Keresés

Részletes keresés

L45H Creative Commons License 2017.01.30 0 0 55
Gondos Arpad Creative Commons License 2015.01.19 0 0 54
Ellensúly Creative Commons License 2014.07.22 0 0 53

Mi a helyzet most, 2014 közepén? Lehet valahol páternoszterezni a fővárosban?

Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.03 0 0 52
Gondos Arpad Creative Commons License 2014.04.03 0 0 51
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.12 0 0 50
Közben előkotortam a cikket rosszul emlékeztem, ki akart mászni a páterből a váltótéren és ott sérült meg valahogy. A tűzoltók szedték ki. De hát ez már Darwin díj hiszen ki van írva, h tessék nyugton maradni veszélytelen az áthaladás.
Előzmény: rali (49)
rali Creative Commons License 2010.05.12 0 0 49
Meghalt három nap múlva.
Előzmény: Törölt nick (47)
oldrad Creative Commons License 2010.05.12 0 0 48

Még a 70'-es években történt az egyik közismert körforgónál : laza és jókedvű villanyszerelők a vállukon vitt létrával utánozták a rátóti legényeket, 8 db egymásra zuhant és összetört fülke volt a végeredmény.

A felső váltótérben előadott kézenállásos produkció sem aratott nagy sikert :-))

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (47)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.10 0 0 47
Legutóbb arról hallottam ,h kecskeméti kórházban pánikolt be egy utas a páterben, de nem lett komoly baja csak megijedt és nem mert kiszállni.

A saját hülyeségétől meg senkit sem lehet megvédeni, máshol is megesik ,h hiába van kiírva, meg piktogrammokkal is jelölve a gyengébbek kedvéért, h oda nem szabad menni mégis odamegy. De hát az ilyenekkel nincs mit tenni.
oldrad Creative Commons License 2010.05.10 0 0 46

A korábbi évtizedekben (figyelve a híradásokat) voltak halálos és súlyos sérüléses balesetek is körforgó felvonóknál, úgy felhasználói, mint szerelői oldalon. Tekintettel arra, hogy új berendezések már nem létesülnek, a még meglévők pedig már javarészt elöregedtek, lassan megszűnik a körforgókat használó utasok baleseti kockázata.

 

körforgó felvonók

 

Előzmény: Törölt nick (44)
L45H Creative Commons License 2010.05.09 0 0 45
A helyzet az, hogy az ilyen balesetek elszenvedői ugye általában az idősebbek, náluk egy elesés következményei is komolyabbak (combnyakcsont törés, mentő, kórház, több hét).
De ezen kivűl a rendes utasok, akik a mai liftekhez vannak szokva (automatikusan zárodó, fotocellás védelemmel ellátott fülke/aknaajtó) szintén nem komálják, ha -akár az önhibájuk miatt- de egy liftezés következményeképp elesnek.
A kiírások pedig szépek és jók, de sajnos nem elegendőek az emberi hülyeséggel szemben. Rengeteg dolog ki van írva, aztán mégse úgy működnek a dolgok (lásd a tipikus: kutyát sétáltatni tilos, gördeszkázni tilos, stb. feliratokat).
Liftaknába zuhanás nem történt - amiről én tudok -, ettől viszont még voltak balesetek:
Egy angliai egyetemen például akkor fejezte be pályafutását a páter, amikor egy srác bentmaradt a felső végén és a ruháját elkapta a meghajtólánc. A tűzoltók szabadították ki, a sérülésének súlyosságáról nincs információm, de gyanúm szerint nem úszta meg ép bőrrel.
Aztán az se kellemes, hogy a lift leáll, ha valaki bentmarad és pánikszerűen mozog...

Új páternoszter pedig építhető. Ha nem is itt, hanem Németországban, de ott 2008-ban adták át a legújabbat, mintegy 25 évnyi kihagyás után, természetesen modern biztonsági berendezésekkel felszerelve...
Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.08 0 0 44
Jó, de hát ki és beszállásnál elesések azok ritkán komoly sérülések, 99%-ban inkább csak zúzódások vagy még az sem. Eltaknyol anyázik egyet feláll és megy a dolgára. De valóban babakocsival nem lehet használni, meg idősek és mozgássérültek sem tudják, ezért is kell0, h rendes lift is legyen mellette. Ettől még nem kellene szabályokkal ellehetetleníteni a páternoszterek építését, hiszen az emberke többségének megfelelő volna gyorsabban feljuthatnának a felsőbb emeletekre.

Egyébként a markó utcai bíróságon ki is van írva, h csak saját felelősségedre használd és a babakocsival közlekedőknek, mozgássérülteknek, és akik bizonytalanok a páter használatában azok menjenek a rendes lifttel nyíl mutatja hol van.

Komolyabb balesetek történtek már olyanok mint hagyományos lifteknél pl. liftaknába zuhanás? Még ha be is esik az aknába nem fog nagyot esni, mert a következő fülke megfogja, egy hagyományosban meg akár több emeletet is zuhanhat. Szokott baleset lenni abból is, h a liftajtó csukódik rá valakire, bár tényleg nem gyakori dolog.
Előzmény: L45H (43)
L45H Creative Commons License 2010.05.07 0 0 43
Asszem egy kicsit péknek magyarázod a kenyérsütést :)

1. A páternoszter a hagyományos lifttel szemben balesetveszélyes. No, nem a becsípődés miatt, hanem mert az emberek elvétik a fel- és leszállást és elesnek. Főképp a balesetek olyanokat érnek, akiknek amúgy nem kéne a pátert használni (pl. idősek, babakocsis anyukák).

2. Az átlag felhasználó nem az átfordulástól fél, hanem, hogy elrontja a fel- és leszállást, ahogy erre fentebb már utaltam. Az átlagfelhasználót nem érdekli, hogy mi történik fent és lent.

3."Még az is csak a filmekben létezik ,h ki lehet mászni belülről a fülke tetejére. Nem láttam még olyan liftet ahol ez megoldható lenne." Ez pontosan azért van, mert ezeket a nyílásokat elrejtik. Elméletileg a páternoszter kocsijai között is van egy, amiben van vizsgálónyílás. Ez nem mindig a tetőn van és nem mindig akkora, hogy ki lehet rajta bújni. A biztonság érdekében természetesen ezek zárva vannak, v rejtettek.

A többit meg tök felesleges volt leírnod, vagy mert leírták már itt, vagy mert amúgy is evidens dolgok :)
Előzmény: Törölt nick (42)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.07 0 0 42
A páternoszter ott gazdaságos ahol nagy a forgalom mert sokkal gyorsabban megoldható az emberek elszállítása, mert nem kell sokat a fülkére várni. És tudtommal komoly baleset szinte sosem történt páteren, hiszen be nem szorulhat az ember, kezet-lábat sem csíphet oda. Legalábbis a markó utcai bíróságon ahol kipróbáltam ott a fülke elején egy billenő deszka van nem szorulhat be a lábad, mert felbillen és leállítja a rendszert.

Egyesek félhetnek tőle főleg mendemondák miatt, h ha bentmaradsz akkor átfordul a fülke vagy bedarál az átfordító fogaskerék ,de ez nem igaz, ezt kijelenthetem, mentem vele teljes kört alul felül is bentmaradtam nem igaz sőt ki is van írva, h veszélytelen az áthaladás.

A mozgássérültek viszont tényleg nem tudják használni, így természetesen kell lennie mellette sima liftnek is, de ha van sima lift akkor nem értem mi a baj vele. A liftaknába se lehet beesni ezt is megfigyeltem.

Sima lifteknél több baleset is volt liftaknába esés miatt. Még mindig sok olyan lift van ahol a külső aknaajtót neked kell kézzel nyitni és ha hiba csúszik a rendszerbe akkor nem reteszelődik így akkor is ki lehet nyitni ha nincs ott a fülke és ha nem figyelsz belepottyansz az aknába. Az országban is volt már emiatt baleset. Elvileg az új lifteknél ahol külső ajtó és a fülkeajtó is egyszerre nyílik automatikusan ez nem történhet meg. Max. ha eleve nyitva van mert kinyitják és elfelejtik visszazárni.

Még az is csak a filmekben létezik ,h ki lehet mászni belülről a fülke tetejére. Nem láttam még olyan liftet ahol ez megoldható lenne.
Előzmény: L45H (41)
L45H Creative Commons License 2010.05.07 0 0 41
Látva, hogy kicsit megnőtt az érdeklődés a topik iránt, úgy gondoltam, hogy megosztom internetes keresgélésem eredményeit:

- Több helyen van hivatkozás arra vonatkozóan, hogy az EU nem engedi új körforgó személyfelvonók létesítését, biztonsági és esélyegyenlőségi okokra hivatkozva. Ez csak félig igaz. Az Európai Parlament és a Tanács 95/16/EK irányelve hatálya alapján vonatkozik az ilyen liftekre is. (Az én olvasatomban NEM, mert egy fülkéje van szerinte a felvonóknak, ami a páterre nem igaz.) Az irányelv előírja, hogy aknajtónak és fülkeajtónak lennie kell, sőt ezek a kabin mozgása során csak szintbeállítás esetén lehetnek nyithatóak. Ez megtorpedózza a pátereket. Esélyegyenlőség terén viszont csak azt írja, hogy ha a fülke méretei lehetővé teszik, akkor tekintettel kell lenni a fogyatékkal élőkre és az igényeiknek megfelelően kell kialakítani a liftet. A páter a kis fülkéivel ennek nem kell, hogy eleget tegyen. (a jogszabályra való hivatkozást itt találtam: http://paternoster.archii.cz/, itt pedig az eredeti jogszabály: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31995L0016:HU:HTML)

- Több helyen írnak róla, hogy páternoszter nem létesült az elmúlt években. Holott a SOLON nevű zöld technológiákkal foglalkozó cég főhadiszállásán 2008-ban (http://www.solon.com/global/company/solon-at-a-glance/solon-headquarters/) körforgó személyfelvonót adtak át. Erről itt van egy hosszabb cikk is: http://carbonnation.info/2010/04/20/lifes-a-paternoster-and-then-you-fly/
A cikkben írnak róla, hogy fejlett biztosítási technikával látták el a liftet. Ilyen pl, hogy zöld lámpa jelzi a belépés idejét (a félős felhasználóknak biztonságot nyújt) és a liftaknát biztosították, így ha nem megfelelő pillanatban valaki belépne, a lift leáll. A Solon vezetője szerint a körforgó személyfelvonó energiát takarít meg, ugyanis nincs megállás, majd újból történő elindulás általi többlet energiráfordítás. Ez - bár igaz - de a páternoszternél üresen futó fülkék energiafelhasználása miatt kellene egy statisztikai bizonyítás is, ami hiányzik. A HITACHI-nál viszont felismerték, hogy a körforgó liftek területigénye kisebb. A kisebb területigény az ő olvasatukban gazdaságosságot jelent, mert a felszabaduló területet másra is lehet fordítani. Ugyanakkor ha már környezetvédelem, akkor az alapterületnek meg sem kellene épülnie. Tehát a páternoszter azért környezetbarát, mert beépítésével azonos szállítókapacitású sima felvonókkal szemben kisebb terület kell, kevesebb építőanyaggal kell tehát a környezetet terhelni, sőt az épület kifűtésekor is kisebb teret kell kifűteni (két liftaknát szemben mondjuk az öttel). A Hitachi kitalált egy modern páternoszter rendszert, ahol a fülkék megállnak az utascsere idejére és akna- valamint fülkeajtóval is felszereltek. Erről itt látható egy bemutató videó (angolul): http://www.film.hitachi.jp/en/movie/movie680.html
L45H Creative Commons License 2010.05.06 0 0 40
BKV, Akácfa utca:
- Reggeltől működik, de általában délután 3-4 körül leállítják.
- OTIS gyártmány
- karbantartással itt is vannak gondok: pl. sérült a vészleállítókat takaró fólia, van néhány sérülés a belépő részeknél is, egyik-másik lámpa nem világít
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.06 0 0 39
És láss csodát sikerült, megkérdezték, h tárgyalásra megyek-e mondtam, h igen és ennyi. Mentem teljeskört is a páterrel nem semmi hatalmas nagy kerekek forgatják a fülkéket. Ki van írva az utolsó szintnél, h tessék kiszállni, de ha nem szálltál ki akkor rögtön az is, h veszélytelen az áthaladás a váltótéren.
Előzmény: gergely26 (37)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.05 0 0 38
Köszi, ha minden igaz holnap úgyis a környéken lesz dolgom ,benézek.

Azt találtam ki ,h majd azt mondom egy tárgyalásra szeretnék beülni ,mert érdekelnek a jogi tanulmányok. Meg lehet vhol nézni a nyilvános tárgyalások időpontját az épületen belül?

Voltam nemrég a Dél pesti kórházban megvan még a páter, de nem működik. Az is ki van írva, h csak a kórházi dolgozók használhatják, de hát attól még kipróbáltam volna ha működik.
Előzmény: gergely26 (37)
gergely26 Creative Commons License 2010.05.04 0 0 37
APEH Akadémia utca ide sajnos macerás bejutni.
A Pesti Központi Kerületi Bíróságra viszont egyszerűbb bejutni, csak ne vigyél semmi fegyvert, mert átvizsgálnak. Ha megkérdezik, akkor azt mondod hogy tárgyalásra mész.
Előzmény: Törölt nick (36)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.21 0 0 36
Az nem jó hír. Van esetleg olyan hely, ahová különösebb gond nélkül be lehet menni? A Nyugdíjfolyósítóban is van még tudtommal meg a MOL meg OTP székházban is.

A Dél pesti kórházban működik még?
BeDini94 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 35
A BKV székházban pár hete voltam, ott biztonsági őrök, háromágas kapuk vannak, csak akkor mehetsz be, ha be vagy jelentve, nekem a Tátra-napos képgyűjtögetés miatt sikerült bejutnom, pátereztem is! Nagyon jó volt, bár ketten szálltunk be, és nem volt könnyű...
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.06 0 0 34
A BKV székházban van páternoszter a pótdíjirodával szemben lévő épületben. Szombaton arra jártam és benéztem egy lépcsőn kell felmenni ott egy forgóajtó és szemben ott volt a páter, de nem üzemelt így nem mentem be. Lehet, h azért mert már nem volt nyitvatartás vagy csak hétköznap üzemel? Erről mit tudtok?
Egyáltalán be lehet oda menni valahogy, vagy nagyon nézik, h ki vagy és kihez meg hová akarsz menni? Van vmi olyan hely, ahová bárki bemehet és nem nagyon ellenőrzik? Pl. bemondod ,h a titkárságra mész vagy vmi ilyesmi.
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.30 0 0 33
Az merre van?
Előzmény: L45H (32)
L45H Creative Commons License 2010.03.30 0 0 32
A Rendelőintézetről mondják, hogy ott volt. Most voltam benne és ott már tuti nincs. Hogy valahol van még a MÁV-kórházban, az nem kizárt, de mondom, a rendelőintézetről szoktak beszélni...

Gottsgen György Kardiológiai Intézetben lehet még.
Előzmény: Törölt nick (31)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.30 0 0 31
Kedvet kaptam én is kipróbálni egy ilyen masinát és naná ,h teljes kört is mennék. Hol van még olyan, ami 100%-ra biztos, h üzemel Budapesten?

Ellentmondásos információim vannak pl. a MÁV kórházról a Podmaniczky-n.
Rbatka Creative Commons License 2009.12.26 0 0 30
A kecskemétiben meg nemrég baleset volt.
mcwear Creative Commons License 2009.12.26 0 0 29

Sziasztok!

 

Mindig is gondolkoztam rajta, hogy hogyan is működik ez a szerkezet...

 

mostmár tiszta a kép.

 

 

Párszor volt hozzá szerencsém, nem tudom volt-e már szó róla,

de a Moszkva téri Magyar Posta Zrt. székházában, valamint a Podmaniczky utcai MÁV Rendelőintézetben is ilyen van, utóbbiban kb 13 éve nem jártam, és nem is hallottam semmit.

 

Üdv!

mcwear

L45H Creative Commons License 2009.10.01 0 0 28
Kerepesi út 3., MÁV-igazgatóság:
- A szerkezet működik
- A bejutás csak úgy lehetséges, ha van vmi cél odabenn (porta, RFID-s beléptető)
- Az átfordulás nagyon jó :) - sajnos ott a táblák viszont nem világítanak, látszik, hogy a karbantartás nem tökéletes...
Rbatka Creative Commons License 2009.08.19 0 0 27
A hétvégén én is átfordultam(miután rátaláltam a topikra), az ürge csak nézett, hogy hová is megyek én :))
Kecskeméten van, azt hittem, hogy ez teljesen általános dolog.
Előzmény: L45H (25)
dvorcsakl Creative Commons License 2009.07.17 0 0 26
nalunk multor sikerult valakinek letraval beszallni. jol nezett ki utana a szerkezet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!