Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37572

Elhányták a rendszámát? A kocsit elsőre CR-CU közé tippelném valahová.

Előzmény: FZ-29-08 (37566)
scsabi Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37571

Köszönöm! Az ATI-ról mindig a B-s, majd feketerendszámos oktatókocsik jutnak az eszembe, első ajtójukon nagy ATI-logóval és a házi sorszámmal.

Előzmény: gumidani (37499)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37570

Az a meglepő,hogy milyen korai és magyar rendszáma van.Ezt a 401-es verziót az ötvenes évek elején gyártották.

Előzmény: pumukli89 (37564)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 1 37569

Nekem csak az szúri szemet, hogy firkászoknak Volvo 144, orvosprofesszoroknak Simca akármi.

 

---------------

 

Jaaa. így már értem.

 

Nem hiszem, hogy ez szándékos volt.

Bármily furcsa ezt nem írtam akkor a pártvezérek számlájára,  hisz ők alig értettek vmit az autókhoz.

A MOGÜRT bemondta, hogy kapott egy ajánlatot, ha kiszállítunk 33.333 db rézfánfütyülőt ide mag oda, akkor félig bartelban kaphatunk érte 20 db Rover 2000 tip autót.

 

A párt első vonali alfőnök meg rábólintott.

Megkérdezte a titkárát az előszobában, az idén kiket jelöltünk be ?

Az meg válaszolta, hogy a :

    - Kossuth díjasokat,

    - az Írószövetséget,

    - a táncművészeket,

    - az olimpiai bajnokokat.

Jó. Legyenek az idén az írók. Titkár elvtárs! Értesítse az Írószövetséget, hogy kérünk 40 fő kérelmezőt, aki soron kívül Rover 2000 típ autót akar vásárolni. Közölje velük, hogy a 40-ből mi választjuk ki azt a 20 főt, aki meg is veheti.

 

s így tovább.

 

 

Előzmény: gumidani (37567)
TFranki Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37568

Auto-Motor
Portisch Lajos és az autója.

Frsz: ZA-97-53

gumidani Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37567

Nekem csak az szúri szemet, hogy firkászoknak Volvo 144, orvosprofesszoroknak Simca akármi.

Előzmény: trizs77 (37559)
FZ-29-08 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37566

Trabant 601

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.01 0 1 37565

Nagykanizsa. FM-76-29

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37564

MB. Unimog vontató.  VD-27-05

 

Mwin Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37563

Próba 00-89, nem Afrika, viszont itt a gyári próbaútja, kívülről-belülről, voilá':DD

 

https://www.britishpathe.com/video/VLVABSFGTSPR1CVMES61D7Q2EFN1E-HUNGARY-NEW-FUEL-TANKER-CAPABLE-OF-OPERATING-IN-DESERT

Előzmény: napocza (37382)
pumukli89 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37562
pumukli89 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37561

Május 1. FI-54-61 Micsoda első indexlámpákat kapott az IFA!

 

 

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.01 0 1 37560

Május 1. FP-13-95

 

trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37559

Nem tudom nem észre venni a klf. csoportok és a hozzájuk sorolt járműtípusok által jelzett értékrendet.

 

-------------------------------

 

Lehet, hogy utólag valóban felállítható vmiféle trend.

Én kétlem.

 

Kezdjük az elején.

Ez a "rendszer" kb. 1968-tól kb. 1985-ig működött.

Ez kb. 17-18 év.

Addig működtette kb. 4-8 ügyintéző, és kb. 4-6 MSzMp KB titkár.

 

( maga Kádár le se........., Ő csak azt szabta meg vmikor 1968-ban, hogy egy tétel nem állhat 20 db-nál többől, ezt a végrehajtásért felelősök, Óvári, Aczél majd Berecz, nem kérdőjelezték meg.)

 

Nem hiszem, hogy valami ész alapú magyarázatot kell(ene) ebbe utólag belelátni.

Szerintem ez elég spontánul lett csinálva, azaz, elv ide, elv oda elég káoszosan űzték.

 

A kb. 17 év alatt (évente kb. 3x20=60) talán 1000 db (?) igen vegyes összetételű, típusú személygépkocsi érkezhetett így hazánkba.

 

 

Szerencse, hogy ebben nekünk nem kellett részt venni.

Persze hallottunk pletykákat, és a KPM-ből nekem, évente egyszer eligazításon kellett részt vennem ez ügyben, de mivel a KPM ilyennel nem foglalkozott, bár ott ültem, feleslegesen telt az a napom.

 

Voltak, becsúsztak hibák is.

Jót röhincséltünk, mikor az egyik évi eligazításunkon, az eligazítást tartó elrettentő példaként említette meg, hogy az előző évben az egyik művészeti szövetség kérésére behoztak 20 db FIAT XJ9 típusú személygépkocsit, amit kimondottan az arra érdemes ifjú művészeknek kínáltak fel.

