyosan nagyon ügyes, de ezt nem ez a szervezet készítette. Forrás: a Magyar Repüléstörténeti Társaság egyik vezetőjének a közlése.

 

(Csak nem gondoljátok, hogy amit a CIA készít, az fenn van a You Tube-on? ;-)

 

Igen, az ott egy román repülőgép, csak én nem akartam ezt reklámozni. Annál is inkább, mert november 4-e után is küldtek szállítmányokat. Például a "baráti" Csehszlovákia akkor küldte teherautószámra a Kádár-kolbásznak nevezett gumibotokat rendfenntartás céljából. A filmen pedig nekem gyanús, hogy abba a KENYÉR feliratú katonai Csepelbe nem kenyeret rakodnak a román repülőgépből. Ezt inkább meghagyom a történészeknek... Én csak a rendszámok miatt tettem fel nektek.

Előzmény: Pályaőr (42417)
Atti6909 Creative Commons License 1 napja 0 1 42424

Azért olvasni is élmény volt.:)

Előzmény: Nézelödő (42421)
504LACI Creative Commons License 1 napja 0 1 42423

Jó volt, köszi! Nekem pláne, hogy elég jól ismerem a környéket.

Előzmény: Nézelödő (42421)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 1 napja 0 1 42422

https://www.facebook.com/groups/408461769182986/ - Franz Maybach bejegyzése június 12.-én.

Előzmény: negyesi_pal (42416)
Nézelödő Creative Commons License 1 napja 0 3 42421

Köszönöm a választ ! Én mondjuk elsőre házi készítésűnek néztem ezt az oldalkocsit , de ezek szerint alaposan mellé lőttem . :)
Nem vagyok nagy motoros , az kimaradt az életemből , igaz van egy ' 60 -as TLF - m . Első tulajdonos , eredeti forgalmi és rendszám , szerepelt már itt pár éve a fórumon , de leírom ismét , ne legyen teljesen off a hozzászólásom : EJ-15-53  .


