Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 1 napja -1 0 2641

Újabb kérdés a DR témában tájékozottakhoz.

Mikor szüntették meg (ideiglenesen) a (feltehetőleg alacsonyabb komfortfokozatú) kocsiknál az osztály jelzést? Meg minek, meddig? Az alábbi 1964. szeptemberi képen az ex C4i-28->B4ümpe kocsin jól látható a lefestett 2-es szám, ugyanakkor a többi gyorsvonati kocsiról nem tüntették el:

 

 

alkotasu Creative Commons License 2024.12.02 -1 1 2640

A nyáron vett BR 38-assal kapcsolatban vakaróztam, hogy milyen pályaszámmal lehetne DR-es, mert a Liliput a '60-as, '70-es években bizonyosan nem gyártott DR-es (keletnémet cégjelű) mozdonyt.

Végül itt találtam meg a megfelelőt a képek végignézése során:

https://www.dampflokomotivarchiv.de/images/basic/schichau_2934_51.jpg

Erre a képre (több mással egyetemben) is igaz, hogy valami mindig hiányzik a modellhez képest. Itt pl. a második gőzdóm. Ugyanakkor nem értettem, hogy a DB-hez került közeli pályaszámúaknál (ugyanabból a gyártási sorozatból) mért csak a füstterelő Witte-féle.

A megoldás kulcsára akkor jöttem rá, amikor elkezdtem a képet felnagyítani. Ugyanis látszik a másik gőzdóm helye, csak éppen egy vakkarimával van lezárva. Magyarul valamikor leoperálták, de nyilván nem a DRG-s korszakban. Innentől úgy döntöttem, hogy 38 3596-ra lesz átszámozva a mozdonyom.

 

alkotasu Creative Commons License 2024.12.01 -1 0 2639

Van rajz a BC4i-pr23-ról is:

 

Előzmény: róbertke (2638)
róbertke Creative Commons License 2024.12.01 -1 0 2638

A fényképen egy I. korszakos IV. osztályos kocsi szerepel, 

míg a vázlatrajzon egy III. kocsiosztályos van. 

György barát Creative Commons License 2024.12.01 0 0 2637

Langenschwalbachi vagonok
1. sz. fedvény

1.a: A DRG 1930-as számozási rendjébe 272 jármű került a 19. századi kocsikkal együtt.
1.b: A DRG 1933-as típusismertetőjében már nem szerepelnek a 19. századi ülőhelyesek.

róbertke Creative Commons License 2024.11.30 0 0 2636

A 01 0524-et 1935-ben Henschel építette Kasselben 01 129 néven.

Az újjáépítésre 1964-ben került sor a RAW Meiningenben,

ettől kezdve a 01 524 (1970-től 01 0524-7) számot viselte..

A rekonstrukció során közvetlenül olajfő tüzelőrendszerrel szerelték fel. 

György barát Creative Commons License 2024.11.30 0 0 2635

Langenschwalbachi vagonok 

 

   Néhány gondolat a legutóbbi témával kapcsolatban.
0. A címben szereplő járműveket 1891-től 1924-ig készítették. Jellegzetességük a rövid vagonhossz,  nagyon egyszerű forgóváz és (1913-ig) a pagoda formájú tető volt.
A gyártási adatokat (darabszámokat) nem ismerem. De az ipar nemcsak a Porosz-Hesseni Társaságnak szállított ilyen kocsikat, hanem helyi érdekű, tartományi és külföldi vasutaknak is. Az utóbbi persze csak megrendelés volt, mert az 1. világháború miatt a szállítás elmaradt. Ezeket a vagonokat az otthoni vasút vette át.
1. A DRG az 1930-as számozási rendszerébe 267 db járművet sorolt be. Ám egyet sem a 19. században készült ülőhelyesek közül.
2. 1931-ben és 1935-ben néhány kocsit átépítettek (ráncfelvarrás, ülőhelyszám növelés). Ezzel egy időben selejtezések is voltak.
3. 1945-ben a szovjet zónába 12 vagon került, köztük egy pakli-posta. Az új DR számozási rendszer bevezetéséig pedig három ülőhelyesnek nyoma veszett.
4. A maradék nyolcból legalább három bekerült a részleges korszerűsítési (Teilmodernisierung) programba. Ezen belül történt tetőcsere (laternás dongára) és forgóvázcsere (hattyúnyakasra) is. Legfontosabb viszont a deszkapadok cseréje lécülésre, az ablakok cseréje az akkor sorozatban gyártott fajtára és az oldalfalak átépítése volt. Modellépítésre a tetőcserést javasolnám. 
V. Örülnék, ha a szösszenetemet valaki(k) ki tudná(k) egészíteni. (A DB jól ismert, nem játszik.) 