Bár az előzetes érdeklődés nagy volt, végül még a 20 kocsira sem érkezett 20 kérelem, így kénytelenek voltak az ifjű művész kört, szélesebb tartományban értelmezni...............:-)))

 

Tehát összegezve.:

Ez valószínűleg érdekes ügy, meg is ér egy szociológia dolgozatot, mint a működő szocializmus egy pillanat képe.

Mert az.

De nem több.

 

Nem volt se rendszer, se következetesség, csak szokás.

Igen mellékes szokás.

Semmilyen módon nem befolyásolta az ország lakosai személygépkocsi ellátottságát, mely 99%-ban az európai szocialista országok típusaira/kínálatára támaszkodott.

 

A KPM-nek ez ügyben semmilyen tennivalója nem volt.

Kivéve a "zenekari busz" ügyet, de az egy másik történet, nem személyautó és nem is új jármű.

 

 

Előzmény: gumidani (37558)
gumidani Creative Commons License 2018.05.01 0 0 37558

Az írásból megértettem azt, hogy az alábbi nem teljes statisztika, hanem néhány kiragadott példa.

 

a MUSZ-nak, Magyar újságírók Szövetségének behozott 20 db Volvo 144,

a színészeknek behozott 20 db 5-ös BMW,

orvosprofesszoroknak behozott 20 db Simca 1307,

a könnyű műfaj sztárjainak behozott 20 db SAAB 99

 

Nem tudom nem észre venni a klf. csoportok és a hozzájuk sorolt járműtípusok által jelzett értékrendet.

Előzmény: trizs77 (37557)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 1 37557

Arra azért kiváncsi lennék, mi volt ha már szóban megvolt a gazda aztán fentről leszóltak, hogy valakinek még jobban kellene.

 

 

-------------------

 

Igen.

Ilyen előfordulhatott.

De ez a Belkereskedelmi Minisztérium  belügye volt.

 

Nálunk ez hatványozottabban fordult elő.

Ne felejtsük el, hogy ha a BNV bezárt, akkor egy évben - átlagban - itt marat 1-2 személyautó és 6-10 db haszonjármű.

 

Nálunk ez mindennapos volt.

Majdnem minden BNV után Szilágyi Pistám, amúgy jó kolléga, a reggeli szolgálati kávézások közepette, jó  hangosan, jó színpadi érzékkel bejelentette :.

............"..Na Taki, téged most megtanítanak trappban szarniíííí........"

A többiek meg (visszafogottan) de röhögtek rajtam.

Joggal.

 

Igazuk volt.

Sajnos.

Egy minisztériumi előadó (ez a minisztériumokban a nemecseki rendfokozat) nem nagyon találkozik a főosztályvezetőkkel, államtitkárral, pláne nem a miniszterrel.

Ilyen ügyekben viszont kétnaponta hívattak.

Persze, hogy kuncogtak rajtam a kollégák.

 

 

Ha 2-3 embernek is kellett ugyanaz az itt hagyott kocsi, akkor arról a Belker Minisztériumban minimum államtitkár döntött.

Nálunk legtöbbször a főosztályvezető, ritkábban az államtitkár.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

A kivételezett emberek nyugati személyautóval való ellátásának nem ez volt a módja.

Arra ott volt a célzott "egyedi sorozat" beszerzés.

Na látod annál valóban az MSzMP KB döntött a kiutalásokról.

 

Mivel ilyen "egyedi sorozat" sohasem lehetett több 20 db-nál (ezt állítólag személyesen Kádár határozta meg) ezért évente 1-3 alkalommal volt "egyedi sorozat" beszerzés a MOGÜRT-ön keresztül.

Ezt sohasem a MERKUR intézte.

 

Ezek mindíg célzott beszerzések voltak.

Előre meghatározták, hogy melyik célcsoportot részesítik kedvezményben ( pl. színészek, más művészek, professzorok, Európa vagy világhírű magyarok, stb.) s akkor behoztak 20 db azonos típusú, soxor azonos színű személyautót, és az említett célcsoport tagjai írhattak kérelmet (ehhez ragaszkodtak), hogy Ő venne egyet abból a 20 db-ból, amit az Ő szakmája krémjének behoznak.

 

Mivel ez évente lehetett vagy 3x20 db, vagy 4x20 db is, beláthatod, hogy ezekhez képest a BNV-n itt hagyott évi 1-4 db személyautó nem játszott lényeges szerepet sehol se.

 

Mi ezeket a huszas szériákat csak a megvesztegető autóknak hívtuk.

Volt abban minden mint a búcsúban.

 

Hirtelen, fejből a :

      - MUSZ-nak, Magyar újságírók Szövetségének behozott 20 db Volvo 144,

      - a Színészeknek behozott 20 db 5-ös BMW,

      - Orvosprofesszoroknak behozott 20 db Simca 1307,

      - a könnyű műfaj sztárjainak behozott 20 db SAAB 99

ugrik be példának.

Persze sok más is volt.

