Keresés

Részletes keresés

5047 032 Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 10534

Köszönöm! Kár, hogy menetrendi kapcsolatok terén semmiféle fejlesztés nem várható a közeljövőben. 

Előzmény: Gale Jose (10533)
Gale Jose Creative Commons License 2023.11.16 0 0 10533

Ha van átszálló megvárja

Előzmény: 5047 032 (10532)
5047 032 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 10532

Érdeklődnék, hogy késés esetén mennyire van lehetőség átszállni az IC502-ről a 9561-es egerszegi személyre? Szokott egyáltalán várni? Tudom Szlovéniába nem vonattal, hanem autóval kell utazni...

M40-109 Creative Commons License 2023.03.30 0 0 10531

Köszi!

Előzmény: rom templom (10530)
rom templom Creative Commons License 2023.03.30 0 1 10530

Általában szóló Bz. De este a hódosi Gysev Flirt.

Előzmény: M40-109 (10529)
M40-109 Creative Commons License 2023.03.30 0 0 10529

Bocs, lemaradt, a Zeg-Őriszentpéter közti vonatokra gondoltam.

M40-109 Creative Commons License 2023.03.30 0 0 10528

Meg tudná valaki mondani, hogy a személyvonatokon szóló Bz jár, vagy van rajtuk mellékkocsi? (Gyanúsan rövid a fordulóidejük ezeknek a vonatoknak.)

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.03.11 0 0 10527

tegnap egy ETCS-el kapcsolatos előadáson érdekességet figyelmet meg: Cseheknél 2019-ben lefolytatott tesztscenáriós gyakorlaton az egyik tesztalany H-START 94 55 2815 001-0

volt. L0, L1 és L2 teszteket folytattak le a géppel. Olyan módon, hogy akár a vezetőálláson át tudták venni a vonal irányítását. Olyasmi felületet használtak mint az ILTIS amit én ismerek vagy a GRAULI

GaGe Creative Commons License 2023.03.04 0 3 10526

A fedélzeti berendezés tudja, csak nincsenek levizsgáztatva.

Illetve itthon csak a legújabb E szoftveres Vectron közlekedhet ETCS vonatbefolyásolóval.

Előzmény: 418 320 (10525)
418 320 Creative Commons License 2023.03.04 0 0 10525

A gysev hogy tudta megvenni a  vectronokat l2 nélkül? Akkor még nem volt kötelező?

Előzmény: GaGe (10521)
20-as vonal Creative Commons License 2023.03.03 0 0 10524

A 10-es csak L1.

Előzmény: GaGe (10522)
GaGe Creative Commons License 2023.03.03 0 0 10523

40a Pusztaszabolcsig L2 pálya, ott is dupla GSM-R van.

Előzmény: 20-as vonal (10520)
GaGe Creative Commons License 2023.03.03 0 0 10522

Plusz a 100a, 80a, 120 és a 100 Debrecenig. Meg a 10-es vonal is.

Előzmény: 20-as vonal (10520)
GaGe Creative Commons License 2023.03.03 0 1 10521

Van ETCS L2 a pályaoldalon.
Csak nincs mozdony amin lenne L2. Se a Gysev-nél, se a a Mávnál. Bocsi, a Gysevnek van 1 darab Vectronja, ami itthoni L2-re le van vizsgáztatva.
Így max csak a Flirtök tudnának menni 120-al, ha nem lenne végig 100-as lassújel a pályán...

Előzmény: SuedBahn (10507)
20-as vonal Creative Commons License 2023.03.03 0 1 10520

Épül,de nem L2-es lefedettséggel.L2-es azt jelenti,hogy minden antenna toronynál két egymástól független bázisállomás épül.Biztonsági okokból ETCS csak ilyen lefedettség mellett működhet.Jelenleg ilyen a 30a,meg a 25-ös vonal is.Ha a 20-ason is megépül,akkor Budapest-Hodos közt végig kiépülhet az ETCS.

Előzmény: miciati. (10519)
miciati. Creative Commons License 2023.03.03 -1 1 10519

GSM-R a 40-41 n is épűlt, sőt van ahol működik is. 30 A-n is működik, dél- balatonon is épülni fog.

Előzmény: 20-as vonal (10518)
20-as vonal Creative Commons License 2023.03.02 0 2 10518

Nem tudom, hogy számít-e, de a három vonalból a 20-ason épül a Gsm-r L 2-es lefedettséggel. ETCS csak ezen működhet. A 17-es alja viszont még kőkorszaki. Ugyan villamosítása tervben van, Gsm-r is épül, de a Ziván keleti deltáról mégcsak említést sem tettek. 

