Keresés

Részletes keresés

brainiac24 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 46

Ha már elolvastam, néhány apróságot hozzátennék:

Tényleg szar dolog a hideg, fűtetlen járat de előfordult új szerelvényen (siemens desiro) is hogy meghibbant a vezérlése és egyszerre nyomja a fűtést és a klímát, stb. Anno a bkv val volt a buszok fűtéséről a rádióban  és ott mondták hogy a kocsit a motor hulladékhőjével fűtik csak az  probléma hogy a motor hidegben nem termel (elég) hőt a fűtéshez, nyáron meg értelmét veszti a fűtés holott erre lehetőség adódik. A kallert kár szekálni mert a járművek állapotáról hibáiról nem tehet, azt az embert kéne elővenni aki reggel a hibás fűtésü kocsit hagyja elindulni és azt aki elsikkasztja a felújitásra kellő pénzt.

A Gyula Creative Commons License 2009.10.14 0 0 45
A Karácsonyt tavaly is békénhagyta! Rossz a hosszútávú memóriád?
Előzmény: cssz74 (42)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.14 0 0 44
Mindenki sztrájkoljon a saját munkahelyén! Vagy nektek olyan biztos az állásotok? Olyan húdeqrvajól kerestek?
Előzmény: cssz74 (43)
cssz74 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 43
Hogy kéne honfitársainkat rávenni, hogy mi előzzük meg a bunkót?
cssz74 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 42
Kellett nekem az ördögöt, vagyis Gaskót a falra festenem...a híradóban már fenyegetőzött. Gondolom megvárja legalább a Minden szenteket, vagy megint Karácsonyra pályázik?
cssz74 Creative Commons License 2009.10.13 0 0 41
Lassan gyanítom feléled a topic...majd biztos megint karácsonyra időzítik...
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.29 0 0 40
Én úgy megorroltam a MÁV-ra,hogy a következő 30-de lehet,hogy 40-évig bojkottálom a 83-as és 84-es vonalat.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.21 0 0 39
Az utassztrájk nem új dolog a nap alatt :) Én csak támogatni tudom.

Utassztrájkoljunk
bodrostomi Creative Commons License 2008.01.18 0 0 38
Utazz busszal.. azon sincs fűtés :-)
Ez olyan dolog, hogy ha a saját kocsidat nem tartod rendben, akkor abban sem lesz fűtés egy idő után. Ha nem takarítod ki a kocsidat, akkor koszos lesz, főleg ha bele szemetelsz, stb.
És még lehetne sorolni, párhuzamot vetni a különböző közlekedési nemekkel. És egy közös dolog lenne bennük, hogy fele részben az utastól, fele részben a tulajdonostól függ az adott jármű állapota. Ha mindenki úgy vigyázna a "köz" dolgaira, mint a sajátjára, akkor kicsit máshol tartanánk már.

Előzmény: Nandesz2 (17)
róna Creative Commons License 2008.01.18 0 0 37

Eszerint a rendszerben van eltérés: hogy a rendet fenntarthassák gazdaságosabb biztonsági embereket alkalmazni, mint folyamatosan cserélni, javítani, pótolni.

Az utas komfort érzetét, biztonsági ember jelenléte kevésbbé rontja, mind a kosz, mocsok, szétvert berendezés.

Azért ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ha a vagont a rozsda csócsálja, az ablak a külső kosztól alig áttetssző, ajtók ablakok nem nyílnak záródnak, az nem az utas bűne.

Előzmény: gyakesz (36)
gyakesz Creative Commons License 2008.01.18 0 0 36
Nem tudok róla, hogy tömeges lakosságcsere lett volna

Ugyanakkor tapasztalataim szerint a GySEV vonalak állomásain (és talán vonatain is) külsős biztonsági cégek emberei vannak jelen...
Előzmény: róna (35)
róna Creative Commons License 2008.01.18 0 0 35

"Szerintem olyan a vasútas mint az utas. Annyit is érdemel"

Anno a Szombathely-Soproni vonalra rakták a MÁV leglepukkantabb Bhv kocsijait. Panasz esetére mindig ez volt a válasz: "Minek ezeknek, úgyis tönkre verik"

Mióta GYSEV vonatok járnak, igen sokelé megirigyelnék még az azonos korú, de rendbentartott Bhv kocsikat is.

Nem tudok róla, hogy tömeges lakosságcsere lett volna a vonal menti telpüléseken.

Akkor megnevelődtek megváltoztak egycsapásra az utasok?

Netán baj lehetett a rendszerben?

Lehet választani!

 

Egyéb példa: Ha pl egy váróhelyiségben, vasúti kocsiban, parkban, vagy bárhol, bokáig gázolsz a szemétben, a szemetesből kicsordul az anyag, és van egy italosflakonod, meddig hurcolod, hogy kulturáltan elhelyezhesd!

De ha kultúrált helyen jársz, s leejtessz egy gyufaszálat, felveszed.