Ami miatt most billentyűzetet ragadtam , az az oldalkocsi , ugyanis eszembe jutott , hogy közel negyven éve mivel szórakoztunk az egyik nyáron ! Nyári bobot építettünk ! :)
Valamikor a nyolcvanas évek elején járunk , egy " unalmas " dél budai kertes házi illetve weekend házi övezetben , ahol soha semmi sem történik . Nem a frászt nem ! :) A környéken egy csomó elhagyott jármű ( roncs ) kallódott , többek közt egy kidobott Duna oldalkocsi is . Érdekessége , hogy nem a szokásos fekete színben pompázott , hanem matt bordó volt , a mai eszemmel azt mondanám , hogy egy Jawa mellé volt kötve . Se futómű , se sárvédő , csak a csónak , de nekünk csak pont ennyi kellett !
Kerekeket szereltünk rá . A hátsó tengely a kerekekkel egy babakocsi alól érkezett . Fém küllős kerék volt , rajta tömör gumival , és azt kell hogy mondjam , baromi jól bírta a strapát . Egyszer nem volt vele gondunk . Valószínűleg atom háborúra tervezték de legalább is túlsúlyos csecsemők alá ! :) Minimum hárman gurultuk, de volt , hogy négyen is , és nem tört el !
Amilyen jól sikerült a hátsó tengely , olyan vacakra az első ! Sajnos a később részletezett útviszonyok miatt kormányozhatóvá kellett tennünk . Ezt a következőképp próbáltuk megoldani : az oldalkocsi első harmada környékén csináltunk egy kb 4-5 centiméter átmérőjű lyukat . Alátettünk keresztbe egy vastagabb farúdat , aminek a végére csapágyakat ütöttünk rá . Belülről pedig egy kisebb fával - ami kvázi a kormányrúd volt - összeszögeltük . Igen , elismerem , primitív megoldás volt , mentségünkre szolgáljon , hogy később egyikünkből sem lett gépészmérnök ! :) Az elején kevés szöget vertünk bele , amik pár kormány mozdulat után kijöttek , és a bobunk kamikaze módjára első tengelyét vesztve az orrán csúszott le ! De nem törtünk össze senkit és semmit , a saját apróbb sérüléseinket pedig nem számoltuk .Talán egyszer kétszer borultunk ki , és egy párszor fának is mentünk , de semmi komoly sérülés nem volt . Akkoriban nyaranta teljesen természetes volt , hogy hiányzott az ember térdéről vagy egyéb testrészéről a klazur ! :)
A helyszín : mi egy olyan főútvonal mellett laktunk , amin menetrend szerint óránként járt a busz , kb 8-10 percenként ment el egy autó , és ennél nem sokkal sűrűbben motoros illetve biciklis . Ezen az úton mi a szülők tudtával és beleegyezésével tengoztunk! Akkoriban és utána még sok-sok évig a mellékutcák nem voltak aszfaltozva . Nagy szerencsénkre a tőlünk kb 100 méterre lévő - erről a főútról nyíló - mellékutca viszont igen . Volt az utca közepén egy kis közért , és hogy ennek télen -nyáron hóban -esőben is zavartalan legyen az ellátása , hát leaszfaltozták . Igaz , csak a közértig , ami kb az utca közepén volt . Az utca eleje viszont egy klassz meredek lejtővel indult , viszont sajnos mindjárt egy bal kanyarral , ezért volt szükséges a kormányozhatóság !
Maga a bobozás a következőképp zajlott : elsőként a kormányos foglalt helyet , guggolt , kuporodott be ! Bobunk nem elhanyagolható konstrukciós hibája folytán a kormányos semmit sem látott , így ez által kvázi vakon , bemondás alapján kellett kormányoznia ! :))Nem mindig sikerült tökéletesen, sőt :) A másik két ember - illetve gyerek - a bob egy-egy oldalán futott és tolta be a lejtő elején , majd ugrott be a meghatározott helyére . ideális esetben -ha kormányzás is tökéletes volt , és az első tengely sem esett szét - kb 150 métert gurultunk ! Minden kanyar után cseréltük , más volt a kormányos .Külvárosi proli gyerek vízzel főz ! :) 
Lehet , hogy egy kicsit beleuntunk a gurulás utáni tolásba , meg talán vége is lett a nyári szünetnek , mindenesetre emlékeim szerint csak egy nyáron használtuk , aztán ki lett dobva . Hát így esett , hogy egy oldalkocsival boboztunk ! :) Bocs , ha kicsit hosszú lett !

Előzmény: Atti6909 (42397)
Nézelödő Creative Commons License 1 napja 0 2 42420

Jó kis kánikula van , ilyenkor a vízparton a legjobb ! :)

Bulgária 1982 . PY-87-49 

Pályaőr Creative Commons License 1 napja -2 3 42419

SÁRGA AUTÓK

 

                

 


Trizs77  írta a múltkor, hogy annak idején nem voltak divatban a nagyon erősen sárga kocsik. Nem bizony. Ez itt Oroszlány, mint modern szocialista város, meg is látszik a frissen kavicsozott sétányon. Jött a föld alól a szén, jött a magasból a pénz, volt miből fenntartásra költeni, a város mindig is büszke volt, hogy a beépített területhez képest mekkora zöldfelületek vannak.

Ezt se merte volna megcsinálni akárki, hogy ide beáll, mert volt ám parkőri szolgálat. Öreg bácsik voltak a faluból (Oroszlány annak előtte falu volt), parasztkalappal, lajbiban, piros karszalaggal. Szabályos járőrútvonalon közlekedtek, mindegyiknek megvolt a területe, bejárta egyszer délelőtt, egyszer délután. A parkokban tábla: Fűre lépni tilos!, és akit megfogtak, hogy átvág a füvön, vagy, ha a labda belegurult, már írták is a 20-30-40 Ft büntetést. Volt engedékenyebb, aki csak morgolódott, aztán volt kifejezetten dühös és rosszindulatú. Mesélték, hogy azok régen csendőrök voltak, akiket a szocialista állam azzal fizetett ki, hogy nem számította be sehova az ottani szolgálati éveiket, és mehettek nyugdíj mellett dolgozni, mert különben az állott vízre valójuk nem lett volna meg; persze, hogy mérgesek voltak.

