Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1,5 órája 0 0 66928

YF-97-68 (ZiL-130)

(Népszava Sajtófotó)

ZsoltALM Creative Commons License 2 órája 0 1 66927

Zsiguli vaz 2101 rendszám alapján 1971...72 es, tehát évjárat és hátso lámpa alapján Lada 1300 nem lehet.

Előzmény: Gordon Zsigmond (66891)
ZsoltALM Creative Commons License 2 órája 0 1 66926

Simca 1000. Nekem még ma is "rohadtul" tetszik

Előzmény: Gordon Zsigmond (66922)
ZsoltALM Creative Commons License 2 órája 0 1 66925

Szép.....így virágokkal....és 407 es.

Előzmény: Gordon Zsigmond (66924)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 4 órája 0 1 66924

CH-94-99 (Moszkvics, de milyen...?)

(Simon Dezső gyűjteményéből)

Desgrévres Creative Commons License 5 órája 0 1 66923

 

AB-11-92. Jászapáti, 1962. (Nemzeti Archívum, Hajas János).

 

 

CA-95-? és KX-37-02. Eger, 1961.10.13. (MTI, Fehérváry Ferenc).

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 órája 0 1 66922

IL-10-41 (Simca?)

ötbites stihles ziles Creative Commons License 8 órája 0 1 66921

Megint egy kis kiegészités a témához-anélkűl,hogy előttem szóló topictársamat cáfolnám.. nem csak Volán cégek-de főleg azok-vettek részt ezeken a versenyeken.Természetesen a Volán vállalatok speciális helyzete,lehetőségei,feltételek megléte alapján bizony érthető,hogy leginkább nekik állt a zászló."Maszek" az nem lehetett,mivel még normál célra sem engedték a teherautót magánban,nem hogy versenyzésre..viszont nagyobb TSz,és jó pár ÁG is szerepelt a sorozatban-azt,hogy eseti alkalom,vagy mindig,az már más téma..

Ami példát én irtam régebben-az végig megmaradt szinte "amatőr"módon-egy megyei Volán nem központi telepének kocsija volt,és,ennek ellenére viszonylag eredményes volt,mert láttam a sorba rakott mindenféle érmet meg serleget anno a műhely irodában..

Volt ott egy másik Volán cég is,kirendeltség-nekik is volt ilyen versenygépük,ott is a műhely vezető vitte ezt a dolgot..21 számu volán volt..

Meg volt egy közeli ÁG-nekik is volt ilyen kocsi,ott is a helyi műhely vitte a programot az egyéb munkák mellett.Viszont a központi megyei Volán telepen amugy is volt az ugy."versenyműhely"-ot a tényleg csak a versenycélra épitett rali Zsigulikat simogatták-ott volt inkább a jellemző a sérthetetlenség,a hatalmas arc,és a havas orr a versenyszerelők és a versenyzők részéről-de persze,nem mindegyik volt ilyen..csak a többség..

És igen,a szerelők bizony papiron a Tefu,vagy a busz soron szereltek-és a részükre elszámolt munkát bizony valaki más végezte el helyettük..

Nem gondolnám,hogy az az egy tuningolt Zil ott és akkor akkora költség lett volna,hogy a sok verseny Zsiguli költsége mellé nem fért volna be..

Azt nem tudom,maga a sorozat miért,ki álltal alakult,alulról jövő,és felkarolt,vagy a központi irányitás által"ajánlott"dolog volt..reklám,göz kiengedés,stb cimmel-de számomra érdekes és látványos dolog volt-főleg-ahogy irtam-az akkori primitiv viszonyok között miket tudtak előhozni a Zilekből..

Természetesen a benzinár,a Volánok gazdasági helyzete,a Zil-mint márka leértéktelenedése,a gk vezető szakma egyre csökkenő presztizse,a központi irányitás egyre inkább leépülése-mind azt diktálta,hogy szünjön meg a dolog..

Ám akkor kérdem én,a kamion versenyek..?azok?Olcsók?Környezetbarátok?

Előzmény: trizs77 (66919)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 9 órája 0 2 66920

AU-46-92 (Fiat 128)

trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 3 66919

Általában nem.

