Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Igen, amit írsz, az a 7650 volt, abból volt sok. Annak volt hátrafelé kb. 45 fokban allo kipufogoja (nagyobb átmérőjű dob és cső, végén a kakassal, nálunk így hívták a kipufogó lévő "sapkát "), a fulke mogott jott ki a motorhazbol. De a legszuro szívó része a fülke fölött volt annak is, bár gyári képeket meg kéne nézni hogy 100% legyen, mert házilag is felvihették magasabbra.
Ennek a korábbi változatnak utána kéne néznem.
Viszont Hesston silozot nem szereltek gyárilag Rába motorral, magyar piacra se, az csak házilag került bele.
Csak kis kiegészités-nem tudom,milyen motor-azért irtam,hogy "mintha"..
Volt itt az ismeretségben eredeti DetroitDiesel V6 motorral-a kipufogó nem ment a fülke fölé,inkább a gépháztető fölött állt csak ki,dobbal.. légszivó cső kosara meg nem ment a fülke tető fölé ott sem.Ugyanitt volt,a gazda szerint már eredetileg is Rába-250 nagy szivótorkos turbós motorral szerelt is,azon volt a fülke tető fölé nyúló mint szivócső a kosárral,és kipufogócső kűlső dob nélkűl,a tetején a csapkodó lemezzel..sajnos a tipusszámokra nem emlékszem..
Így van, billencs Kamaz, gabonahoz magasítva, hátsó ajtóval, Bábolna Tátra színekben. Itthon nem terjedt el a mezőgazdaságban a Kamaz, mutragyaszoros prospektusképem valahol volt róla.
Innen nem lehet egyértelműen megmondani, milyen motor van a Hesstonban. A légszűrő szívó része nem olyan, mint a Rába traktoroké, de ez se jelent semmit, mert ha már nem a gyari motorja van, akkor sem biztos hogy kicserélték a gyári legszurot, más meg nem latszik. Ez egy korai Hesston, a számát nem is tudom biztosra, talán 4400? A későbbi, 7650-es típusból volt több, abból tudok olyat amibe a 2 ütemű Detroit diesel motor kilépése után Rábát építettek, de a legszurohoz ott se nyultak. Annak az alsó légszűrőháza ráadásul ugyanaz volt, mint a Rába traktorokon. (Míg nem váltották ki magyar gyartmanyra, addig USA import volt.)
Mint az előttem szóló kolléga irta-ez egy sima billencs ,csak az eredetileg hátra billenthető,plató hátsó ajtó nélkűli,teknő vagy dömper szerű rakfelületet átalakitották gabonára.Kapott egy hátsó ajtót,meg szép nagy magasitást,hogy a szállitható térfogat a gabona-kukorica tömegéhez illeszkedjen...ennyi..
Köszönjük a traktoros képeket!Első képen egy "klasszik"bukócsöves Ötvenes MTZ, már a szögletes orrú változatban..a silózó is megér egy gondolatot,mintha Rába motoros Hesston lenne..a kéményből és a légszivó csőből nézve..
A második kép egy automata kormánygép használata MTZ-5 /közismerten a Negyvenötös MTZ/traktorokon..szántásban.
A harmadik kép egy Zetor 50/SzuperZetor/,aratásban,maghordási feladattal..érdekesség,hogy két normál oldalú kocsi helyett egy magasitottat húz..
a magyarok en block egyenruha, formaruha ellenesek.
Régebben másképp volt. A háború előtt még tekintélye volt az egyenruhának, (katonának, vasutasnak, mezőőrnek, diplomatának, stb.) Aztán fokozatosan csökkent. Egyik felnőtt családtag mesélte, hogy a mekkora tekintélye lett egy kollegájának, miután meglátogatta őt a munkahelyén az ávós egyenruhát viselő testvére. A 60-as évek első felében az iskolai kirándulásra segítő szülőként velünk jött az egyik osztálytársunk édesapja - katonatiszti uniformisban. Na, ezen jól elcsudálkoztam. Egyébként igen aranyos ember volt, nem is értettük, hogyan lehetett annyira tapló a fia.
Én inkább úgy vélem, hogy az elmúlt 80 évben fokozatosan alakult ki az egyenruha-ellenesség. Szerintem csak ott van szükség egyenruhára, ahol a munka ellátása szükségessé teszi azt, hogy azonnal felismerhető legyen az illető feladatköre. (katona, rendőr, vasúti forgalmista, jegyvizsgáló, stb.) Ezzel szemben semmi szükség arra, hogy valaki a színházba, vagy a focimeccsre katonaruhában menjen.
a magyarok en block egyenruha, formaruha ellenesek.
Általánosítás de vállalom.
Van egy iciri hazai kisebbség aki huszárosdit játszik, de a többség ellenez minden forma ruhát.
Az 1960-as évek második fele amúgy is iskolai forma ruhák, köpenyek, egyen sapkák elleni lázadásról szólt.
el is tátottuk a szánkat amikor 1970-ben a nyári dán és lengyel csre diákok azt kérték, hogy emlékbe adjunk nekik egy-egy technikumi egyen tányérsapkát és egy-egy technikumi hímzett jelvényt.
Lett ám futkosás, hogy honnan szedjük össze...........................:-)))
CB-10-45 /Trabant. (A gazdája ízlése szerint tuningolva. Extrák: Más színre festett E-H lökhárítók és lámpakeretek, E-H sárfogó gumik, ajtó élvédő ütköző, antenna, ködlámpák, visszapllantó tükör a J oldalon és a B sárvédőn is, nagy sebességnél leszorító pótlék az ablaktörlő karokon.)/