Mivel az aranytokos POBEDA project egyelőre kútba esett, így az összerakott, új számlapos werket hozzáigazítottam egy krómozott tokhoz.
Gyári verzió nikkelezett mutatókkal:
És a Tsaby-Edition :o) Használt, kissé kopott arany mutatószettből a másodperc mutató teljesen fehérre festve, a másik kettőnek az agyrésze maradt arany, hogy harmonizáljon az indexekkel:
Van az úgy, hogy az idő vasfoga nem rombol, hanem értéket teremt :o)
Pár hónapja vettem egy POLJOT VOLCANO-t zöld számlappal, amelyet korábban sohasem láttam még katalógusban sem.
Időm nem volt vele foglalkozni, ment egyelőre a dobozba a feltámadásra váró többiek mellé.
Most több társával előre lépett a felújítandó ketyegők sorában és ezért egy röpke átnézésen esett át.
Ránézésre az egyedi zöld számlapot leszámítva egy kopott használt jószág, semmi különös.
A szerkezet a 2609H első szériájából származó peremes szélű óramű. A futószerkezet csapágyhídján a gyári logo, cirill betűs felirat, 2 csavaros kilincskerék.
Aztán jött az igazság pillanata, mikor a számlap széle nagyító alá került:
Ő bizony eredetileg kék számlapos volt, mint a testvére, ezért nem találtam nyomát sem sehol ennek a "zöld" számlap variánsnak :o)
A minszki óragyárban gyártották ,szerintem az 60 as években 5mikronos aranyozású valószínű 1800szerkezettel, persze ahoz hogy biztosat tudjunk látni kell a szerkezetet.Bár a gyártási évet akkor is csak saccolni tudjuk.
Még a tavasszal vettem meglepetés ajándéknak egy FIAT órát ZARJA 1601-es werkkel egy veterános barátomnak. Aztán sokáig nem volt rá idő.
A tok 33,5 mm-es, kopottas, a szíj 16-os...nem igazán éreztem, hogy érdemes egy hordható minőségű újraaranyozásba belemenni.
Végül egy 38 mm-es bicolor tokba került a szerkezet 20-as szíjjal, ami eredetileg egy kvarc női órának indult.
Ráadásul a kvarcszerkezet műanyag betétgyűrűje pont jó lett a kis ZARJA werkre. Kellett még esztergálnom egy betétgyűrűt a számlap és az üveg közé rozsdamentes acélból és egész vállalható "fiús" méretű és kinézetű ketyegő lett belőle.
Egy hónapja lett kész és épp azon siránkozott a koma, hogy karosszériásnál van az autó és már rendesen FIAT elvonási tünetei vannak mikor a kezébe nyomtam egy díszdobozban az órát. Mondjuk úgy, hogy jelentősen enyhültek a tünetei :o)
Nem is csodálom, "ahhoz képest" gombokért adják. Nagyjából a "szovjet idők" megszokott minősége, korrekt krómozott tok, acél hátlap, síküveg (napi használatban 1-2 évtizedet kibír), és egy szintén végtelenül régóta ismert-kipróbált (az alap 1800-ast 1955 óta gyártják, és sosem volt különösebben problémás) werk. Nem egy kronométer, nyers is kicsit, no, de egymutatós óránál így is hetek, mire látni az eltérést... ;-)))
Ja, olyan kis ladyboyos. :-))) Töpszli női szerkezet, normál tokban - de a célnak végül is teljesen megfelel, és abszolút "manufakturális" darab. Az ára meg nevetséges, szállítással együtt ötven-egynehány dollárért rendeltem Ebayon, direkt Beloruszból.