Előzmény: paker12674 (33)
paker12674 Creative Commons License 2008.01.17 0 0 34
Máv-nál felelslegesen foglalkoztatott embereket. Ki az aki ezt el döntheti? Kik azok a felesleges emberek?
Előzmény: Nandesz2 (32)
paker12674 Creative Commons License 2008.01.17 0 0 33
Nézzetek már szét,2008-ban milyen vasúti közlekedési morál van,csak egy kicsit gondolkozz el.Szerintem olyan a vasútas mint az utas. Annyit is érdemel.Hála isten én már el kerültem ebböl az elővárosi ütemböl /6 év 70-71-es vonal/,ahol este 9 után csak az száll vonatra,aki szétveri,összefirkálja,összehányja,stb..,jegye persze nincs, de van lejárt BKSZ-e,de még is ő van a legjobban felháborodva ha az 5 percenként közlekedő vonatok közül egy is késik 2 percet! Azért ahol most dolgozok/92-94-es vonal/,talán még nincsenek enyire elfajulva a dolgok,mégis ezt az elövárosi sz.rt nyomják,ami bevalom bosszant,mert ,mint ahogy mondani szoktam,elég lenne oda egy pöre kocsi is/persze oldalfal nélkül/.Bocsánatot kérek akit(ket),ezzel meg bántottam,de ez az én véleményem,azt hiszem ezt szabad. Természetesen vannak normális utasok is de,az én elővárosi tapasztalataim ,sajnos nem ezt súgalják, de egyszer talán sikerül oda eljutni,meggyözni,ha egy leszálló elővárosi utast látok mondjuk maga után becsukni az ajtót(talán 2050-ben),mégegyszer bocs ha valakit megbántottam ezzel kapcsolatban.
Előzmény: Nandesz2 (32)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.17 0 0 32
Nem ritkán van rá példa, hogy egyformán hideg van minden kocsiban. És ahogy a lentebb szóló is kifejtette, az ember ott ül le, ahol van hely, nem ott, ahol meleg van.

Egyébként pedig, ha hozzád hasonlóan a vasút sem reagál az utas nyafogására, akkor előbb-utóbb nem lesz utas. Ennek egyenes következménye lesz, hogy nem lesz szükség jópár vasutas munkájára. Aztán majd lehet sztrájkolni, hogy a gonosz állam nem fizeti tovább a MÁV-nál feleslegesen foglalkoztatott embereket.

Magatok alatt vágjátok a fát...
Előzmény: paker12674 (29)
Belarus Creative Commons License 2008.01.17 0 0 31

Gyere és nézd meg a 70-esen közlekedő hernyókat!

Azok meg túlfűtöttek,annyira,hogy a kallert a fűtés leállitására kérték párszor. :)

Előzmény: Nandesz2 (-)
Free_ Creative Commons License 2008.01.17 0 0 30
biztos h nem egy kocsival, de azért reggel eléggé tömve van a vonat, sok választás nincs, vagy leülsz a hidegbe vagy állsz egy meleg kocsiba. választhatsz
Előzmény: paker12674 (29)
paker12674 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 29
Szerintem meg nem kéne el felejteni! A 120a vonalon tudomásom szerint nem 1 kocsival járnak a vonatok,tehát biztos akad egy olyan kocsi ahol van fütés.Különben meg nem is akarok reagálni erre a nyafogásra,de majd eljő az az idő is biztos ,hogy az utasok lesznek az előtérbe,viszont addig le vannak.  :)
Előzmény: Nandesz2 (27)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 28
Konkrét szerv, amihez fordulhat az ember, az biztos van, csak más kérdés, hogy semmi értelme. Tudod jól, Hbf esete az aluljáró-világítással.
Előzmény: gyakesz (25)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 27
Ezt a mentalitást kellene kurva gyorsan elfelejteni minden mávosnak...
Előzmény: paker12674 (26)
paker12674 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 26
Sztrájkolj, ha te rá érsz,és az időd is engedi biztos megteheted,de aki időre megy dolgozni az biztos,hogy nem teheti meg,vagy válasz más tömegközlekedési eszközt azon biztos jobb lesz a fűtés,csak a kabátodat nem lesz hová tenned ,de a döntés rajtad áll ,senki se mondta szerintem ,hogy bár hova vonattal menj ,föleg ha nem is tetszik.  :)
Előzmény: Nandesz2 (-)
gyakesz Creative Commons License 2008.01.15 0 0 25
Figyelni fogom, maestro! :) :P

Viszont hozzáröfögnék a témához. Mindkét oldal szempontjai tökéletesen jogosak, ezért marha nehéz ezügyben állástfoglalni.

Vasúti technológiai szempontból bizony sajnos elégtelen az, hogy a szerelvény a Keletiben döglik egy órát, kihűl, majd sebtiben betolják, rájár a gép, és kb. Rákos után már lehet érezni valamit a fűtésből.
Ennél jobb, ha egész nap pörög a szerelvény, mert akkor elméletileg fűtve van.

