Keresés

Részletes keresés

hnorbi Creative Commons License 2019.12.10 0 0 613

A rendszertelefon is kódot fog kérni. Annak hiányában nem mész sokra :(

Előzmény: Csocsobar (612)
Csocsobar Creative Commons License 2019.12.05 0 0 612

Ma volt kis időm, elszórakoztam vele...

Próbálgatással két mellékről kiderítettem, hogy 27, 28-ra vannak programozva, s innen már könnyebben ment felderíteni, a 18-ból lényegében 12 mellék száma és kivezetése ismert. 

A pulse módot nem kezeli, vagy úgy van beállítva, hogy ne kezelje, valószínű az előbbi.

Becsipogással szépen mennek rajta a telefonok, de mivel a pulse-t nem kezeli, amire kellett volna, nem lesz jó.

Ilyen a szerencsém...

A fővonal bekötéséről továbbra sincs infóm (talán rendszertelefonnal?), ill. azt is csak leírás alapján tudnám meg, hogy mit és miként lehet rajta beprogramozni. Valószínű nagy tudású, mint központ, ISDN telefonokkal is megbírkózik, de hozzá való készülék híján nem foglalkozom vele többet. Kár érte, béke poraira...

Köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat!

Előzmény: hnorbi (611)
hnorbi Creative Commons License 2019.12.05 0 0 611

hm-hm. pedig jelszóra biztos szükség lesz hozzá :(

a mellékek meg szerintem "szabadon" programozhatóak, így "talán mi lehet" elven nem lesz kideríthető

Előzmény: Csocsobar (610)
Csocsobar Creative Commons License 2019.12.04 0 0 610

Igen, a modulok között van 2db 4 analóg vonalat kezelő kártya, tehát 8 melléknek biztosan működni kellene analóg telefonokkal.

Az a baj, hogy fogalmam sincs mi lehet a mellékek hívószáma, ill. csak azt tudtam kimérni, hogy összesen 18 melléknek megfelelő kivezetésen van vonalhang a 48-ból, de ezek is össze-vissza, véletlen sem egymás mellett, vagy egy sorban helyezkednek el...

Szóval itt egy frankó kis telefonközpont,de semmit sem tudok vele kezdeni, pedig csak két telefon összekötésére kéne egyfajta régi technikát bemutató segédletként. Nézek analóg kisközpontokat, de olyan bosszantó, hogy ehhez a típushoz sehol egy leírás, sehol egy user guide, sehol egy szaki, aki vágja a dolgait, legalább az alapbeállítást, vagy kiindulási pontot a kezelése szempontjából.

 

 

Előzmény: hnorbi (609)
hnorbi Creative Commons License 2019.12.03 0 0 609

illetve biztos analóg mellék kártya van abban a központban, és nem digitmellék?

Előzmény: Csocsobar (604)
hnorbi Creative Commons License 2019.12.03 0 0 608

Talán soros porton, parancsokkal lehet konfigolni. Főleg, ha ismert a jelszava

Előzmény: Csocsobar (606)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.02 0 0 607

Vaterán, Jófogáson szoktak kínálni analóg alközpontokat. Azok nagy része, főleg ha régebbi, tudják a pulse tárcsázást. Méretben sem olyan nagyok.

Használok VOIP adaptert, de nem volt gondom egyik nyomógombos tone telefonnal sem a tárcsázást illetően. Menűrendszerben bóklászásnál viszont tapasztaltam hibát, ilyenkor a VOIP adapter egy bizonyos beállítását meg kell változtatni. Például az E.On mérőállás bejelntő vonalán a hangátivetlen Inbandnak kell lennie, így tökéletesen működik. VIszont az E.On ügyfélszolgálatát hívva, a menűrendszerben nem lehet bóklászni. Ahhoz vissza kell állítani. Most úgy van, hogy az SPA2102-es VOIP adapter egyik vonala Inbandra van állítva, a másik meg nem. Így attól függően, hogy melyiket hívom, az adapter 1-es vagy 2-es vonaláról megy ki a hívás. 

