Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 7 órája 0 1 69307

Az egyik protóból lett tehát a könyvtárbusz.

A másikból a nyíradonyi iskolabusz (tehetséges emberek lakhattak arrafelé, ha tíz évig fenn tudtak tartani egy egyedi buszt).

És volt a BKV-s, ami visszakerült az Ikarushoz, a BKV sosem vette állagába. Nah abból mi lett...? Az került volna Mórra, az Állami Gazdasághoz?

 

Van még a kisvárdai, ami három évet járt ott, és ha minden igaz, piros-fehér volt. Ez most a három közül egy, vagy egy negyedik? A könyvtárbusz nem lehetett, mert azzal párhuzamosan létezett...

Előzmény: Komlósfecskés (69305)
trizs77 Creative Commons License 7 órája 0 2 69306

Köszi.

Ezt a Nyíradonyt keverem mindig Kisvárdával.

 

Volt róla egy fotóm.

Az egyik BNV-re hozott fel iskolásokat.

 

Komoly felirat volt az oldalán.

Előzmény: Komlósfecskés (69305)
Komlósfecskés Creative Commons License 7 órája 0 1 69305

Legalább 3.

Bajsz Gábor kitűnő cikkéből tudjuk, hogy 1971-ben két protó készült a német export reményében, egy zöld és egy hamburgi fényezésű téglavörös-fehér. Utóbbit vitték ki Hamburgba, de teszt után minden bizonnyal visszakerült, mert az 1976-os cikkek az üzemi lapban már két 190-es felújításáról szólnak.

A vörös lett valószínűleg a könyvtárbusz, 1976 novemberében üzembe is állt.

A zöld végül - legkésőbb 1977 tavaszán - Nyíradonyba került iskolabusznak, és ott is maradt legalább 1987-ig. (Akkor árulta a tanács BV 83-75 rendszámmal).

És volt ugye a kék BKV-s, amiről tudjuk, hogy 1977-ben készült.

 

http://gabrisvitez.oldalunk.hu/site.php?sd=gabrisvitez&page=n7YZrpTx7p

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=157570491&t=9043237

Előzmény: Gordon Zsigmond (69304)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 8 órája 0 0 69304

Összesen hány volt belőlük Magyarországon?

Előzmény: apron64 (69303)
apron64 Creative Commons License 11 órája 0 2 69303

Na, akkor rágjuk tovább az Ikarus 190-es témát.

Volt egy a gyár tulajdonában is. Én úgy hallottam a gyárból, hogy ez volt a BKV-tól visszakerült példány, aminek "befalazták" a második ajtaját.

Tompos Pál volt sofőrje, aki a szomszédos Rovás utcában lakott, kényelmesen sétálva 10 percre a gyártól. Személyesen ismertem.

Magyarázat az eltérő rendszámokra.

Az Ikarus gyár a saját tulajdonú, de nem napi használatban levő buszait a szükséges alkalmakkor rendszeresen "Próba" rendszámmal használta. Sokszor így használták a különböző gyári sport szakosztályok, vagy küldöttségek szállítására (ilyen alkalomról már tettem fel képet régebben), vagy kirándulások alkalmával (ez is személyes tapasztalat).

A harmadik képen eladásra meghirdetve (rendszám nélkül) látható? Lehet, hogy ez volt az életútja: BKV-Ikarus gyár-Mór? Azt nem tudom, hogy a móri kocsi hány ajtós volt.

 

PRÓBA 26-28

 

PRÓBA 26-29

 

 

 

Előzmény: D 20 (69302)
D 20 Creative Commons License 17 órája 0 0 69302

A legendárium szerint a BKV után egyenesen Mór.

https://fotobus.msk.ru/vehicle/881927/#n1056541

Aztán ki tudja, ez se szentírás...

Előzmény: trizs77 (69297)
FD 6667 Creative Commons License 27 órája 0 1 69301

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 2 69300

Néha Prága után úgy 50 km-rel utolértünk ilyen hosszú-zárt pótos IFA-t ami próbált felkapaszkodni Zinnwald felé a német határhoz, hogy a túl oldalon leszerpentinezzen Drezdába.

