Repülőgép fedélzeti rádiózással, elektronikával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok. COM és NAV rádiók, intercomok a gyalogernyőtől a motoros gépekig. GPS és más navigációs segédletek, műszerek. Egyéb repülős villanyász dolgok.
Az első kérdésem az lenne, hogy a Garmin GPS Icao térképét tudja kezelni? (Sok keresgélés után sem sikerült kiderítenem) Ill. Elég sok formátumot támogat a kiszemelt eszköz így nem csak a Garmin térkéP jöhet szóba. Tehát VFR repüléshez hol tudok a GPS-re való friss ICAO térképet szerezni/venni?
Amennyiben jól értelmeztem szkennelt térképet is kezel(kalibrálni kell, nem tudom hogyan) akkor opció lehet egy papír icao beszkenneltetése (már ha ekkora méretet tudnak egyben)? A cél az, hogy egy jó minőségű, friss térkép legyen a gépezeten.
Sziasztok! Eladósorba került használt, de újszerű állapotú Yaesu VXA-120 reprádióm. Gyári dobozában, minden tartozékával (hálózati töltő, antenna, akku, "Y" head-set adapterkábel). A magyarországi repterek nevükkel, frekijükkel a memóriájában vannak. Természetesen hibátlan állapotú, az akkuja is jól bírja. Ajánlatokat privátban kérek, a mail címem nyilvános! Csak komoly érdeklődőkre számítok, aki olcsó repsávos szkennert szeretne venni, kérem kíméljen! :)
Egy idő után kialakul az emberben egy érzék, hogy a napi rendes forgalmazást már észre sem veszi csak akkor ha valami szokatlan dolgot mondanak. A lakásban a rendőrség 20 évig ment. Volt, hogy a feleségem éjjel felébredt és lement a konyhába mert talán azt álmodta, hogy minket hívtak. Mondta neki az ÜTI, hogy Erzsike, menj vissza a Dezső mellé, nem titeket hívtunk.
Nekem is sikerült egyszer egy R860-ra szert tenni 3 üveg pezsgőért. A mai napig használom háttérzenének a műhelyben. azon megy a TWR. A macskáim már nem is tudnak aludni ha nem hallják az inverter hangját.
Kösz!Már van egy PIPER-ba való csövesem az ötvenes évek vége 60-as elejéről.Meg a szokásos R 809 es rádio.Még 3 év a nyögdijjig,valamivel kell foglalkozni.Te is minket hallgatsz ,tudomásom szerint! (:-))) Apámnak aki pilóta volt amikor nyugdijjas lett vettem egy scannelő vevőt.2 hét mulva már azt sem tudta ,hogy hova tette .Azt mondta minek halgassa ? nem mondanak benne hireket.(:-))) 18-55 éves koráig repült.Ő beleunt.
Eladó egy 1969-ben gyártott, vitorlázó használatból működőképesen kivont, és azóta gondosan tárolt Dittel FSG 6/63 kristályos fedélzeti rádió, 122.7 MHz is van rajta. Kikiáltási ára 1 (egy) Ft plusz postaköltség, azonnali ár 5000 (ötezer) plusz posta. Jelentkezést privátban kérek, és küldök tájékoztatást a két hétig tartó licit állásáról. Antenna kivételével mindene megvan, az is volt még pár éve a fényképezéskor, de jelenleg már csak a hosszú kábel van meg, a pálca nincs.
Személyesen is átvehető a nyíregyházi, vagy a hajdúszoboszlói reptéren.
Eladó egy Colibri IGC FAI Logger. Gyártó :LX navigation. Kb 2001 gyártásu. Mivel állapota ismeretlen ,valahol ki kellene próbálni.Csak a rögzitő van meg. Érdeklődni privátban.
Ki tud nekem olyan emberkét ajánlani, aki javít rep-műszereket, és ért is hozzá?Egy stoupa gyártmányú varió. Ha valaki ismer ilyet, vagy tud segíteni , akkor kérlek küldjétek el nekem a telefonszámát! ezer köszi előre is!
A trájkban egy magyar gyártmányú, Muráti Laljos féle interkom van beépitve. Ennek a csatlakozása ugye az IcomA20-ashoz kijövő dupla fogú, (nem tudom a pontos nevét, de ilyen csatija van a kézibeszélőknek is például) két kicsi dupla jack egymás mellett.
Ezt kell összehozzam ugye egy nagy /4 pólusú jack -dugóval, ami belemegy a Vertexbe.
És igen,nem tudom, hogy van pontosan kötve, csak sejtem az elmondásokból, mert az interkomomnak van PTT gombja kivezetve a kormányrudra., de a tápkábel-12V dc külön van ez mellet szintén a dupla csati mellett az Icomhoz egy kicsi jack dugóval kivezetve az akksitól.Ezért vagyok kicsit bizonytalan.
Holnap lefotózom a cuccokat, amim van hozzá.Én is gondoltam, hogy levágom a gyári csati másik végét és ráforasztom a kis jac-k mamákat, hátha ugy múködik.