Keresés

Részletes keresés

Tsaby Motors Creative Commons License 2 napja 0 0 47197

A XXI. századi ember 1 youtube videó után TUD.

Ha magyar az illető, akkor már TANÍT! :o)

 

A szakemberek által írt és lektorált könyvek mindig jobb útmutatók minden másnál.

Előzmény: akkokoko (47195)
akkokoko Creative Commons License 2 napja 0 0 47196

Nagyon köszönöm! Ebben megint sok hasznos volt számomra! 

Előzmény: APT (47191)
akkokoko Creative Commons License 2 napja 0 0 47195

Igen! Így van! Köszönöm! De a fórumokon sokszor felülírják az ottaniakat. Tudom! A könyv a fix...🙂

Most a YT-n néztem valakit, aki a kerekeket is keni... Erre kaptam fel a fejem! 

Előzmény: bosijani (47190)
akkokoko Creative Commons License 2 napja 0 0 47194

Köszi! Viszont!

Előzmény: Tsaby Motors (47192)
bosijani Creative Commons License 3 napja 0 0 47193

viszont!

Előzmény: Tsaby Motors (47192)
Tsaby Motors Creative Commons License 3 napja 0 1 47192

Kellemes Húsvéti Ünnepeket mindenkinek!

 

APT Creative Commons License 3 napja 0 0 47191

Azért olyan nagyon nem mondhatott mást...

Vannak kivételek, például vannak egyes finomabb karóra-szerkezetek, ahol a gyári olajozási ajánlásban valami finomabb olajat ajánlanak a horgony csapjaihoz is - ezt például nyugodtan felül lehet bírálni, biztonságosabb a horgonycsapokat nem kenni (nem fog kopni így sem).

Viszont kenni kell közepesen finom (pl: 2-es) olajjal, kis és gyors járású szerkezetnél inkább kimondottan ide való horgonyzsírral a kövek emelőfelületeit. Pecekjáratnál a peckeket (zsírozhatók azok is), nagy ingás óránál is a horgonyok emelőkarmait. Mindenképpen.

 

A horgony kivételével a járat csapjait kenni kell, mérettől függő finomságú olajjal. Tilos kenni a kerék-kapcsolatokat, és nem igényelnek kenést a mutató-áttétel kerekei sem (váltókerék, órakerék-negyedeskerék kapcsolat). Ha valaki ezt is kenni - akkor az ő általa "szervizelt" óra elé hamar meg is fog állni, mint a szög. Ha elindul egyáltalán...

A negyedeskerék-perctengely kapcsolatot elvileg illik kenni, vagy könnyebben kikopik. Hogy mivel - az szintén méret-finomság függő.

Kenni kell a felhúzószerkezet kilincs-kapcsolatait, a hajtórugókat. A legkritikusabb valójába a billegőtengely csapjainak-csapágyainak megfelelő (bontásos) tisztítása és kenése, ha ez nem megfelelő, az biztosan megbosszulja magát.

Előzmény: akkokoko (47189)
bosijani Creative Commons License 3 napja 0 0 47190

asszem átküldtem az órajavítás könyveket... :-)

Előzmény: akkokoko (47189)
akkokoko Creative Commons License 3 napja 0 0 47189

Esetleg olajzási helyekkel kapcsolatban tudna valaki segíteni? Eddig ahány verziót láttam/olvastam mind mast mondott... (asztali óra)

Rézcsapágyakat kenni (alap szabály ne "ússzon" az olajban, csak felület kenés.)

Billegőt ne kenjük, de a kövek kis cseppet kapjanak. Horgonyt ne kenjük.

Fogaskerekek kenes nélküli kialakításúak. De van aki keni....

 

akkokoko Creative Commons License 3 napja 0 0 47188

Nem tudok képet feltölteni...

akkokoko Creative Commons License 3 napja 0 0 47187

Miért tűnik úgy, hogy az utóbbi linket nem érdemes megnyitni!?

akkokoko Creative Commons License 3 napja 0 0 47185

Kész!

