Keresés

Részletes keresés

Mk45-2010 Creative Commons License 2019.02.05 -1 1 4117
Mk45-2010 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 4116

Még mindíg elbűvölő hangulata van a pályádnak! Kár hogy nem modul rendszerű, szívesen megnézném egy kiállításon! 

Előzmény: szivill (4110)
BTJ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 4115

Tiszteletem az uraknak!

 

Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek elfekvőben

a C50-Z 404-es mozdonyról valamiféle jellegrajza a részemre?

Esetleg egy pontosan oldalról és elölről készült, jó minőségű fénykép 

is jól jönne. Szeretném 3D-ben lemodellezni, és kinyomtatni (Egyenlőre H0e-ben).

 

Előre is köszönöm szépen!

 

Üdv,

Tamás

kisvasút-modell Creative Commons License 2019.02.02 0 0 4114

Üdv!

 

Köszönjük a hangulatos, szívet melengető képeket és a megtiszteltetést is! ;-)

 

Gratulálok!

Előzmény: szivill (4110)
villamos77 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 4113

Sziasztok

0-ás forgóvázakat keresnék!

2 párra lenne szükségem

Ha van vkinek eladó kérem jelezze!

RhB Creative Commons License 2019.01.31 0 0 4112

Szuper jó képek! Különösen a 2-5. tetszik, nagyon hangulatos, és személyesen ebből a szögből nem is látja az ember. :-) Pláne hogy a fejem nem fér be a felsővezeték alá. :-)))

 

A fürdőszoba-kisszoba-konyha elágazásban arra a gigantikus telefonfülkére nem is emlékszek, ott volt már a múltkor is? :-)

Előzmény: szivill (4110)
sonajsz Creative Commons License 2019.01.30 0 0 4111

Gratulálok!

 

Hangulata, üzenete van a képeknek.

Kiugró erkély, Ferencesek utca...

Kiváló!

Üdv: Sz J

Előzmény: szivill (4110)
szivill Creative Commons License 2019.01.30 0 5 4110

Üdv Mindenkinek!

 

Jó régen tettem már fel képeket itthoni 0-0e üzememről, de ez nem jelenti azt, hogy nem történtek apróbb fejlesztések. Először is egyetlen fotózható utcám bővült egy sarokházzal, ill. megjelentek a háztetők is. Kocsiparkom is bővült tavaly egy járművel (bár lehet, hogy az előzőt is eltitkoltam, ez esetben kettővel. Mindkettő pécsi, de az iránytáblákat nem kell komolyan venni, ezek házi elnevezések. Bár a hasonlóság nem véletlen... A 4-es kocsi egyik végén viszont egy "valódi" pécsi iránytábla került ideiglenesen, pécsi topictársaimra való tekintettel. :-) 

Bővült a pálya egészen az ablakig, és megépült az általam csak helyiségközi vasútnak nevezett előszobai vonalrész is, mely elengedhetetlen kelléke a kis- és nagyszoba közötti közlekedésnek. Egyelőre csak a 0e bonyolít le szobaközi forgalmat, de ami  egyszer talán a villamos is beindul. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TomiH0e Creative Commons License 2018.11.30 0 4 4109

Jó estét az Uraknak!

 

Nézzétek csak!

Szemet gyönyörködtető, ötletes, játszható 0e terepasztal!

Még egy szempont: a mérete sem extra...

 

https://www.youtube.com/watch?v=rl1UZ3X2LMo

 

 

Üdv: Tomi

Felek Ferenc Creative Commons License 2018.11.27 0 0 4108

Elképesztően jó a háttérposzterezés kivitele - modulokba olvadása!

Előzmény: kisvasút-modell (4107)
kisvasút-modell Creative Commons License 2018.11.26 0 3 4107

A Gemenci Erdei Vasút 0e modellje terepasztalon.

        

Mk48 2024 Creative Commons License 2018.11.24 0 1 4106

Sziasztok!

Eléggé elsülyedt a topik, szóval felszinrehozatali céllal, pár kép, pár apró fejlődésről.

Bacsinszky Tibor Creative Commons License 2018.10.24 0 0 4105

Hozzám jöhetsz. Bacsinszky Tibor +36302526647

Előzmény: villamos77 (4088)
ArtofNoizz Creative Commons License 2018.10.01 0 0 4104

Előzmény: ArtofNoizz (4103)
ArtofNoizz Creative Commons License 2018.10.01 0 0 4103

Nagy méret, nem forgatja be. Triglav jellegrajz.

Sziasztok, régen beszéltünk.

CanGuru Creative Commons License 2018.09.18 0 0 4102

A magam részéről az összes tengely hajtott kivitelt pártolom minden esetben. A Lima hajtásos Mk48-ak egyik baja szintén a féloldalas hajtás miatti vérszegénység.

 

Próbálkoztam azzal, hogy Piko Taurus-t és Traxx-ot keresztezek, csak sajnos eléggé eltérőek a forgóváz felfogatások, meg sokminden más is, szóval nem megoldható. :-(

Előzmény: sonajsz (4099)
sonajsz Creative Commons License 2018.09.18 0 0 4101

A Fleischmann dobmotoros hajtás ver 2.0 !

 

Ez is saját gyártás, és van még egy db plexilemezem.

A nagyméretű műanyag, fém-karimás kerék (E44), a távtartóval tengelyre illesztett fogaskerék, a karima és a tengely fémes összeköttetése, mindezt úgy, hogy a kerék normálisan forogjon, na eddig ez volt az igazi feladat.  Na , de ettől szeretjük!

Üdv

Előzmény: Mk45-2010 (4100)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.09.17 0 0 4100

Ma is, csak azért nagy a szám, mert jól elrakva vár egy Hollywoodfoundry-s hajtás. Sajnos a kerékátmérő 14-es, de a többi teljesen egzakt. Kardános, a motor a dieselmotor helyén és kopasz mint a maszületett patkány. Semmi sallang, amit le kellene marni vagy vágni! Ehhez készül (majd egyszer) a fotomaratott főkeret.

Biztos hogy egy dobmotoros hajtásra akarod alapozni az Mk-t? (Itt igaza lehet a Gábornak, bár tulajdonképpen mindenki azt épít amit akar... :-))

Előzmény: sonajsz (4099)
sonajsz Creative Commons License 2018.09.17 0 0 4099

Üdv!

 

 

"annó financiális kényszerpálya volt az E44".... talán ma is ?

Kapcsolódva a témához, keresve kevésbé nem NDK-s holmit, találtam 40 mm tengelytávolságú

(a használt kramancos fiókban) hajtást.

Fls 1306, dobmotoros, analóg, de szelídíthető.

Párja a donorok donora, az e44 hajtás, mezítláb ( futótengelyes kivitel)

Az eredeti nagy-kisvasuti tengelytáv 0-ás mérete 38 mm, ez 40 mm, szerintem elmegy.

A tervezetről készült tanulmány képei az alábbiakban láthatóak:

                  

 

                  

 

Krisztián a leveledre itt reagálva, minden felépítményes dolog érdekel!

 

Üdv: Sz J

 

 

Előzmény: Mk45-2010 (4097)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.09.16 0 2 4098

https://www.spurnull-magazin.de/veranstaltungen/berichte/bericht-4-oberbayerische-spur-0-messe-2018/

Etalon. (A képre kattintva elindul a diavetítés.) Ez ellen az NDK ellen nem volna kifogásom.

Előzmény: Mk45-2010 (4097)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.09.15 0 0 4097

Az NDK ideje lejárt, ez nem kérdés. Az én esetemben annó financiális kényszerpálya volt az E44. Tényleg időszerű a váltás. De ez egy valódi kompromisszum lenne:

Vagy komolyan alternatíva lehet egy (nagyvasútira átszámítva) 3200mm tengelytávú forgóváz helyett 2600mm-est használni? Lehet hogy van akiknek igen, de azt gondoltam ezek az idők az itt modellezőknél már elmúltak. 