Még aki biciklizett a sétányokon, arra is rákiabáltak, hogy ez nem biciklizni való, hát még, ha autóval állt be valaki. Már írták is a rendszámát, és vitték be a tanácsházára. Itt amúgy egy óvoda van, a kocsi mindennap itt parkolt, egy évig vagy kettőig. Ha valaki jó elvtárs volt, akkor lehet, félretették a parkőri bejelentést. (Szép volt az az elvtársi világ, én is mindig szerettem volna elvtárs lenni, csak nem voltam elég képzett ideológiailag.)

Egyszer valaki megcsinálta ezt a képet Photoshoppal, vagy hasonlóval, és roppant büszke volt magára, hogy a kocsi rikító citromsárgában pompázik; kár, hogy azt most nem találtam meg.

Nem volt ez, szegény, soha citromsárga, hanem fehér volt. Volgát általában feketében lehetett látni, fehérben, világos-, és sötétszürkében, világos-, és tengerészkékben, krómdioxidzöldben (abból rengeteget), nagyon ritkán barnában, sötét mustársárgában, és szintén ritkán, kettős színben. Pirosat én talán az életben se láttam, pedig jól állt volna neki. Most itt van egy, felújítás után lett ilyen, mondjuk, helyükben még folytattam volna azt az ezüst csíkot hátrafelé.

Nagyban:  https://www.flickr.com/photos/seifracing/26818699810

Az a kék Volga úgy jött ki, hogy mustársárgát akartam keresni, beírtam, hogy Volga M 21 in mustard, és tessék: Volga mustárban. Volt azonban gyári citromsárga festésű, csak nem túl gyakori, mert a Szovjetunió nem arról volt híres, hogy mindent a vevőért...:

https://totalcar.hu/tesztek/2012/12/07/volga_m21_safrany_latvany/?fbclid=IwAR0w6O2fo-OcL4-N9maYOrS1icDtn4oImY7LiTIApv-QBcgbqZYrjcZWlNY

Pályaőr Creative Commons License 1 napja -2 2 42418

Köszi! Az Istennek nem akart eszembe jutni, mit szoktak tenni az ilyen rendszámtáblákra, de az volt az.

Előzmény: scsabi (42415)
Pályaőr Creative Commons License 1 napja -2 1 42417

Ha egyszerűbb, itt a CIA filmje a You Tube-on, de nem tudom programmal se annyira élesíteni. (A gép, amiből éppen pakolnak abba a teherautóba, román.)

https://www.youtube.com/watch?v=_lJrFBg5vxA

Előzmény: Mandras61 (42413)
negyesi_pal Creative Commons License 2 napja 0 0 42416

99.9 százalék, hogy ezek a fotók nem tőle származnak, meg tudod mutatni melyik FB oldalon találtad? Köszönöm

Előzmény: Wrecker-Wrecker (42414)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 2 42415

A rendszám fölötti jelvény nekem egy ilyen x-százezer kilométer baleset nélkül jelvénynek tűnik, bár rendesen kinagyítani nekem sem sikerült.

Előzmény: Pályaőr (42409)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2 napja 0 0 42414

Az 1929 a gyártási év (szerintem).

A kép forrása fb, szerintem nem Kelemen Zsuzsa, de írok neki és megkérdezem.