A pulse mód fölött eljárt az idő, a modern eszközök ezért sem támogatják. VIszont jól fest egy igazi retró készzülék a modern technika mellett ha az működik is. :)
https://youtu.be/mfLtebEsdYc

https://youtu.be/bGXvBfzawrQ

 

Előzmény: Csocsobar (606)
Csocsobar Creative Commons License 2019.12.02 0 0 606

Kedves Landsmann!

Köszönöm a válszod!

Azt hiszem a digit. telefonközpont marad múzeumnak... Senki sem tudott a programozásáról infót adni, s a személyes ismerőseim is osztják azt a véleményt, hogy nincs értelme bajlódni vele. 

 

A VOIP-nál mobiltelefonról becsipogom a DTMF hangsort a híváshoz.

Ennél olcsóbb és egyszerűbb megoldást nem látok. Napi használatban már úgysem érdemes ilyen készülékekben gondolkodni, sima fejhallgató+mikrofonként tud csak fővonali működésben részt venni.

 

A csengetés - tárcsázás bemutatójához majd próbálok régi, analóg kisközpontot szerezni. Az átfordítást a Panasonic központok szerintem tudnák, de elég drága mulatság, meg méretben sem utolsó, s a voipban sztem. akkor sem lennék előrébb vele (olvasni itt-ott, hogy még a tone telefonoknál sem mindegyikkel megy rendesen ez az üzem). Esetleg spec. voip modem, amiben ez a funkció eleve megvan (majd nézelődöm még, de ki és miért is tenné bele a gyártók közül?).

 

Landsmann_ Creative Commons License 2019.12.01 0 0 605

Utóbbi kérdésre válaszolva. Voip adapter nem kezeli a pulse tárcsázást. Létezik olyan alközpont, ami átfordítja a tárcsázási módot, de típust nem tudok mondani. Neten szétnézve lehet találni pulse-tone átalakítót. 

Ami a kérdés első részét illeti, ha digitális az alközpont akkor az nagy valószínűséggel nem fogja kezelni a 667-es telefont. Ehhez analóg alközpont kell.

Előzmény: Csocsobar (604)
Csocsobar Creative Commons License 2019.12.01 0 0 604

Sziasztok! 

Segítségre lenne szükségem:

Van két CB667-es telefonom, s ezeket szeretném összekötni, hogy bemutatót lehessen velük tartani.

Kaptam ehhez egy régebben leszerelt 18 mellékes BOSCH I3E moduláris digitális telefonközpontot, 

de fogalmam sincs arról, hogy az érpárokat hova kössem be az MXT csatl.modulon (2 db modul, egyenként 3x8-as csatl. táblákkal, össz. 48 lehetőség). Az sem világos számomra, hogy 2 érpáros, vagy 4 érpáros bekötésre tervezték -e, ez az ISDN képessége miatt merült fel bennem. 

Addig eljutottam, hogy kitakarítottam a porból a központot, ill. kimértem, melyik érpárokon lehetnek a mellékvonalak. Az egyik telefont rádugva egy ilyen érpárra szaggatott sípolást hallani (mint egy bekopogás), de bármilyen tárcsázásba kezdek a pulse telefonokkal, rögtön átvált foglalt jelzésre. Ill. először elhallgat, gondolom várja az érvényes szám beadását, aztán onnantól csak a foglalt jelzés lerakásig. Fővonal nincs bekötve.

A kérdésem az lenne, hogy:

1. Normális -e, hogy a központ alapból ilyen szaggatott hanggal áll készenlétben? 

2. Fővonalat hogyan és hová kellene bekötni ennél a készüléknél? (Esetleg users manual-t honnan lehetne szerezni?)

3. Sima tone telefonnal (DTMF besípolással) tudnám programozni?

4. Hogyan tudnám kitalálni, hogy mik lehetnek a mellékállomások számai? Van ehhez vmi. alapbeállítás, mint a kisközpontoknál a 101,102,stb.? Vagy rendszerkészülék, szgép. csatlakozó szoftverrel, ami megmutatná a programozását? Valójában ezt kellene kitalálnom, és amire kellene, már működhetne is.

