Honda c50 cub végső finálé......2025 novemberétől.......
Egyes Japánból érkező információk szerint hamarosan szemtanúi lehetünk a motortörténelem legfontosabb kétkerekűjének kereskedelmi végének. A Honda Super Cubról beszélünk , amelynek fontosságát a motorkerékpár világszintű elterjedése szempontjából nem kell ismételten említeni. Bár a modell 50-esként már évek óta nem volt a piacon, Japánban 66 évvel az első, 1958-as bemutató után folytatódott a gyártás.
A japán jogszabályok jelentős változásai azonban valószínűleg a C50 pályafutásának végét jelentik, az alábbiak szerint. Ahogy azt korábbi cikkeinkben megírtuk (lásd ennek megfelelően ide és ide kattintva ), Japán azon gondolkodik, hogy felülvizsgálja a segédmotoros kerékpárok definícióját, 50 köbméterről leakasztja és 110 és 125 köbméteres modellekre "korszerűsíti", korlátozott számban. teljesítmény 5,4 LE szinten. Ez természetesen mára elavulttá teszi az 50 köbcentis modelleket, és a döntés, hogy kiszorítják őket a cégek kínálatából, nem meglepő. A határozat végrehajtásának ütemezése 2025 novemberére vonatkozik.
Az persze érthető, hogy a Honda Super Cub C50 egy más tok, úttörőként abban a kategóriában, amelyet később kacsa néven ismertünk. Japán források szerint a Honda leállítja a gyártását, de bemutathat egy "utolsó verziót" is, tisztelegve 66 éves története előtt. Ez a verzió színes lesz a Super Cub történelmi modelljei alapján, de további információk még várnak rá. A kacsa története tehát várhatóan egy új korszakban folytatódik, a történelmi ötvenet egy 110 vagy 125 köbméteres új modell követi majd.
Kaland motor ,kispénzű embereknek.........1400 eurós ár igen kedvező lenne. Szerintem európába be sem fogják engedni. üdv zs
A Honda és a Yamaha "Kalandkacsák" bemutatója után jönnek a "követők" is - Idő kérdése a következő nagy dolog?
A kalandozás eleme végleg megszállta a motort, még a kacsa kategóriában is láthattuk már a Honda Hunter Cub-ot , a Cross Cub-ot és a Yamaha PG-1-et . Most a malajziai Aveta cégen a sor, amely bemutatta a Ranger Max Explorert.
A modell első ránézésre úgy tűnik... a Honda és a Yamaha társai kitörésének , de ha jobban megnézzük, egyértelműen nem az. Formája átnyúlik a motorkerékpár és a kacsa közötti határvonalon, az Adventure érintései szembetűnőek, a kemény dizájn pedig... parancsoló és zamatos. A motor egy szabványos 127 köbcentis (hoppá...) kacsamotor, ami 10 lóerőt ad le, míg a váltó 4 sebességes félautomata, centrifugális tengelykapcsolóval.
A lovas nyerge alatt elhelyezett tartály 8 literes, és a motor minden bizonnyal alacsony fogyasztásával párosulva jóval több kilométerre nyitja meg az utat, mint egy átlagos kacsa. A váz acél, a felfüggesztés elöl teleszkópos villa, hátul két lengéscsillapító olajtartállyal, míg a fékezést tárcsa, illetve dob végzi elöl, hátul. A "csomag" állványokat kínál tárgyak szállítására elöl, középen és hátul, a modell tömege 115 kg. És az ár? "Slaughter" 6988 malajziai ringgit, jelenlegi árfolyamon kb 1400 euró (jó, hogy van termelés...) Ugyan, mire vársz, képviselje már valaki Görögországban!
Szia...Ismét egyetértek veled ........Tavaly nyáron sokszor szorultam meg szlovákiában a kanyargós főutakon, a kamionok pedig hozták a szokásos terrort. Az 51-es főút mellett élek ,napi szinten kapom a gyalázatot, motorral és kocsival is....... Meguntam a kavics szállítók szemétkedéseit, ezért sokszor kerülő utakon , vagy csak hétvégén közlekedek.
Ha vissza nézed a túráimat, ott bőven találsz 300,400,500 km-s szakaszt is.......Fejben még mindig hüje vagyok , nem bírok kevest menni..... csak a 120-140kg tömeg miatt ragaszkodom a kis 125cm3 kategóriához......
Az eddigi összes 125cm3 motorkám , emelkedőn 50-60km/h ment föl a kékesre ,vagy visegrádra.......viccesen mondva : Még az elektromos kerékpárok is rámelőznek.....EZ VAN....üdv zs
Ui : Azért nagyon szeretem, ezeket a kis genyókat..........
Nem is az autópalya miatt. De főuton is kell az a 110km/h ora legalább. Hegynek is tudjon 100-at hosszan, szembeszéllel is. Nem pruszkölve. Több nem kell, de legalább a kamion nem elözzön rám egy nagyobb emelkedőn, nagyon veszélyes. Aki ment hosszabb távot kismotorral az tudja. Mert ha csavarogsz ugy sem tudod a főútvonalat elkerülni.
Szia ....Teljesen igazad van.....vannak tunnig cégek , aranyáron....... a 185cm3 sem képes csodákra.......főleg autópályán ,két személlyel .......addig is csorgatom a nyálam.......üdv zs
Ha 250-es de legalább 200-as lenne. Biztos vevő lennék rá annak tudatában is, hogy így sem az olcso kategoria. De sajnos a 200-as van van-sem lehet már kapni. A németeknél is 1-2 van eladó általában csak.
Keeway adx- 125 robbantott ábrás katalógusok sajnos itthon még nem tekinthető meg ,de angliában már igen. A csatolt linken méretek ,árak , rajzok megtalálhatóak........üdv zs
A Cartridge készlet és az STX 36 hátsó lengéscsillapító, a nagynyomású nitrogén és a hátsó külső tartály a minőség, a tartósság és a teljesítmény mércéje, ami jelentős frissítést javasol a Monkey számára.
A sárga vagy fekete Öhlins rugókkal és teljesen állítható visszapattanási csillapítással, kompressziós csillapítással, rugóelőfeszítéssel és hosszbeállítási funkciókkal rendelkező lengéscsillapítók nagyszerű megjelenésűek, a 80 kg feletti versenyzők számára egy második rugópárral vannak ellátva. A lengéscsillapítók viselkedését egyéni stílusához igazíthatja, és úgy élvezheti a vezetést, mint még soha!!!!!
Lengéscsillapító jellemzők
Nagy teljesítményű nitrogénolajos lengéscsillapító külső tartállyal
Teljesen állítható visszapattanó csillapítás
Teljesen állítható kompressziós csillapítás
Hosszállítás
Rugós merevség előrelépés 11-15N/mm
További rugók Advance 12-19 N/mm
Az Öhlins patronkészlet többféle rugóval kapható. A jobb csillapítási teljesítmény, a merevebb rugók és az Öhlins dizájnvezető felső sapkái jobb irányítást és kezelhetőséget biztosítanak.
A patronkészlet jellemzői
Csere felső sapkák
Magas csillapítási teljesítmény
Öhlins szuszpenziós olaj 01319-01
Ajánlott olajmagasság 230 ml
Rugó keménysége 5,0 N/mm
Kiegészítő rugók 6,0 N/mm
Ára: 1154- euró hátsó gátlók,329- euró első patronok....+ pósta költség...... mondhatnánk:-- szinte ingyen van......némi iróniával....üdv zs