Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 6 órája 0 1 69353

Talán ezzel a képernyőfotóval még nem borzasztottam még. 🤓

ARO, YH-82-05(?)

scsabi Creative Commons License 7 órája 0 0 69352

Igazából én csak azt a megjegyzést tettem, hogy - ízlésem szerint - ez nem volt egy szép autó.

 

A 7,62 m (25') fordulókör a kb. 85 cm hátsó túlnyúlással együtt izgalmas lehetett parkolásnál.

 

Előzmény: gumidani (69348)
gumidani Creative Commons License 8 órája 0 0 69351

Borítékolhattam volna, hogy valaki előjön az elsőkerék-hajtással. Akkor tovább lapozok:

Tehát nem a Trabant fordul túl nagy körön, hanem a Triumph fordulékonyabb a kortársainál.

Előzmény: A210 820 08 21 (69349)
mados Creative Commons License 9 órája 0 0 69350

Tipikus,cocializmust túlélt darab szegény. Ez az az állapot,aminél a restaurálás költsége többszöröse az autó értékének, a töménytelen kendácsolás miatt..... :-(

Előzmény: pizo (69344)
A210 820 08 21 Creative Commons License 9 órája 0 0 69349

Az elsőkerék meghajtásnál szűkebbre határolják az elfordulás szögét a féltengelyek miatt, különben szétugranának, különösen a Trabant korai, egyszerűbb csuklói.

Előzmény: gumidani (69348)
gumidani Creative Commons License 10 órája 0 1 69348

1964-ben volt szerencsém közelebbről látnom egy ilyent. Meglepett a fordulékonysága. Aztán utánaolvastam:

És, mert a mellette levő lapon van:

Számolgatást önöknek megspórolva:

A Trabant 10 m, Triumph 7,7 m átmérőjű körön fordul meg. Úgy, hogy az utóbbinak mind a tengelytávja, mind a nyomtávja nagyobb.  

Előzmény: scsabi (69346)
scsabi Creative Commons License 11 órája 0 0 69347

Láthatóan a közgazdaságtudományokat is díjazták. :)

Előzmény: trizs77 (69345)
scsabi Creative Commons License 12 órája 0 1 69346

Hát, a Triumph Herald még gyári újan se volt szép autó.

 

Előzmény: pizo (69344)
trizs77 Creative Commons License 20 órája 0 0 69345

Ezek állami autók lettek.

Az akkori másod vonal kapta ezeket az autókat.

 

Kb. 20 db-t pedig az akkori hazai tudós világ elitje.

Ez még nem a "művész autó" korszak, az csak kb. 5 évvel később kezdődött.

 

Előzmény: pizo (69343)
pizo Creative Commons License 21 órája 0 1 69344

Hogy rendszám is legyen, mostani szakértésem:

 

 

Zoli  

pizo Creative Commons License 21 órája 0 0 69343

Bizony, ezt beszélték, még valamilyen könyvben is olvastam.

 

Közben meg: https://hvg.hu/sport/20101026_1954_focivb_dopping_magyar_nemet

 

Zoli 

Előzmény: trizs77 (69342)
trizs77 Creative Commons License 22 órája 0 3 69342

1954-ben (vagy 55 elején ?) Magyarország vett 120 db ilyen Mercedest.

 

Mivel a nyilvánosság akkor sem volt erőssége a magyar államnak széles körben elterjedt a kocsmák közönsége körében, hogy ezért a 120 db 180-as Mercedesért adták el focistáink az 1954-es berni VB döntőt.

 

Előzmény: scsabi (69340)
gumidani Creative Commons License 30 órája 0 0 69341

Csak találgatok. Gyermekkoromból úgy rémlik, hogy Kodály Zoltánnak volt valami ilyesmi autója. Az akkori Köröndön (ma Kodály körönd) láttam talán. 

Előzmény: scsabi (69340)
scsabi Creative Commons License 30 órája 0 0 69340

CM eléggé '56 előtti rendszám. Szép teljesítmény lehetett akkor egy ilyen autót szerezni.

Előzmény: pizo (69338)
FOMA Creative Commons License 1 napja 0 0 69339

Bizony, ezeket már az 1200-es utolsó sorozata kapta. Az 1300-as kockáink már RB 00-xx rendszámmal jöttek.

Előzmény: scsabi (69333)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 1 69338

CM-679: Mercedes W120 180

 

Zoli

Előzmény: Gordon Zsigmond (69337)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 69337

HG-01-01 (Ikarus 55)

 

SP-952 (IFA Framo V902)

 

Ha minden igaz, akkor CM-679.

scsabi Creative Commons License 2 napja 0 2 69336

A 12-es túl korai, az még a Varsó 200/201-Moszkvics 407 korszak. Az M21-M22-k kb. 18 és 26 között voltak.

Előzmény: D 20 (69335)
D 20 Creative Commons License 2 napja 0 0 69335

Pl, ha RA-12-98 lenne rajta, az még okésis lenne?

Előzmény: scsabi (69333)
D 20 Creative Commons License 2 napja 0 0 69334

Hőő!!

 

Az a PP-s rsz Dacia-t is ábrázoló képen van egy exDémet 260-as magyar dizkóreGlámmal.

Valaki tudja, hogy hol készült a kép?

 

A xberlini (színadású) 260-asok melyik évben lettek hazahozva?

Habár pl 1993-ban még létezhetett ez a PP-s rendszám is...

Előzmény: Gordon Zsigmond (69332)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 2 69333

Hm. A rendőrautó rendszáma vagy húsz évvel fiatalabb, mint a kocsi maga.

Előzmény: Gordon Zsigmond (69332)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 3 69332

RA-98-12 (Volga GAZ M-21)

 

YG-99-73 (KamAZ)

(Szocializmus hagyatéka)

 

PP-89-30 (Dacia 1310)

(Szocializmus hagyatéka)

 

CH-49-91 (Trabant 600?)

(Facebook Marketplace)

 

DO-48-16 (Mercedes-Benz 190)

(Adams Customs Facebook-oldal)

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 69331

ZF-73-62 (Volkswagen Bogár)

 

AZ-30-51 (Škoda 120 Rallye?)

 

UB-41-53 (Zsiguli)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 1 69330

CL-25-38 (Renault 4CV)

(regifotok.hu - Alapítvány a kultúra vizuális kutatásáért)

 

CP-22-71 (Fiat 850)

(Szocializmus hagyatéka)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 69329

VA-34-62 (Csepel D450 nyergesvontató)

(Fortepan 295014)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 3 69328

DS-95-19 (Škoda 136 Rapid)

(Mindörökké Škoda Facebook-oldal)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 1 69327

Igazad van.

Előzmény: mados (69325)
Ikarus 557 Creative Commons License 4 napja 0 2 69326

Nem önálló jármű, de valamikor sok Magyar településen volt 

mados Creative Commons License 4 napja 0 2 69325

Szerintem ez inkább egy MR 75  (1975 utáni modell) hátsó lámpákkal megújított Polski Fiat 125p. Mivel már süllyesztett kilincses, így valószínűleg 1974-es lehet. (Látszik a képen,hogy a régi fajta hátfalra kendácsolták fel az új fajta hátsó lámpákat és sík a műszerfaltető,tehát még a régebbi modell.

Előzmény: Gordon Zsigmond (69320)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 napja 0 2 69324

IK-01-07 (Fiat 500)

 

Ha jól látom, akkor CR-04-32.

(Csikós Zsolt képei)

 

CF-36-07 (Velorex)

 

RF-45-02 (Csepel 130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!