Szuper jó képek! Különösen a 2-5. tetszik, nagyon hangulatos, és személyesen ebből a szögből nem is látja az ember. :-) Pláne hogy a fejem nem fér be a felsővezeték alá. :-)))
A fürdőszoba-kisszoba-konyha elágazásban arra a gigantikus telefonfülkére nem is emlékszek, ott volt már a múltkor is? :-)
Jó régen tettem már fel képeket itthoni 0-0e üzememről, de ez nem jelenti azt, hogy nem történtek apróbb fejlesztések. Először is egyetlen fotózható utcám bővült egy sarokházzal, ill. megjelentek a háztetők is. Kocsiparkom is bővült tavaly egy járművel (bár lehet, hogy az előzőt is eltitkoltam, ez esetben kettővel. Mindkettő pécsi, de az iránytáblákat nem kell komolyan venni, ezek házi elnevezések. Bár a hasonlóság nem véletlen... A 4-es kocsi egyik végén viszont egy "valódi" pécsi iránytábla került ideiglenesen, pécsi topictársaimra való tekintettel. :-)
Bővült a pálya egészen az ablakig, és megépült az általam csak helyiségközi vasútnak nevezett előszobai vonalrész is, mely elengedhetetlen kelléke a kis- és nagyszoba közötti közlekedésnek. Egyelőre csak a 0e bonyolít le szobaközi forgalmat, de ami egyszer talán a villamos is beindul.
A magam részéről az összes tengely hajtott kivitelt pártolom minden esetben. A Lima hajtásos Mk48-ak egyik baja szintén a féloldalas hajtás miatti vérszegénység.
Próbálkoztam azzal, hogy Piko Taurus-t és Traxx-ot keresztezek, csak sajnos eléggé eltérőek a forgóváz felfogatások, meg sokminden más is, szóval nem megoldható. :-(
Ez is saját gyártás, és van még egy db plexilemezem.
A nagyméretű műanyag, fém-karimás kerék (E44), a távtartóval tengelyre illesztett fogaskerék, a karima és a tengely fémes összeköttetése, mindezt úgy, hogy a kerék normálisan forogjon, na eddig ez volt az igazi feladat. Na , de ettől szeretjük!
Ma is, csak azért nagy a szám, mert jól elrakva vár egy Hollywoodfoundry-s hajtás. Sajnos a kerékátmérő 14-es, de a többi teljesen egzakt. Kardános, a motor a dieselmotor helyén és kopasz mint a maszületett patkány. Semmi sallang, amit le kellene marni vagy vágni! Ehhez készül (majd egyszer) a fotomaratott főkeret.
Biztos hogy egy dobmotoros hajtásra akarod alapozni az Mk-t? (Itt igaza lehet a Gábornak, bár tulajdonképpen mindenki azt épít amit akar... :-))
Az NDK ideje lejárt, ez nem kérdés. Az én esetemben annó financiális kényszerpálya volt az E44. Tényleg időszerű a váltás. De ez egy valódi kompromisszum lenne:
Vagy komolyan alternatíva lehet egy (nagyvasútira átszámítva) 3200mm tengelytávú forgóváz helyett 2600mm-est használni? Lehet hogy van akiknek igen, de azt gondoltam ezek az idők az itt modellezőknél már elmúltak.
Na igen, de egy gyári hajtás minősége és kényelme megér némi kompromisszumot, nem? Nézd meg a különféle bukdácsoló NDK Piko cuccokból készült modelleket... illetve a futásminőségüket. Vagy nézd meg az Mk48-ak alá tett Lima hajtást. Alig-alig jobb, mint a Piko E44 hajtással készült példányok.
Nekem jó lesz Taurus az Mk45 alá, főként, hogy a német építőkészlet arra van optimalizálva.
Az EVVMK részéről megszülettek a 0e modulrendszerhez az új profilok 0e szabványhoz.
A meglévő síkvidéki profil mellé készítettünk egy "lapos" elnevezésűt. A kettő között a különbség az oldalfalak magasságában van, a régi 100 mm-es, az új 105 mm-es, felfelé bővítve, úgy, hogy 8 mm-es töltés 3 mm-re csökkent, amivel lehetséges bemutatni a jóformán töltés nélküli pályákat.
És definiálásra került két lejtős terepes profil is, a "dombos" illetve a "hegyes". Ezen modulok kerete alapból lefelé 50 mm-re bővített, hogy az oldalfalaknál némi további mélyítést lehessen eszközölni a terep szélén. Ebből adódóan persze ezen modulokhoz rövidebb lábak kellenek, akármilyen magasan is vannak használva.
Végszükség esetén bármely profillal készült modul összeilleszthető bármelyikkel, hiszen a csavarok furatai azonos helyeken találhatóak, valamint a töltés magassága, a vágány magasság és helyzete azonos. (Nyilván nem szép egy ilyen illesztés, tehát profilváltó modulok alkalmazása szükséges alapból. Ezeknél - esztétikai okokból - célszerűen kerülendő a síkből vagy laposból egyből a hegyes profilra váltás!)
Ezen profilok alkalmazása nem kötelező senkire nézve, viszont aki szeretne ilyen profillal építeni, annak dxf fájlban tudom elküldeni, vagy - ha éppen van megmunkált darab -, akkor tőlünk kaphat CNC-vel készített homloklapot.
Mi mindenesetre a Temofesztre már viszünk lejtős profilos modult. ;-)
Hozzávetőlegesen jó még a Roco Br218 is, ami lényegesen könnyebb és olcsóbban beszerezhető (akár 10e Ft-ért is). De szintén kerékátmérő problémás, de ezt egy hajtás esetén cseréltem valami Roco villanymozdony kerekére. Így ugyan a modell sebessége növekedik, de lehet ésszel vezetni, mert a hajtás áttételes lassításának megoldása macerás.