Előzmény: Lovrin (10517)
Lovrin Creative Commons License 2023.03.02 0 2 10517

A dunántúlon 3 párhuzamos útvonal verseng a mediterrán korridor szerepéért:

 

- a szlovén irány

- a D-Balaton

- a 40-41.

 

Anno bele lett rakva minden a TEN-T kieg hálózatba, csak előre láthatóan ennyi vonalat nem tudunk átépíteni az elvárt paraméterekre, az elvárt időre, meg nincs is értelme 160-ra 2 vágánnyal. A master plan erről szólna, mit lehetne észszerűsíteni, mi legyen a kijelölt teher- és személyforgalmi irány.

 

A legkézenfekvőbb mindkettőre a D-Balaton lenne, csak nincs az az isten hogy a mostani személyforgalmi fejlesztés lezárásával bekopogtassanak a településekhez, hogy hoznánk még egy vágányt, 750 méteres kitérőhosszakat és 6*10^23 tehervonatot.

 

Úgy emlékszen a 17-25-20 felé billent a teherforgalmi irány, itt segít még a gysev is a borostyán folyosóval, de nem tudom a végleges döntés mi lett. A pécsi útirány fő baja hogy Gyékényestől Pusztaszabolcsig semmi sincs kész belőle.

 

A gyakorlati értékét jelentősen levonja az ilyen stratégiáknak hogy végső soron mindig az dönt hogy hol sikerül megetetni 1-1 projektet a közlekedéspolitikával hogy az haladjon is.

Előzmény: 20-as vonal (10516)
20-as vonal Creative Commons License 2023.03.02 0 1 10516

Köszi,akkor nem vesztettem sokat.

Előzmény: Lovrin (10515)
Lovrin Creative Commons License 2023.03.02 0 0 10515

Én már láttam valami munkaközi verzióját. Nem tudok publikusról. Totál érdektelen anyagnak tűnt, amit azért íratnak mert fel kell mutatni egy stratégiai háttéranyagot az EU-nak.

Előzmény: 20-as vonal (10513)
20-as vonal Creative Commons License 2023.03.02 0 0 10514

Van ETCS a 25-ös vonalon. Tavaly futották a próbaköröket többek közt Flirtökkel.

Előzmény: SuedBahn (10507)
20-as vonal Creative Commons License 2023.03.02 0 1 10513

Ezt a Nyugat Mo.-i Masterplant hol lehet megnézni? Mindig hivatkoznak rá,de még nem látta senki.Olyan,mint a Colombo felesége.

Előzmény: Lovrin (10512)
Lovrin Creative Commons License 2023.03.02 -1 5 10512

A horvátok oda építenek 2 vágányú 160-as pályát ahova nekik jólesik, nálunk Gyékényes akkor is világ vége lesz, legfőképpen azért mert nem lakik ott senki. Nincs kinek miért sebességet emelni, a 2 vágány meg megvan a 30+41 vonalakkal a tehernek.

 

A Nyugat-Mo master planben is ez a probléma, igazából a 20-25 és 41 helyett elég lenne feltuningolni a 30-ast és akkor egyszerre le van tudva a mediterrán személy és teher korridor, csak jajj az balaton part, nem lehet csak úgy tehervonatozgatni mert zaaaajterhelés van, alig lehet tőle nyugodtan diszkózni zamárdiban.

 

Egyébként hadd ne legyek lehalva a horvát vasút teljesítményétől, már vagy 10 éve tákolják azt a vonalat és még mindig nincs kész. Közben egzisztenciális válságot okozna hogyha kihúznák a drótot Murakeresztúr-Csáktornya-Sredisce közé és kiderülne hogy annyi pont elég a teherforgalomnak.

koller andor Creative Commons License 2023.03.02 0 1 10511

Gyékényes rekord teherforgalmat bonyolít. (még az átépítés ellenére is)

Előzmény: SuedBahn (10510)
SuedBahn Creative Commons License 2023.03.02 -2 2 10510

OFF

 

Apropo, a BONUSZ kerdes, direkt hozzatok, 25-os rajongokhoz!

 

 

MI a velemenyetek Horvato.  Schengen -es csatlakozasahoz (vegre)?  (2023 jan. 01.)

 

REMELHETOLEG nincs tobbe    "bohockodas"    ill.   "feles idohuzas"     Gyekenyes -en  es  Muraker.-on  a tehereknek (mar amennyi van arra fele ...) ill. annak az egy szem Zagrab -ba meno kutyulmanynak (Agram-Topart, vagy mi a fene ...) ???

