Robbanomotor olvtárssal értek egyet ebben az ügyben.
Szervezetten ilyen most nincs.
Saját tapasztalatom, hogy a nemzetközi autóbusz utaknál a szakaszos maxizás elterjedt.
Még azt is megkockáztatom, hogy elterjedtebb mint a hazai távolsági közlekedésben.
Ugyanakkor állandó utazásra nem tervezhető.
Ugyanis a Szegedről Budapestre tartó FLIXBUS és más hasonló járatok:
- néha, nem is ritkán órás vagy több órás késéssel érkeznek Szegedre és az utas addig ott toporzékol ?
- a másik, hogy ezeknél a járatoknál ha nincs Szegedi leszálló utasuk és csak Budapestig közlekednek akkor be se kell menniük Szegedre hanem az autópályán kikerülhetik a várost és mehetnek egyenesen Budapestre.
- Amennyiben egy Temesvár -- Szeged - Bécs járatról beszélünk, azaz nem Budapest a végállomás akkor be kell menniük Szegedre a Mars térre.
(bár itt is előfordulhat, hogy a buszvezető útközben kap értesítést, hogy nem lesz Szegeden felszállója és ha nincs leszállója, kerülje el a várost)
-------------------------------------------------------------------------------------------
Volt kb. 20 éve egy fiatal ismerősöm aki majdnem fejből tudta az akkori EUROLINES európai hálózati menetrendjét.
Holott ilyen átfogó menetrend könyvet akkoriban maga az EUROLINES se adott ki.
Keresztbe kasul járta Európát (szülei fizették) és az esetek nagy százalékában nem elővételes jeggyel utazott, hanem ott a helyszínen a sofőrtől vett vagy jegyet vagy maxizott a buszvezetővel.
Lehet, hogy ma is van ár ilyen utas Magyarországon.