Keresés

Részletes keresés

dqr79 Creative Commons License 2 napja 0 0 74969

Nyilván úgy értem, ha egy ilyen sok millás hajós nyaralást ajándékba adni magánügy akkor az árát is, értelemszerűen..

Előzmény: 409 (74968)
409 Creative Commons License 2 napja 0 1 74968

 

  "Gondolom egy nokiás dobozban átadva az árát is az lenne akkor."

 

Ezt ugye úgy érted, hogy azt a nokiás dobozt*, nem a miniszter úr adja, hanem ő kapja........

 

* ami mint azóta kiderült, megsem történt



Előzmény: dqr79 (74967)
dqr79 Creative Commons License 2 napja 0 0 74967

250ezer euró egy hét, az igen.. Gondolom ha csak VIP utasként héderel valaki rajta egy hétig az is lehet vagy 20ezer minimum. Erről nehéz nem arra asszociálnom, mikor a jó miniszter úr ajándékba kapott egy ilyen utat egy hasonló méretű yachton az itthoni közbeszerzések legnagyobb nyertesétől, majd a sajtó kérdésére közölte, hogy ez magánügy. Gondolom egy nokiás dobozban átadva az árát is az lenne akkor.


Szép képek amúgy, továbbra is irigykedve nézem! :)

Előzmény: fehervari2 (74962)
409 Creative Commons License 2 napja 0 0 74966

 

 Azokat az evezős vitorlásokat 1988-ban láttam először a Kassandra végénél. Akkor cserkészek jártak velük. Késő délután kikötöttek a strandon, rendbe tették a környéket, összeszedték a szemetet. Majd vagy tovább mentek, vagy letáboroztak és ott töltötték az éjszakát. Sátrat a vitorlákból, vitorlarudakból, evezőkből építettek. Heti kétszer jöttek, 3-4 hajóval. A 90-es évek vége óta nem láttam őket, ezek szerint ma is megvannak. :)) Jó élmény lehet a gyerekeknek, bár nyilván más ez egy tengerekkel kerített országban.

Előzmény: fehervari2 (74962)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 74965

Svájci/német házaspár barátaimat elvittem a Dunára a Wiking Meteorral.

A csónak elvileg 90 lóerőig motorizálható,mint már említettem 1988-as.

Szülőhazájában a társaikat a tulajok 70-120 ló közti motorokkal szerelik általában,az enyémen egy 60-as újszerű motor van,200 üzemóra sincs még benne.

A múlt héten próbáltam először,akkor 4000-es fordulat körül,egyedül,167 km-en 40 litert fogyasztott,és kb.2 mp.alatt ment siklásba,kb.6100-ig kiforgott,és kb.57 km/h volt az állóvízi sebessége.

Most,két plusz fővel+ némi csomag(kb.+160 kg) érezhetően nehezebben ment siklásba,kellett neki saccra 4 mp .A fogyasztást nehéz összehasonlítani,de jóval több,mint egy fővel.

90 km megtételéhez 26 liter kellett,fölfele menet Pesten kb.2000-es fordulaton 4 km/h-val mentünk legalább 1 órán keresztül.A végsebesség kb.4-5 km/h-val csökkent,a max.fordulat 5700 körüli.

A Határ Csárdában nagyon jót ettünk,ehhez a stéghez álltam,hogy ki tudjanak szállni a barátaim,majd a szintén ebédelő vízirendőröket kérdeztem meg,hogy gond-e,hogy melléjük álltam.

A válasz az volt,hogy szerintük ez nem nyílvános kikötő,de mivel ők bárhol megállhatnak kérdezés nélkül,őket nem zavarja,hogy ott állunk.

A kajálda kifejezetten ajánlható,finom,nagy adagok,és Fehérváron a feleségemmel kettőnknek pont annyit fizettem,mint itt hármunknak.

