Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Részemről egy olyan kérés lenne, nincs-e valakinek képe erről az 1965-ös traileres kísérletről, mikor ilyen szállítással akarták kiváltani a konzervgyári iparvágányt...?
Lenne esetleg valakinek egy képe, lehetőleg 70-es 80-as évekből, amin kerekesszékes személy vasúti kocsira segítése látható? Akár rámpán, vagy emelőszerkezettel. Lényeg, hogy ne a 2000-es évek önemelő berendezései legyenek :)
Ha valakinél akad, a tothbeni111@gmail.com címen szívesen fogadnám. Köszönöm!
Az urdingeni tartálykocsiról keresek dokumentációt, fotókat, bármit, ami a történetével, a MÁV-os pályafutásával kapcsolatos. Esetleg ötletet, hogy körbefotózásra hol taláható még belőlük egy példány.
András vagyok. Azt szeretném kérdezni, hogy a 2000-es évek elejéről valakinek esetleg lenne néhány vasúti fotója a Váci út-Ferdinánd híd-Lehel utca közötti szakaszról? Hogyha esetleg valakinek lennének ilyen képei, akkor azt előre is megköszönném, hogyha a jakabandras8@gmail.com e-mal címemre elküldené.
Régebbi bejegyzésedet és a Fórum régi Turán bejegyzéseit már átnéztem. Frisnyák könyvét is olvastam. Átnéztem a Turánról készült magyar, osztrák, német és olasz filmeket. Számos képet gyűjtöttem róla, de nem tudom azonosítani a vagonokat. Közben több száz újságcikket is átfutottam, hogy hol és merre járt a vonat, milyen mozdony húzta stb. Egy cikk, pontosabban képaláírás írt több 1928-ban készült kocsiról, illetve egy cseh vasútkutató írt 3-4 1928-ban épült kocsiról. Ő 6-7 vagon Csehszlovákiai történetét is leírte. Most itt állok.
Történészként elkezdtem összeállítani a Turán kormányzói szerelvény történetét. Hogy hol és merre járt, azt már nagyjából tudom. De szeretnék írni magáról a szerelvényről is. Ehhez sok képet szedtem össze, de nem tudom, hogy melyik vagon melyik lehet. Illetve alap fogalmakat sem tudok az egyes vasúti kocsikról. A magyarországi mozdonyokat azonosítottam, de a német és "osztrák" mozdonyokat nem ismerem. Ugyan így bajban vagyok a motormozdonyok terén az 1930-as évek elején. Több forrás is azt írja, hogy a szerelvényt motormozdony húzta, de milyen típusú. Talán Bcmot vagy a Camot 315/316 lehetett. Ha tud valaki segíteni az azonosításban, annak nagyon örülnék.
Egy cikk azt írja, hogy 1928-ban a Turán részére több vagon készült, de én eddig csak egy 1928-ban készült vagont ismerek. A segítségeteket előre is köszönöm.
A 424-es könyv szerint 1944. 04.24-én állt üzembe Szombathelyen. 1949-ben Tapolcához,1965.12.14-én szintén Tpolcához,,majd Veszprémhez,1967.08.01-én és 1976.02.01-én újra Tapolcához,majd Zalaegerszeghez,Celldömölkhöz,,1981.01.01-én újra Zalaegerszeghez tartozott.Selejtezve 1983.10.26-án.
A minap jutottam hozzá egy 424-es relikviához és afelől érdeklődnék. Tudnátok információkat (balesetei, selejtezése....) illetve fényképeket küldeni a 424 212-es mozdonyról? Előre is köszönöm!