Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

UX Creative Commons License 20 perce 0 0 64321

Ez honnan van?

Előzmény: Gordon Zsigmond (64291)
Köny Creative Commons License 20 perce 0 0 64320

CB-06-68 Prága Piccolo (1934-es gyártás) az esztergomi veterán autó kiállításon ma délután:

 

Fémmunkás Creative Commons License 2 órája 0 0 64319

Bocsánat,valóban 80-as. elnézést.

Előzmény: Fémmunkás (64318)
Fémmunkás Creative Commons License 2 órája 0 0 64318

MTZ 82. Terepes a gép.

Előzmény: gugorahajni (64312)
Tomsz85 Creative Commons License 8 órája 0 1 64317

VM 19-06, RÁBA 843. UR 04-43, VAZ2101. Kép: Szabó János, RÁBA. 

Tomsz85 Creative Commons License 8 órája 0 1 64316

Határőr. A határőrségnél a nyomsávot is traktorral boronálták, hogy jobban látszódjanak a nyomok benne. Reptéren is húzkodták a MiG-21-eket MTZ-vel, meg Rába-15 is volt, reptér karbantartásra, valami árokásó vagy fedezékásó T-150K traktoron. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64313)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 8 órája 0 0 64315

RB-10-29 (VW Golf II.)

yenoee Creative Commons License 8 órája 0 1 64314

Inkább határőr lesz az, építik a kerítést.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64313)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 8 órája 0 0 64313

Rendőrségi traktor, medve anyám...

Előzmény: gugorahajni (64311)
gugorahajni Creative Commons License 8 órája 0 0 64312

Én meg köszönöm a típusok beazonosítását. Ugye, ez MTZ-80?

Előzmény: ötbites stihles ziles (64287)
gugorahajni Creative Commons License 8 órája 0 1 64311

Máma rendőrözök, határőrözök.

RA 18-51
RA 45-32

 

RA 67-42

 

RA 91-71 (ezt a bajszos urat nem Komárominak hívják?)

 

RF 72-06

MTI-FOTO-905487

 

RN 42-74, RN 42-73 és RA 14-08

MTI-FOTO-826264

Ormoz Creative Commons License 10 órája 0 0 64310

Köszönjük!

Persze végigolvasom én biztos, de a többiek is gondolom

Az eddigiek nagy részét is olvastam.

Előzmény: Gábrisvitéz (64309)
Gábrisvitéz Creative Commons License 10 órája 0 2 64309

Kedves Mindenki!

Ajánlom figyelmetekbe a legújabb közlekedéstörténeti tanulmányomat, melyben a szegedi városi autóbusz-közlekedés hajnaláig repülhettek vissza velem az időben, egészen a múlt század elejére. Sorra veszem az első világháború előtti majd az azt követő magánerős és városi próbálkozásokat, majd a Szegedi Városi Autóbuszüzem megalakulását, és első néhány küzdelmes évét.
Ez az írás hosszú és részletes, sztorikkal, képekkel, adatokkal, régi magyar (busz)rendszámokkal, több mint fél évet dogoztam rajta. Azért talán lesz, aki rászánja az időt és végigolvassa. :-)

https://www.busworldblog.com/post/szegedbusz1913-1929

scsabi Creative Commons License 19 órája 0 1 64308

Persze, megtévesztő az ideiglenesen felszerelt európai vonó- és ütközőkészülék. (Bár nem értem, hogy hol a Janney-kapcsoló oldórúdjánal másik fele)

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (64303)
apron64 Creative Commons License 24 órája 0 1 64307

Nagyon köszönöm a cikket!

Az említett Kozma Sándor volt 10 éven keresztül a főnököm a cinkotai műszaki telepen, az autószerelő műhelyben (a pótkocsikat külön műhely javította)!

Közszeretetnek örvendett, mindenki szerette. Nagyon jóindulatú és kedves ember volt (sajnos lassan húsz éve nincs már közöttünk).