Még a régi úton ami ma 170-es út.

 

Símán összegyűjtött maga mögött 1-2 km kamionsort ami azért az 1970-es évek vége felé még rendes teljesítménynek számított.

 

az NDK határőrök mindíg félre állították egy órára, pihenni fent a határállomáson.

 

Később már a cseh(szlovák) rendőrök is kiszedték még a határ előtt vagy Cinovcinál vagy még előtt.

elengedtették azt a sort amit összegyűjtött és a sor végére vissza sorolhatott.

Előzmény: Tector (69298)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 0 69299

Azért az az Ik-190-es pl. munkásszállításra tán még jobb is volt, mint bármilyen 200-as.

Előzmény: gumidani (69296)
Tector Creative Commons License 1 napja 0 5 69298

Ment az többet is, bár az én MTV-s gépem házi sufnituning áldozata volt:) : Bosch szivattyúelemek (az adagoló amúgy egy régifajta Bosch volt), és Bosch porlasztócsúcsok (szintén passzolt, hisz a 4 hengeres IFA motor voltaképp egy ősrégi MAN motor volt, olyannyira, hogy a katalógus az NDK ("ORSTA") cuccok mellé hozta a BOSCH, Motorpal, stb. egységek rajzszámait is. 
Porlasztónyomás a gyári 175 "pluszmínusz" 25 barhoz képest a maximális "plusz" -ra állítva (200 bar). Igaz, ettől rettentő kemény hangja lett, de ment is, és még keveset is fogyasztott. 
Volt erről egy drága videóm is.
6-os út, kb Százhalombatta magasságában. Sietünk élő adásra, na. IFA, plusz a hosszú pót (HL70.80 a hivatalos neve), megelőzök egy jellegtelen fehér Ford (Escort?) kombit.
Nem kellett volna.
Kisvártatva kojak kámpával és tárcsával integetnek kifelé. 
Ez 1994-ben volt.
Akkor 2000 forintomba került (tépte is a büntiblokkokat rendesen a közeg), hogy megtudjam: 114 km/h-val előztem le őket. 
:D  

Előzmény: trizs77 (69291)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 69297

A Móri Állami Gazdaságot vajon mi vezette, amikor megvették a Magyarországon talán, ha három példányban létező Ikarus 190-esek egyikét?

 

----------------------------------------------------------

 

Úgy emléxem, hogy már 5-6 éve megírtam ide az egyedi vagy próbakocsik, későbbi eladásának történeteit.

 

Ilyet lehetett közvetlenül is venni a gyártól, például a a Kisvárdai 190-es.

lásd : 17.951

 

Lehetett MOGÜRT-től is venni.

 

Szeretném hangsúlyozni, hogy nem ez volt a civil (közületi) vásárlás módja hanem az AUTOKER-n át, de néha 1-1 db-t, bizony eladott az IKARUS is, meg a MOGÜRT is.

 

Megkockáztatom, hogy a Móri 190-es ugyanaz amit előtte Kisvárdán harcét 2-3 évet a helyi Tanácsnál.

 

 

gumidani Creative Commons License 2 napja 0 1 69296

Annak idején azt vásároltak, amit kaptak. És örültek, hogy kaptak.

Előzmény: Gordon Zsigmond (69294)
Desgrévres Creative Commons License 2 napja 0 2 69295

 

CY-53-11 (Abonyi Pál képe)

 

 

RA-14-29 és YA-03-11. Somogy, kb. 1965. (Pál József képe)

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 69294

A Móri Állami Gazdaságot vajon mi vezette, amikor megvették a Magyarországon talán, ha három példányban létező Ikarus 190-esek egyikét?

 

De a gödöllői településvezetés gondolatmenetére is kíváncsi lennék, amikor kiszúrták maguknak a 254-est, hogy márpedig nekik ez kell...

Előzmény: apron64 (69287)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 69293

Akkor még 12 órát volt szabad vezetni egyhuzamban.

