Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19594

Ha volt már,bocsi.

 

 

0027.jpg

 

krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19593

Erősen sanszos...

Előzmény: Komlósfecskés (19592)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19592

Reitter - Petneházy sarok? http://goo.gl/maps/Z7F9C

Előzmény: napocza (19590)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19591

Ebben a műfajban az árnyékod sem lehetünk (pontosabban, a magam nevében beszélve inkább, nem lehetek), de a Reitter Ferenc utcát és a Fóti utat javasolnám kiindulásnak, erre járt a Keletitől a 20-as.

Előzmény: napocza (19590)
napocza Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19590

Segítenétek, hogy a harmadik kép a 20-as busszal hol készülhetett?

Előzmény: krepsz_zoltan (19582)
504LACI Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19589

Pár észrevétel.

Van ugye az az eset amikor a rendszám nem azon a járművön szerepel amire kiadták. Mindenki hallott már ilyenről, bár közelről még senki sem látott ilyet :)

Ha új rendszám rendszer kerülne bevezetésre, csak idő kérdése de ez ugyanúgy problémaként jelentkezne.

 

Megfelelő összeköttetésekkel ma is hozzá lehet jutni bárkinek a személyi adataihoz rendszám alapján, de továbbmegyek, akár még a bankszámla adataihoz is. Ez is csak kapcsolat és pénz kérdése.

 

Láttam már három darabból összevágott rendszámot és fénymásolt vizsgaplakettet is, szóval nehéz nekem újat mutatni. Hiába vezet be a hatóság egy újfajta rendszert, csak idő kérdése, hogy mikor kezdik hamisítani.

 

Most a környékünkön -családi házas kertvárosi rész- rendkívül elszaporodott a rendszámlopás. Ezen a héten három autóról lopták le a rendszámokat párban.

Ugye néha a kisebbségnek is tankolni kell...

Előzmény: trizs77 (19585)
pumukli89 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19588

Tényleg zseniális!

 

Ezt esetleg tovább lehetne fejleszteni,egy névjegykártyatartót kötelezően felrakni a kocsi jobb oldalára.Így még több információt lehetne közölni magunkról,a számunkra teljesen ismeretlen embertársainkkal.

Előzmény: krepsz_zoltan (19587)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19587

Ez az illusztráció kész, ez zseniális :-DDDDD

Szegény Ottó, nem elég hogy makkos, de még a párja is :-DDDDD

Az ujjnyomot fontosnak tartom, de lehetne majd 2.0-ás verzió, haladjunk a korral és a vénaszkennerrel :-DDDDD

Előzmény: gumidani (19586)
gumidani Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19586

Ha szóba hoztad a rendszámcseréket.

1. Felháborítónak tartom, hogy a „rendpártiság” szitokszó lett. Ezzel az erővel az egészségpártiság, vagy a tisztaságmánia, vagy a biztonságra való törekvés is gyalázható lehetne. Tisztességes ember nem állhat szembe a renddel. Ha szembe helyezkedik vele, akkor nem tisztességes.

2 El kellene jutni agyilag oda, hogy a rendszám a jármű azonosítója és nem a tulajdonos névjegye, lakóhelyazonosítója, vagy státusszimbóluma. Az illetékes hatóságnak módja van a rendszám alapján beazonosítania a járművet, és ha rendesen vezetik (vezetnék) a nyilvántartásokat, akkor megtudni a tulajdonosra, az üzembentartóra, a bérlőre, a műszaki vizsgára, a kötelező biztosításra, az adófizetésre, stb. vonatkozó adatokat.  Másnak viszont ezekhez az adatokhoz semmi közük sincs. Tehát nagy ívbe el kell felejteni a területi rendszámot, a sárga rendszámtáblát, az egyéni táblákat. A számokat és a betűket is véletlenszerűen kellene kiosztani, hogy a forgalomba helyezés idejére se lehessen belőle következtetni. Mert ezek az adatok magántitkok és elfogadhatatlan, hogy ezeket a személyes adatokat az érintettek engedélye nélkül önkényesen közzé tegyék. Egyetlen indokolt kivételnek tartom a diplomáciai testületek megkülönböztetését.