 

Ahogy egy olvtársunk megírta már eleinte pár gépkocsivezető + szerelő munka időn túli autó átalakításáról, versenyzési kedvéről volt szó.

 

De mint ilyenkor mindíg ez hamar, túl hamar kinőtte az eredeti kereteket.

 

Már nem selejt ZIL-ből építettek csodákat hanem igen drága speciális motorokat egyebeket építettek a kocsikba.

Egyre több Volán tartott fenn/el verseny brigádot.

 

Akik munkáját elszámolták mint mezei teherautó sofőrök vagy műhely szerelők, de valójában már a  heti munkaidő kb. 90-100%-ban a teherautó Cross-szal foglalkoztak.

 

Egy külön világ lett.

Specialistákkal, motor szerelő zsenikkel (tényleg azok voltak) és mindenféle futómű és karosszéria merevítő nagy tudásúakkal.

 

A végén már túl sokan lettek.

Már a megyénkénti egy csapat se volt elegendő.........................:-((

 

Helyes döntés volt, hogy központilag leállították az egészet.

 

 

Előzmény: Fekete110r (66917)
scsabi Creative Commons License 16 órája 0 0 66918

"A karosszéria áttervezésekor ügyeltek arra, hogy az új konstrukciót az eredeti Škoda 440-es alvázra is fel lehessen szerelni. (...) A karosszérián végrehajtott változtatások elsősorban közvetlenül az alváz átalakításához kapcsolódtak, de egyéb, a jármű általános megjelenését és funkcionalitásának javítását célzó módosításokat is tartalmaznak. A hűtőrácson egyetlen nagy légbeömlőnyílás van, a nagy keresztirányú krómcsík a szárnyas nyíl emblémával megmaradt Škoda védjegyként. (...) Az Octavia hátsó lámpacsoportja kétszínű lett, a felső fele a narancssárga színű féklámpa, az alsó fele pedig piros színű, a hátsó lámpa és a villogó két izzószálas izzójával. A műszerfalon új műszerek találhatók, és az új kormánykerékkel együtt az új modell jellegzetes vonását képezik."

(Ing. František Sajdl (AZNP Mladá Boleslav): A Škoda 440 megújítása, in: Automobil 1959/3)

Előzmény: Nézelödő (66916)
Fekete110r Creative Commons License 18 órája 0 0 66917

Ezek a verseny teherautók selejt gépekből készülhettek, vagy új járművekből? Lehetett ebben koncepció?

Előzmény: Gordon Zsigmond (66893)
Nézelödő Creative Commons License 24 órája 0 3 66916

Ezt már egyszer korábban leírtam , sőt képpel is illusztráltam , hogy volt Skoda 445 egy színű piros hátsó lámpával : 

 

A Skoda 440 -re nem került hátra felírat , az csak a 445 modell privilégiuma volt .

 

Viszont azt sem állítom , hogy rosszul emlékszel ! 

 

A Spartak és az Octávia modellek váltásánál nem volt éles választó vonal , készült viszonylag sok átmeneti modell ! Még én is kutatom , de valószínűleg az Octávia első két szériája lehetett ilyen  , amit még igazából nem is hívtak Octaviának , még a régi név volt , de már az új karosszéria : 

 

(Forrás : Motor Revue 1959 október )

 

Felületes szemlélő azt mondaná a hűtőrács alapján , hogy ez egy Octávia , de nézzük csak meg a sárvédő oldalán a feliratot !

 

Az bizony Skoda 440 ! Nekem is vagy egy ilyen felírat a gyűjteményemben , ami itthonról került elő . Valószínű , hogy futott ilyen átmeneti modellből 445 is itthon , és annak valóban lehetett már két színű hátsó lámpája , amire te is emlékszel .

Előzmény: Mihál (66889)
gumidani Creative Commons License 24 órája 0 3 66915

Mihál listája segítségével megerősödtem egy régebbi sejtésemben.

A Fortepan 23665 sz. képen látható teherautóroncs valóban egy MÁVAG Nh2 autóbuszból került átépítésre.