5. Ez a készülék tudja a pulse üzemmódot egyáltalán? Át lehet állítani valahogyan, ha csak beállítás kérdése?

Szóval alapvetően sima alközponton belüli hívás-csengetés-fogadásra kellene, de elakadtam, s bár ez ISDN bővítőkártyát is tartalmaz, elvileg analóg telefonokat is tudnia kell kezelni.

 

Más:

VOIP routeren analóg portra csatlakoztatva egy ilyen régi készüléket működésre lehet bírni?

Ha igen, hol kell beállítani, hogy a pulse-tone átalakításra kerüljön? Van olyan telefonközpont/router, ami ezt az átfordítást el tudja végezni, vagy csak külön adapter beépítésével működne?

 

Köszönöm szépen, ha valaki tud segíteni bármilyen információval ezekben!

 

pacita Creative Commons License 2019.10.23 0 0 603

Lehet, hogy nem idevaló a hozzászólásom, de mint öreg telefonos, felajánlanám 2 db analóg telefonkészülékemet egy MM CB 811-est ( már nyomógombos, de pulse üzemü)

és egy CB 76 tipust. Ez is nyomógombos pulse. Ha valakit érdekelne írjon barsila@freemail.hu ra

Vargucimi Creative Commons License 2018.07.31 0 0 602

Hát a PCM az tényleg vonaltöbbzöröző, és azt a 80 lakást 10 fizikai érpárból simán meg lehetett oldani. Viszont, ha volt ott valakinek már internet, akkor ahoz fizikai érpár kellett, mert a PCM-en keresztül nem működik. Szóval. Vagy adtak be érpárat, vagy lebontották a PCM-et. 

Előzmény: UV5-R (601)
UV5-R Creative Commons License 2018.03.07 0 0 601

A környékünkün van egy betonalapra épített 2x2m-es hullámlemezből készült doboz, ami valamikor a Matáv-é volt, kb.80 ház analóg telefonvonala ment ezen keresztül. Valamikor a betárcsázós net emmita ment max. 19k-val :D. Mi lehetett ez?

Nem távközlős villamos emberként annyit tudok még róla megállapítani hogy 1fázisú 32A-es betápja van. Van aki azt mondta hogy valami vonalsokszorozó PCM????

pacita Creative Commons License 2017.09.19 0 0 600

Lehet, hogy nem idevaló a hozzászólásom, de mint öreg telefonos, felajánlanám 2 db analóg telefonkészülékemet egy MM CB 811-est ( már nyomógombos, de pulse üzemü)

és egy CB 76 tipust. Ez is nyomógombos pulse. Ha valakit érdekelne írjon barsila@freemail.hu ra

cso zsi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 599

Szobadísznek, vagy teljes belső átalakítással. 
A mai elektronikus központok, és főként a home gateway-ek, szolgáltató modemek nem tudják a tekercses csengő által kívánt energiát biztosítani. 
Helyenként még van tárcsaimpulzus fogadás, de ne feledjük, itt-ott 20 éve dtmf-et használunk hazánkban is. 

Azaz: másodkészülékként, kikötött (vagy elektronikával megtámogatott) csengővel, hívás fogadására alkalmassá tehető. 
Ha van (vagy egyáltalán létezik) olcsó, beépíthető pulse - tone konverter, akkor el lehet játszani vele a hívást is. 

Előzmény: isty66 (590)
cso zsi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 598

Sok helyre Huawei berendezések kerültek a főközpontokba, és valami nem kerek velük ezen a téren. 
Beválasztás, hívószámkijelzés / hívóazonosító gondok országszerte, szinte biztos, hogy programozási hiba, van ahol valamelyiket megoldották. 