 

Előzmény: trizs77 (19576)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19585

Igazából érdekelne, ennek a "harmincéves szabálynak" az eredete.

 

--------------------

 

Furcsát mondok, (nem offot) de ez igazából államvezetés filozófiai kérdés.

Egy állam felső vezetői eldöntik, hogy kívánják e, s ha igen, mennyire ellenőrizni, számontartani polgáraikat?

 

A két ismert filozófia összecsap, s az egyik győzedelmeskedik.

 

Ha az ellenőrzés pártiak győznek, akkor a 25-30 éves szabályt célszerű, sőt nagyon célszerű betartaniuk.

Ugyanis mint mindenben, itt is felmerül a hatékonyság kérdése.

 

Ha egy rendszer (itt most rendszámkiadó rendszer) jól működik, akkor hibái 0,3-0,5% körül maradnak.

Ha igen jól akkor 0,1% alatt, körül.

 

Magyarul 10.000 kiadott rendszámból csak 10 az ami feketén kel el.

 - Elveszik de felhasználják más járműre,

 - Elcserélik,

 - Meghamisítják,

 - Eladják,

 - Máshogy visszaélnek vele,

 - Stb.

 

Nyilván a 10 db is nagy szám és itt nem csak a kiadásakor jelentkező visszaélésekre kell gondolni, hanem a rendszám teljes élete során bekövetkező visszaélésekre.

 

Elméletileg a rendszámok mikor betöltötték szerepüket visszakerülnének a kiadóhoz.

De nem kerülnek.

Tudtommal valahol 50-60% körül van a visszakerült rendszámok aránya.

 

Mivel a legtöbb ország NEM működtet rendszám visszaellenörző rendszert, azaz nem nyomoztatja ki hová lett az elméletileg már nem érvényes rendszám, így nem túlzás azt mondani, hogy Európában rendszámok milliói kovályognak szabadon, a hatósági látókörön kívül.

 

Itt jön be az első sorokban említett filozófiai dilemma.

Ellenőrizzünk vagy ne ?

Tudjuk, hogy adott rendszám, kihez tartozik, mikortól, milyen autón, vagy se ?

 

Sok ország országvezetése azt mondta, hogy túlságosan nagy állami apparátust kötne le egy ilyen ellenőrző rendszer léte, még a mai korszerű számítástechnikai háttérrel megtámogatva is.

Ez drága.

Ezért lemond erről, s azt mondja :

...."...Nem ellenőrzöm és nem büntetem. Majd ha bebukik akkor jól megbüntetem.........."

Van ilyen az ittas vezetésre, gyorshajtásra és már szabálysértésekre is.

 

az ilyen filozófia hátránya, hogy adott országban sok tízezer olyan rendszám futhat, mely nem arra a játműre/személyre lett kiadva, vagy már réges-rég lejárt, vagy más fekete ügy van mögötte.

 

Ezen sokat segítene az állandóra felszerelt és 7/24-en működő rendszámfelismerő rendszerek használata de ezeket sok ország ombudsmani hivatala ellenzi vagy tiltja.

 

------------------------

 

Hazánkban az 1990-es rendszámváltáskor boldog és boldogtalan kapott rendszámkiosztási és nyilvántartásba belenyúlási jogot.

Önkormányzatok tömege, kereskedők, akárkik.

 

1991-1993 között ha nem is a Bosnyák piacon, de viszonylag nyiltan árulták a magyar gépjármű tulajdonosok személyes adatait.

Mindenkinek.

 

Csak érdeklődő rendszámmániásoknak.

Ők voltak a legkevesebbek.

 

Bűnöző csoportoknak.

Ők szó nélkül kifizették ezekért az adatbázisokért amit kértek értük.

 

Külföldi szolgálatoknak.

 

Szerintem most a három betű-három szám rendszerven 20.000-40.000 olyan rendszám lehet forgalomban ami :

 - nem annak lett kiadva aki most használja**,

 - nem arra az autóra,

 - szabálysértésre használták/ják,

 - bűncselekményre használták/ják.