Nagy István megmaradt gépkocsivezetőnek, de már a nyugdíjazása előtti jó pár évben a központban (V. Báthory u. 10.) volt "parádéskocsis". (Off: Anno' a lánya révén majdnem rokonok lettünk.)

Gaál György a későbbiekben utazóegységeknél volt fősoffőr (az egész komplett gördülőállomány főnöke), majd többször volt cirkuszi turnék igazgatója.

Mindannyian sokat meséltek a francia turnéról (is).

 

Előzmény: gumidani (64306)
gumidani Creative Commons License 26 órája 0 4 64306

 

"A traktor orrára kapcsolt pótkocsi-vonóháromszög megoldással pedig egyszerűbb és könnyebb volt a pótkocsik szükség szerinti mozgatása, elhelyezése."

Ezt nevezték - bizonyos körökben - papagájozásnak.

Egy alkalommal a budapesti Lónyay utcában (akkor Szamuelynek nevezték)  láttam a következőket. 350-es Csepel pótkocsival megállt a menetirány szerinti bal oldalon. Lekapcsolták róla a pótkocsit, megfordultak a Csepellel, felkapcsolták az elejére a pótkocsit és balra egyből bekanyarodott vele egy kapualjba. Nem igazgatott, meg sem állt, csak bement. Én meg csak bámultam.

Előzmény: apron64 (64305)
apron64 Creative Commons License 27 órája 0 3 64305

Még a 80-as években is a Nyugati pályaudvaron -és a Ferencvárosi pályaudvaron is- vagoníroztunk a MACIVA-nál a vasútra.

Még mindig traktorokat használtunk erre a célra. Ritkábban MTZ-t, szívesebben a Zetor 6011-et. Az előbbi kevésbé volt mozgékony erre a célra, az utóbbi bár mozgékonyabb, de a kisebb önsúlya miatt nagyobb odafigyelést igényelt.

Addigra azonban már kialakult az a megoldás, hogy a traktorok elejére egy egyszerű, csapszeges vonófejet szereltünk fel és így toltuk a vagonokra a pótkocsikat. A traktor első vonófejére kapcsolt pótkocsi-vonóháromszög megoldással sokkal könnyebb volt manőverezni.

Minden utazócirkusz is vitt magával pótkocsik mozgatására traktorokat, mivel a cirkusz részei/felszerelése (a lakókocsik is pótkocsik voltak) pótkocsikon utazott. A teherautók feladata 99%-ban ezen pótkocsik (többszöri fordulóval, általában egy-egy fordulóban két pótkocsit vontatva) átvontatása volt az egyik helyszínről a másikra. Így sokkal hatékonyabb volt az cirkusz mozgatása egyik placcról a másikra. A traktor orrára kapcsolt pótkocsi-vonóháromszög megoldással pedig egyszerűbb és könnyebb volt a pótkocsik szükség szerinti mozgatása, elhelyezése.

 

Előzmény: gugorahajni (64297)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 1 64304

A DM2 helyesen DVM-2

Előzmény: trizs77 (64302)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 29 órája 0 0 64303

A típus stimmel, a majdani üzemeltető nem. :)

Kínai végfelhasználásra készült(ek) a képen látható példány(ok). Valószínűleg ott is iparvasúti célra használták őket, mert magának az ottani államvasútnak tudomásom szerint nem szállítottak a típusból.

Előzmény: Ta1 (64301)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 0 64302

Szerintem ez a fénykép egy külföldre gyártott DM2-es (idehaza M44) kiszállítását mutatja a gyárból.

Előzmény: Ta1 (64301)
Ta1 Creative Commons License 30 órája 0 0 64301

A mozdony(ok) a Dunai Vasműé lennének? Nekem erről/ezekről a MÁV volt M44-esei jutottak eszembe.  :)

Előzmény: Gordon Zsigmond (64299)
Ormoz Creative Commons License 1 napja 0 0 64300

Nagyon szép kocsi ez a Trabant:)

Azt sajnálom hogy szinte csak itt a topicot lehet ilyen képeket találni az egykor volt 80 As évek slager  kocsijairól.Én -noha nem éltem benne- szeretem ezt a korszakot, mindig is szeretni fogom ,ez nem változik.Buszos szempontból főleg, de amúgy is.

