Nekem jobban tetszik a második felvétel és általánosságban tényleg jobb lehet ugyanaz a kép ha nem élettelen , steril és teljesen homogén a háttér.
Ellenben nem vagyok abban biztos hogy a minél erősebb kontraszt a háttér és a model (vagy bármilyen objektum) alap tónusa között (gondolok itt a lány fehér öltözetére) feltététlenül hasznára válik a fotónak.
Én megpróbálnám jóval világosabb de nem egynemű háttérrel (is).
Akkor én is egy "történet"-et hozok. Valahogy bennem beakadt az a gondolat, hogy a teljesen sima háttérrel készült műtermi képek nem jók. Nyilván lehet erre sok érvet és ellenérvet felhozni, de a lényeg,hogy időnként próbálkozok a sima hátteres képeken utólag némi módosításokat eszközölni, amik aztán vagy nagyon "mű"-nek hatnak, vagy nem. Én általában annak látom őket. Most itt van egy előtte-utána képpár.
Azt csak te tudod miert szereted jobban a ketszazas Nikkort. Ez itt tortenetesen ket igen jo objektiv osszehasonlitasa, raadasul pont kiegeszitik egymast. mosoly
Nekem a ketszazas melle egy 2,8/105 Micro Nikkor jutott, es egy 1,8/85, de, ha belefutok egy 2,5/105-osbe, es lesz a zsebemben egy kis apro, akkor biztosan nem megyek el mellette.
Egyebkent tetszenek a felvetelek objektivtol fuggetlenul.