 

** = nem az adásvételek értendők ide.

 

----------------------

 

A polgárait jobban ellenőrizni kívánó hatalom igenis érdekelt abban, hogy egy 10 milliós országban lévő kb. 3 millió rendszámból kb. 30.000 = 1%, ne legyen fekete ügy.

 

Van bőven olyan ország aki ezt lefütyüli.

 

 

 

 

 

FAV 20 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19584

Nem ismertem az első fotót. Nagyon jó! Köszi a megosztást.

Előzmény: krepsz_zoltan (19582)
scsabi Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19583

"A következő rendszámcserekor (úgy 30 évente illlik cserélni)"

 

Igazából érdekelne, ennek a "harmincéves szabálynak" az eredete. Magyarország gyakran hajt végre teljes állománycseréket, ami nem feltétlen tűnik ésszerűnek Európa többi országával összehasonlítva. Svájc 1933, Hollandia 1951, Németország 1956 óta használja saját jelenlegi rendszerét. Az Egyesült Királyságban 1906 óta vagy a hetedik rendszert használják, de ennek ellenére az összes, 1906 óta kiadott rendszám érvényben van mindmáig. Persze egy csomó ország vezetett be az elmúlt húsz évben új rendszereket, de ezek leginkább a régi rendszer kapacitásának kimerülése (Olaszország, Ausztria, Csehország, Románia, Spanyolország, Franciaország), politikai (új függetlenné vált országok), illetve közigazgatási változások (Lengyelország, Szerbia) következményei voltak. Az egyetlen "rendpárti" módosítás Belgium volt, ahol valahogy rendet próbáltak tenni a kaotikussá vált rendszerben.

 

A teljes állománycsere is leginkább csak az új országokra jellemző (kiv. Ausztria, Franciaország, Szerbia). Érdekes, hogy pl. Ukrajnában (igaz csak belföldi közlekedésre), de még az 1961-es szovjet táblák is használhatók.

Előzmény: trizs77 (19576)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19582

Azt hiszem, igazán terített asztallal várjuk a vasárnapi szendergésből ébredező olvtársakat. Fotók, rendszámok, adatok, sztorik... :-)

Bónuszként le is nullázom eme hozzászólást :-)))

 

GA-59-00 és GA-62-01

 

 

GA-85-00

 

 

GA-11-00

 

 

GC-46-00

 

 

Előzmény: trizs77 (19581)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19581

Mivel ez rendszám topik, ezért elárulok egy szakmai titkot.

 

Lehet nyugodtan terjeszteni....................:-))

 

Szóval volt néha, hogy valamit "rugalmasan" kellett megoldani.

 

Nem.

Nem törvénytelenségre kell itt gondolni, nem is nem megfelelő jármű vizsgáztatására, hanem vmilyen papírilag nem eléggé tiszta jármű (itt csak haszonjárművekről beszélek) ügyeinek elintézésére.

 

Jó példa ez a GC 49-00 is, de volt több ilyen ügy is.

A rendőrség (rendszámkiadóinál) volt egy régi szokás.

Nem, nem törvény volt, nem jogszabály, csak szokás.

 

Az ilyen ügyeket általában úgy oldották meg, hogy az ilyen jármú, például XX xx-00 rendszámot kapott.

Lényeg az utolsó kettő, ami nulla-nulla.

 

Amikor én már odakerültem ez így ment.

Rákérdeztem.

Aki akkor ezzel foglalkozott, azt válaszolta ne érdekeljen a dolog.

Persze annál jobban érdekelt.

Valami titkot sejtettem mögöttem.

 

Az egyik KPM-BM értekezlet után megkérdeztem a BM-s illetékest, elmondva neki, hogy az ügy hátterében titkosszolgálatokat, meg mindenféle titkokat sejtek.

Jót derült rajtam és lehűtött.

 

Elmondta, hogy nincs semmi titok, ez inkább csak hagyomány, nincs ilyen utasítás.

 

-----------------------------

 

itt ebben az ügyben érdekelt, hogy hogyan alakultak a VIN számok?

