Keresés

Részletes keresés

-Tsunami- Creative Commons License 2013.11.20 0 0 14703

Én most csináltam egy emelést a puffer alá, a tartály aljába megy majd egy szivacs korong és egy gallér a gyári "láb" köré.

Előzmény: csocsanszkaja (14691)
csocsanszkaja Creative Commons License 2013.11.20 0 0 14702

fel kell törnöm mindenképpen a régit, mert nagyon össze van töredezve (és ha itt akarok majd valamit fejleszteni, akkor ezzel kezdem....)

5let:

-feltör a régi, kimer amennyire tudom(van értelme)

-visszabetonoz.

 

itt akkor lenne értelme a beton alá rakni szigetelést?

G73bor Creative Commons License 2013.11.20 0 0 14701

Beton fölé 2-6 vagy akárhány centi (ami befér, akár 10-20 centi is) xps vagy lépésálló nikecell, értse aki ahogy akarja, rá egy min 1( vagy2-3) mm vastag vaslemez a pufi alsó tartógyűrűjénél  10-20 cm-el nagyobb átmérőben,hogy elossza a terhelést, hogy ne legyen pogácsaszaggató belőle,oszt jónapot. Persze a purhabos kifújás oké, de középpen némelyik tartálynál csak fél-1 cm hely van, olyan alacsony a tartógyűrű.

Az 1000 lityis alatt a 2 cm vastag (csak ennyi fért be) nem ment össze, mert nem pontszerű a terhelés, hanem kb fél négyzetméter, azaz 5ezer négyzetcenti, minden egyes négyzetcentire kb 230 g esik egy 1000-es pufi vize+150kg önsúllyal számolva(tudom nem önsúly,öntömeg).

Aki ráér,kiguglizhatja a szigetelőanyagok terhelhetőségét kg/cm, meg hogy mekkora terhelésnél mennyire megy össze. És ha összemegy egy kicsit, akkor mi van. semmi. kicsit nagyobb a hőátadás, DE ALATTA VAN.

Még mindig jobb, mintha csak a betonon állna, mert a beton azért elég jó hővezető: bár ha a cél a padlófűtés megvalósítása a kazánházban, akkor oké... sőt akár geotermikus energia visszatáplásról is lehet szó...:-)

Beton alá rakni esetleg új építésnél lehet, csak ezért fölverni a régit,és újrabetonozni...hát nem túl költséghatékony,mert a teljes kazánháznál érdemes alászigetelni, (mivel a beton jó hővezető) ha nem akarjuk az anyaföldet fűteni.

Egyébként az egyik pufim alatt lépésálló nikecell ( ilyen kockás-mintás,vagy lábazatszigetelő volna?) van (fehér) a másik alatt valami világoskék színű kemény hablemezszerű akármi,amit lépésállónak adtak. Mindkettő jó.

Üdv GG

Tízenhármaska Creative Commons License 2013.11.20 0 0 14700

És milyen jól mutatna a puffer rajta :-))

Előzmény: mislenyi (14699)
mislenyi Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14699

Ez aranyból van? 30 körül már teljes pufira valót lehet rendelni.

Előzmény: -Tsunami- (14697)
Pioharley Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14698

Persze hogy szét lehet és ha teljessen viztelenítetted (hütti a forrasztást nem melegedne fel kellökép)

és lepucoltad a cínt folyasztószerrel bekened elkezded melegíteni a folyasztószer jelegzetes ezüstös lessz és már tolhatod is az új cint.Érzéssel a kivántak szerint :)

Előzmény: jano5691 (14696)
-Tsunami- Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14697
Előzmény: KömKel (14692)
jano5691 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14696

Szét lehet a lágyforrasztott kötést szedni és újra összeforrasztani? A pufferkört kellene rákötnöm a meglévő 22 mm-es réz rendszerre, de eléggé benszülöttre csinálták anno. Csak forrasztással tudom bontani.

A baloldali könyök helyett kellene raknom egy T-t a falsikkal párhuzamosan az előremenőhöz (a falon túlról jön a gázkazántól; lásd a másik képet). Ott van egyéként egy félhollandis kötés a kazán gömbcsapján.

 

 

Illetve a fenti jobboldali könyöknél, vagy a lent jelölt szakaszon a visszatérőhöz. Itt van egy forrasztott félhollander (?), de ezzel se sokra megyek.

 

 

csocsanszkaja Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14695

:)

én is a beton alá gondoltam, de akkor ez tényleg felejtős :D

Előzmény: KömKel (14694)
KömKel Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14694

Én a beton alá gondoltam az XPS-t :)

(de oda sem egyébként, mert túl pontszerű a terhelés)

Előzmény: kingoftailor (14693)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14693

Én aláraktam 2 centi vastag xps-t, de már az üres tartály pereme is kisszaggatta, mint a pogácsát. :-)

Viszont fúrtam 4 lukat a tartó lemezgyűrűre és telifújtam purhabbal a tartály alatt.

Előzmény: KömKel (14692)
KömKel Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14692

Ha lépésálló hőszigetelésre gondolsz, akkor azt nem tudsz alá rakni, mert túl nagy a súly.

Esetlge XPS mehetne, de én azt sem szoktam javasolni.

 

A tartályt kell rohadtul behőszigetelni, amennyi aláfér, annyit oda is begyömöszölni.

Előzmény: csocsanszkaja (14691)
csocsanszkaja Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14691

"szigetelés" nem kell a puffer alá?

Előzmény: KömKel (14690)
KömKel Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14690

8 cm vasalt aljzatbeton már szétteriti a súlyt (8-as betonvashálóval vasalva).

Vagy esetleg a puffer alá beraksz acél tartót, ami a két szélső falra támaszkodik, azokra teszi le a súlyt.

