Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

negyesi_pal Creative Commons License 9 órája 0 1 70444

Ezt már párszor ajánlottam a figyelmetekbe:

https://ceautoclassic.eu/files/statisztika1960.pdf

 

1960-ban:

20-as egy Chevrolet, abból volt 96 darab ebből 61 db állami

28-as az a Chevrolet Bel Air, abból volt 56 db ebből 42 állami

 

Előzmény: Corvair65 (70443)
Corvair65 Creative Commons License 12 órája 0 2 70443

Érdekes amiket írsz. Nem kukacoskodás képpen, csak érdekel a téma:

 

1. Jogos amit írsz, hogy feltűnő, sok fotó készült róla, de ugyanakkor sok esetben csak a háttérben lapulnak. Ezért tűnik úgy, hogy az utcakép része lehetett.

2. Elnézést, ha nem jól értelmezem, de úgy látom a Bel Air-t és az Impalát két teljesen más autóként emlegeted.

A félreértések elkerülése végett, direkt írtam csak Chevrolet-t és évjáratot, mert a Bel Air és az Impala felszereltséget jelöl és sokszor nehéz megállapítani a díszlécek alapján melyik is. Pl.: '57-ben a Bel Air a legmagasabb, alatta a TWO-TEN és a ONE-FIFTY. 1958-ban már a Bel Air csak középső, felette az Impala, alatta a Biscayne és a Delray, de ugyanarról az autóról beszélünk. A kombikat már ne is említsük (Handyman, Yeoman, Nomad, stb...). A Ford, Plymouth és a többiek is ugyanígy járszottak a nevekkel.

A köznyelv persze minden '55 - '57-es Chevy-t Bel Air-ként emleget, '58-tól pedig Impalaként. Kb. mint ahogy itthon a kerek lámpás Skoda az 105-ös, a kocka lámpás pedig 120-as...

3. A 2betű4szám weboldalon az összes "Bel Air" állami rendszámmal szerepel, "magános" rendszámmal szerintem csak a Kibédi Ervin '57-esét láttam a Kár a benzinért című filmben.

Előzmény: megaliner (70439)
triplaharom Creative Commons License 13 órája 0 0 70442

Azok a kasznik, még nem horpadtak be annyi nyomogatástól. 😁

Előzmény: gumidani (70440)
triplaharom Creative Commons License 13 órája 0 0 70441

"Ő csak a gépkocsi vezető volt."

 

Gondolom, azért az sem volt kis dolog !

Nem tudom hogy a "piros könyv", vagy a jól vezetni tudás volt-e a fontosabb azokban az időkben.?

 

Előzmény: megaliner (70439)
gumidani Creative Commons License 15 órája 0 0 70440

Hasonló dili volt az is, hogy a jármű valamelyik sarkát lenyomogatva meglengették a kocsiszekrényt. Aztán elismeréssel nyugtázták, hogy milyen klassz a rugózása. 

megaliner Creative Commons License 20 órája 0 3 70439

Akkoriban a Chevrolet Bel Air és társai viszonylag gyakran tűntek fel a pesti utcán.

Ezek 99%a magán importból érkezett.

Művészek, tudósok, orvosok használták.

 

A viszonylag szónak itt jelentősége van, mert amikor egy órában összesen 6-9 személyautó ment el egy utcában akkor egy ilyen jármű feltűnő volt.

Mégsem ezeket ( Chevrolet Bel Air és társai) fotózták hanem a Impala különböző változatait.

Mert az Impalák viszont inkább állami autóként futottak.

 

Az Impalák alacsony karosszériája, a hátsó fecske farkas kiképzésük rendkívül feltűnő volt.

A szemet oda vonzotta.

 

Akkoriban bevett (és tűrt) szórakozás volt az, hogy sétált az utcán egy család, papa, mama, gyerekek, és ha megláttak egy nekik tetsző autót akkor az apuka az autó elé állította vagy a feleségét vagy a gyerekeket és lefotózta a családot az autóval.

Holott az autó nem is volt az övék.

