Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2 órája 0 1 58560

köszönm.

Előzmény: gumidani (58559)
gumidani Creative Commons License 2 órája 0 2 58559

Előzmény: trizs77 (58558)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 58558

Kép tudor olvtársak !

 

Segítség kérés.

 

Volt már talán itt is, máshol is az a kép ahol Egy piros (!) Ik-60-as busz kanyarodik a Szabadság hídról a Gellért térre.

 

Azt keresem.

 

 

Köny Creative Commons License 7 órája 0 1 58557

CA-89-82 Skoda 440 Spartak:

 

Desgrévres Creative Commons License 8 órája 0 2 58556

 

BA-60-30 és BA-57-86. Bp. XIII. Dagály u., MHSZ közúti járműtelepe (MHSZ archív, Varga Zoltán képe)

 

Jól látom, hogy terepes Moszkvicsok (410 és 411), vagy csak emeltek rajtuk?

Prestonpans Creative Commons License 10 órája 0 2 58555

A helyzet fordított. Ma már én se tudok annyira oroszul, mint régen (se), de a fordító elég jól kihozza:

 

"Elődjét, a ZIS-5-öt Zaharnak hívták még a Nagy Honvédő Háború idején, nyilván a névben szereplő „Z” betű miatt. Az örökösökről - a 164-esek egész családjáról - tehát kiderült, hogy Zahar Zaharics. A bázisukon lévő dömpereket népszerűen Five Hundred Merry-nek is nevezték – a sofőrök lusták voltak a hosszú gyári index kiejtéséhez: ZIL-MMZ-585.

A rövidítés nehézségei

A nagy ZIL-164-es család járművei a maguk módján korszakos technika: ezek a teherautók emelték ki az Uniót a háború utáni romok közül. Az úgynevezett "nézd meg az ország összes építkezését". 

 

A 164-esek kiadása 1957-ben kezdődött - ekkor váltották fel a ZIS-150-et (a történelemben a "személyi kultusz lelepleződéseként" lezajlott folyamatok után az autó egy évig ZIL-150-es maradt). Az új autó egy "családi" motort örökölt - egy 5,5 literes soros alsó szelepes "hat". A teljesítményt azonban 95 LE-re növelték. A ZIL-164 új ötfokozatú szinkronizált sebességváltót kapott, amely később az összes ZIL attributuma lesz, és a 2000-es évekig gyártják. Az autó új karburátort, egytárcsás tengelykapcsolót és új hátsó tengelyt is kapott. A változások szinte nem érintették a kabinokat - a radiátor bélést talán frissítették.

 

Az MMZ-585 rövidítés is öröklődött. A Mitiscsi Gépgyártó Üzem dömpereket gyártott a ZIS-150 alapján. Számukra az alapmodellhez képest rövidített alvázat szállítottak. Mitiscsiben egy kis dömpert szereltek fel. Ezzel párhuzamosan fél tonnával csökkent a gép teherbírása. A ZIS-MMZ-585 névre keresztelt teherautó keményen dolgozott a szovjet építkezéseken. 

 

Amikor a ZIL-164 lett az alapmodell, az 585-ös billenőkocsi-index megmaradt, csak további betűjeleket adtak hozzá: az „L” betű az építőipari billenőkocsit, az „M” pedig a mezőgazdasági billenőkocsit jelöli."


https://igrader.ru/cargo/zil-mmz-585l-snova-zdravstvuyte-zahar-zaharyich/

Előzmény: gumidani (58554)
gumidani Creative Commons License 11 órája 0 0 58554

Az én tippem:

ЗиЛ-ММЗ-585 másfajta rakfelülettel FC 96-13

fortepan_208663

Előzmény: Prestonpans (58552)
Dr Dee Creative Commons License 11 órája 0 3 58553

Prestonpans Creative Commons License 12 órája 0 2 58552

FD-18-85 (ZiSz 150?).

 

 

 



ZiL-164. Függőleges a hűtőrács, a ZiSz-150-é vízszintes. FC 96-13, Nagykanizsa, 1969.

Előzmény: eric35 (58549)
scsabi Creative Commons License 19 órája 0 2 58551

Azért a hatvanas évek második felében az az MDP-embléma elég pikáns dolog volt.

Előzmény: eric35 (58549)
triplaharom Creative Commons License 24 órája 0 1 58550

Möntek mint a rakéta ! (:-)))

Előzmény: eric35 (58549)
eric35 Creative Commons License 24 órája 0 1 58549

IH-40-99 (Trabant 601 Limousine)

 

CU-04-48 (Škoda 1000MB).

 

FJ-75-35 (Moszkvics 427)

 

CA-13-89 (Wartburg 311).

 

FD-18-85 (ZiSz 150?).

 

AJ-13-16 (Lada 1200) & ID-42-32 (Fiat 500).

 

 

 

Prestonpans Creative Commons License 26 órája 0 0 58548

 

 

Hegedűs Lajos oktató magyarázza a hallgatóknak a Csepel teherautó motorjának működését a Magyar Honvédelmi Sportszövetség budapesti gépjárművezető iskolájának telepén. Ebben az évben kb. 1000 bevonulás előtt álló fiatal szerzi meg a hivatásos gépkocsivezetői engedélyt.