Van képe valakinek gazban lévő rancajtós kocsiról?mindegy hol.Nyilván korabeli .Nem 2016 os.stb.

Egy volt hajdús 260 ast találtam a phototranson így,már vagy 10 éve rohadt egyhelyben a gazban szegény .1988 As selejtezés volt, de 2002 Ben fotóztak ott.Akár azt is betehetitek.Biztos sok kocsi végezte így.

De amúgy is több kép lehetne régi rendszámmal róluk

 

Előzmény: apron64 (64276)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 64299

VA-01-50

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 64298

VP-46-67

gugorahajni Creative Commons License 1 napja 0 5 64297

Cirkuszolnak Zetorral a Nyugati pályaudvaron.

VC 32-46

MTI-FOTO-849113

 

Zetor 25 

VB 393

MTI-FOTO-FRATH19493255025

 

Hát ez meg micsoda?

VB 304

MTI-FOTO-764453 és MTI-FOTO-764454

Tomsz85 Creative Commons License 1 napja 0 0 64296

Igen, amit írsz, az a 7650 volt, abból volt sok. Annak volt hátrafelé kb. 45 fokban allo kipufogoja (nagyobb átmérőjű dob és cső,  végén a kakassal,  nálunk így hívták a kipufogó lévő "sapkát "), a fulke mogott jott ki a motorhazbol. De a legszuro szívó része a fülke fölött volt annak is, bár gyári képeket meg kéne nézni hogy 100% legyen,  mert házilag is felvihették magasabbra. 

Ennek a korábbi változatnak utána kéne néznem.  

Viszont Hesston silozot nem szereltek gyárilag Rába motorral, magyar piacra se, az csak házilag került bele. 

Előzmény: ötbites stihles ziles (64295)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 1 napja 0 0 64295

Csak kis kiegészités-nem tudom,milyen motor-azért irtam,hogy "mintha"..

Volt itt az ismeretségben eredeti DetroitDiesel V6 motorral-a kipufogó nem ment a fülke fölé,inkább a gépháztető fölött állt csak ki,dobbal..  légszivó cső kosara meg nem ment a fülke tető fölé ott sem.Ugyanitt volt,a gazda szerint már eredetileg is Rába-250 nagy szivótorkos  turbós motorral szerelt is,azon volt a fülke tető fölé nyúló mint szivócső a kosárral,és kipufogócső kűlső dob nélkűl,a tetején a csapkodó lemezzel..sajnos a tipusszámokra nem emlékszem..

Előzmény: Tomsz85 (64293)
Tomsz85 Creative Commons License 1 napja 0 2 64294

Így van, billencs Kamaz,  gabonahoz magasítva,  hátsó ajtóval,  Bábolna Tátra színekben. Itthon nem terjedt el a mezőgazdaságban a Kamaz, mutragyaszoros prospektusképem valahol volt róla. 

Előzmény: ötbites stihles ziles (64290)
Tomsz85 Creative Commons License 1 napja 0 0 64293

Innen nem lehet egyértelműen megmondani, milyen motor van a Hesstonban. A légszűrő szívó része nem olyan, mint a Rába traktoroké,  de ez se jelent semmit, mert ha már nem a gyari motorja van, akkor sem biztos hogy kicserélték a gyári legszurot, más meg nem latszik. Ez egy korai Hesston, a számát nem is tudom biztosra, talán 4400? A későbbi, 7650-es típusból volt több, abból tudok olyat amibe a 2 ütemű Detroit diesel motor kilépése után Rábát építettek, de a legszurohoz ott se nyultak. Annak az alsó légszűrőháza ráadásul ugyanaz volt, mint a Rába traktorokon. (Míg nem váltották ki magyar gyartmanyra, addig USA import volt.)

Köszönjük a képeket a feltöltőnek! :)

Előzmény: ötbites stihles ziles (64287)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 64292

Figyelemre méltó, hogy a csaj azóta is ott van.

Előzmény: toto92 (64286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!