csak most láttam ezt a feladványt, valahogy teljesen szem elöl tévesztettem a topikot.
jól megszívatott, mert ugye élből azt mondaná az ember, hogy mind a négyet, de sejti, nem ezt várják tőle.
aztán rájön, hogy azokról a kártyákról nincs szó a feltételben, melyeken páratlan szám , vagy mássalhangzó van.
tehát elég az egyest és a hármast megfordítani.
most megyek csak tovább, hogy lássam, milyen a feladat átfogalmazva, és ha kiderül, hogy hülyeséget írtam, akkor pironkodok, meg el is árultam nyilvánosan, hogy ostoba vagyok :)
Na, ezzel az idehozott reklámizével azt hiszem meg is magyaráztad a topik "Miért utált a matematika/fizika?" kérdését:):):) Szerinted az itt fórumozóknak szüksége van erre? Köszi:)
De jó, hogy ingyenesen lehet magántanárt keresni, szuper ajánlat:) Nem kell a keresésért is fizetni, király. Szaladok is, körülnézek az oldalon:):):)
a szelekció lehet a phd , szakmai előmenetel , intézményi pl egyetemi kutatóhelyi pozició stb az oktatás és kutatás hr je is valamiféle- egyébként gyakran hótkorrupt- diplomás szelekciókon alapul ... olyan lesz a oktatási kutatási közigazgatási akármilyen rendszer jellege teljesitménye amilyenné a bekerülési előmeneteli poziciószerzési stb szelekció teszi
a diploma piaci értéke egy dolog , egy másik dolog az indirrekt társadalmi hasznossága amit a piac nem biztos hogy mér vagy értékel... néha méri néha meg nem méri
pl mire jó egy korrekt filozófus vagy történész a piacnak ? kb semmire
de mire jó egy gondolkodni képes mélyebben elemző elme mondjuk a színvonalas politikai közéletnek? hát azmeg létezni se tudna nélkülük ahogy azt a mellékelt ábra ...
a korrekt telesitmény elvű szelekciós mechanizmus hiánya viszont nem helyettesíthető pénz bepumpálással ... vagyis ha nem tudod hatékonyan szétválasztani az aranyat meg a meddőt ,mert szar a szelekciós technológia ... költheted a pénzed arra hogy mégtöbb ércet pumpálj a rendszerbe...
a kutatói szelekciónál pl jó lenne ha egyáltalán megjelenne az arany a mosoda a végén
és nem kéne utólag aranyozni
, pl nem azzal oldaná meg az akadémia az alkalmazott kutatás reformját , hogy kioszt 3 akadémiai szabadalmi nivü dijjat ,és csak azért nem négyet mert 4 életképes szabadalom az utóbbi években már nincs is összesen se
elragadott az indulat, s ilyenkor elfelejtem megrágni a gondolataim, csak nyelem s nyeletem. Társadalmunk hirarhikusságára való tekintettel, a szépszavaktól is látszik, megkülönböztetjük egymást. S alkalmasint a nem megfelelő hozzáállást )tudásunkhoz (képpest, lenézéssel társítjuk. S valóban van logikája. Hiszen a halandóság szempontjából aki nem tud dolgokat 60-80 éves koráig nem valszinű, pótolja. Ám ha megfordítom s azt állítom, azért e határ s hozzáállás, mert a figyelem automatikusan a hierarhiábavló helyezkedésre irányul, s nem az életben maradásra, s fel örli magát a hogyantegyemben. S mindent a civilizáció használta ember űzte foglalkozásokon keresztül akarunk elérni(ez nem lenne baj hisz tevékenységeinken keresztül is találkozunk, mi több építjük vagy romboljuk a világot, egymást:( ) Tapasztaltam már az illetékest bevittem a logika zsákutcájába, miből azzal vágta ki magát neki van belőle diplomája(oktatási minisztérium), és hasonlók. Halandóként belátom nincs más mint valakivé válni, megszerezni birtokolni, uralni. Tudást meg csak akor birtolhatom, ha nem látom be más tudhatja jobban, s míg különbözök a tevékenységek pénzbeli értékei, addig a tudást birtoklóknak is van miért különbnek (ill. kell, a jobb életkörülményekért, ám így nincs valódi fejlődési tempo, csak kényszeres engedés) tudni magukat A mai otatás (gondolkodási) rendszeren felnövő nemzedék ( a nem kivétel)is, elveszíti énségét, s besrolódik a civilizáció diktálta aitkákba dobozokba, így az ének elkülönülve kűzdenek tudásu által egymással létükért, kényszerítve egymást tudásuk hatalmával.A helyett hogy összefogva rostálnák a tudást, s együtt teremtenénk a világot, milyenre szeretnénk Ilyesmit élek, gondolok, de nincs időm szebbre :) ((isten nincsssss, csak mink képvisljük az értlmet, s ha az emberi értelem is osztott nem csak a megszerzett tudás, ... valami férges, tán az alma volt ... jó-rossz, .. tudóbb-MÉG nem tudó))
a befektetésnek az a tulajdonsága, hogy kockázatos. ugyanakkor elvesztegetett idő nincsen, ha csak pár mondat megmarad a fejében, vagy csak a szemlélet megmarad a fejében, már az is előbbre visz
Egyrészt ennek sem mindig a diák az oka, másrészt az oktatásra is ugyanaz az érvényes szerintem mint a kutatásra. Muszáj egy csomó gyengét is finanszírozni ahhoz, hogy legyen valamennyi jól teljesítő. De ez nem csak itt van így, hanem mondjuk az aranyásásnál is. A meddő kitermelése nélkül nem jutsz az aranyhoz.