 

Ugyanaz a kivételezett csoport két-három egymást követő évben nem vehetett azonos típusú kocsit.

Ha a például a vezető színészek az egyik évben vehettek, forintért 20 db BMW-t akkor a következő évben az Ő 20-as kontingensük biztosan nem lehetett BMW.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 504LACI (37552)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 0 1 37556

Évente forgalomba hozott a MERKUR 100.000-160.000 db új személyautót magánszemélyeknek.

A BNV meg évente itt maradt 1-4 db. személygépkocsi.

Érdekesnek érdekes lehet(ne) feldolgozni, ki kapta meg azt az évi 1 db - 4 db személyautót, de minket ez nem kötött le.

Lényegtelen.

Még reszlinek is kevés.

Meghallgattuk a Belkeres minisztériumi kolléga (ügyintéző) ez ügyben elmondott pletykáit,  amikor átjött valamiért, de az egy kávé mellett elmondott melyik focista mivel bukott meg a vámnál történetek színvonalán ez se tett túl.

 

 

Mi (én) ugye az itt maradt haszongépjárművek (95%-ban teherautók) ügyeiért feleltem.

Ezeknél is inkább a papírmunka volt az enyém.

Itt sem az maradt meg bennem, hogy a síma BEDFORD** platós teherautó kihez került, bár a kiutaló határozaton ott a nevem + aláírásom, hanem az érdekes esetek.

Olyanok amik miatt hatósági csetepaték alakultak ki (pl. a 813-as billencs esete) vagy más esetekben komoly házon belüli, minisztériumon belüli, esetleg minisztériumok közötti (tárca közötti) "egyeztetések"  sora következett. (pl. RÁBA nyerges billencs esete.)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

** = a BEDFORD.

Ez a cég, nem tudom miért, minden évben hozott a BNV-re 1-3 db új teherautót.

Amit itt is hagyott.

Ami azért volt furcsa mert egyetlen BEDFORD se futott Magyarországon az itt felejtett kiállítási BEDFORD-okon kívül.

A fővárosi kukás BEDFORD-k később jöttek.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

más

 

A BNV bemutatott külföldi járművek 95%-t a kiállítók, NEM hagyták itt, tovább vitték.

 

Nálunk a MOTOKOV kiállított darabjaiért ment a harc.

 

 

Előzmény: 504LACI (37552)
pumukli89 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 37555

YE-00-06. Viszonylag korai YE rendszámos Maz pihent le.

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 37554

Az egy bonyolult elektronikai fisz-fasz,egy áramtalítással/reset-el nem gyógyul. Amúgy érdekes. :)

Előzmény: D 20 (37553)
D 20 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 37553

Off

Okay, a szintezővel. De ha légteleníted a kocsit, akkor hogyan marad így napokig??

Előzmény: pumukli89 (37547)
504LACI Creative Commons License 2018.04.30 0 1 37552

Köszönöm! Ezek szerint az erősebb kutya kap autót elve működött. Akinek nagyobb potentát volt az ismerőse az hozzájutott a kivételezett járművekhez. Átlag Jóska meg vágyakozva nézelődött. Arra azért kiváncsi lennék, mi volt ha már szóban megvolt a gazda aztán fentről leszóltak, hogy valakinek még jobban kellene. Gondolom volt néhány vitás szituáció...

Előzmény: trizs77 (37523)
pumukli89 Creative Commons License 2018.04.30 0 2 37551

Volán 17 sz.Vállalat Szombathely. Skoda 706 rt billencsek korai öttonnás IFA pótkocsival. A magas súlypontja miatt többet is sikerült felborítani,és nem csak Szombathelyen.. f KOVTI

 

gumidani Creative Commons License 2018.04.30 0 0 37550

Úgy vélem én is.

 

Előzmény: pumukli89 (37549)
pumukli89 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 37549

Földművesszövetkezeti Szállítási Vállalat

--------------------------------------------------------

 

Lehet hogy ebből lett később a SZÖVAUT vállalat?

 

Előzmény: Sevket Iyidere (37548)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2018.04.30 0 1 37548

SA 04-15 (Földművesszövetkezeti Szállítási Vállalat), FA 61-00 és egy nyugatnémet vám-rendszám. fortepan 74396 része

pumukli89 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 37547

Azóta kiderült,a szintezőszeleppel volt egy kis bibi.

Előzmény: 504LACI (37546)
504LACI Creative Commons License 2018.04.30 0 0 37546

Szerintem meg van emelve a hátulja kerékcseréhez.

Előzmény: pumukli89 (37541)
pumukli89 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 37545

Melyik oldalról?

Előzmény: yenoee (37544)
yenoee Creative Commons License 2018.04.29 0 0 37544

Úgy néz ki, mintha hiányozna egy kereke.

triplaharom Creative Commons License 2018.04.29 0 2 37543

Ez a légpárnás változat... (:-)))

Előzmény: pumukli89 (37542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!