Visszafelé megálltunk a Wiking Yacht Club stégjénél.Itt először privát helyre sikerült kötnöm,de jött az őr,aki elirányított a vendég helyek egyikére,amiből volt bőven szabad.A bérelt helyeken szinte mindenhol hajók álltak,gyakorlatilag 1-2 lehetett csak úton.A hely baromi kultúrált,15.000 ft körüli áron lehetne egész nap maradni,és a hajóban aludni,áram,vízfelvételi,és zuhanyzási lehetőség mellett.Úgy látom,hogy mobilházak is bérelhetők a zárt területen belül,és kóddal lehet kimenni/bejönni.

Besétáltunk a városba,körülnéztünk,majd kb.1,5 óra után indultunk vissza Érdre.

2000 ft/ óra a kikötési díj,a 3.órától a felére csökken.Tőlem a 1,5 órára is csak kétezret kért.

Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 74964

Neked csak egy kutyád van,így lehet,hogy tudsz kicsit alkudni,főleg,hogy amúgy is csak ott horgonyozna🙂

Vagy adsz nekik cserébe pár horgonyt🙂

Ahhoz képest,hogy ez egy viszonylag védett,hegyekkel körülvett öböl,fúj a szél rendesen☹️

Előzmény: fehervari2 (74962)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 74963

Még több hétig maradsz,kibérled esetleg,hogy kipróbáld?🙂

Előzmény: fehervari2 (74962)
fehervari2 Creative Commons License 3 napja 0 0 74962

Pár napja egy öbölben horgonyoz ez a hajó. Bárki kibérelheti, csak 250e eur a heti alap bérleti díj.

https://www.yachtcharterfleet.com/luxury-charter-yacht-24823/itoto.htm

 

Akár 5 kutyát is lehet vinni:

A felszereltségnél felsorolják, hogy van snorkel felszerelés és SUP is. A két RIB a felső fedélzeten van, daruval engedik le.

 

Itt kikötött három szép hajó, áruk kb egy heti bérleti alapdíj lehet. Nehéz volna választani közülük. Aki utoljára jött, annak a horgonya elakadt a kb 3 m mély vízben, és össze-vissza forogva próbálta kiszabadítani. Végül le,erült és kiakasztotta, miután az öblöt jól felkavarta. Egy horgonybója egyszerűvé tette volna az esetet.

 

 

fehervari2 Creative Commons License 3 napja 0 0 74961

 

Három hajó egymás mögött a képen. A kis, fekete rib valójában egy extra nagy és komoly hajó - alig látszik:

 

Fura forma, mimtha gyerekek rajzolták volna:

 

Az indulását sajnos lekéstem, már messze járt:

 

szép szerelvény:

Iskolások sátoroznak az erdőben, napközben fürdenek, este eveznek, vitorláznak:

Béci 72 Creative Commons License 3 napja 0 0 74960

Szép hajók!

Előzmény: fehervari2 (74959)
fehervari2 Creative Commons License 3 napja 0 0 74959

A hajós boltban körülnéztem kicsit és a szervizben is. 

ez egy MV700

hatul néhány bimini

5 új jetsky csonagolva

dqr79 Creative Commons License 4 napja 0 0 74958

Az összerakás az a legkisebb gond persze, de levinni a másodikról a motort, csónakot és minden egyéb szart, begyömöszölni a kocsiba, ki pakolni/összerakni/vízrerakni, majd utána kiszedni, megszárítani, kiszedni a padlót (az magában is egy macera, annyira szorulnak azok a kis szarok, amik tartják) az alatt is eltörölgetni, összehajtogatni akkorára, hogy vissza is férjen a nem túl nagy csomagtartómba motorral együtt, majd vissza fel mindent az emeletre, csónakot a szekrény tetejére, stb.. Irgalmatlan szopás, ennyit nem ér az egész. Ha egy hetet vízen van legalább a tengeren, akkor már ad annyit, hogy kompenzálja, az alatt nem nyúlok hozzá,arra ott a kajak.

Előzmény: Takyka! (74957)
Takyka! Creative Commons License 4 napja 0 1 74957

Azért, te nem semmi vagy!

 

Felviszed a 45kg-os motrot az emeletre, mosogatóban öblíted, és a szekrény tetején tárolod.

Szerintem ez a kemény, nem a sírkő széle! :-)

Ehhez képest egy dunaparti csónakösszerakás bakfitty...

 

T.

 

Előzmény: dqr79 (74951)
dqr79 Creative Commons License 4 napja 0 0 74956

Ezen azt írják, hagy maga után valami sótól védő korróziógátló réteget is, bár lehet ez csak marketing rizsa de mindenesetre az a javallat, hogy ne teljesen legyen kiöblítve hanem akkor hagyjuk abba az öblítést mikor halványkékre hígult a tartály, de még nem ürült le teljesen.

Előzmény: 409 (74955)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 74955

 

 Félreértés van, nem akarok én senkit se rá, se lebeszélni. Csak azon elmélkedek, ha a só marha jól oldódik édesvízben (hidegen is), mi célból találták ki ezeket a vegyszereket?  Egyedül azt tudom elképzelni, hogy gyorsítja az oldódást. Ha meg vízkőről szól a fáma, miért mindig sóról beszélnek, írnak.

De ugye azt írtam korábban, ha valaki nem tudja édesvízben hajózva kiöblíteni, annak esetleg segíthet. Ez meg akkor pont Te lennél.  :))

Előzmény: dqr79 (74951)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 74954

"felszini vizek keménysége/vízkötartalma elenyésző, mivel nagyobb részük csapadékból van."

 

Hááát, amíg le nem esik....... onnantól meg mindenfelé és mindenen át folyik pl. a Dunába. Mire odaér összeszed az mindenféle oldott vízkőnek valót. Ahogy Béci is írja, pár óra dunai csónakázástól ocsmány vízköves lesz a motor.

 

 

"Aluminiumban nem kéne rozsdának lenni,"

 

Nem én állítom, hogy rozsda van benne, hanem az ezeket a "pirulákat" népszerűsítő videók. Az persze nem derül ki milyen oxidra értik a rozsda fogalmat.

Előzmény: lapar (74949)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 74953

Az én motorjaim csizmáján mar pár óra utàn is megjelenik egy fehéres lerakódás,ami szerintem vízkő.

Ha ráfújok vízkőoldót,akkor pezseg,majd tiszta vízzel lemosva,áttörölve elég szép lesz.

Előzmény: lapar (74949)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 74952

Oké, kívül csutakolni jó, de belülre csak nem veszel egy kishordóval.

Ha meg annyiba teszek 1-2 l vízkőoldót, az nem sok szart ér.

Előzmény: 409 (74948)
dqr79 Creative Commons License 4 napja 0 0 74951

Ja kétszer voltam a Dunán szerintem motorcsónakkal, elég is volt, annyi logisztika van vele meg szopás, hogy nem ad annyi élményt de erről már volt itt szó. Trailerrel más nyilván.

Szóval én gyakorlatilag a konyhában szoktam lemosni a motort a mosogató csapra téve öblítő porton. Nem tudom, mennyit javít a helyzeten a tabletta, de párezer forint volt, 3-4 tabletta kell egy öblítéshez szóval évente ha 10et használok, és van a dobozban vagy 100db minimum szóval úgy vagyok vele, hogy ha csak egy kis esélye van, hogy ér valamit, már megérte. 

Előzmény: 409 (74948)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 74950

Aluminiumban nem kéne rozsdának lenni, esetleg valami alu-oxid, annak meg más lehet a kémiája.

Előzmény: 409 (74948)
lapar Creative Commons License 4 napja 0 0 74949

"ott lehet értelme, ha egy motor kizárólag tengervizet lát"

 

A fizika szempontjából nézve ott sem, mert a tengervíz sótartalma max 3,5 % (nem Holt-tenger) így, ha attól sűrűbbel találkozik, akkor azt oldani fogja. 

A vízkő egy másik érdekes kérdés, de úgy tudom, a felszini vizek keménysége/vízkötartalma elenyésző, mivel nagyobb részük csapadékból van. Mégis előfordulnak az öreg motorokban valamilyen lerakódások, ezt kéne elemezni.

Persze erről nem olvastam sehol értekezést, érdemes lenne utánanézni.