Most azokról beszélek, akik beiratkoznak az egyetemre, de sosem végzik el, és akikből egyre több van... ezek nem fognak jobban keresni a nem megszerzett diplomájuk után.
Bocs Sniffi, de számomra ez a magasröptű beszélgetés nem érthető. Én földhözragadt mérnök vagyok, képtelen arra, hogy megértsem az ilyen mondatokat:
"gondolom annak, kik szerint mégis van hasznosabb létező? s ezt az anyagi javak juttatásával fokozhatón kimutatható ne má oszd meg és uralkodj, ..."
Ha fontos, amit mondasz, akkor valami számomra érthető parasztnyelvre próbáld meg lefordítani. (sejtem, hogy mit akarsz mondani, de még olyan homályos, hogy az ellenkezője is lehet...)
Általánosban utáltam a matekot, gimiben szeretem és ment is mert a tanár nagyon jól magyarázott és segített is, volt sikerélmény.
Fősulin viszont egy idegbeteg hülye akart analízist tanítani, rendesen meg is utáltam az egészet.
Ha lenne valami matek egylet féle ahol szivesen foglalkoznak kezdőkkel meg haladókkal, szivesen járnék oda észt tornáztatni.
Csakhogy a matek az tipikusan oylan tárgy amit ha hanyagol az ember akkor egy idő után egy csomó mindent elfelejt, na persze ezt az ember nem hangoztatja.
Két év múlva az érettségi után pl. már senki nem menne át újra tanulás nélkül a matek érettségin.
Pedig a matek egy csodálatos terület, és ad is megfelelő sikerélményt. :)
ha az érdeklődés van(értelmesék), a tudni vágy is van. Kiváncsiságot a bizalom nem helyettesíti(értelmeséknél) Attól még furok faragok én is, de tudni akarom, az elég jólt-e. Hisz a fizika, általonosítja a teret mi van, mit furok faragok, s mi valamelyst vagyok
Vagy ez horgászat? A mai ember tudománya csak csali, az ide tévedő létezőnek? (ismeret terjasztés
Egyébként abba fog belerokkanni a társadalom, hogy egyre több diákot kell "eltartani". A nyugdíjasok száma meg csak nő-nő. (már 0.8 nyugdíjas jut egy keresőre!)
A sok emberke meg mind tanulni akar, és addig nem fizet se tb-t se szja-t se nyugdíjjárulékot...
"Szóval nem látom be, miért kellene a felsőoktatást mindenki számára egyenlően elérhetővé tenni függetlenül attól, hogy szükség van-e rá. Ez felesleges pénzkidobás. Ilyen a világon sehol sincs. "A tudomány oltárán áldozni kell." Még a diáknak is!"
mert ha valaki nem érti meg a világot, nem tudja miert támogassa a tudomány fejlödését sem a kutatások által mik, az elméleteket bizonyítják a világunk jobbátételére. csak elfogadja a hogyant állandóra, megváltoztathatattlannak. s értelmetlennek gondolja, a fejlődés lehetőségét, s annak lmax. támogatását. S ez egy csúnya patt, ami mattá lehet, a civilizációnkra nézve.
szvsz pont azt igyekeztem sugallni hsz-eimben, hogy a szakmunkás nem bunkó, és hogy a dimploma önmagában nem jelent semmit.
Urambocsá' nem értem, hogy miért ne megyeszékhelyeken és a fővárosban kellene lennie az egyetemi szintű oktatásnak. Ilyen végzettséggel úgyis csak a megyeszékhelyeken és a fővárosban szerez az ember állást... Vagy szerinted Csajágaröcsögén is lehet valaki fizikus? Ugye nem.
Fogjuk meg ezt az esélyegyenlőségesdi kérdést más oldalról. Mi cél vezérli ma az embereket a felsőoktatási intézménybe? Az az hit (vagy tévhit), hogy majd kiművelt fővel jobban fog keresni. (Tisztelet a kívételnek, aki okos akar lenni, ~1-2%) Jól keresni pedig lehet vidéken is és szakmunkás végzettséggel is. A lényeg, hogy jó legyél a szakmádban. (ezért hoztam a múltkor az asztalos példát.)
Az esélyegyenlőség egyetlen lényege, hogy az emberek egyenlő eséllyel indulhassanak az életnek, csináljanak bárminemű munkát, ha azt tisztességesen végzik, akkor boldoguljanak belőle. (Ez lehet, hogy erősen szocialista-eszme szagú, de nem a politikai felhangot szeretném, ha kihallanátok belőle...)
Szóval nem látom be, miért kellene a felsőoktatást mindenki számára egyenlően elérhetővé tenni függetlenül attól, hogy szükség van-e rá. Ez felesleges pénzkidobás. Ilyen a világon sehol sincs. "A tudomány oltárán áldozni kell." Még a diáknak is!
Az valóban megkérdőjelezhető, hogy jól szétválogatják-e a jókat és alkalmasakat a rosszaktól. A kreditrendszer hatalmas előnyt jelent azok számára, akik nem tanulnak. Óriási költségeket róva ezzel az állami kasszára. (csak sok-sok év után derül ki, hogy a diákból soha nem lesz diplomás ember.) Ez az ökörség is az esélyegyenlőség nevében lett kitalálva. Fel is higult szépen tőle minden egyetem.
Elegendő megnézni, hogy régi nagy tudósaink/mérnökeink/orvosaink stb honnan valók. Látható, hogy ugyanúgy voltak vidékiek, mint nem. Szóval ez nem érv.
Azt hiszem azonban, hogy ez az egész téma OFF. Szinte már semmiben nem kapcsolódi ka topik témájához, ezért abbahagyom. Ha van valahol ilyen témájú topik... de nem találtam. (bár nem is kerestem igazán)