 

Ugyanaz a Morgan oldalról:

 

Előzmény: negyesi_pal (42405)
Mandras61 Creative Commons License 2 napja 0 3 42413

YB 970. Segélyszállítmányokat rakodnak teherautókra a Ferihegyi repülőtéren az 1956-os forradalom idején.

 

 

Az egyik Csepel rendszáma talán HL 823. Ha mégsem, majd megfejtitek... ;-)

Pályaőr Creative Commons License 2 napja -1 1 42412

Ez így igaz... de még a kisebbik baj, nagyobb az, hogy lassan már a múlt hétre se emlékszem...  :-)  

Előzmény: pizo (42410)
Pályaőr Creative Commons License 2 napja -1 1 42411

Mártírok útja-Fényes Elek utca sarok, 1980.

"The machine of a dream, such a clean machine
With the pistons a-pumpin', and the hubcaps all gleam

 

When I'm holding your wheel
All I hear is your gear
With my hand on your grease gun
Mmm, it's like a disease son

 

I'm in love with my car, gotta feel for my automobile
Get a grip on my boy racer rollbar
Such a thrill when your radials squeal"

            /Queen - I'm In Love With My Car/ 


pizo Creative Commons License 2 napja 0 2 42410

A 4 éves kor előtti emlékek jó része valamiért törlődik 6-7 éves korra az agyból. Tehát természetes hogy nem emlékszel.

 

Zoli

 

 

Előzmény: Pályaőr (42409)
Pályaőr Creative Commons License 2 napja -2 1 42409


Trombitás utca-Lorántffy Zsuzsanna utca sarok.

 

A ZIL-164 még a Vasas-pályai omlás utáni tereprendezés résztvevője lehet 1962-ből. A rendszámból csak annyit tudok kivenni, hogy a karakterek normál méretűek, hogy mit tettek föléjük, azt éppúgy nem, mint a vezetőfülke homlokzati feliratát (Egyszer élünk...?).

Azon csodálkoztam, miért nem láttam én ezt annak idején, mikor nagyanyámék ablaka majdnem pont oda nézett. Az ám, csakhogy három éves voltam, és nem engedtek föl az ablakba (...ha meg fölengednek, akkor se tudom ezeket elolvasni...).

Odalent, a szemközti Trombitás 37-ben lakott Gáspár Sándor. Csak, mint SZOT-elnökről tudtam róla, de tessék megnézni, mi minden volt még:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Gáspár_Sándor_(politikus)  

Azt nem is tudtam, hogy motorszerelőként kezdte a budapesti Steyr-gyárban. Én csak a fekete Mercijére emlékszem, meg a két rendőrre, akik legtöbbször pingpongoztak a kertjében.

/Szép villa volt egyébként a 37., valamikor Hajcsi Béla MÁV-főtisztviselő építtette 1933-ban. A lányát, Editet Doromby Károly, a Nemzeti Újság és később a Vigilia főszerkesztője vette feleségül. (Sokáig ez is volt a lap postacíme.) 1963-ig lett volna az épület adómentes, de addigra nekik már oly mindegy volt, miután a Párt rátalált a villára. 

Nem tudom, Gáspár Sándor előtt kié volt még a villa, utána Grósz Károlyé. Nem akármilyen hely volt ez, az utcában lakott Huszti Péter (házszámot nem tudok), a Pasaréti út 10. volt a nyilasház, a 8. pedig Jávor Pál villája./


Atti6909 Creative Commons License 2 napja 0 1 42408

Jó kép. Épp két Morgan sárvédőt fújok.:)

Előzmény: negyesi_pal (42405)
siófoki35 Creative Commons License 2 napja 0 1 42407

7-8-as?

Előzmény: Desgrévres (42406)
Desgrévres Creative Commons License 2 napja 0 1 42406

Nagyítva sem olvasható az útjelző tábla. Annyit lehet kivenni, 2db egyszámjegyű út elágazása. Pl. 1-es és 7-es. Volt más ilyen?

 

Előzmény: trizs77 (42386)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!