 

Előzmény: vinumregnum (594)
cso zsi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 597

Paging. 
A Panasonic központok tudták, a funkciót fogadni csak rendszerkészülékkel lehetett, de analóg kéthuzalosról is indítható volt. 
(sok-sok éve még a Triton forgalmazású központok kezelési útmutatója "lapszámozzon" funkciónak hívta, nem szakértő fordította a "személykeresés" funkciót) 
Úgy működik, mint az áruházakban a "takarítót kérek a 2-es kasszához".
Kézibeszélő felemel, kód beütése, vagy a hozzákapcsolt erősítőre (34), vagy a csoport / összes (rendszer)mellékre (33 [group no.] / 33*) megy a hívás, amit a fogadó kóddal (43) át lehet venni.

Előzmény: Ivan Roland (584)
cso zsi Creative Commons License 2017.08.13 0 0 596

Tudom, régi kérdés volt.
Nem ártott volna tudni a faxkészülék típusát, mert pl. Panasonic faxoknál volt ilyen kód. 
pl. kx-fp215 (és hasonlók esetében) a {*}{#}{9} megnyomása a faxba dugott másodkészülékről.

Előzmény: elektroli (580)
UV5-R Creative Commons License 2017.07.17 0 0 595

Tud valaki ezekről a kötődobozokról valamit mesélni? azt tudom hogy analóg vezetékes telefonhoz tartozott, melyiket hol használták? mi különbség a két doboz között? hány kötés fér el bennük? egyéb említésre méltó tulajdonságok.... köszönöm

vinumregnum Creative Commons License 2017.06.09 0 0 594

Szia

.

Először is bocs, hogy most reagálok csak.

A nem tudja szétkapcsolni: arra gondolok, hogy nem tudja bekérni a melléket.

Tehát ha egy Telekomos ügyfél hív minket, bejelentkezik a köszöntő szöveg, kéri hogy tárcsázza melléket, ha tudja, vagy nyomja a 0-st a kezelőhöz. Nos, ha itt a Telekomos, vagy T-mobile-os ügyfél bepötyögi a melléket, akkor jön a "hangkód", ezt a telefonközpont mintha nem hallaná meg, nem kapcsolja a melléket.

Jelenleg úgy van beállítva, hogy ha ne kérnek melléket akkor csörgeti a kezelőt, de ez így elég kényelmetlen bő másodperceket kell várnia az ügyfélnek amíg odajut, hogy beszélhessen valakivel.

.

Telenor, vodafone, egyéb vezetékes hálózatokból nem jelentettek még problémát.

.

A mi szolgáltatónk pr-telekom. 

.

Valaki esetleg nem tudja kipróbálni, hogy más telefonközpontokkal is ez történik-e. A központunk beüzemelője azt állítja, hogy a Tcomnál lehet valami gond, változott a szabványhang, vagy ilyesmi ezért "nem hallja a központ".

.

Bocs ha zavaros a válasz.

 

Előzmény: DuDoR (593)
DuDoR Creative Commons License 2017.04.06 0 0 593

A "nem tudja szétkapcsolni"  alatt mit értesz?

 

Azaz hogyan működött eddig és hogyan működik most?

Előzmény: vinumregnum (592)
vinumregnum Creative Commons License 2017.04.05 0 0 592

Sziasztok

.

Bízom benne találok itt egy hozzáértőt, aki segíteni tud a következő gondban.

Egy könyvelőiroda vagyunk 11 mellékkel. Kb két hete a Telekomtól és a Tmobil-tól érkezett hívásokat, a telefonközpont nem tudja szétkapcsolni a mellékeknek. A T-től olyan tájékoztatást kaptunk, hogy átálltak más impulzus frekvenciákra, ebből lehet a gond.

A kérdés az lenne, hogy van-e rá mód, hogy a telefonközpontot átállítsuk,hogy értelmezni tudja ezt a frekvenciát is?

