Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
"vegyes használatú" = Towos (személy- és áruszállító).
A képen egy Nysa 521T vegyeshasználatú (Towos) gk látható, melynek rakterében az oldalfalakra felhajtható ülések voltak szerelve. Az első ülések félmagasságban fixen, felette leszerelhető hálóval voltak elválasztva a raktértől.
Még a MACIVA-nál jártam ilyenekkel (a magasabb tetős 522-vel is).
Úgy tudom az a trabi Latinovits Zoltáné volt. A veterán cikkben szereplő trabant gazdáját ismerem amikor vette nem gondolta hogy milyen ritka kincsre lelt.
De luxe csak abban az időben jött kis hazánkba, és nagyon kevés.
Gyermekkoromból 2 db ra emléxem (1 óbudán szürke tetővel, 1 a Komjádi uszodánál piros tetővel.)
A Veterán Autó és Motor 2019 júniusi számában volt egy cikk a Trabant 601 Deluxokról , mely cikkben említést tesznek az Alfa Rómeó és Júlia című filmről és a benne szereplő CS-45-31 autóról .
A filmben szereplő gépkocsi látható a lenti fényképemen is , igaz már több változás is látható a filmbeli állapotához képest . Hiányzik róla a szélvédő feletti napellenző , cserébe viszont kapott egy tetőcsomagtartót és oldalmatricákat .
Akit érdekel a film , teljes terjedelmében itt tudja megtekinteni . Akit csak az autós cselekmény érdekel , az pörgessen előre 1.00.35 – ig , és a következő 9 percet nézze csak meg :
S akkor ugorjunk a Trabantról a filmben szereplő ’66 -os Chevrolet Biscayne 2dr sedanra .
Nekem erős a gyanúm , hogy ez egy civil autó volt , és csak a film kedvéért került rá az AB-11-26 rendszámtábla . Két okból gondolom ezt : ez a tábla eredetileg ’58-’59 környékén került kiadásra , jó pár évvel a kocsi gyártása előtt . Oké , láttunk már olyat , hogy állami rendszámot átraktak a következő hivatali kocsira is . Szóval esetünkben akár ez is történhetett volna , viszont a másik ok , ami miatt tamáskodom , az a konkrét autó két ajtós mivolta . Tudtommal akkoriban – és később sem – lehetett állami autó két ajtós . Ezt régebben két vonalról is hallottam , de ha valaki tud ezzel kapcsolatban bármi infót , kiegészítést , azt örömmel venném .
Az 1.03.29 -nél feltűnő autó egy ’58 -as Chevrolet Bel Air 4dr hardtop , ebből viszont volt jó pár darab állami szolgálatban .
Ez egy szép cikk, csak épp a címe hibás. Már '80-ban eldőlt, hogy a híd zöld lesz, ha majd egyszer lesz idő teljesen átmázolni. A pályaszerkezet alatti részeket már valamikor '81-82-ben átfestették borsózöldre. A parti konzolokon 3-3 keret rúdjait (III., IV., V. keretek) három különböző zöldárnyalatra mázolták, hogy az alapján válasszák ki a végleges színt. A híd ilyen tarka volt a '85-ös teljes átfestésig.
Hogy rendszám is legyen: https://fortepan.hu/hu/photos/?id=253897 FN-46-42 Kraz autódaru épp' a szépen felújított ellensúlyokat rakja le egy pótkocsiról a pesti hídfőben.
"Egy Bécsben bekövetkezett katasztrófa miatt 1979-től hídfelújítási program indult Budapesten. A Szabadság hídra 1981-ben került volna sor, de kényszerűségből előbbre kellett sorolni. Azonban 1985-ben kiderült, hogy ismét halaszthatatlan beavatkozásra van szükség: az eredeti acél tartóoszlopok jelentős mértékben korrodálódtak, ezért a forgalmat újra le kellett állítani. Ekkor azonban a felújítás mellett az is eldőlt, hogy a Szabadság híd visszakapja eredeti, zöld színét."
Mindenképpen '83 előtti ez a kép, mert még nincsen trolivezeték a Közraktár utca felől a felső rakparton. Tehát az első, 1980-as lezárás idején készülhetett.
'80-ban négy hónapig volt zárva a híd az útpálya-szerkezet cseréje és az ellensúlyok karbantartása miatt. '85-ben vagy félévig, miután találtak egy szakadt rudat a szerkezetben, ekkor cserélték a gyalogjáró-szerkezetét, a járda magasságában megerősítették a rácsrudakat és lemázolták az egész hidat zöldre. A forgalmat a rúdszakadás felfedezésétől a megerősítés végéig vették le a hídról.
Érdekes ez a kép, mert nekem úgy tűnik, az 1-es busz szokatlan módon a Közraktár utca felől jön éppen fel a Közgáz mellett a Dimitrov térre.
Furcsa a Fortepan is, mert 1980-ból ( 99472) , meg 85-ből ( 99489) is vannak fent olyan fotók, amikor a Szabadság híd felújítás alatt áll ( ez indokolná, mit keres itt a busz), ezek vajon dátumhibák, vagy ennyi ideig le lett volna zárva a híd, ki emlékszik rá?