Előzmény: CanGuru (4096)
CanGuru Creative Commons License 2018.09.15 0 0 4096

Na igen, de egy gyári hajtás minősége és kényelme megér némi kompromisszumot, nem? Nézd meg a különféle bukdácsoló NDK Piko cuccokból készült modelleket... illetve a futásminőségüket. Vagy nézd meg az Mk48-ak alá tett Lima hajtást. Alig-alig jobb, mint a Piko E44 hajtással készült példányok.

 

Nekem jó lesz Taurus az Mk45 alá, főként, hogy a német építőkészlet arra van optimalizálva.

Előzmény: Mk45-2010 (4095)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.09.15 0 1 4095

Hozzávetőlegesen az Mk 45-ös alá is jó a PIKO Taurus. Van olyan, akinek jó... 

Előzmény: CanGuru (4089)
Mk48 2024 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 4094

Előzmény: Mk48 2024 (4093)
Mk48 2024 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 4093

Sziasztok!

Két kísérleti bokrot készítettem ma.

A kicsi mjorannás, a nagyobb oregánós. :)

CanGuru Creative Commons License 2018.09.14 0 0 4092

A képek...

Előzmény: CanGuru (4091)
CanGuru Creative Commons License 2018.09.14 0 0 4091

Az EVVMK részéről megszülettek a 0e modulrendszerhez az új profilok 0e szabványhoz.

 

A meglévő síkvidéki profil mellé készítettünk egy "lapos" elnevezésűt. A kettő között a különbség az oldalfalak magasságában van, a régi 100 mm-es, az új 105 mm-es, felfelé bővítve, úgy, hogy 8 mm-es töltés 3 mm-re csökkent, amivel lehetséges bemutatni a jóformán töltés nélküli pályákat.

 

És definiálásra került két lejtős terepes profil is, a "dombos" illetve a "hegyes". Ezen modulok kerete alapból lefelé 50 mm-re bővített, hogy az oldalfalaknál némi további mélyítést lehessen eszközölni a terep szélén. Ebből adódóan persze ezen modulokhoz rövidebb lábak kellenek, akármilyen magasan is vannak használva.

 

Végszükség esetén bármely profillal készült modul összeilleszthető bármelyikkel, hiszen a csavarok furatai azonos helyeken találhatóak, valamint a töltés magassága, a vágány magasság és helyzete azonos. (Nyilván nem szép egy ilyen illesztés, tehát profilváltó modulok alkalmazása szükséges alapból. Ezeknél - esztétikai okokból - célszerűen kerülendő a síkből vagy laposból egyből a hegyes profilra váltás!)

 

Ezen profilok alkalmazása nem kötelező senkire nézve, viszont aki szeretne ilyen profillal építeni, annak dxf fájlban tudom elküldeni, vagy - ha éppen van megmunkált darab -, akkor tőlünk kaphat CNC-vel készített homloklapot.

 

 

Mi mindenesetre a Temofesztre már viszünk lejtős profilos modult. ;-)

kisvasút-modell Creative Commons License 2018.09.10 0 2 4090

Kedves kisvasút és 0e barátok!

 

Klubunk idén is kiállítja 0e-s modulrendszerét 2018.09.15.-én szombaton, Pörbölyön a Gemenci Erdei Vasút napján. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

 

http://turizmus.gemenczrt.hu/esemenyek/a-gemenci-erdei-vasut-napja-2/

 

CanGuru Creative Commons License 2018.09.10 0 0 4089

Hozzávetőlegesen jó még a Roco Br218 is, ami lényegesen könnyebb és olcsóbban beszerezhető (akár 10e Ft-ért is). De szintén kerékátmérő problémás, de ezt egy hajtás esetén cseréltem valami Roco villanymozdony kerekére. Így ugyan a modell sebessége növekedik, de lehet ésszel vezetni, mert a hajtás áttételes lassításának megoldása macerás.

Előzmény: Mk45-2010 (4087)
villamos77 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 4088

Sziasztok!

Hozzám került egy spur IIe gőzmozdony.

Én más méretaránnyal foglalkozok úgyhogy nincs hozzá pályám.

Ha valakinek van 32mm-es pályája és néha futhatna rajta pá kőrt kérem jelezze!

Köszi 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!