Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56969

Itt jobban látszik a raktér, a felhajtható ülésekkel ülésekkel (Nysa).

 

Előzmény: apron64 (56968)
apron64 Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56968

Bár ez egy 522-es, de így nézett ki a raktér a Towos kialakításnál.

 

 

Előzmény: apron64 (56966)
apron64 Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56967

Létezett ZUK-ban is ilyen vegyeshasználatú kivitel, csak abban hátul a póriasabb kivitelű, felhajtható padok voltak.

Előzmény: apron64 (56966)
apron64 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 56966

"vegyes használatú" = Towos (személy- és áruszállító).

A képen egy Nysa 521T vegyeshasználatú (Towos) gk látható, melynek rakterében az oldalfalakra felhajtható ülések voltak szerelve. Az első ülések félmagasságban fixen, felette leszerelhető hálóval voltak elválasztva a raktértől.

Még a MACIVA-nál jártam ilyenekkel (a magasabb tetős 522-vel is).

Előzmény: pumukli89 (56963)
apron64 Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56965

"laposabb tetős" = Nysa 521

Előzmény: pumukli89 (56962)
Dr Dee Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56964

Nagyon köszönöm. Úgy nézz ki ez az az autó😀

Előzmény: Köny (56954)
pumukli89 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 56963

Kisbusz = vegyes használatú

Előzmény: pumukli89 (56962)
pumukli89 Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56962

Egy régi,laposabb tetős Nyza kisbusz Miskolcon. f:Szojka Ágnes

 

AV-10-37

 

pizo Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56961

 

Megáll az idő című filmből: https://www.youtube.com/watch?v=jgZeVZ9TzLs

 

Zoli

Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2022.08.13 0 1 56960

Ugyanaz a Trabant közelről..... Latinovits Zoltánnal.....

 

Előzmény: Nézelödő (56957)
ZsoltALM Creative Commons License 2022.08.13 0 0 56959

Úgy tudom az a trabi Latinovits Zoltáné volt. A veterán cikkben szereplő trabant gazdáját ismerem amikor vette nem gondolta hogy milyen ritka kincsre lelt.

De luxe csak abban az időben jött kis hazánkba, és nagyon kevés.

Gyermekkoromból 2 db ra emléxem (1 óbudán szürke tetővel, 1 a Komjádi uszodánál piros tetővel.)

Előzmény: Nézelödő (56957)
napocza Creative Commons License 2022.08.13 0 0 56958

Fp 98577

 

Előzmény: pumukli89 (56956)
Nézelödő Creative Commons License 2022.08.12 0 3 56957

Ha már Trabant , legyen Deluxe ! :)

A Veterán Autó és Motor 2019 júniusi számában volt egy cikk a Trabant 601 Deluxokról , mely cikkben említést tesznek az Alfa Rómeó és Júlia című filmről és a benne szereplő CS-45-31 autóról .

A filmben szereplő gépkocsi látható a lenti fényképemen is , igaz már több változás is látható a filmbeli állapotához képest . Hiányzik róla a szélvédő feletti napellenző , cserébe viszont kapott egy tetőcsomagtartót és oldalmatricákat .

 

 

Akit érdekel a film , teljes terjedelmében itt tudja megtekinteni . Akit csak az autós cselekmény érdekel , az pörgessen előre 1.00.35 – ig , és a következő 9 percet nézze csak meg :

 https://videa.hu/videok/film-animacio/alfa-romeo-es-julia.-bJIcl1K8la6GizpO

 

S akkor ugorjunk a Trabantról a filmben szereplő  ’66 -os Chevrolet Biscayne 2dr sedanra .

Nekem erős a gyanúm , hogy ez egy civil autó volt , és csak a film kedvéért került rá az AB-11-26 rendszámtábla . Két okból gondolom ezt : ez a tábla eredetileg ’58-’59 környékén került kiadásra , jó pár évvel a kocsi gyártása előtt . Oké , láttunk már olyat , hogy állami rendszámot átraktak a következő hivatali kocsira is . Szóval esetünkben akár ez is történhetett volna , viszont a másik ok , ami miatt tamáskodom , az a konkrét autó két ajtós mivolta . Tudtommal akkoriban – és később sem – lehetett állami autó két ajtós . Ezt régebben két vonalról is hallottam , de ha valaki tud ezzel kapcsolatban bármi infót , kiegészítést , azt örömmel venném .

Az 1.03.29 -nél feltűnő autó  egy ’58 -as Chevrolet Bel Air 4dr hardtop , ebből viszont volt jó pár darab állami szolgálatban .

https://fortepan.download/_photo/1600/fortepan_51233.jpg

Előzmény: pumukli89 (56955)
pumukli89 Creative Commons License 2022.08.12 0 2 56956

Valamilyen garázs. Uvaterv fotó.

