Ez a vonal a Dunántúl nyugati felén helyezkedik el. A hamarosan villamosított Zalalövői és a Gysev által majd felújítandó Körmendi vonalakat köti össze. A leggyengébb láncszem sz Észak-Déli (ami egészen az Adriáig nyúlik) közlekedési folyosón. Állapota katasztrófális és mielöbbi felújítása vált szükségessé. A vonalat 2008-ban már harmadszor is be akarták zárni. NEM sikerült nekik...
A Csornoc hid, eg az a meg 4 db jelentosebb mutagy teljes KO volt mar evekkel ezelott is (az egy db Bz is csek vergodott rajta). A nyilt vonal is hasonloan gyenge volt.
Teherszallitasra mar akkor is alkalmatlan volt, mikor megszuntettek rajta a forgalmat.
Ez a vonal (a 22-es) sajnos el fog menni a levesbe, ahogy az varhato is volt!
Egyetlen egy eselye (a tulelesre) az lett volna, ha Szombathely - Koermend - Zalalovo - Hodos lett volna a fo csapasirany Slovenia fele, nem pedig Boba - ZEG felol ...
Akkortajt ugyebar azt mondtak, hogy sok sok mutargy miatt Kormend felol dragabb lenne....
Na most akkor ha figyelembe vesszuk a giga-Zala delta hidjat, no meg a palyaepiteseket, no meg a masik Zala hidat ZEG elott (azt is csereltek), no meg Andrashida utan is ujat epitettek, stb... akkor kivancsi lennek, hogy MIERT IS lett volna dragabb a MAV-nak Koermend felol elernie Zalalovot, stb... Arrol meg mar ne is beszeljunk, hogy a teherek Rajka vagy Komarom felol is iranyvaltastol mentesen tudtak volna lecsorogni igy Hodos-ig, nem ugy, mint ma Zalaszentivannal, ha Szombathely felol jon a teher es epp Hodos-ra tart, stb...
Ez esetlben a 20-as vonal lehetett volna esetleg duplavaganyu vegig, szolgalvan a Graz-i iranyt is (majd tan valaha a Korlam-Bahn-t is ...), ill. Koermend - Zalalovo iranyon at a Hodos-it is ...
De ha ZEG fele kellett vinni, mert vkinek arra/ugy volt jo ...
Es most (mint mindenki latja is!!!) viragzik az uj 25-os, na ja ...
Durván megtévesztő a cím! Ugyanis az ember erről a nosztalgiavonatokra asszociál, és nem a kerékpárútra, ami megszüntetést jelenet, és nem újrahasznosítást! :(
Amúgy a jelenlegi pálya sem volt annyira rossz, azáltal, hogy Körmend és Szombathely között fel lett javítva, itt a régi sebességgel is jó összeköttetés lett volna az Őrség felől.
Igen, a téli fagyok után általában jól/jobban járhatóak szoktak lenni a bezárt vonalak. Sajnos vannak olyan szakaszok amiket már intenzívebben kezd visszafoglalni a természet ezek ilyenkor is nehezen járhatóak (pl. Bodajk-Balinka). Az a helyzet, hogy gyomirtás és használat hiányában a 22-es vonal is ebbe az irányba tart.
Télen vagy kora tavasszal lenne értelme végigjárni, akkor talán sikerülne is. Elfagynak a gazok meg a kis bokrok, lehetne haladni. Hátrány a hidegebb idő meg a rövidebb nappalok, ezért akartam így nyár vége-ősz körül, de nem jött össze.
Megkíséreltem bejárni a vonalat, sikertelenül. Nem sokkal Körmendre érkezésem előtt állt el az eső. Egyszer már lesétáltam a Rába hídig, így most erre a szakaszra nem fordítottam annyi figyelmet, de már Körmend határában gyülekeztek a gazok és kisebb bokrok a vágánytengelyben. Zalalövő felé haladva egyre inkább kezdett füvesedni a pálya, sokszor már embermagasságú növényekkel. Rába hídnál egy kígyó tekergett a híd előtt. Maga a híd eléggé le van fosztva, nem veszélytelen dolog átkelni rajta. A híd után aztán egyre jobban kezdődött a dzsungel, nemsokára térdtől lefelé tiszta víz voltam. Rengeteg szúnyog volt, és az idő is borult volt még mindig. Kb. 5,5 km után adtam fel a dolgot: beláttam, hogy ésszerű keretek között ez nem éri meg: szállásom Zalalövőn volt és másnap is mentem túrázni, így tartani kellett az időpontokat, legkésőbb sötétedésre le kellett érjek. Lefordultam egy, a vasutat keresztező földútra, majd egy domb tetején vezető sáros úton értem Nádasdra. Megnéztem a megállót: az épület eléggé gázos állapotban van, a vágánytengelyben pedig már akácok is nőnek. Még ezen kívül megnéztem Zalaháshágyot is, ekkor már sütött a nap, a helyzet nagyjából hasonló volt, ott sűrű fű borította a pályát (a rét nyomokban vágányt tartalmazhat), és az épület 86-os út felőli fele láthatólag lakott. Ezen kívül Zalalövőn megnéztem a kiágazást és ott is szembesültem a szomorú valósággal, hogy lassan a természet veszi át az uralmat. Ebben a formájában ennek a vonalnak befellegzett...
Szep lesz, no meg jo draga (viaduct) is belole ...
Biztos szukseg van ra, epp ily formaban es epp ennyiert ...
Zalalovon nem lehet atmenni a fouton a katolikus templomtol az aruhazig (ha meg mukodik, egyeltalan), olyan nagy a kozuti forgalom, na ja ...
Apropo: Felsojanosfa felol Budafa fele (azaz kb. merolegesen a Kormend - Redics (fellulrol) elkerulore) nem lesz ugyancsak vmi (fellulrol ) elkeruko? Igy lenne "teljes" az ujabb nagyproject!
Zsuzsi alagut, nagy viaduct, kis viaduct Nagyrakosnal, giga Zala hid ZEG-en, stb...
Most meg a (fellulrol) elkerulo Zalalovon!
Tiszta Brenner vagy Semmering vagy St. Gotthard, csak magyar modra, kisse eltulozva ...
Csak itt sajnos a közúti elkerülő szakasz lesz építve, a régi "homokbányai" átjáró mellett. Fényképem itt nincs de már a környező területek tereprendezése látszik elég komolyan (szép lesz majd terv szerint)
Van itt pénz, ha közútra kell költeni. Nyújtsa fel a kezét, aki el tud képzelni 13 kilométer új vasútvonal építést a 22-es vonal nyomvonal áthelyezésére, új építésű hidakkal: