Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70865

 

 Ezek alapból e-tec motorok, benzinnel üzemelnek. Az a "mindenevős" dolog addig szép, míg utána nem jársz, hogy mi is az. Az Evinrude is azt írja, az egy vészhelyzeti lehetőség rövid időre.  Valószínűleg valami módon csökkentik a kompresszióteret, hogy gázolajjal is működjön, de a szerkezeti részek nem bírják ezt huzamosan, és gyanítom a teljesítmény is csak hányada a benzin üzeműnek.

Hogy elsüllyeszthető, az annyit tesz, hogy a belső részek olyan anyagokból vannak, amik kibírják a tengervizet is valamennyi ideig. Van rajtuk két csap, amiken leereszthető a forgattyúsházból a víz. Ha lefolyt, nyitott csapokkal xx-szer rángatni kell, hogy kidolgozza a maradék vizet. Ezek után lehet indítani.

Előzmény: Béci 72 (70863)
Pilom Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70864

Legyen, Suzuki esetén nem vitatom. :)
Tohatsu/Mercury esetén létezik mindkét változat, ugyanazzal a BERU (Kokusan Denki) ECU-val.

Előzmény: 409 (70860)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70863

Hát,azt írják,hogy megegyezik a hagyományos E-tec motorokkal.

Azok pedig benzinnel mennek...

Fogalmam sincs.

Előzmény: 409 (70861)
409 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70862

Ugyanaz mint az autódban, vagy az erőművekben is. Gyakorlatilag azonos méretből nagyobb teljesítmény nyerhető.

Előzmény: KawaBazsy (70856)
409 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70861

"Kerozinnal és gázolajjal is tud menni"

 

 Akkor az diesel motor.  :))

Előzmény: Béci 72 (70859)
409 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70860

"ECU mint alkatrész (vas, tárgy, hardware) azonos"

 

Pont arról volt szó, hogy a Suzukinál ez nem mindig igaz. Amelyiknek 1fázisú 6A-es generátora van*, (kézi berántós motor) annak más a vezérlője fizikailag is mint a 3fázisú 12A-es generátorral szerelteké. (elektromos indításúak)

 

* alapból ezekben nincs is töltőtekercs, csak a motor működését biztosítja a generátor.

Előzmény: Pilom (70855)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70859

Ez az a motor,amit az amcsi katonák csónakkal együtt elsűllyesztenek,ha úgy adódik,meg helikopterről dobják le,stb.Kerozinnal és gázolajjal is tud menni,de elég komplikált átalakítani.

csipike01 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70858

Az autók generátora is három fázisú.

Gondolom, a nagyobb teljesítmény miatt három fázisú, kevésbé terheli a tekercseket.

 

Előzmény: KawaBazsy (70856)
ntom2020 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70857

9.9 és a 15 közt a folytás az eltérés De, mondták,hogy  a 20 nál magasabb fordulatszámon kívűl több üzemanyagot is kap  Csak akkor vegyem ki a folytást ha 20 as a szoftver is. Még az egyik iraton is ott van, hogy 15 re nyitva. Kérdezten is gari niatt, hogy így gari érvényes e., mondták, hogy igen, bármi gond van menjek nyugodtan. 

Előzmény: Béci 72 (70849)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70856

3 fázisú?? Annak mi az értelme?

Előzmény: 409 (70853)
Pilom Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70855

Lehet eddig elbeszéltünk egymás mellett, ezt gondolom én is. ECU mint alkatrész (vas, tárgy, hardware) azonos, de a beléjük írt SW az különböző, egy "bizonyos" szintig és adott SW rétegben. Pl: Tohatsu esetén mindegyik változatban, SW-tól függetlenül, van fordulatszámmérő és zümmögő kivezetés, még ha nincs is vezetékezve a csatlakozójában. Ennek oka a gyártási költségek csökkentésében rejlik.
Az a különbözőség, a max teljesítményekhez köthető első sorban, amiben biztos vagyok és talán egyes piacok sajátos igényeiből is származhat.
Emiatt teszek különbséget a bit szintű másolás/felülírás/csere és SW mint jelleggörbe módosítás közt, ahol az adott motor fizikai tulajdonságaiból fakadó egyediséghez tartozó beállítások vannak pontosan beállítva az ECU-ban. Pl: TPS (gázkar pozíció érzékelő) csere esetén, be kell(ene) tanítani az új alkatrészt az ECU-ban.
Az egy jó kérdés, hogy összességében mennyit veszítünk a réven és mennyit nyerünk a vámon, mi mit ér meg, főleg, hogy nem számít egy hatósági megfelelőség.

Előzmény: 409 (70854)
409 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70854

 

 Az a szoftver különbség, az más mindháromnál. Márcsak a fordulatszám korlátozás miatt is, de bizonyára a jellegmezők is eltérőek. A szoftver a fizikailag azonos vezérlők között cserélhető.

Előzmény: Pilom (70852)
409 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 70853

 

 

 A kézi berántós és az indítós ECU-ja között van fizikai különbség. Az indítósok alapból 3fázisú generátorral készülnek, annak más az ECU bekötése. (a berántós 1fázisúnak az ECU-ban van a feszültségszabályozó, 3fázisú az külső szabályozós)

Előzmény: Béci 72 (70849)
Pilom Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70852

Tohatsu esetén biztos a különbség a jelleggörbékben (~ECU), vélem Suzuki esetén is így van.

Előzmény: dqr79 (70850)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70851

Igaz,régen volt,de amikor a németeknél megvettem az 20-as elektronikát,akkor kérdezték,hogy 9,9-ről 15-re,vagy 20-ra akarom nyitni.

Árban ugyanannyi volt mindkettő.

Előzmény: dqr79 (70850)
dqr79 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70850

Sok helyen írták, hogy elég a restrictor platet (fojtás? vagy nem tudom mia  neve magyarul) nagyobbra cserélni és 15-nél vagy, az ECU csak 20-hoz kell állítólag.

Előzmény: Béci 72 (70849)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70849

Hogy adták át 15-ösként,ha 9,9-es?

Annak más a motorvezérlője.

Előzmény: ntom2020 (70848)
ntom2020 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70848

Igen!.köszi.

Szerdán készletről hoztam egy df 9.9 bes motort, amit 15 ös ként adtak át. Df 20 aes nem volt sehol. Bejáratást megcsinalom, és viszen hozzá az ecut. 

Előzmény: Béci 72 (70847)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70847

Sikerült beszélni vele?

Előzmény: ntom2020 (70809)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 70846

Akkor abból marad bőven tartaléknak is,ha valahol megsérülne.

Előzmény: Takyka! (70844)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 70845

A mozgáshoz nem kell sok.

Előzmény: Takyka! (70844)
Takyka! Creative Commons License 2024.04.18 0 0 70844

7méter...

Szikével elvágtam, nem lesz karika, csak akkora hurok, ami a mozgáshoz szükséges.

Karika most a hosszú távkarbowdeneken lesz. :-)

 

T.

 

 

Előzmény: Béci 72 (70843)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 70843

Gondolom mindkét cső legalább 4-5 méter.Lehet ezeket házilag rövidíteni?

Vagy megint lesz egy karika a motornál?

Előzmény: Takyka! (70842)
Takyka! Creative Commons License 2024.04.18 0 0 70842

Próbáltam. Csúnyán kis ívben kell hozzá hajtani. Ez sem ideális, de egy fokkal jobb.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (70837)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 70841

Előzmény: 409 (70838)
killmark Creative Commons License 2024.04.17 0 0 70840

Eléggé hátulra helyezett az...

Ezt még én készítettem.

Előzmény: 409 (70838)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 70839

Igen,de ez a Suzuki,ezen nincsen powertrimm.

Az Evinrude jó 60 kg-val nehezebb is,így kicsivel hátrább vannak a hullámok.Annyira nem,mint nálad,de ez soha nem is lesz olyan.

Előzmény: 409 (70838)
409 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 70838

 

"ha kinézek oldalra,akkor látszik,hogy ott ahol ülök,nem ér bele a hurka a vízbe"

 

Ez ugyan még a Suzukival.

 

 

Ez meg az enyém.

 

 

 

Előzmény: Béci 72 (70818)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 70837

A képen ez nem nagyon látszik,úgy néz ki,mintha simán mehetne kanyar nélkül is.

Előzmény: Takyka! (70836)
Takyka! Creative Commons License 2024.04.17 0 0 70836

Szűk a hely, direktben nem fért el. Mélység irányban nagyon meg kellett volna törni.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (70834)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!