Keresés

Részletes keresés

spacezeppelin Creative Commons License 45 perce 0 0 6034

Rosszul írtam, az előző hozzászólásomban. McIntosh MA-230 

Előzmény: spacezeppelin (6033)
spacezeppelin Creative Commons License 1,5 órája 0 1 6033

MacIntosh MA-230

Előzmény: JazzMobil (6028)
LézerPulyka Creative Commons License 2024.02.17 0 4 6032

Többféle erősítőm volt nekem is, csöves, hibrid, tranyós. Csőpárti voltam kezdetben, utána egy ideig hibridek váltogatták egymást. Most pedig egy Bryston-t használok, és nagyon elégedett vagyok vele. 

 

 

Hangolka Creative Commons License 2024.02.16 0 5 6031

Egy másik jelölt a megfizethetőbb kategóriából: AMC CVT 3030

Előzmény: JazzMobil (6028)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2024.02.16 0 5 6030

Nesze, itt a másik is! :D

 

 

Ezt is győzd kifizetni. Csak 11.436 euro. :)

Előzmény: JazzMobil (6028)
Mono SE Creative Commons License 2024.02.16 -2 5 6029

nesze, győzd kifizetni;):

 

Előzmény: JazzMobil (6028)
JazzMobil Creative Commons License 2024.02.16 0 3 6028

A csöves kontra félvezetős vitákban soha sem tudja egyik fél hívői sem meggyőzni a másikat. De nem is kell. 

 

Engem az érdekel, hogy volt-e valaha olyan hibrid integrált sztereó erősítő, aminek az előerősítője volt félvezetős és a végerősítője csöves. 

 

 

retroanalog Creative Commons License 2024.02.14 0 4 6027

Nincsen erre konkrét válasz, mindegyikből van jobb is, és gyengébb is. Mindegyik másképp szól. Az sem mindegy, milyen zenét hallgatsz. Ez egy örök vita. Nekem a félvezetős erősítők váltak be, holott hallgattam már mindenfélét. Csövesből is több félét, nekem túl "selymes", "levegős" a hangzásuk. De mondom, ez csak az én szubjektív véleményem. 

Előzmény: spacezeppelin (6026)
spacezeppelin Creative Commons License 2024.02.14 -1 3 6026

Félvezetős vagy Elektroncsöves vagy Hibrid erősítő? Melyik szól szebben?

kakibaki Creative Commons License 2024.01.14 -2 0 6025

2.2 rendszer nem játszik?

Előzmény: subroby (6023)
AudiJo Creative Commons License 2024.01.12 0 1 6024

Nem valószínű. A passziv mélyládák eléggé kiszorultak, az újak szinte kivétel nélkül beépített erősítővel jönnek és ezeknél használatos a subwoofer out. Ilyen erősítő építése (amilyet kérdezel) sztem nonszensz!

A passzív mélyládánál rákötöd a megfelelő erősítőt a sub-ra és onnan tovább viszed a magas-közép sugárzására alkalmas hangfal felé (bal/jobb bemenő hf. csatlakozó és bal/jobb kimenő).

Léteznek olyan sub-ok, amelyek aktívak, de megkerülhető a beépített erősítő, de sztem ez inkább csak egy szolgáltatás bővítés, mint valós hallgatási opció.

AJ

Előzmény: subroby (6023)
subroby Creative Commons License 2024.01.12 0 0 6023

Üdv mindenkinek! Létezik olyan 5.1-es erősítő,amiben a subwoofer kimenetre már eleve passzív mélyládát kell rácsatlakoztatni? Tehát már be van építve a subwoofer erősítő...

AudiJo Creative Commons License 2024.01.04 0 1 6022

Szerintem itt csak "egy" sztereó előfokról van szó, amely speciel 4 különálló házban van elhelyezve (bal, jobb, külön elhelyezett tápokkal).

A kérdésed azért nem helyénvaló, mert komplett erősítőről beszélsz, itt viszont csak egy előfokról van szó, ami csak magasjelű egységet fogad, tehát kell elé phono vagy DAC is.

Az szinte biztos, hogy (főleg előfok esetében) helyes, hogy fizikailag elkülönül a táp és az "elektronika". Hogy mindezt még oldalanként is elkülönítik, hát lelkük rajta! Különösen, ha a kifejezetten perfekcionalista felhasználó olyan mono végfokokat tesz mögé, ahol szintén el van különítve a táp és az "elektronika". Így már csak az erősítés vonalon 8 doboz "dísziti" a lakását (plusz forrás(ok) és hangdobozok)!:)

AJ 

Előzmény: retroanalog (6021)
retroanalog Creative Commons License 2024.01.03 0 0 6021

https://canaryaudio.com/C5000.html

 

Erről mi a véleményetek? Bevallom nekem ez új. Van értelme? Mármint tényleg jobban, szebben szól a rendszer egy ilyennel, mint egy "normál" (sztereó) előfok+ 2 db mono végfok kombóval? 