róbertke Creative Commons License 2024.11.29 -1 0 2634

1981. március 21-én a 01 0520-5 Uhlstädtben megsérült a futóműve, ezért ki kellett hívni a segélyvonatot.

 

A képen már leszerelték a hajtó- és kapcsolórudakat.

Mőgőtte a BR110-es és segélyvonata. 

A 44 0618 Camburg felé tartó tehervonattal elhaladt a baleset helyszínén.

Néhány héttel később a 01 ismét működésbe lépett.

 

alkotasu Creative Commons License 2024.11.28 -1 1 2633

Hát igen. Amikor vagy 15 éve megvettem ezt a kocsimat, semmit nem tudtam a német járművekről, szentül meg voltam győződve, hogy a két oldalán zárt peronos a valóságnak megfelelő.

"Tévedni emberi dolog, és lemászott a sün a mosókeféről."

Előzmény: M63,012 (2631)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.28 -1 0 2632

"Nem tudlak követni. Honnan veszed, hogy DB-nek jó lenne? 

A BC osztályhoz vegyes peron tartozik."

 

Teljesen jogos, csak az ablakformátum miatt írtam a DB-t - végülis tévesen.

Előzmény: György barát (2630)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.26 -1 0 2631

Ráadásul az NDK-nál maradt, a modellhez (legalábbis a pályaszámához) mintát adó kocsi mindkét oldalt nyitott peronos volt, erről van korabeli kép is.

Persze a Schicht gyártotta ilyen, olyan és amolyan verzióban is; lehet válogatni közülük. ;-)

Előzmény: alkotasu (2629)
György barát Creative Commons License 2024.11.26 -1 1 2630

Nem tudlak követni. Honnan veszed, hogy DB-nek jó lenne? 

A BC osztályhoz vegyes peron tartozik. 

 

Amelyik vagon az NSzK-ban maradt, az ebben az évben (volt) 100 éves. Most nosztalicska, és ellenőrizhető mindkét vége. 

 

Előzmény: alkotasu (2629)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.25 -1 0 2629

Ennél a típusnál nem akarok 1958 előtti pályaszámot, hanem azt szerettem volna megtudni, hogy a SCHICHT kocsija valóságos-e keletnémet pályaszámmal, vagy nem. Most kiderült, hogy nem, ez egy fantáziakocsi gyakorlatilag ilyen formában. Ráadásul az enyémnek mindkét peronja zárt, holott a harmadosztályé lehetne csak zárt. (DB-s felirattal, pályaszámmal jó lett volna. Viszont azokkal meg nem foglalkozom.)

Köszönöm mindkettőtök segedelmét!

Előzmény: György barát (2626)
György barát Creative Commons License 2024.11.24 -2 1 2628

Na, ne! 

(Az NDK-ban:) 

III a korban a járművek tovább vitték a DRG számukat. Az új építésű vagonokat is annak alapján sorolták be. 

III b korra jellemző a hatjegyű xxx-xxx forma. 

Előzmény: M63,012 (2627)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.24 -2 0 2627

Igen, de nagy valószínűség szerint sajnos nincs mire átírni.

A második észrevételednek jelentőssége nincs, mivel a pályaszámok nem változtak a IIIa és IIIb korszakok között. ('56 előtt egyébként is több verzió lenne, mint pl. '67 után.)

Előzmény: György barát (2626)
György barát Creative Commons License 2024.11.24 -2 1 2626

Tehát a pályaszámot mindenképp át kell írni. 

Csakhogy a barkácsoló kollégánk egy 1956 előtti numerát kíván. 