 

Előzmény: pumukli89 (56955)
pumukli89 Creative Commons License 2022.08.12 0 5 56955

Trabant 601. f: Juhász Antal 

 

KZ-64-22,mint az új..

 

Köny Creative Commons License 2022.08.12 0 0 56954
Előzmény: Dr Dee (56945)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 56953

Kösz mindenkinek!

scsabi Creative Commons License 2022.08.11 0 2 56952

Ez egy szép cikk, csak épp a címe hibás. Már '80-ban eldőlt, hogy a híd zöld lesz, ha majd egyszer lesz idő teljesen átmázolni. A pályaszerkezet alatti részeket már valamikor '81-82-ben átfestették borsózöldre. A parti konzolokon 3-3 keret rúdjait (III., IV., V. keretek) három különböző zöldárnyalatra mázolták, hogy az alapján válasszák ki a végleges színt. A híd ilyen tarka volt a '85-ös teljes átfestésig.

 

Hogy rendszám is legyen: https://fortepan.hu/hu/photos/?id=253897 FN-46-42 Kraz autódaru épp' a szépen felújított ellensúlyokat rakja le egy pótkocsiról a pesti hídfőben.

Előzmény: pizo (56950)
pizo Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56951

Megelőztél :)

 

Zoli

Előzmény: scsabi (56948)
pizo Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56950

"Egy Bécsben bekövetkezett katasztrófa miatt 1979-től hídfelújítási program indult Budapesten. A Szabadság hídra 1981-ben került volna sor, de kényszerűségből előbbre kellett sorolni. Azonban 1985-ben kiderült, hogy ismét halaszthatatlan beavatkozásra van szükség: az eredeti acél tartóoszlopok jelentős mértékben korrodálódtak, ezért a forgalmat újra le kellett állítani. Ekkor azonban a felújítás mellett az is eldőlt, hogy a Szabadság híd visszakapja eredeti, zöld színét."

 

https://pestbuda.hu/cikk/20201017_harmincot_eve_dolt_el_hogy_ismet_zold_lesz_a_szabadsag_hid

 

 

Eszerint 1980-ban és 1985-ben is le volt zárva.

 

Zoli

Előzmény: A210 820 08 21 (56947)
John Howard Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56949

Mindenképpen '83 előtti ez a kép, mert még nincsen trolivezeték a Közraktár utca felől a felső rakparton. Tehát az első, 1980-as lezárás idején készülhetett.

Előzmény: A210 820 08 21 (56947)
scsabi Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56948

'80-ban négy hónapig volt zárva a híd az útpálya-szerkezet cseréje és az ellensúlyok karbantartása miatt. '85-ben vagy félévig, miután találtak egy szakadt rudat a szerkezetben, ekkor cserélték a gyalogjáró-szerkezetét, a járda magasságában megerősítették a rácsrudakat és lemázolták az egész hidat zöldre. A forgalmat a rúdszakadás felfedezésétől a megerősítés végéig vették le a hídról.

Előzmény: A210 820 08 21 (56947)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56947

Érdekes ez a kép, mert nekem úgy tűnik, az 1-es busz szokatlan módon a Közraktár utca felől jön éppen fel a Közgáz mellett a Dimitrov térre.

Furcsa a Fortepan is, mert 1980-ból ( 99472) , meg 85-ből ( 99489)  is vannak fent olyan fotók, amikor a Szabadság híd felújítás alatt áll ( ez indokolná, mit keres itt a busz), ezek vajon dátumhibák, vagy ennyi ideig le lett volna zárva a híd, ki emlékszik rá?

Előzmény: pumukli89 (56939)
Dr Dee Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56946

Ebben Torinoi Fiat motor volt. 2000cm-es.

Előzmény: Köny (56943)
Dr Dee Creative Commons License 2022.08.11 0 0 56945

Ezt az autót nem láttam kb 34 éve. Be tudod linkelni a Fb-ot ahol találtad? Köszönöm

Előzmény: Köny (56943)
pumukli89 Creative Commons License 2022.08.11 0 1 56944

Alba Regia Állami Építőipari Vállalat építkezése Székesfehérváron. És egy PRAGA autódaru,rendszáma: FR-72-71.

 

Köny Creative Commons License 2022.08.11 0 3 56943

KS-17-73 Polski Fiat 125P (forrás: FB):

 

triplaharom Creative Commons License 2022.08.10 -1 1 56942

A BKV-s busz, pedig türelmesen várakozott.

Előzmény: pumukli89 (56941)
pumukli89 Creative Commons License 2022.08.10 0 0 56941

És nem izzadt a bácsi közben! Nem dobott le ruhát magáról.

Előzmény: triplaharom (56940)
triplaharom Creative Commons License 2022.08.10 -1 1 56940

Elég sok lapáttal lehetött !

Előzmény: pumukli89 (56939)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!