 

Ezt az állami autók sofőrjei is tűrték.

Sőt.

szerintem volt közöttük pár aki még büszke is volt arra mily sokszor fotózzák az Ő autóját.

Holott az az autó nem volt az övé, Ő csak a gépkocsi vezető volt.

 

 

Előzmény: Corvair65 (70438)
Corvair65 Creative Commons License 1 napja 0 0 70438

Igen, segített, köszönöm szépen!

 

Nagyobb darabszámra tippeltem. Azért is emeltem ki az '55 - '59-es évjáratokat, mert ezek viszonylag gyakran tűnnek fel képeken, filmeken.

Előzmény: megaliner (70415)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 1 70437

1953-tól volt az ovális hátsó ablak, a rendszám pedig 58-as. Szóval igen újonnan került be az országba a VW.

 

Zoli

Előzmény: Gordon Zsigmond (70431)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 70436

CF-445

GAZ M-20 Pobjeda karbantartáson egy szervizben.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 70435

ZL-50-79.

Kákonyi Attila raliversenyző száguld a Ladával Farkasgyepűn.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 70434

PN-12-10.

Wartburg 353 egy raliverseny éjszakai szakaszán.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 3 70433

JA-39-46.

Warszawa taxi Veszprémben, a belvárosi droszton, a háttérben épül a "Húszemeletes" toronyház.

megaliner Creative Commons License 1 napja 0 3 70432

Réges régen (1991-ben) megyünk át a Svéd-Norvég határon (E18-as út) busszal.

Már nem volt tételes határellenőrzés de a magyar csoportnak félre kellett állni.

Maguknak keresgélni egy határőrt, hogy ugyan ellenőrizzen már le minket meg pecsételjen.

A határőrök hol ott voltak a határon, hol nem.

 

De rendőrök voltak.

Ők minket le se........................

 

De egyszer csak megjelent Svédország felől egy Hungarocamion.

Nagyon megörültünk, hogy pár ezer km-re Mo.-tól egy magyar teherautó  jön.

Haverkodás, fényképezés.

 

A norvég rendőrök türelmesen és udvariasan végig nézték az örömködéseinket.

Ellenőrizték a kamiont.

Mindent rendben találtak.

De nem engedték belépni Norvégiába a HC kamiont mert legalább oly annyira vagy még jobban koszos, sáros volt mint a Te képeden látható HC kamion.

 

 

Forduljon vissza.

Menjen el a legközelebbi svéd városba.

Mosassa le a szerelvényt.

Jöjjön vissza ide és beléphet Norvégiába.

Mindezt a lehető legnagyobb udvariassággal már-már nyájassággal.

Tanulságos volt végig nézni.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (70428)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 70431

CA-23-08 (Volkswagen Bogár) valahol egy erdei úton.

apron64 Creative Commons License 1 napja 0 4 70430

Egy LADA Máriaújfalun, 1979-ben.

PC-12-51

 

apron64 Creative Commons License 1 napja 0 3 70429

Az 1969-ben, a Nizza-ban rendezett nemzetközi autóbusz találkozón ez az Ikarus 250-es a második helyezést érte el.

A kép a gyári archívumból származik. (Mozaikképek, rákattintva nagyban nyílnak meg.)

PRÓBA-06-56

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 70428

VP-96-78 (Mercedes)

Valamilyen lánctalpas munkagépet cipel a szerelvény.

apron64 Creative Commons License 1 napja 0 2 70427

Nem fölényeskedésnek szántam :-)

Csak mivel én a feltöltött képeim mellé mindig odaírom az információkat amit a képről tudok, ezért -a topikleírásnak megfelelően- magamból indulok ki a topik olvasásánál. És nála a legritkább esetben olvashatunk infókat.

Azért soha nem szóltam, hogy ha egy kép régebben volt már, mert már nagyon kinőtte magát ez a fórum, ezért előfordul.

Viszont ha a posztolt képnél vannak információk, azt -a topikleírásnak megfelelően- illene a képhez mellékelni.