 

Előzmény: M63,012 (2625)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.24 -1 0 2625

Attól még ezt a pályaszámot adta ki...

Előzmény: György barát (2624)
György barát Creative Commons License 2024.11.24 -1 1 2624

A Schicht modell egy BC4i Pr 23 tipusú vagont mintáz. 

Hossza 14 400 > 165, 5 mm. Van két 2. osztályú szakasza 1000 mm-es ablakokkal, és a C végén zárt peronos. 

(A D4i Pr 23 csak 13 000 mm hosszú, és mindkét vége nyitott.) 

 

 

Előzmény: M63,012 (2622)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.24 -1 1 2623

Bocsánat, lemaradt: a többi NDK-ban üzemelő ilyen kocsi vegyesen Pr09, Pr11, Pr14 és Pr15 voltak; némelyiknek ismert a pályaszáma, némelyiknek nem. A források szerint 12db ilyen kocsi üzemelt összesen a háború után NDK-s korszakban; valamelyiket már 1958-ban, valamelyiket csak 1969-ben selejtezték.

Előzmény: M63,012 (2622)
M63,012 Creative Commons License 2024.11.24 -1 1 2622

Német források alapján egy Pr23 kocsi üzemelt csak az NDK-nál, az eredetileg D4i Pr23 kocsinak épült. A pályaszáma B4ip 232-501 volt, 1967-ben selejtezték (ezt adta ki a Schicht). Ennek a kocsinak a forgóvázait állítólag cserélték valamilyen amerikai eredetű forgóvázakra, de erről nem sok info van.

Előzmény: alkotasu (2619)
róbertke Creative Commons License 2024.11.24 -3 1 2621

""Marhaságot kérdeztem""

 

Te írtad, fején találtad a szöget rendesen.

 

 

Jobb is lenne ha befejeznéd a hülyeségeidet.

 

 

Mert ez nem az a fórum amire te rendszeresen használod. 

Előzmény: alkotasu (2619)
György barát Creative Commons License 2024.11.23 -1 1 2620

Az akkori fecsegés az egész családról szólt, benne a pakli / posta is. BC4i Pr 23 csak öt példányban készült. 

 

Hogy miből állt a 12 fős csapat az nem derült ki. Sem pedig a hozzájuk tartozó számok. Ellenben az utolsónak maradt öt kocsit 1967-ben selejtezték és '68 elejéig elbontották. 

 

Előzmény: alkotasu (2618)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 2619

Marhaságot kérdeztem, mert a BC4i-23-ból nem volt ennyi. De Langenschwalbacherből rengetegféle. Így egyáltalán nem biztos, hogy a BCI4-23 néhány darabjából is került oda.

https://www.modellbau-wiki.de/wiki/Preu%C3%9Fischer_Durchgangswagen_(vierachsig,_Langenschwalbach)

(Persze kizárni sem lehet.)

Előzmény: alkotasu (2618)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.23 -1 0 2618

Ezt a BC4i-pr23-ról írták, vagy általánosságba a Langenschwalbacherekről?

Előzmény: György barát (2617)
György barát Creative Commons License 2024.11.23 -1 1 2617

Forrás az egész Gugolós. Az "én németeim" ilyesmit írtak sok évvel ezelőtt. És persze az akkori folyóiratokra és könyvre hivatkoztak.

Nach dem Krieg gab es im Gebiet der SBZ / DR bzw DDR wohl 12 Wagen auf die der name Langenschwallbacher passt.
Meist im türinger Raum.

Einige Wagen haben sich auch nach Erfurt, Köln oder Magdeburg verirrt. (Quelle: Der Langenschwalbacher, Eisenbahn-Kurier-Verlag.)

In der DDR liefen solche Wagen auf der Relation Gräfenroda-Gotha, Georgenthal-Fröttstädt, Rentwertshausen-Römhild.