Mint kiderült erre a buszra (GC 49-00) valahonnan került egy VIN szám, ami pont sorba illeszkedik az előtte és az utána átadott BKV buszokéhoz.

 

Pedig biztosan nem az lehetett, hisz ez az egy példány már hónapokkal előbb elkészült, és nem a BKV számára.

Mindegy.

Rákerült.

Papíron minden stimmelt.

 

Persze vmi csalás volt a dologban, de oly kicsi mértékű és oly jelentéktelen, hogy nem érte meg firtatni.

 

 

Előzmény: krepsz_zoltan (19580)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19580

"Szóba sem került, hogy ez lett volna az első kocsi."

 

---------------------------------------------------------------------

 

Ez így igaz, és azért is tettem ezt a részt tisztába, hogy magánszorgalomból más valaki se induljon el ezen a szálon. Ezzel a "protekciós" rendszámmal, a betűzött IKARUS homlokfallal, a kis oldalablakokkal első pillantásra beugratós ez a busz.

A többit is köszönöm.

Előzmény: trizs77 (19578)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19579

GC-96-17 ---> Ikarus 282.00  Fotó: 1979, Örs vezér tere

 

Mihál adatbázisa alapján 1976-os gyártás, a BKV-hoz 1977-ben került prototípusként, GC-96-10 után új rendszáma a fotón láthatóan 17-re végződött, ennek ideje 1977. augusztus. Néhány évig kísérleteztek vele, például a 61E expressz vonalon. A kocsi a cinkotai garázshoz tartozott, 1980-ban visszakerült az Ikarusba, később ez a változat nem terjedt el, nagy számban maradtak a rövidebb 280-asok.

 

trizs77 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19578

Valóban elvesztetted....................:-)))

Szóba sem került, hogy ez lett volna az első kocsi.

 

 

Ez csak egy valahonnan itthon maradt kocsi volt.

Eredetileg valamilyen világospiros vagy narancssárga (?) színű jármű, botváltóval.

 

Akkor is volt vmi tartozása az Ikarusnak valamiért a BKV felé ezért megegyeztek, hogy adnak plusz egy kocsit és ezzel letudják az ügyet.

(valami csuklóharmonika garanciális vita vagy vmi hasonló lezárása lett ez a busz)

 

A BKV viszont kikötötte, hogy csak békávé kéken veszi át, ezért még az Ikarusban átfényezték.

Nem túl gondosan.

 

A váltó cseréjét is vállalta az Ikarus de már nem maradt rá idő, ezért egyetlenként botváltóval adták át.

Majd 2-3 hónap üzem után visszagurult az Ikarusba** és ott kicserélték az éppen futó, széria Prága automata váltóra.

 

** = Egyesek szerint a váltó csere is a Mezőben történt.

Utána teljesen hétköznapi kocsiként élte le az életét.

 

 

Előzmény: krepsz_zoltan (19577)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19577

A mai napra két szép busz.

 

GC-49-00 ---> Ikarus 260.00

 

Csemege a BKV téma kedvelőinek. Különlegessége, hogy ez volt az egyetlen botváltós, és nem automata 260-as. Rövid ideig dolgozott így (1-2 hónap), majd átalakították a többi kocsihoz illően automatára. (A vizsgáztatása nem volt egyszerű, trizs77 majd kiegészíthet, én kicsit elvesztettem itt a fonalat.) Forgalomban a 9-es vonal törzskocsija lett. Mihál topiktársunk adatbázisa alapján, a rendszám a 00 végződéssel csalóka, nem ez volt első BKV 260-as, pláne nem a proto (1971), ez a busz 1973 decemberében kezdett a Mező garázsban, végig itt is maradt, 1980 decemberében selejtezték, utána a bp-i Volánnál élt tovább, másik rendszáma BU-29-22.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 19576

Az 1970-es években, illetve a '70-es évek második felében, több BM-KPM értekezletet is kellett szerveznem, ahol különböző tótumfaktorok, vagy magukat annak tartók nyilatkoztak, felszólaltak, sőt leginkább kinyilatkoztak a hazai rendszám helyzetről.

 

Bizony a KPM-ben (kis túlzással) majdnem egyedül voltam, rendpárti.