És ez a szóban forgó képnél, ami egy képsorozatból származik, pont így van, vannak infók.

 

Előzmény: varjúistván (70426)
varjúistván Creative Commons License 1 napja -1 1 70426

"Na ugye, nem volt olyan nehéz."

Felesleges ide ez a fölényeskedő kommunikáció. 

Előzmény: apron64 (70424)
megaliner Creative Commons License 1 napja 0 1 70425

Így is igaz.

 

Nem voltam elég pontos.

 

Abban a 288-ban benne van minden olyan Chevrolet ami 1945-1965 között idehaza rendszámot kapott.

Kisteherautók, személyautók akármik.

 

Az 1950-as évik szoci felső vezetői urizálását megtestesítő - igen feltűnő  Chevrolet  luxus személyautók szerintem nem lépték át a 20-30-as darabszámot.

 

De közfeltűnést keltően közlekedtek.
Budapest belvárosa és a budai II. - XII. kerület között.

 

Akkor amikor 100.000 - 200.000 személyautó volt a teljes országban.

Mindenkinek szúrta a szemét.

 

Nyilván GARBOLC községben akkor se tudtak semmit az ilyen autókról.

De Budapesten az Ik-620 lépcsőjén kifelé lógva  utazva voltak megjegyzések - jó hangosan - hogy a Földművelésügyi minisztérium vagy a Belkereskedelmi minisztérium felső vezetőinek miért is kell Impalával járniuk.

 

Az 1973-as politikai visszarendezősnél senkit nem lepett meg amikor a Pullai-Biszku duo ezért is engedhette meg magának, hogy az MSzMP Központi Bizottság (kb. 80 fő) előtt felszólaljon ezek a kocsik ellen.

 

Egy év alatt kisöpörték az ilyen hasonló autókat az állami szolgálatból.

Kivéve Losonci flottáját (3-4 db) hisz akkor Ő volt a Köztársasági Elnök.

( Elnöki Tanács Elnöke)

 

 

 

 

Előzmény: Nézelödő (70422)
apron64 Creative Commons License 2 napja -1 1 70424

Na ugye, nem volt olyan nehéz.

Kiegészítésül még annyit, hogy a kép a Margit körúton készült.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (70423)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 70423

Jurij Alekszejevics Gagarin, a világ első űrhajósa, a kép a budapesti látogatása során készült, 1961 augusztusában.

Előzmény: apron64 (70421)
Nézelödő Creative Commons License 2 napja 0 1 70422

 "Összesen (sacc per kábé) 20 db lehetett. "

Már mint úgy számolod , hogy évente annyit vett az állam . Mert úgy nagyjából ki is jön 1965 év végén a 288 darab : 

 

Előzmény: megaliner (70415)
apron64 Creative Commons License 2 napja -2 2 70421

És azt vajon tudod, hogy mi a kép mondanivalója?

Mikor és hol készült?

Kicsoda a kép központi alakja és ki volt ő?

A topikleírásból idézve: "Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel."

(Vagy csak szórod fel ész nélkül a képeket...)

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (70418)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 70420

GG-47-41 (Dacia 1310)

Előzmény: bugadoktor (70408)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 70419

BG-59-00 (Mazda 323)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 3 70418

A-00-61 (ZiSz-110V) & RN-43-03

pumukli89 Creative Commons License 3 napja -2 1 70417
Előzmény: Gordon Zsigmond (70405)
pumukli89 Creative Commons License 3 napja -2 2 70416

Itt minden mindegy,semmiféle itt megjelent kép nem ismerős neki. :)

Előzmény: D 20 (70393)
megaliner Creative Commons License 3 napja 0 1 70415

1./ Ezüst.

2../Fekete.

3./ pár db sötétkék.

4./ kb. 1-3 db arany.

 

megj: Nem elsősorban az 1955 - 1959 évjáratúakra értve írtam, hanem az állami rendszámúakra kb. 1960 - 1970 között.

 

Segített ?

 

Összesen (sacc per kábé) 20 db lehetett.

Előzmény: Corvair65 (70414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!