Előzmény: alkotasu (2616)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.22 -1 0 2616

Én ezt a honlapot találtam Langenschwalbacher ügyében:

https://www.donnerbuechse.eu/

 

A SCHICHT a BC4i-pr23-ast mintázta meg, ráadásul többféle peronnal, zárt, egyik oldalon nyílt, mindkét végén nyílt. Nincs rá bizonyítékom, de szerintem biztosan egyféle kivitelben volt csak valójában: a 3. o. felől volt zárt. Ebből a típusból 1 élte túl a háborút, a DB-nél maradt.

 

A C4i-pr23-ból és a CD4i Pr 23-ból nem maradt 1 sem.

 

A C4id Pr 23-ból viszont (majdnem?) az összes megmaradt.

 

Persze ha van valamilyen ettől pontosabb információd, hogy a BC4i-pr23-ból került az NDK-ba, azt örömmel veszem, mert akkor nem teszem félre az '58 utáni pályaszámú (mindkét végén zárt peronos) kocsimat.

 

 

Előzmény: György barát (2615)
György barát Creative Commons License 2024.11.20 -1 1 2615

Mind az 50 000 000 németet megkérdezted a Langenschwalbachi vagonokról? 

Maradt 2 (vagy 3) a szovjet zónában. Egyikük valamikor még hattyúnyakas lábakat is kapott. 

Az E 69 005 (is) DR volt 1938 és 1948 között. (Kicsi, hosszú Reichsbahn tábla.) 

A 23.0 és Bn 150 modellek tervezésekor még nem voltak meg a sorozatok. 

Gőz 55, 64, 91; diesel V 200, Nohab, VT 135, SVT; villany CC 70... 

Mükéne még? 🤔 

 

Előzmény: alkotasu (2613)
róbertke Creative Commons License 2024.11.20 0 0 2614

Kedves Barátom! 

Ha majd jársz a Kelenföldi Börzén, és látsz az eladó cuccok között egy alábbi Piko Junior E69 mozdonykát, 

csapj le rá mint tyúk a takonyra és alaposan nézd meg rajta a feliratozást! Nagy meglepetésben lesz részed! 

Előzmény: alkotasu (2613)
alkotasu Creative Commons License 2024.11.20 -1 0 2613

"Az egyikben bal menetes, a másikban jobb menetes szegeccsel hegesztették az oldalakat. 😁 "

 

Na, ez jó... :-)))))

 

 

"Ha már "P...", akkor megemlítem a PV és a Pannónia V 55-öst. Kavarás? Vagy az akkori pénz, technika és igény színvonala. "

 

A PV esetében valóban. Az NDK esetében nem. Mert az nem pénz, technológia kérdése, hogy a Ci-33-at pontos (legörbített) tetővel, szegecsek nélkül - hegesztett változatban, a sorozat példányoknak megfelelően gyártsák le. Az sem, hogy a Langenschwalbachert, meg az E69 005-öt NDK-s kivitelben gyártották le (jó, az E69 megjelent DB-sként is), holott azok mind az NSZK-ban voltak. Az E69 biztosan, de a németek sem tudnak NDK-ba keveredett Langenschwalbacherről. A CSD BN 150-est az 1 példányban létező protóról mintázták. A korában jónak mondható BR 50 után hátrább léptek, és legyártották a 2 pld-os BR 23-as prototípust - elég hülye konstrukcióval. A DR-nek a BR 24-esből sem jutott sok, ha nem csal az emlékezetem, akkor 3-4 db, ilyet is csinált a Gützold (de ez legalább működőképesebb konstrukció volt). A Pwi 32-es modellezték meg, amiből 1 példány volt; igaz, jó pályaszámmal, de készült DR-es és DB-s változat, namármost akkor melyik a hamis? Szóval azért 1960 környékén volt az NDK-s genosszékban valami para, hogy a Nyugat majd kifürkészi, hogy miféle járművei vannak a DR-nek, és ezért csak 1-2 példányos járműveket mintáztak meg. Ez kavarás volt, szerintem politikai okokból.

Előzmény: György barát (2611)
róbertke Creative Commons License 2024.11.18 -1 1 2612

"Az egyikben bal menetes, a másikban jobb menetes szegeccsel hegesztették az oldalakat. 😁 " 

 

Ennél már csak a Betontalpfa az érdekesebb konstrukció! 😁 

 

Előzmény: György barát (2611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!