Nomost. Vannak a sittes Bhv-k, amikkel mostanában nem tudom mit művel a "tisztelt" utazóközönség, de egyre több szakaszajtóból hiányzik az üveg (nemegyszer maga a szakaszajtó), vagy éppen be van dobva valamelyik ablak. Sajnos így lehet akár szanaszét fűteni is a szerelvényt, ha a meleg annyi helyen szökik, amennyin akar. Az előterek nem fűtöttek, így sajnos onnan dől be a hideg. Találkoztam már olyan esettel, amikor ezeket a kocsikat lezárta a gondos vonatszemélyzet. Helyes.

Érthető az utas szemszöge is, hiszen természetesen bosszantó, amikor egy hideg kocsiban kell végigülni 20-40-60... percet. Érthető a tájékoztatásra való igény is.

El kell ismerni sajnos, hogy néhány jegyvizsgáló nem mindig a megfelelő hangnemet üti meg, szerencsére nekem 95%-ban pozitívak a tapasztalataim. Ugyanakkor meg kell látni, hogy egy vonaton utazik 1000 ember, és neadjisten csak a felének van valamiféle kifogása a szolgáltatás színvonalát illetően, akkor is 500 ember panasza, adott esetben hülyesége csapódik le 1 jegyvizsgálón... Hát, nem kellemes helyzet, az biztos.

Ha a jegyvizsgáló a vonat átvételekor szépen felkapcsolgatja a fűtést a kocsikban, akkor részéről teljesítve van a fűtéssel kapcsolatos legfontosabb teendője.

Azonban ha a kocsiban nem működik, vagy éppen csak éledezik a fűtés, az komoly karbantartási hiányokat jelez, és ezzel bizony valóban elsősorban a fenntartó zéertét, káeftét, kutyafülét kell megcsócsálni... Kérdés, hogy a jelenlegi kesze-kusza helyzetben van-e konkrét szerv, amihez lehet fordulni...

Hát nem tudom. Tényleg nehéz ezügyben állást foglalni.
Előzmény: Beezo3 (1)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.01.15 0 0 24
Én RP-ÚP - Nyugati között járok oda és vissza nap mint nap, és nem pnaszkodhatom a fűtésre... nem mondom, hogy nem lehetne melegebb, de azért a kabátot le lehet venni arra a mintegy 10-15 percre...
Előzmény: Nandesz2 (-)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 23
Ezek szerint fűtenek eleget, csak az allokációval van probléma. Ezentúl felszállás előtt majd, a biztonság kedvéért magamhozveszek egy ilyen zsákot! :-D (Hova fogod lepakolni őket?)
Előzmény: Törölt nick (22)
róna Creative Commons License 2008.01.15 0 0 21

Hogy a klasszikust idézzem:

"Azokból a régi jódolgokból, mára nem maradt semmi...."

Azok az ócska korszerűtlen gőzmozdonyok bezzeg tudtak fűteni. Egy dolog volt csak lényeges, átmenjen a gőz az utolsó kocsin, és a lakatos csináljon zárcsapot.  Magyarul az áthaladó távozó gőz kibocsátást kellett jól (kalapáccsal) beállítani. Minden kocsiban egyenletes és hibátlan volt a fűtés. Ha érkezéskor lefúvatták, (légvezeték nyomásával kifúvatták a fűtésrendszert) el sem fagyott a szerelvény, vonat addig nem indulhatott el, míg a fűtés nem ment. Nem volt ismert a fűtésprobléma, holott több macerával járt a szerelvények kezelése.

 

A villamos fűtés elterjedéséhez a vasút máig sem készült fel sem szakmailag, sem törődés tekintetében.

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 20
Itt, a Vasutas Fórumon valahol hátul a susnyásban van egy "Fűtés nélkül" topic, abba kellett volna csak egy hozzászólást írnod, és nem pedig egy újabb topicot nyitni...
Előzmény: Nandesz2 (-)
M412313 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 19
Biciklin kedves ügyfél a -15fokban a jeges uton törje ki a nyakát nesze neked ingyen dolog korházba meg vizitdíj + napidíj...
Előzmény: Nydqist (12)
Free_ Creative Commons License 2008.01.15 0 0 18
elhiszem, hogy nem akarsz senkivel kitolni és jogos a felháborodás, de azzal nem sztrájkolsz, hogy nem mutatod fel a jegyetbérletet. Akkor lenne ha jegy nélkül utaznál, de akkor meg jól megbütetnek. Szóval patt helyzet, sztem.
Előzmény: Nandesz2 (17)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 17
Nem akarok én kib@szni senkivel. Ez csak egy visszajelzés, hogy elégedetlen vagyok, és nem nyugszom bele abba, hogy nincs fűtés. A Start-tal úgyis hiába levelezek.
Előzmény: Free_ (15)
Free_ Creative Commons License 2008.01.15 0 0 16
Ez teljesen korrekt amit irtál és akkor azt Te is jól tudod, hogy szólnak neked mondjuk egy V43-as szerelvénynél h nincs fütés, megnézed h rá van e kapcsolva az 1500V. Ha rá van, akkor onnantól kezdve nem a Te dolgod.

Pénteken majd legyen is fütés rajta, mert megyek arra:D
Előzmény: Beezo3 (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!