Kapott külső mosást, belső tisztítást, kenést, krómtisztítást. Az üveg alul kicsit karcos, de most marad. Nagyon tetszik!

akkokoko Creative Commons License 4 napja 0 0 47184

Nagyin köszönöm a kimerítő választ! Akkor maradok az olajnál! Videón valami piros zsírral is láttam kenni. Csak úgy szottyogott.... Igaz az jóval nagyobb rugó volt.

Előzmény: APT (47183)
APT Creative Commons License 4 napja 0 0 47183

Erre valójában ezek meglehetősen igénytelenek. Bármilyen nehezebb óra-olajjal (4-es például) bátran kenheted, de valójában nem követhetsz el hibát akkor sem, ha mondjuk sima varrógépolajat használsz. A nagy rugók kenésénél ez általában használható, nagyobb asztali-fali órákban is.

A grafitos zsír egyébként elvileg optimális - a gyakorlatban viszont csak akkor fog valóban jól funkcionálni, ha a hobbista reláción túl ma már nem bevállalható pepecseléssel aprólékosan végigkened az egész rugót. Különben nem hordják el rendesen el a zsírt az egymáson csúszó menetek, és úgyis lesz kenetlenül maradó, kopó-csúszó, esetleg összeszoruló rész a rugóban. Az olajnak meg előnye, hogy ha a nagyjából, de nem teljesen felhúzott rugót oldalról végig/körbe-kened ("öntöd") vele (én ehhez kicsi, 1ml-es orvosi fecskendőt és egyenesre lereszelt végű injekciós tű véget használok, azzal oda lehet férni zártabb helyekhez is), akkor a menetek a higroszkópos-kapilláris hatás miatt beszívják-terítik azt maguk között, és a kenés megfelelő lesz.

Előzmény: akkokoko (47182)
akkokoko Creative Commons License 4 napja 0 0 47182

Üdv!

 

Érdeklődnék: orosz, kínai vekker rugó mivel kenhető? Moebius kivételével... Olvastam grafitos zsírt is...

akkokoko Creative Commons License 5 napja 0 0 47181

Hát kissé kotyog. Mindegyik tengely. De menni akar! Alig lehet leállítani! 🙂

A tisztítás nagyin ráfér! Feketeca kezem tőle! A ház már tiszta. Króm részek pasztával polírozva. Jó lesz ez! 

Tsaby Motors Creative Commons License 2025.04.15 0 1 47180

Ha megrángatod oldalra a felhúzófület és kotyog, az már beszédes.

Előzmény: akkokoko (47179)
akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47179

Ismét köszönöm a segítséget! Még nem néztem át. A hangján vettem észre, hogy egyes helyeken(mutató) nehézkessé válik a hangja. De megy rendületlenül!

Előzmény: Tsaby Motors (47178)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47178

A baglyos DIAMOND tényleg jópofa és elég jól kitalált szerkezet.

Van belőle csipegető tyúkanyós, integető panda macis, meg még ki tudja hányféle variáció.

 

Nagy hibája viszont, hogy a csapágylemezei vajpuha anyagból vannak.

Rendszerint oválisra kopnak a tengelyvégek csapágyfuratai, különösen a motorrugó tengelyénél, amit már összehúzni sem lehet.

Legtöbbször csak perselyezéssel menthetőek ezek az órák.

Előzmény: akkokoko (47171)
akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47177

Köszönöm! Megnézem! Próbálok valami képet is...

Előzmény: Tsaby Motors (47174)
akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47176

Nos igen.. Ilyesmit gondoltam én is! De -egyenlőre- "monyákolásnak" ez is megtestte! Plusz nem tudtammilyen a belseje...