Előzmény: 409 (74946)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 74948

Pedig simán lemehetne vele a Dunára egy öblítő menetre.  :)))

 

Olyanra gondoltam, hogy nagy hajó, nem veszik ki naponta a vízből, csak szezon végén. Akkor jó lehet, hogy a vegyszer gyorsítja a só oldódását. ( ha az a só az náluk nem a vízkő  ? ) Mondjuk rozsda oldásról is beszélnek, ahhoz meg foszforsav illik.

pl.:

 

Ezzel szoktam a vízkövet lecsutakolni a motorról.   :)

Előzmény: Béci 72 (74947)
Béci 72 Creative Commons License 4 napja 0 0 74947

Dqr79 topictárs motorja szerintem csak tengervizet lát

Előzmény: 409 (74946)
409 Creative Commons License 4 napja 0 0 74946

De ha beállsz a zuhany alá az lemossa.

Ebből gondolom, hogy édesvízben járatva is ki kellene mosódnia a motorból minden csoda tabletta nélkül is.  Szerintem ott lehet értelme, ha egy motor kizárólag tengervizet lát és esély sincs édesvízben járatni.

Előzmény: lapar (74945)
lapar Creative Commons License 5 napja 0 0 74945

Igazad van,  csak akkor lesz sok a sókristály, ha a víz elpárolog.

Amikor fürdesz a tengerben, akkor sem csapódik ki az emberen jelentős mennyiség, de ha a vízpermet csapódik rá, akkor lehet seperni az embernek magáról.

Előzmény: 409 (74943)
dqr79 Creative Commons License 5 napja 0 0 74944

Én az átfolyós adagolóval használom, a motor flush portján keresztül, álló motorral, meleg vízzel. Egyelőre nem tudok róla nyilatkozni, hogy mennyire takarítja ki belülről, mert nem volt még impeller csere rajta, meg szétszedve se volt még semmi olyan része, ami alapján kiderülne. Szóval leginkább csak remélem a legjobbakat. 

Előzmény: spapda (74940)
409 Creative Commons License 5 napja 0 0 74943

Most valamit nem értek. Itt biztosan arról a sóról van szó ami a tengervízben van oldva? (nátriumklorid és magnéziumklorid) Mert ezek vízben oldódnak, miért kell ehhez bármi csodaszer?  (több videóben és leírásban is "só" /salt/ szerepel de közben kálciumot emlegetnek)

 

Arról nem beszélve, ahogy a linkelt videóban történik úgy a víz nagyobbik része a hatóanyaggal együtt be sem kerül a motorba, egyszerűen elfolyik a füles mellett.

Előzmény: spapda (74940)
Béci 72 Creative Commons License 5 napja 0 0 74942

"Eddig mi a tapasztalat a tablettás megoldással"?

 

Tökéletesen működik,még nem terhes a barátnője🙂🙂

 

Előzmény: spapda (74940)
Béci 72 Creative Commons License 5 napja 0 0 74941

Szerintem még senki nem nézett a vízkerék házra,így nehéz lenne összehasonlítani,hogy milyen volt előtte.Az én Suzukimban volt párszáz óra tengeri használat,melynek nyomait leginkább a csavarokon lehetett látni,a vízkerék körül minden rendben volt,pedig én csak sima vízzel járattam át a Dunában.

Előzmény: spapda (74940)
spapda Creative Commons License 5 napja 0 0 74940

Te ezt a komplett cuccot használod (átfolyós adagolóval együtt), vagy csak a tablettákat bedobod egy vödör vízbe és hagyod, hogy a motor felszippantsa?

 

https://youtu.be/0SapaAM_xlg?si=aZPAQcrmDdKF95NT

 

Eddig mi a tapasztalat a tablettás megoldással? Tényleg elég neki ennyi idő? Impeller csere volt már a motorodon vagy más alkalom, amikor megbontva látszik, mennyi só maradt benne? Jó viszonyítási pont lenne a motorod, mert elég sokat van tengervízben.

Előzmény: dqr79 (74029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!