 

Nézelödő Creative Commons License 24 órája 0 1 66914

1946 májusától gyártották az Skoda 1101 típust . A képen már a modernizált , 1948 -tól gyártott 1102 modell látható nem túl fényes állapotban . Szerintem inkább az ötvenes évek közepén készülhetett a fotó .

 

Egy márkatárs szép kézzel festett rendszámmal : 

CD-259

 

Előzmény: toto92 (66899)
gumidani Creative Commons License 24 órája 0 0 66913

Köszönöm.

Előzmény: pizo (66912)
pizo Creative Commons License 24 órája 0 1 66912

Adler Trumpf Junior.

 

Zoli

Előzmény: gumidani (66903)
gumidani Creative Commons License 25 órája 0 1 66911

Nem tévesztendőek össze a Gräf & Stift egy másik gyármányával. Ezt a Dr Barry & Co használta a MÁVAUT-tal közösen üzemeltetett Budapest-Bécs járaton.

gumidani Creative Commons License 26 órája 0 2 66910

Úgy rémlik, hogy volt már róluk szó.

4-5 darab lehetett. Eleinte Bp 39-47x, később BX 14x rendszámot viseltek. Kirádulóbuszok voltak. Érdekességük volt, hogy szabvány mérető bőröndök tartoztak hozzájuk. Ezeket kölcsönözték az utasoknak. Így teljes mértékben kihasználható volt a csomatér.

  A gkv-nek sportos alkatúnak kellett lennie, mert a vezetőülés megközelítése nem volt "akadálymentesített".

 

Közűlük legalább egyen, a BX 141-en, "becsinálták" a jobb első sarokrészt.

Előzmény: Gordon Zsigmond (66909)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 26 órája 0 0 66909

Köszönöm.

Előzmény: gumidani (66908)
gumidani Creative Commons License 26 órája 0 3 66908

Így nézett ki elölről:

 

Gräf & Stift, Uhri-féle kocsiszekrénnyel, az Autotaxi tulajdona volt. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (66905)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 26 órája 0 3 66907

GC-15-55 (Ikarus 66.22)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 26 órája 0 3 66906

YD-73-78 (ZiL MMZ 555)

(Simon Dezső gyűjteményéből)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 26 órája 0 2 66905

BX-142 (ez vajon milyen busz?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 26 órája 0 2 66904

ZT-20-29 (Polski Fiat 126p)

(Fortepan)

gumidani Creative Commons License 27 órája 0 0 66903

Lehet, hogy ez egy Tatra 57 A?

Előzmény: gumidani (66898)
toto92 Creative Commons License 27 órája 0 1 66902

A cseh wikipédia szerint:

 

It was almost identical to the 1101 type, it differed mainly in the shift lever moved from the floor to the steering column under the steering wheel. Another change was a new front bumper , integrated with the bodywork. Ventilation flaps appeared on the sides of the car in front of the turn signals.

 

Azaz az első lökhárító változott (integrálták a karosszériába) és szellőzők kerültek a karos indexek elé.

 

1101:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/Skoda-automobiel%2C_Bestanddeelnr_903-3555.jpg/1920px-Skoda-automobiel%2C_Bestanddeelnr_903-3555.jpg

 

1102:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/%C5%A0koda_Tudor_Cabrio_938%2C_2013_Oldtimer_Bohemia_Rally_38.JPG/1920px-%C5%A0koda_Tudor_Cabrio_938%2C_2013_Oldtimer_Bohemia_Rally_38.JPG

Előzmény: gumidani (66898)
gumidani Creative Commons License 27 órája 0 1 66901

Škoda 1101-t és az 1102-t külsőre miről lehet megkülönböztetni?

Pontosítom a kérdést. Hátulról? Mivel elölről a hűtőrács, belülről pedig a sebességváltókar mutatja a megfejtést. 

Előzmény: gumidani (66898)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 27 órája 0 2 66900

CR 48-45

 

toto92 Creative Commons License 27 órája 0 1 66899

A topiktárs által is idézett források mellett még azért bátorkodtam ennyire konkretizálni a típust mert az általam fellelt források 1949-re datálják az 1102 megjelenését, a képen pedig 1947-et hazudnak mint készítés dátuma.

Előzmény: gumidani (66895)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!