Mikor Aranka néni titokban ránk nyitott Mikor Aranka néni titokban ránk nyitott Mikor Aranka néni az ágyra nézett Azonnal látta, amit csak sejthetett
Mikor aranka néni pirulva távozott Mikor aranka néni pirulva távozott Mikor Aranka néni sietve elment Örült, hogy tudja, amit csak sejthetett
Vártunk, hátha visszajön Kicsit vártunk, hátha visszajön Kicsit vártunk, de nem jött vissza Nem is hagytuk estig abba már lala
Ez az Aranka néni kíváncsi néni volt Ez az Aranka néni kíváncsi néni volt De az Aranka néni megértő néni Amit tudott, nem közölte senkivel lala
Vártunk, hátha visszajön
Ez a dalszöveg az alábbi Koncz Zsuzsa album(ok)on szerepel: Gyerekjátékok 1. Gyerekjátékok 2. A város 3. Talán egy szép napon 4. Láttál-e farkast? 5. Csillagkaland 6. Szabálytalan szerelem 7. Ha a világ rigó lenne 8. Rég elmúltam 60 éves 9. Aranka néni 10. Valamikor gyerekek voltunk 11. Mire vársz, kedvesem 12. Frédi King (Király Alfréd) 13. Szemed tükre 14. A világ végén
Igazad van, nem a mai politikai meghatározásokra gondolok, de a baloldali ifjúsági mozgalmakat nem szokták jobbra sorolni. Egy Cohn Benditről, vagy egy Ginsbergről nem lehet elmondani, hogy konzervatív emberek.
Az ötvenes években volt Amerikában a McCarthy nevével fémjelzett elég setét korszak. Ez ellen tiltakozva jött kelt életre irodalmi vonalon a Beat Nemzedék, és egy kicsit később a rock and roll mozgalom. Később, a hatvanas években a diákmozgalmakban, a hippymozgalomban a zene és az irodalom összejött. A hatvanas évek végén már a vietnami háború és az akkor éppen tekintélyes méreteket öltő fogyasztói társadalom volt a tiltakozás fő célpontja. Azt hiszem, ezeket a mozgalmakat, ideologiákat a legkevésbé sem lehet jobboldalisággal vádolni.
Akik ismernek, tudják, hogy Szörényi Levente soha nem tartozott a kedvenceim közé, de ha tehetem, megnézem azt a vasárnap koraesti sorozatot az m1-en, amin zenész őskövületek nyilatkoznak a magyar média egyik legizgalmasabb, legszínesebb riporterzsenijének, akinek már a neve is csupa virtigli extravagancia:
Nagy György.
Szörényi is vérig van sértve, mint az összes olyan megszólaló, aki az elmúlt 4-5 évtiozedben egyformán reflektorfényben állt és ő is felhasználta a riportot, hogy odamondogasson.
Többek között Koncz Zsuzsának, aninek úgy vitt be egy alattomos oldalvágást, hogy elmondta: örömmel írt Kovács Katinak lemezt, mert végre egy olyan énekesnővel dolgozhatott, akinek nem egy oktáv a hangterjedelme.
Tehát szakmabéli megerősítést kaptam, amikor keveseltem az egykoron kötelező "énekesnő" művészi kvalitásait.
Az biztos vállalná amelyiket Castlebarban nem énekelhetett el 1978-ban, mert két nappal az indulás előtt megtagadták tőle a kiutazás lehetőséget, pedig az ő dala jutott be. Akkor ez a legrangosabb fesztivál volt, hitegették , majd más énekelte el helyette....... Továbbá nem tagadná meg a Generál együttessel és a Mikrolid vokállal készült számát, valamint elmesélné azt is, hogy a "Boldogság gyere haza" c. szám húsz évig hevert a sifonérban..... Saját zenekarával a legsilányabb haknikat kapta meg és még az az egy nagylemeze sem lenne, ha az akkor el nem készül, amelyről a fenti dalt -nem tudni milyen okból- lefelejtették......
Nem vagyok rajongója Bródynak, Koncz Zsuzsának meg végképp nem, de nagyon elismerem a jelentőségüket. Adtak, nagyon sokat. Amit Erdős Pétert illeti, teljesen egyetértek veled. Az az ember annyi kárt okozott a magyar rocknak, hogy azt nem lehet felmérni. Mi lett volna akkor, ha Feró, Schuster, vagy az Európa Kiadó idejében kapnak lehetőséget, de régen a Kex vagy Syrius is szilenciumra volt ítélve. Biztos vagyok benne, egy csomó tehetséges zenész országelhagyásában neki nagy szerepe volt. Viszont okos volt, ez el kell ismerni, de egy mocskos manipulátor. Nem hiszem, hogy őt Aczélnak távirányítani kellett. Tudta, mit kell csinálni. Csak sajnos ezzel nagyon sok kárt okozott.
hát szóval izé.. Nem hinném, hogy tőlem egy rossz szót olvasnál itt Konczra, Bródyra vagy a szüleikre. Annak ellenére, hogy Koncz Zsuzsa zenéjéből olyan 40 éve nőtem ki, Bródy önálló danolós produkciójával pedig ki lehetne űzni a világból. De mindketten meghatározói (voltak) a magyar könnyűzenei életnek. Koncertjeikre ma is nagymamák tömegei viszik ki az unokáikat. :)
A hozzászólásom egyedül a kimondhatatlan nevű olvtárs naivitásának szólt. A magyar lemezkiadás élet-halál ura Erdős Péter volt. Politikailag egy senki, de a lemezgyár menedzsereként az ISTEN. Egy távirányítható isten. Elképzelhető, hogy egy jó helyről érkező telefon mennyire befolyásolhatta a lemezért ácsingózó karrierjét. Pro és kontra.
Ebben van valami, mert sokszor a posztumusz felvételekben nagyot lehet csalódni. Nem véletlen, hogy nem adták ki, pláne, nem is játszották a koncerteken. Mert ez egy érdekes kettősség volt, hogy lemezre ugyan nem engedtek venni sok salt, viszont koncerteken zavartalanul játszhatták. Azt nem tiltották. Jó példa erre a Fekete Bárányok triumvirátus.
Az a helyzet, hogy igaza van. (én speciel nem vagyok annyira fiatal...) Mi a jó bánatnak kell idehozni azt, hogy kinek mi volt az apja? Egy Hobo, egy Feró (ők nagy kedvenceim), egy Bródy, egy Szörényi (ők annyira nem) nagyon sokat adott Magyarországnak. Azt hiszem, ha nem értéket képviselnének, akkor nem fújnák a tömegek a dalaikat ennyi idő elmúltával. Nagyon szomorúnak tartom, hogy a politika berakta a mocskos lábát a rockmozgalomba is ebben az országban. Nincs bal vagy jobboldali rocker, ezt vegyük már tudomásul.