 

Allitolag nyaron sem lesz masodik napi vonat, csak az Adria nehany napon a hetnek ...

 

 

Mj.:

A   HZ   allitasa szerint NINCS menetrendi kapacitasuk ra (palyaepites, egyeb vonatok, stb.).

Lehet, hogy a Regio-Jet furdozos vonat is ezert megy iden nyaron Hodos - Celje - Dobova fele ???

 

 

 

Na de a NAGYOBB UJSAG es kerdes is "AZ OSI VITATEMANK" ugyeben a kovetkezo:

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Horvato. immaron Schengen -es (sot EUR is van mar naluk, de ez most egal ehhez)!

 

Soooot epitik (raadasul elegge temposan) a Zagreb - Botovo gr. szakaszon a ketvaganyos uj palyat (nehol a regi melle, nehol uj nyomvonalon, st.). Pl. VADI UJ duplavaganyos Drava hid lesz a regi helyett, kozvetlenul melette, mar az is epul, stb.!

(Persze problemak is vannak, pl. a Dugo Selo es Vrbovec kozti szakaszon (jogi faszkodas, stb.), de azt is mar "simitjak el" es foldmunkak elindultak, stb.!)

 

 

Persze nyomorek MAV kerdes, hogy egyeltalan beviszi-e ketgavanyoskent Gyekenyes Hbf.-ig azon a kb. 500-600 meteren, vagy fogja es egy valtoval osszefuzi egyvaganyosra es bevezeti-e a mostaniba ??? Ki tudja, kitellik a MAV-tol es Magyaro.-tol ...

 

 

Na szoval VEGES IDON BELLUL (szerintem nehany ev, de max. 5 ev, es) meglesz az uj, ketvaganyos, 160 km/h -s FELEPITMENYU EU-konform vasuti palya Zagreb es Gyekenyes gr. (tan egeszen a Hbf.-ig is) szakaszon a HZ (es talan MAV is)

reszerol!

 

Ez jol hangzik, de igy lesz, minden jel es tett erre mutat! Ebben is van EU-s penz, boven (85 % -ban, ha jol tudom)!

 

 

Na de:

--------

 

- MINEK ???

 

- MIERT NEM inkabb Hodos fele (Pragersko ugyis most reinkarnalodik, es onnan meg mehetne egy 2. vagany egeszen Hodos-ig, de persze az is MINEK ???)???

 

- HZ es Horvato. "bolond lenne" es "ongolt rugna magnak" (leven ez feles beruhazas) ???

 

- Vagy tenyleg van/lesz ertelme ???

 

 

Vegul:

-------

 

MAV baratunk hogyan reagal erre (ha ugyan)?

 

Marad a szutyok leharcolt 41-es es az ugyancsak leharcolt (BSzentGyuri -tol lejebb) 30-as (plane a KisBalaton -nal)?

Egyvagany, lasujelek tomkelege, vizeszsakok, drotos valto + szemefor (41-esen, mint anno Kidricevo -ban is volt pl.), stb...

 

 

MIT er majd hamarosan a HZ a relative "szuper uj palyaja" -val Botovo gr. (avagy talan Gyekenyes Hbf. -ig), ha onnan jon a magyar valosag(show), azaz a tragyadomb es a Balkan (MAV, MAgyaro.) -i vasuti allapotok ???

 

 

Ursula ... (az EU-bol) NEM pirit a MAV -ra, hogy ugyan mar gyerekek, Bp.-ig kene azt a vonalat (valahogyan) rendbe rakni ???

 

 

 

 

ON

SuedBahn Creative Commons License 2023.03.02 -1 0 10509

RegioJet NEWS:

 

 

Szerintem iden nyaron feletek (Hodos) fog menni a Praha - Bratislava - Rijeka (de Split NEM) furdosvonat, merthogy lesz (allitolag) Celje -i megalloja is ...

 

Gondolom Rajka -n belep, Szombathely, ZalaSzentIvan (ott irnayt valt, hacsak delta meg kesz nincs), Hodos, Ormoz,  Pregaersko, CELJE, Zidani Most (DELTA-zas), Dobova, Zagreb, ....

 

 

Erdekes, hogy MOST NEM Gyekenyes fele viszik !!!

 

De MIERT ???

 

Mert akarhogyan is nezem, de Zalaszentivan - Zagreb az eleg nagy "varga betu" Hodos - Pragersko - Dobova utiranyon at !!!

 

CSAK egy "diesel eloogat" kene neki Zalaszentistvan es Nagykanizsa kozt, oszt jonapot ...