Így a BM kedvence lettem.

Ami nem jelentett pozitív jelzőt saját munkatársaimtól.

Meg is kaptam néha nyíltan, többször a hátam mögött a "béembérenc" jelzőt.

Nem esett jól.

 

A KPM akkori vezetésének nagyobb része, a lazítás mellett érvelt és ehhez igen jó partnernek bizonyult az Autóklub akkori vezetése illetve a klub jogászai.

 

Amolyan dobjuk a gyeplőt a lovak közé típusú, svájci-mediterán rendszám rendszert kívántak bevezetni.

Ahol a rendszámot a személy kapja és több autón is használhatja.

Magát a táblákat pedig mindenki maga gyártatja le a helyi kulcsmásoló kisiparossal.

 

Mindezt magyar mentalitással fűszerezve.

Magyar szabálykövető magatartással, amikor még a KPM-ben is volt olyan főosztályvezető helyettes, aki egy évben legalább 300 napig azon dolgozott, hogy a szabályokat hogyan NE tartsák be...........................:-(((

 

Nehéz időszak.

Nem sikertörténetek sora volt.

 

------------------

 

Végül győztünk, de 1990-1991-ben (kb. 4 évre) ismét felülkerekedtek a káosz elmélet bajnokai, aminek káros következményeit a mai napig nem sikerült még felszámolnia a rendőrségnek.

 

-----------------

 

A következő rendszámcserekor (úgy 30 évente illlik cserélni) elsősorban bűnügyi, nyilvántartás tisztítási oka lesz a cseréknek, teljesen függetlenül, hogy kifelé mivel, például területi rendszer, vagy mással indokolják.

 

 

gumidani Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19575

"Aszonygya" a feltevő, hogy 1957 augusztus.

Előzmény: Mwin (19573)
pumukli89 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19574

Ahogy"trizs77" írta,1958 előtti a kép. :)

 

Itt találtam.

Szeged régi fotói | Facebook

Előzmény: Mwin (19573)
Mwin Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19573

Szent sz..r, ez mikori kép? Még régi partfal, a hajóállomás környékén szétdúlt part, rakodórámpa?

Előzmény: pumukli89 (19572)
pumukli89 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19572

Köszönöm. Érdekes amit írtál,már akkoriban felmerült a csere,ill. a rendszámváltás?

 

 

 

Akkor gondolom ezt a VF ??? rendszámot sem a traktoron ülő"Pistike"alkotta. :)

Előzmény: trizs77 (19570)
pumukli89 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19571

Á,az egy házibuli lehet. Amire nem hívtak meg.. :)

Előzmény: 504LACI (19569)
trizs77 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19570

Az 1958-as rendszámcserékig bizony nem sokat adtak a rendszámok eredetiségére.

 

Nem véletlenül lett belenyomva (1958-tól) a két betű-négy szám rendszámok hátoldalába, hogy : a BM tulajdona.

 

Addig bizony ha elveszett, egyszerűen szóltak a vállalati címfestőnek, hogy fessen egy másikat.

 

Még 1975-1980 körül is volt a KPM házi, belső, szakmai vita arról, hogy milyen legyen a rendszám fegyelem Magyarországon ?

 - svájci tipusú ?

 - francia tipusú?

 - német rendszerű ?

 - vagy más.

 

 

 

 

Előzmény: pumukli89 (19568)
504LACI Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19569

Szeretnék én abban a cégben egy szerény 5%-os tulajdonostárs lenni...

Előzmény: pumukli89 (19568)
pumukli89 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19568

Nem tudom miért,de van egy olyan érzésem,hogy a Garant rendszámát még nem ez a cég gyártotta:

Plaket Kft.

 

 

MA 918

504LACI Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19567

Hú de rég volt...

Előzmény: p21-feri-tb2 (19565)
cat5409 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19566

a plafonon....láttam már ilyet, csak az egy "papucs" volt a 70-es években - a haveromnak se volt hol tartania, maradt  hát ez a magoldás....

Előzmény: Mwin (19559)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 19565
Előzmény: 504LACI (19563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!