Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License most 0 0 69712

BF-318 (elvileg valamikor egy Steyr volt)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 órája 0 1 69711

GC-49-49 (Ikarus 260)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 órája 0 1 69710

CS-27-08 (Trabant 601)

crapman Creative Commons License 13 órája 0 1 69709
pizo Creative Commons License 17 órája 0 0 69708

Gyerekkoromban a Böszörményi úton laktunk, emlékszem a Fakalapácsra. Aztán 1973-ban a Miklós u-ba (buszvégállomás), új panelba költöztünk. Nini manó, az első emeleten Zsivótzky Gyula kapott lakást, szüleim pedig megvették a miénket, öröklakás, vagyis szövetkezeti volt, 5%-os hitelre, 20% kezdővel. 

 

Kicsi a világ :) 

 

Zoli 

Előzmény: trizs77 (69701)
gumidani Creative Commons License 18 órája 0 3 69707

Már volt szó többször a régi időkben kitalált "szolgáltató személygépkocsi" fogalmáról.  (AP, AR, AS, stb. rendszámok) 

Íme egy1972-es újságcikk:

 

trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 1 69706

Talán a Mészöly söröző is így születhetött ?

 

------------------------------------------

 

 

Nem.

annak más a története.

https://kocsmablog.hu/meszoly-sorozo/

Előzmény: triplaharom (69702)
trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 1 69705

Igen.

Noskó is így kapta.

Előzmény: FOMA (69704)
FOMA Creative Commons License 18 órája 0 1 69704

Oda jártunk néha iskola után 1987-ben.:-) (BM Kun Béla Zászlósképző Iskola, Böszörményi u. 21.)

Így lett a Noskó is?

Előzmény: trizs77 (69701)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 19 órája 0 2 69703

UE-73-51

triplaharom Creative Commons License 19 órája 0 0 69702

Talán a Mészöly söröző is így születhetött ?

Katona koromban népszerű hely volt a vitézök között ... 😁

Előzmény: trizs77 (69701)
trizs77 Creative Commons License 19 órája 0 1 69701

Ott a motor vonalában a járdán (pincében) volt id. Zsivótzky Gyula 1968 olimpiai bajnokának FAKALAPÁCS nevű borozója.

Köznyelvben = rendőr kocsma.

 

kb. 1970-től lett szokás, hogy a híresebb sportolók kaptak az államtól általában gebinbe, ritkábban tulajdonba egy-egy kisebb kocsmát vagy vendéglőt.

 

 

Előzmény: crapman (69694)
R100 Creative Commons License 19 órája 0 2 69700

BMW R75. Hihetetlen, hogy ezek a háborús veteránok milyen sokáig húzták teherautó üzemmódban! Ezen nagyon furcsán áll a kormány.

Előzmény: crapman (69694)
Katana750 Creative Commons License 22 órája 0 0 69699

Legyen neked! Nem számít az időjárás, nem kell miatta zárt fülke. 

Előzmény: BU1048 (69698)
BU1048 Creative Commons License 1 napja 0 2 69698

Ez így ebben a formában egy kicsit sántít. Valóban a sima 375 a vászontetős és a teljes fémfülkés már 375D, de köze sincs az időjáráshoz. A BM-21 sorozatvető fejlesztésekor jöttek rá, hogy maga a jármű jó, de a vászontető tűzveszélyes, ezért zárt fülkét terveztek, majd a későbbi (platós) sorozatoknál is megtartották. Egyébként a fékdob is más, meg pár apróság.

Előzmény: Katana750 (69693)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 0 69697

Köszönöm, ezt nem is tudtam.

Előzmény: Katana750 (69693)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 69696
Széthasználó Creative Commons License 1 napja 0 3 69695

Ha jól látom a szandált,az volt a szoc.legkegyetlenebb moslék terméke(a sok közül).
Anyám vett nekem ilyet,de nem mertem lemenni ebben a térre mert megvertek volna a Simsonos arcok.

Előzmény: crapman (69694)
crapman Creative Commons License 1 napja 0 3 69694

 

OA-06-85

 

Böszörményi út - Nagyegyed utca sarok, 1982-ben

Katana750 Creative Commons License 1 napja 0 3 69693

Téged szokott érdekelni a pontos jelzés. Az Ural 375 egy ponyvás fülketakarású széria, 1961-64 között gyártották. Elég hamar rájöttek felhasználáskor, hogy az időjárás viszontagságait könnyebb viselni még egy vöröskatonának is zárt fülkében! Így lett a képen látható teljesen zárt fém fülke és lett a név 375d.  

Előzmény: Gordon Zsigmond (69669)
D 20 Creative Commons License 1 napja 0 0 69692

Nem emlékszem, hogy vokt-e már citálva:

Fizetős parkolás Budapesten 1987

 

https://m.youtube.com/watch?v=WwPC5ou8-Yo

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 1 69691

GC-31-37 (Ikarus 211)

Tector Creative Commons License 2 napja 0 1 69690

Ilyen volt a Magyar Televíziónak is, úgymond "rögzítőkocsi", vagy "hangoskocsi". FK-75-55 volt a rendszáma,  még nagyon kis gyerekként láttam a telephelyen, már félreállítva, funkció nélkül. 
A tévénél egyszerűen csak "csepel" , vagy "RK-2" névre hallgatott. 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (69668)
Tector Creative Commons License 2 napja 0 1 69689

A T 138 biztos. :) 

Előzmény: Gordon Zsigmond (69687)
D 20 Creative Commons License 2 napja 0 2 69688

Talán FX-15-67

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 3 69687

Nem mondom száz százalékig biztosra, de elvileg YC-44-63 és Tatra 138.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 1 69686

UD-57-24 (Wartburg 353)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 0 69685

Az egy nagyon jó külön kérdés lenne, hogy a Kubába került kocsikon mit használtak odakint rendeltetésszerűen...

Előzmény: trizs77 (69683)
crapman Creative Commons License 3 napja 0 2 69684

 

Hegyeshalom Ausztria felől. 

 

KE-14-75

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 69683

Első kép :

Ik-321-sek.

Ritka kép.

 

A másodikon meg (talán ?) a Kubába menő Ik-630 van.

Onnan gondolom (nem biztos ez) hogy a Kubai exportnak volt ilyen hülye hátsó viszonylat jelző siltje.

 

Amit természetesen sohasem használtak.

 

 

Előzmény: apron64 (69682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!