 

steinchelbach Creative Commons License 2023.12.09 0 0 6020

Sziasztok!

 

Erősítő javításban jártas műszerészt, hozzáértő személyt tudnátok ajánlani?

 

Köszönettel

silverlight Creative Commons License 2023.11.22 0 0 6019

Üdv!


Az Arcam erősítők tényleg olyan jók? Musical Fidelity E10-em van, érdeme ezt rá lecserélni? Kb. 60-80ezret szánnék rá. Köszi!

Hangolka Creative Commons License 2023.11.22 0 0 6018

600 ohmos AKG K240 Monitorral.

Előzmény: bta70 (6016)
bta70 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 6017

"Az ilyen extra kis torzítású rendszerek hangja, steril unalmas üres"

 

Kimérni nem tudjuk, viszont könnyedén belátható, hogy ez is egyfajta torzítás.

Előzmény: manta-z (6011)
bta70 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 6016

Hány ohmos fülessel szeretnéd használni?

Előzmény: Hangolka (6015)
Hangolka Creative Commons License 2023.11.20 0 0 6015

Sziasztok!

 

Az alábbi kapcsolással kapcsolatban kérnék egy kis segítséget, hátha ismeri valaki, vagy tudna valahogy segtíteni pótolni a hiányzó adatokat!
Szeretnék építeni egy ilyen "picike" csöves headamp-ot!
Előre is köszönök bármilyen segítséget!

 

 

Üdv!
Hangolka

manta-z Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 6014

Tudnál adni tanácsot gyakorlati kivitelezésben az általad preferált verzióhoz?

Előzmény: exhighand (6013)
exhighand Creative Commons License 2023.08.14 -1 0 6013

Jó az átrajzolásod, működnie kell úgy is. És tényleg kevesebb a hiba bennmaradás lehetősége. A fázishibákat ( gerjedés) meg egyszerűbb szimulálni mint számolni. Háromféle verzióban is meg van építve.


Előzmény: manta-z (6011)
manta-z Creative Commons License 2023.08.07 0 0 6012

IOP3 maradhat 1x erősítésű. 

Előzmény: manta-z (6011)
manta-z Creative Commons License 2023.08.07 0 0 6011

Részben egyetértek azonban a gyakorlati tapasztalatom az, hogy a nagyon kis torzítású készülékek  sem jók , konzerv zene hallgatásra mivel a hangrögzítő eszközön is rengeteg információ elvész amit bizonyos fokú torzításokkal lehet visszahamisítani a lejátszáskor. Az ilyen extra kis torzítású rendszerek hangja, steril unalmas üres, persze minden az arányokon múlik. Van egy erősítőm jó 10 éve csináltam Current Feedback topológia szinte mérhetetlen torzítással rendelkezik. Sosem hallottam olyan tiszta hangokat, de egyben a világ legunalmasabb hangját produkálja, egyelőre még megvan a szekrény mélyén bízok benne, hogy lesz hozzá egyszer megfelelő minőségű forrás. 

Purifinél benne van az esély, hogy egy ugyanolyan fellángolás lesz mint az összes D osztályú csoda (Millenium Takt, Moll stb.) . Nem követem napi szinten a fejlesztéseket, de nem tudom mikor jön el a pillanat amikor a kimenetei aluláteresztő szűrő nem fog a hangra halálos kombinációt alkotni a hangsugárzóban lévő hangváltóval. Minél komplexebb a hangsugárzó hangváltója annál jobban katyvasz lesz az egész hangkép, szerintem a D osztály egy helyre való az egyutas hangsugárzókhoz azokkal zseniálisan tudnak megszólalni. Ezekkel a D osztályú cuccokkal az szokott lenni, hogy nem talál benne hibát az ember aztán pár hónap múlva valamiért visszakapcsolja a "régi" AB osztályú erősítőjét és megkönnyebbülve hallgatja azt tovább. A D osztály meg megy....1-2 olyan D osztályú megoldást tudok melyre nem jellemző a D osztályra jellemző tipikus hang azonban ezek a készülékek is borzasztóan érzékenyek a rájuk kötött hangsugárzókra és ezáltal nem tudnak a különböző környezetekben kiegyensúlyozott megszólalást biztosítani. 