De van egy plusz full fém f..sza szerkezetem ház nélkül. Meglesz a helye! Elképzelés szerint sztirol lapt vágok bele, majd egy jó kis hátteres számlapot szerkesztek hozzá. Stílusban hozzá illőt! Hátha lesz piaca....De ha nem az sem baj! Marad saját örömre....🙂

😁😁😁

Előzmény: APT (47173)
akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47175

Hát ez szíven ütött.... Nagyon sajnálom! De hát ilyen az élet! 🫠

Előzmény: dészáz (47172)
Tsaby Motors Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47174

Ez a JANTAR vekker köves csapágyazású billegővel van gyártva.

Meg kellene nézni, hogy nem repedt-e valamelyik lyukaskő és/vagy görbült valamelyik billegőcsap.

Előzmény: akkokoko (47167)
APT Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47173

A műanyag kerékrendszereknél a csapok szoktak megkopni-megrogyni, de tudod, amiben műanyag van - azzal inkább ne is foglalkozz... Vagy tekintsd tényleg tanulós-játszós dolognak, elvárások nélkül.

Ha már vekker, akkor tényleg a 11 köves Slava az a szint, ami alá már nem érdemes bemenni. Annyi minden van - olcsón is - a világpiacon, a régiségpiacon, hogy bőven lehet válogatni a már korrekt dolgokból is.

Előzmény: APT (47169)
dészáz Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47172

ha hamarább jelentkezel itt,adtam volna vekkereket. de egy órás havernak odaadtam vagy 40 darabot.(ingyen)

Előzmény: akkokoko (47171)
akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47171

Mai szerzemény!

Igaz csak egy orosz Slava, de a többi se rossz!

Star MOM zöld

Sparti Japan Quartz

Marion piros

Diamond China baglyos.

Utóbbi volt a lényeg! Nagyon tetszik! Amúgy jó áron mennek... 

Alapvetően mind működik! 10 ezerért postával ajándék volt!

akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47170

Nagyon köszönöm! Hát megpróbálok valamit... A csapágy javítást biztosan nem! Ahhoz kevés vagyok.... Esetleg a műanyag alkatrészek okozhatnak ilyent? Mert ebben -sajnos- a kerekek javarészt műanyagból vannak már. 

APT Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47169

Ahogy az előttem szóló is írta, kopott a billegő csapja, vagy a csapágy-csészéje, bár kis szerencsével még az is lehet, hogy csak túl laza, és valamelyik oldalt beljebb kell tekerni. Mivel a csapágycsészék (primitív csúcságyazásról beszélünk) ki tudnak féloldalasan is igen keményen kopni, ezért előfordulhat, hogy ha a jó működést nem is, de legalább a működőképességet már azzal helyre lehet állítani, ha mindkét csúcságy-csavaron fordítasz 180 fokot (így a csúcstávolság nem változik - bár lehet, hogy pont azt kell kisebbre venni, meg, hát ezek a problémák kombinálva is jelentkezhetnek).

 

Ezeknél a meglehetősen primitív werkeknél (bármilyen gyártmányok is legyenek) nem kirívó, hogy nem túl jól és szépen, de elkalimpáltak, egészen addig, ameddig rendesen ki nem lettek tisztítva - és akkor végük, mert a mindenütt szétkopott csapágyakba belekövült kosz meg kenőanyag "tartotta még őket egyben".

 

Kiváló gyakorlóterepek, kopások, elhasználódások javítását remekül el lehet velük sajátítani, de nem véletlen, hogy gyakorló órás általában már elvállalni sem hajlandó ilyeneket... A világ minden energiáját-idejét el tudják nyelni.

Előzmény: akkokoko (47167)
dészáz Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47168

kopott a billegő csapja

Előzmény: akkokoko (47167)
akkokoko Creative Commons License 2025.04.14 0 0 47167

Szuper! Köszönöm! Pont egy ugyanilyen Jantar a delikvens! Végül a kábelkötöző módszerrel raktam be, de ez egyszerűbbnek tűnik!

 

Ha már... Még egy kérdés! Fekvő helyzetben szépen ketyeg, de helyzetbe állítva lassul és leáll!? Vajon mi lehet?

Előzmény: Tsaby Motors (47166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!