Ha átverekedted magad 2-3 nap alatt a Kárpátokon akkor az ukrán síkságon már mehettél naponta 700-900 km-t is.

Előzmény: apron64 (69292)
apron64 Creative Commons License 2 napja 0 1 69292

Még Moldova György is megemlékezik róla a kamionosokról írt riportkönyvében (A pénz szaga), amit a saját élményei alapján írt :-)))

 

Előzmény: trizs77 (69291)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 69291

ilyen pótos IFA-kal eljártak Moszkváig meg Hamburgig.

 

Egyenesben megrakottan símán ment 55-tel is.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (69281)
valya con dios Creative Commons License 2 napja 0 2 69290

Wow. Ott 4001-es T5C5 is, még az eredeti, sokkal érdekesebb fényezésével a háttérben.

Előzmény: Gordon Zsigmond (69280)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 1 69289

Ez egy álrendszám, Tolmár Tamás "Zuhanás közben" c. filmjéből. A hölgy Pogány Judit az egyik főszereplő, Nóra szerepében. A BMW sofőrje Kaszás Attila.

Előzmény: 505519570004 (69285)
apron64 Creative Commons License 2 napja 0 1 69288

A jó öreg csepptankos 250-es.

Nekem anno a 350-es csepptankos volt (frsz: OD-12-72), de annak a kormányszarv is le volt burkolva (gyárilag). Amikor el lett adva, a hazánkban ideiglenesen állomásozó hadsereg állományába tartozó két fiatal szovjet katonatiszt vette meg és a Mo.-i szolgálati idejük lejártával hazavitték magukkal a Szu.-ba.

 

Előzmény: 505519570004 (69286)
apron64 Creative Commons License 2 napja 0 2 69287

Sokat mondtál, mert nem volt belőlük tíz darab. Összesen hat darabot gyártottak (a prototípusokkal együtt) és ebből kettő az NDK-ban kötött ki.

És ezek közül egy valami módon (a képek és a visszaemlékezés alapján is) Gödöllőn kötött ki.

Előzmény: Gordon Zsigmond (69284)
505519570004 Creative Commons License 2 napja 0 2 69286

Jawa

EL 66-71

fortepan_291935

505519570004 Creative Commons License 2 napja 0 2 69285

GB 98-82

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 1 69284

Te jó ég... megvettek egy Ikarus 254-est, amiből ha tíz darab épült, akkor sokat mondok... 

...és csodálkoztak, hogy gondok voltak vele...

Előzmény: apron64 (69282)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 3 napja 0 2 69283

 

TM 32-98

 

apron64 Creative Commons License 3 napja 0 2 69282

Lehetséges, a származását nem írták meg, csak azt, hogy már használtan került hozzájuk.

Ezt a buszt (amit újonnan vettek) cserélték le a 250-essel, mert igen sok probléma volt vele. A gépkocsivezető ugyan az a személy volt mindkét buszon.

 

 

Előzmény: Komlósfecskés (69279)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 2 69281

CB-51-76 (Warszawa?)

 

YA-85-20 (IFA W50L)

 

JA-39-94 & JA-39-91 (mindkettő Volga GAZ M-21)

 

CT-11-40 (Moszkvics 408) & CR-23-93(?) (NSU Prinz)

 

SO-66-23 (IZs-2715)

 

VP-26-51/PRÓBA 22-68 (Volvo 12 Turbo B)

 

RA-68-41 (VAZ-2102)

 

Elvileg GC-85-94.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 napja 0 3 69280

BU-28-26 (Ikarus 256.50V)

Komlósfecskés Creative Commons License 3 napja 0 0 69279

A rendszám alapján az IBUSZ-tól vették.

Előzmény: apron64 (69278)
apron64 Creative Commons License 3 napja 0 4 69278

Gödöllő város autóbusza, melyet a Városi Tanács ill. a GAMESZ működtetett. A gkv. id. Lőrincz Károly volt. Ő készítette rá a legendás csíkozást és a Gödöllő feliratot is. (Gödöllői ismerőstől. Rákattintva nagyban megnyílnak.)

BU-50-38  /Ikarus 250/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!