 

A kapcsolás melyet betettél szerintem csak elvi síkon létező szimulátoros dolog lehet. Az IOP 2 műveleti erősítő, gondolom kis áramú valaminek ebben a felállásban a teljes tápfeszültség  tartormányt illetve a OPA2 teljes kimenőfeszültség tartományát le kell kezelnie. Ilyet 10-20W feletti kimenőteljesítményhez tartozó tápfeszültség tartományra igen nehéz és/vagy költséges lehet, kicsit nagyobb teljesítmény esetén meg ebben a formában kivitelezhetetlen. Átrajzoltam kicsit. Az IOP2 ennek az egésznek a méregfoga így kiesett és a legjobb alkatrész a hifiben aminek nincs hatása a hangra az amelyik nem szerepel a kapcsolásban. 2 legyet egy csapásra.  Talán használható így, nem szimulátoroztam le. Nem nagyon hiszek ebben a koncepcióban, de már megtanultam, hogy a hifiben soha ne mondd azt, hogy soha mert nagyon lehet esni, úgyhogy össze fogok drótozni valami hasonló kapcsolást, mivel a sokéves szakmai tapasztalatod és számos érdekes kapcsolást publikálátál már ezek miatt adok a szavadra. 

Előzmény: exhighand (6010)
exhighand Creative Commons License 2023.04.16 -2 0 6010

Én azt mondom az első pár watt az ami számít. Amikor -110dB alá kerül a félvezetős torzítása, akkor a kombinációs termékek is elérik egy jó csöves szintjét. Akkor sima lesz a hang, már nem billen felfelé, nagyon jó hallgatni és előtűnnek a félvezetős előnyei is. Pl. a nagyon kis kimeneti impedancia ( megfogott részletező mélyek, a piszkos pontos sztereo. Szóval mindaz, amit a kombinációs torzítás tönkretesz - ha csak 0,01-0,05% a harmónikus torzítás.

Csakhogy földön járó ember nem jut olyan félvezetős erősítőhöz ami -110dB alatt torzít az első pár watton. Azt hallani kell milyen. A japánok jó úton jártak a 80-as 90-es években. Főleg a Marantz. Amit akkor az angolszász sajtó lehúzott, hogy szőrös, magasba húz - na az a lemezjátszók miatt volt. Aztán jött a Philips a CD-vel, ami nagyon kiforratlan volt kb. 2000-ig. Akkor meg azért nem volt jó félvezetősön hallgatni, mert hozta a korai digitáis felvételek jitterét és FM modulációját. 

A stúdiókban, a nagy sebességű stúdió szalagos magnókkal szóltak csak jól a legjobb japán végfokok.

De most, hogy már tényleg piszkos jók a digitális felvételek, érdemes elővenni a 0,001%-- 0,0005% torzítású régi Marantz -kat. 

Ma már -130dB-nél tartunk. És melyik félvezetős erősítőt tarja számon mindenki a legjobbak között, akár a 60.000USD-s csövesek mellett is? - a Purifi-t.  jobb mint -120dB harmónikus.

Szóval lehet spekulatív úton is döntéseket hozni, de ha meg tudsz építeni 30.000Ft-ból egy -120dB-s félvezetős erősítőt   -- ne hagyd ki. legfeljebb elajándékozod, ha nem tetszik. 

De tetszeni fog.

Előzmény: manta-z (6009)
manta-z Creative Commons License 2023.04.15 -1 1 6009

Akkor már inkább a hidkapcsolású verziója ennek sztem. A sok plusz opával  kiöntöd a kád vízzel együtt a gyereket is. Záborszky is elvileg jó ötletnek tűnt gyakorlatban meg a kompenzáló opa is behozza a saját hibáit úgyhogy hangilag elég kétséges lehet a végeredmény, de alapban ilyen esetekben meghatározó az alkalmazott opák típusa.

Előzmény: exhighand (6008)
exhighand Creative Commons License 2023.04.14 -1 0 6008

Rendkívül nagyképűen felteszek megint egy kapcsolást.

AudiJo Creative Commons License 2023.04.13 0 0 6007

Írtam - ezt én nem tudom és ezért nem is akarom megítélni!

AJ

Előzmény: btamas70 (6006)
btamas70 Creative Commons License 2023.04.13 0 2 6006

Az a helyzet, hogy valójában nincs mire szerénynek lennie.

Előzmény: AudiJo (6005)
AudiJo Creative Commons License 2023.04.13 -1 1 6005

Csak jelzem - én sem vagyok szakember, csak szeretem a zenét hallgatni (mert sajnos annak készítéshez sem értek)!

Viszont én sohasem vontam kétségbe a szakértelemed, hiszen mint átlag zenehallgató, azt fel sem mérhetem!

A stílusod bíráltam és most is azt teszem! Sztem senki nem kötözködne Veled, ha szerényebben próbálnád előadni a tudásodat. Sztem legtöbbünket a nagy arcod irritál és nem az amit tudsz!

AJ 

Előzmény: exhighand (5998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!