Tközpont: Exelltel cs 424

köszi ha valaki segít

vacsape Creative Commons License 2017.02.21 0 0 591

Megoldás: azon a porton ki kellett kapcsolni az XDP módot, amibe a 7030-as készüléket dugtuk.

Előzmény: vacsape (589)
isty66 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 590

Üdv Urak!

A minap kaptam egy kimondottan igénytelen Tesla tárcsázós telefont. Az érdekelne, hogy a jelen telefonhálózatba be lehetne e kötni, vagy kell hozzá valamiféle segédberendezés? Igazából azt sem tudom hogy ez milyen feszültségeket kéne kapjon, mert egy szaki szakszerűen eltávolította a csatlakozóját, de feltételezem hogy a régi háromkörmös konnektor volt rajta egykoron. A szóban forgó gépcsoda egy Tesla Cs20 fadobozos fantasztikum, 89-es gyártási évvel. Előre is köszönöm ha valaki segíteni tud.

vacsape Creative Commons License 2017.02.19 0 0 589

Igen, több portban is kipróbáltam, olyanban is amiben 7665-ös készülék kiválóan üzemel. Igaz az DPT, de a maintenance konzol azt annak is ismeri fel, a 7030-ast meg APT-nek.

Előzmény: DuDoR (587)
DuDoR Creative Commons License 2017.02.18 0 0 588

Keresgéltem a neten, de nem jöttem rá, hogy hogyan hívják ezt a funkciót, így nem is találtam ilyen terméket. Esetleg valakinek tipp?

 

 

Intercom funkció

Előzmény: Ivan Roland (584)
DuDoR Creative Commons License 2017.02.18 0 0 587

4 erű vezetékkel kötötted be a KX-T7030-at?

Előzmény: vacsape (586)
vacsape Creative Commons License 2017.02.18 0 0 586

Sziasztok!

 

Kicsit hosszú leszek és félig off. Munkahelyemen van egy Panasonic KX-TDA100 alközpont -2 darab DHLC-8 kártyával-, amit jelenleg KX-T7665-ős telefonokkal használunk. jó lenne még pár telefont beüzemelni és van is a szekrény mélyén pár darab KX-T7030. Az egész "kupacot" megörököltük és az előző cég biztosan használta ezeket -KX-T7030- is. Ahogy olvasgattam szintén arra jutottam, hogy ezeknek is kéne menni az alközponttal -a maintenance konzol látja is ha rádugok egyet és jelzi APT-nek-. Viszont ha bedugok egy 7030-at, akkor a kijelzőre nem ír semmit, ledek nem világítanak. Ha a kagylót felveszem, akkor csak azt hallom benne ami a mikrofonján "bemegy". 3 darab 7030-at is kipróbáltam, mindegyik ugyanezt produkálja. Lehet esetleg az a bajuk, hogy sok-sok hónapig voltak a szekrényben kiszáradtak elkók vagy ilyesmi?

 

Előre is köszi!

hnorbi Creative Commons License 2017.01.12 0 0 585

Cisco IP alapon csináltam már ilyesmit. Igaz a fő dolog a hotline volt nekem, amikor a "titkár" felvette a telefont, rögtön csöngött a központi, amikor a központiról hívtad a "titkárt", kihangosítva azonnal felvette.

Ilyen főnök-titkár, vagy menedzseri funkció környék lehet, bár ott leginkább 1:1-es megfeleltetés szokott lenni.

Előzmény: Ivan Roland (584)
Ivan Roland Creative Commons License 2017.01.11 0 0 584

Sziasztok,

Tudja valaki, hogy lehet-e még kapni olyan irodai telefonközpontot, ahol egy mikrofonon keresztül a "főnök" egy adott mellék gazdáját (kihangosítón) meg tudja szólítani (behívni)?

Keresgéltem a neten, de nem jöttem rá, hogy hogyan hívják ezt a funkciót, így nem is találtam ilyen terméket. Esetleg valakinek tipp?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!