Előzmény: csocsanszkaja (14686)
kiralyati Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14689

Igen megy is múkodik a rendszer .

Előzmény: Zs:) (14687)
kiralyati Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14688

Már készült kép csak nem tudom mikor fog ide fel kerülni mert azért szvesen meg halgatnam a véleményeket.

Előzmény: joevagyok68 (14685)
Zs:) Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14687

A keringtető megy az azt jelenti, hogy megy is, vagy csak be van kapcsolva?

Előzmény: kiralyati (14672)
csocsanszkaja Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14686

mesterek!

 

milyen alapozás (beton, vasalat, szigetelés) illik egy ilyen rendszer ( vegyes - puffer mondjuk1500L-es, gázkazán) alá?

és mi lenne legrosszabb (de még elfogadható), ill. legjobb?

joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14685

Mondjuk egy képet azért szívesen megnééznék arról az esbe-szivattyú bekötésről !

Mert kitudhassa hogyan sikerült...

:-)

Előzmény: kiralyati (14681)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14684

Ezt a hozzászólást figyelmen kívül kéne hagyni..

NEMolvastam el az előzményt.. :-))

bocsi

" fölül a puferba is kb.ugyanazaz alja 45-50 de ettől nem megy fentebb"

Előzmény: joevagyok68 (14682)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14683

Szerintem próbáld meg magasabb fokozatba kapcsolni a szivattyút. 

Előzmény: kiralyati (14681)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14682

ÉS JÓL van bekötve ?

Esetleg fénykép róla, vagy a környékéről, amin látszik mi merre, honnan.

MERt már csak ez marad...

Vagy a szivattyú van fordítva....  :-)

Előzmény: kiralyati (14672)
kiralyati Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14681

Biztos nem elég de a kazánba levő vizet azt  nekem most felforralja ez a bajom.

 

 

 

Előzmény: kingoftailor (14678)
mislenyi Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14680

Na, még "öreg" korára is tanul az ember.Jót röhögtem.:)))

 "vaslápátos teknikus csinálta mánhogy azzal kellet volna elzavarni "

Előzmény: kiralyati (14668)
Kezsu Creative Commons License 2013.11.19 0 0 14679

Ragasztott hosztoldott gerendákat csak speciális ( általában extrém) áthidaláskor használunk. vagy utolagos tartófal kiváltásra, vagy ha látható marad az áthidaló szerkezet. Vagy ha valóban nincs a födém gerenda alatt vázszerkezetes válaszfal.
Ha a 60 centis kiosztású, korábban leírt méretű válaszfal a födém gerenda alatt van, soha nem használunk ragasztott gerendákat.
Ez árba igen megnyomná a költségeket...

 

Az oké, hogy műszárított, gyakorlatilag egyenként ellenőrzött faanyagról van szó.

De ugyan úgy pontszerű terhelésnek számít egy puffertartály a padláson svédországba is.

Természetesen nem csak a gerenda méretezése számít bele a statikai dolgokba, hanem a ráhelyezett nútolt, ragasztott csavarozott réteglemezes padló szerkezet is.
Nem is hinné az ember ez mennyit számít a gerendához képest is...

 

Igen valóban szigorodtak 2011-ben a statikai szabványok. Ettől valószinűleg nem is igen lehet eltérni egy egy tagországban. De van rengeteg olyan dolog ami másként működik hazánkban.

Családi ház szintjén otthon gyakorlatilag terror van Svédországhoz képest.


De korábban pont veled beszéltük itt a pórfödém kálváriámat. Nos Svédországban, tűzvédelem szempontjából ( esetleg) csak keresztmetszet növelést írnak elő.
nem úgy mint otthon, hogy szimplán nem engedik.
Tudom, kifejtetted már, hogy engedik, csak rossz tervezőt,tűzvédelmist, hatóságot fogtam ki.
De nem offoljuk tovább a puffer topikot.
Mégha valóban fontos kérdésről is alakult itt ki beszélgetés

Előzmény: KömKel (14675)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.18 0 0 14678

A 30 kiló fa nem biztos hogy elég 2000 literes puffer felfűtéséhez.

 

Nálam a puffer alja csak a fűtés legvégén melegszik csak fel (utolsó 15 perc). 1550 literes puffer 80 fokra felfűtve kb. 30 kiló fával.

Szerintem próbáld meg magasabb fokozatba kapcsolni a szivattyút. 

Előzmény: kiralyati (14677)
kiralyati Creative Commons License 2013.11.18 0 0 14677

nem ez a variáció ki lőve de köszönöm a segítséget.

Előzmény: kingoftailor (14676)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.18 0 0 14676

Nem lehet, hogy a kazán visszatérő cső nem a puffer aljába van bekötve, hanem magasabbra és a hőmérő meg alatta?

 

Valahogy így:

 

Előzmény: kiralyati (14663)
KömKel Creative Commons License 2013.11.18 0 0 14675

Azt azért hozzátehetnéd, hogy az általatok használt faanyag valószinűleg ragasztott/hossztoldott, nem pedig olyan, hogy a rigó még előtte való nap fütyült rajta, mint itthon. Egy ragasztott szerkezetből még 30 méteres fesztávú csarnokszerkezetet is csinálnak, viszont egy 15x15-ös fenyő gerenda az önsúlyától behajlik 6 méteren.

 

És ne keverjük már össze a lakótér miatti hasznos terhet a pontszerű teherrel, amit egy ekkora puffer jelent...

 

(egyébként a statikusi szabvány az EU-s szabályozás átvétele után (2011) szigorodott meg jelentősen, kivételesen nem a hülye magyarok találták ki)

Előzmény: Kezsu (14661)
birogyula Creative Commons License 2013.11.18 0 0 14674

36fokról   85fokra

Előzmény: joevagyok68 (14657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!