VAGY VEGRE GyeSev megvehetne, es villanydrot + rekonstrukcio ra/rajta, aztan hadd szoljon!

SuedBahn Creative Commons License 2023.03.02 -1 0 10508

Ha avagy Ameddig NINCS kinalat (az SZ es MAV reszerol), addig keseslet SEM lesz (az utasok reszerol) ...

 

 

Az persze egy masik (es nagy) kerdes, hogy ha NETAN TENYLEG a 2-orankenti ZEG -i szemely egeszen Muraszombat -ig (vagy netan Ormoz -ig, sooot Maribor -ig) elmenne, akkor mi tortenne az utasszammal ???

 

Valszeg nem tul sok erdekes ...

 

Merthogy "ZEG-tol arrebb" ill. "Ormoz -tol erebb" NEM eppen vasutazni szereto emberkek laknak ...

Mindenkinek VAN autoja, azzal megy, ha egyeltalan megmozdul ...

De alltalaban azt sem teszi, helyhez kotottek, csak max a foldhivatalba es oda is csak ha muszaly ...

 

 

Szoval JOBB otlet lenne (szerintem) a Bp. - ZEG   "IC-szeruseg" -eket lekozlekedtetni egeszen Maribor -ig (aztan onnan vagy Graz vagy Ljubljana, ha vki tovabb akar menni, majd atszall, esetleg Klagenfurt, a Drautalbahn -on (ha van rajta meg ma is atmenet netan (Beliburg, stb.))).

 

Nyilvan NEM minden IC-nek kene tovabb mennie (szerintem), hanem mondjuk 3 vagy 4 orankent (de a 3-orankent a kiesik, mert nem ugy jonnek Bp.-rol az IC-k, ha jol sejtem).

 

Ezek koze viszont meg MINYIMUM be kene Muraszombat -ig integralni a ZEG - Oriszentpeter szemelyeket, mert csak Hodos -ig tenyleg semmi ertelme (sem lenne). Onnan meg SZ "gondoskodjek" tisztes menetrendrol a Sloven Hinterland fele !

 

 

Mj.:

Mar csak azt sajnalom, hogy a ZEG-i   IC(E)-terminal   annak idejen SAJNOS NEM epult meg (habar EU azt is allta volna ...)!

 

Igy, hogy Palkovics nemreg "viszabb lett leptetve" mostanaban nem is latok ra sok eselyt ...

Most inkabb Hodmez(z)ovasarhely es kornyeke az eselyes az uj IC(E)-terminal -okra ...

 

 

 

Kisse mas, de ZEG-hez kapcsolodik:

 

Tudjatok mi lenne meg realis mostanaban esetleg arra fele?

A Lendava (SLO) - Redics (HUN) vasuti atmenet visszaallitasa!

Aztan mehetne szemely ZEG -rol Redics es Lendava -n at egeszen Cakovec vagy akar Varazdin -ig is! 

 

De felolem meg Zagreb vagy Split -ig is akar ...

 

 

Mennyi hianyzik onnan ?

Tan 5-6 km vagy max 10 ???

 

NEM kene tul nagyot almodni (10 utasperon, 3 guritodomb, 160-as dupla palya, stb.), hanem REALITASOK TALAJAN MARADNI, de ismet helyrehozni azt a vonalat, mint lokalis kistersegi regiokat osszekoto vasutvonal!

Erre is adna az EU, szerintem, es ilyenforman meg ertelme is lehetne akar!

 

Ursula .... inkabb erre adna, mint a gender akarmikre, csak utni kene az asztalat ZEG, Lenti, Redics, Lenadava, Cakovec es Varazdin polgarmesterenek, stb...

 

Előzmény: M41 2180 (10501)
SuedBahn Creative Commons License 2023.03.02 -1 0 10507

A 25 -oson nincs ETCS ???

 

Wieso ???

 

 

En ugy tudtam, hogy azon minden van (ami szem-szajnak ingere(, hogy meg nezni is tereh !)) ...

 

Hisz az EU ugyis allta/allja, nem ?

 

 

Előzmény: GaGe (10505)
kemenyadam Creative Commons License 2022.12.18 0 0 10506

Csak most 1-2 éve valaki kitalálta, hogy legyen kitáblázva is (és nem csak itt, a 20-ason is).

Előzmény: GaGe (10505)
GaGe Creative Commons License 2022.12.18 0 0 10505

Évek óta. 120/120-hoz amúgy is vagy ETCS kellene, vagy kettő fő a vezetőállason.

Előzmény: Gale Jose (10504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!