 

/Fotó: Müller Lajos -1959. szeptember 8./

 

Magyar Honvédelmi Sportszövetség (MHS): az 1948-ban alakult Magyar Szabadságharcos Szövetség (MSZHSZ) utóda. Sport- és szabadidős tevékenységeket szervező országos félkatonai szervezet, mely a Magyar Kommunista Párt, illetve utódai irányításával politikai felvilágosító munkát is végzett. Céllövő, motoros, kerékpáros, sí, lovas és ejtőernyős szakosztályokat, kultúrcsoportokat működtetett. 1955-től Magyar Önkéntes Honvédelmi Szövetség (MÖHOSZ), 1957-től Magyar Honvédelmi Sportszövetség (MHS), 1967-1990 között Magyar Honvédelmi Szövetség (MHSZ).

Előzmény: trizs77 (58547)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 1 58547

Pontosabban nem a Néphadsereg hanem az MHS = Magyar Honvédelmi Sportszövetség színiben.

 

Ha még ennél is pontosabbak akarunk lenni, akkor a Szabadságharcos Szövetség (az MHS elődje) jelvénye van az oldalán.

 

A Szabadságharcos Szövetség 1948-1950, az MHS 1950-tól 1957-ig.

 

A rendszám 48 utáni.

Előzmény: Prestonpans (58545)
Dorka 57 Creative Commons License 1 napja 0 0 58546

BMW R51/3

Előzmény: Nézelödő (58542)
Prestonpans Creative Commons License 1 napja 0 2 58545



MÁVAG TR-5, a néphadsereg színeiben.

Prestonpans Creative Commons License 1 napja 0 1 58544

X 0138

 


Autóbusz az épülő Állami Fonoda gyárépülete előtt. A gyárban házi ünnepséget tartottak az Angliából vásárolt fonógépek összeszerelése alkalmából. A 3 éves terv keretében épült Állami Fonoda 1948 júniusában nyílt meg.

 

Pestszentlőrinc, 1948. március 30. Magyar Képszolgálat: Valner

 

JJM Creative Commons License 1 napja 0 0 58543

Tisztelt Mandras61!
Miután más módot nem találtam rá, ezúton szeretném megkeresni Önt az egyik bejegyzésével kapvsolatban melynek címe " Az a csinos rózsaszín..." volt.
Kérném tegye lehetővé, hogy kommunikálhassunk egymással.
Megadnám az E-mail címem: jjobbagy9@gmail.com
Előre is köszönöm.

Nézelödő Creative Commons License 2 napja 0 2 58542

Ma a Budapesti Vegyipari Gépgyárban járunk ( már ha hinni lehet a plató oldalán található felíratnak ) és megszemléljük a járműparkjuk egy részét :

FA-87-22

 

Itt a pontos típust majd a motoros szekció mondja meg : 

NB-54-70

 

Itt a gyár fényes autói . Érdekes az a függőleges index elhelyezés : 

AB-48-00

 

Prestonpans Creative Commons License 2 napja 0 0 58541

Nem is emlékeztem, hogy van még egy. 

Már úgy értettem, hogy nekem van itt még egy. Meg egy halott másik notebookom, azon a többi. De azt mondták, a winchester menthető, és megcsinálják külső winchesternek, akkor pedig vissza lesznek nyerve.

Előzmény: Prestonpans (58536)
Prestonpans Creative Commons License 2 napja 0 0 58540

Nem mostanában volt téma, de volt. Még innen mentettem a képeket, csak nekem nincs annyi.

 

Ez a bácsi van azon a képen is?

Nem tenném le rá a nagyesküt, de nem lehetetlen.

 

 

Előzmény: gumidani (58539)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 0 58539
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 1 58538

Nem még egy, hanem több is volt. Eddig a BX 141, 142, 144 és 145-ről láttam képet.

A BX 141 jobb elejét idővel "becsinálták".

De úgy emlékszem, hogy valamikor ezek a dolgok is ki lettek itt tárgyalva.

 

Előzmény: Prestonpans (58536)
Prestonpans Creative Commons License 2 napja 0 0 58537

"1943-ig kulcsszerepet töltött be a magyar közlekedéspolitikában, majd 1945 után is azon fáradozott, hogy a háború romjain az autóközlekedés is újjáéledjen. Sorsát azonban nem kerülhette el: internálták, maradék vagyonát elkobozták, és vidéken kellett élnie szinte élete végéig – gyakorlatilag csak meghalni térhetett vissza Budapestre."

https://hu.wikipedia.org/wiki/Haltenberger_Samu

 

 

"Ha nem születtem volna is magyarnak, E néphez állanék ezennel én."

                                                             /Petőfi Sándor/

Előzmény: Talicskás tengernagy (58531)
Prestonpans Creative Commons License 2 napja 0 0 58536


  Nem is emlékeztem, hogy van még egy. Bp 78-471. 

Előzmény: Prestonpans (58530)
pizo Creative Commons License 2 napja 0 0 58535

3, igen. A busz, a Trabant, meg a Budaörsi út.

 

Zoli

Előzmény: scsabi (58533)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2 napja 0 0 58534

Ja. A Trabant szélvédője pl. vagy párás, vagy havas; Mindenesetre nem átlátszó :)

Előzmény: scsabi (58533)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 0 58533

Ez egy jó kép, bár nekem egy két-három részből összerakott montázsnak tűnik. Szerintem a busz nem is megy.

Előzmény: Talicskás tengernagy (58532)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2 napja 0 0 58532

CL 72-94, de szerintem az Ikarus 60 kományzósága érdekesebb.

Talicskás tengernagy Creative Commons License 2 napja 0 3 58531

Kirschner Béla Haltenberger Samu unkája volt.

Előzmény: Prestonpans (58530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!