Keresés

Részletes keresés

diginewl Creative Commons License 2019.11.06 0 2 1896

Itt még van egy (talán érdemes elhozni, mert egy ideig nem lesz másik)

https://www.modelleisenbahn.com/shop/b.php?a=32101&h=364

 

Természetesen a modellezés elsősorban erről szól, ahogy leírtad: büszkévé tesz,hogy ezt mind magamnak köszönhetem

Amiért nehezen álltam neki az a következő:

A BRAWA tervez most kihozni (DB-ből már ki is hozott) ilyen motorkocsikat. Beiwagen DR-es most is van hozzá.

https://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/triebwagen/44712-verbrennungstriebwagen-br-vt137-dr/

Ezek olyan 70-80eFT körül lesznek. Amivel annyi a teendőd, hogy kiveszed a dobozból, és felteszed a sínre... Nem ment el vele egy (két/három) hónapod. Ismerve a brawa-t a részletekkel, és a hajtásokkal sem lesz gond.

Amiért mégis a régi átalakítása mellett döntöttem az nyugalom: ezt a régi PIKO modellt nyugodtan faraghatom, fúrhatom, festhetem, ragaszthatom. Akkor is max 10000Ft megy kárba, ha véletlenül munka közben leejtem. Van egy-két brawa modellem... na, azt mire szétszedtem, kihullott pár hajszálam. Annyira filigrán, részletgazdag mozdonyok, hogy nagy-nagy izgalom szétszedni őket egy dekódercserére, vagy kerék/motorpucolásra.

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1895)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 1895

Köszi a válaszokat,utánanéztem a hajtásnak. Valóban nem olcsó,de mivel már én is elkezdtem az átalakítást,így nincs visszaút! :)

Persze nekem egyéb okok miatt nem mostanára várható a befejezés,de majd igyekszem még ebben az évtizedben összehozni.

Árra visszatérve,kb. húszért vettem a modelleket,tettem bele eddig dekóderfoglalatot,meg dekódert,valamint LED-re cseréltem az izzókat. Ez eddig nagyjából harminc-ezer összesen. Ha megveszem a hajtást az kb. 25000 ft még,KKK van a bontható vagonokban,így arra nem kell költenem. 55 ezerért még mindig megéri megcsinálni és persze büszkévé tesz,hogy ezt mind magamnak köszönhetem!

Előzmény: diginewl (1893)
M63,008 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 1894

Nagyon jó lett! :-)

Előzmény: diginewl (1890)
diginewl Creative Commons License 2019.11.02 0 1 1893

Köszönöm Mindkettőtöknek a szép szavakat!

Örülök, hogy sikerült valami használhatót létrehozni ezekből a közel 40 éves modellekből (bakker tényleg kb. annyi idősek...)

A hajtás PMT. Nagyon szépen jön-megy vele a mozdony. Ereje van, mert egyik tengely tapadógyűrűs.

http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/32101.html

Másik nagy előnye, hogy alacsony, így az ablakszint alá került a hajtás - így eltűntethető. Ha érdekes lehet, teszek róla fel képeket is..kérdés belefér-e a topikba...

Ami sajnos nekem csak utólag tűnt fel, hogy a PMT is realizálja a dolgait. Ami nekem jutott, az már egyszer használatos motort tartalmaz - nem azt ami a képen is látható (bühler).

 

Lehet modernizálni, kérdés: Neked megéri-e? (nekem ez egy gyermekkori álom volt így 30 év után teljesült: egy motorvonat húzzon több kocsit). Ezért nem teljesen reális, ami elment rá időben, és anyagiakban.

Tény hogy maga a modell, egész részletgazdag, és utólag is jól tuningolható. Ha van időd kedved vele foglalkozni, akkor érdemes.

 

Üdv: Jenő

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1891)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 1892

Szerintem is nagyon jól sikerült! Gratulálok hozzá! Ahogy írtam is, tényleg megérte a sok munka, mert kifizetődő lett!

Jöhetnek a többi projektek,  átalakítások:))

Előzmény: diginewl (1890)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 1891

Nagyon jó lett és megerősítetted vele a hitemet,hogy érdemes volt megtartanom ezt a modellt,lehet modernizálni!

Kérdésem a következő,motort cseréltél-e és ha igen,milyet tettél bele?

Előzmény: diginewl (1890)
diginewl Creative Commons License 2019.10.30 0 2 1890
Előzmény: Kimmeria84 (1889)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 1889

Semmi gond! :)

Jól néz ki a videó alapján. Majd amikor összeáll és használod, akkor jössz rá hogy mennyire megérte a sok munka!

Előzmény: diginewl (1887)
diginewl Creative Commons License 2019.10.08 0 0 1888

Egy VT 195 elkészült. Ebbe eredetileg semmilyen végzárfényt nem akartam, mert ezt betétkocsinak szánom. Ezért a vezérlő álláson kicsit szerencsétlenek a fények. A többi kocsin közvetlenül a fényprizmára teszem majd rá a LED-et, akkor fényesebb, és kör-körös lesz a fénye. Majd...

https://youtu.be/qzHgukoDHfw

F1 beltér világítás

F4 Vezérlő állásban menetirány szerint 3 fehér vagy 2 vörös

F5 másik oldalon menetirány szerint semmi, vagy 2 vörös végzár.

Előzmény: diginewl (1887)
diginewl Creative Commons License 2019.10.08 0 1 1887

Ezen jót mosolyogtam, nehogy félreértsd!!!

"a modern technika sok lehetőséget ad."

Tudod az a baj, hogy 2019-et írunk, és nem 2005-t. Az a kapcsolás, ami most a kocsikban van, kb akkor íródott a PACO honlapján - a mai napig elérhető - , a DCC pedig bőven múltszázadi találmány.

És itt mi ennek MOST örülünk. Nagyon elszaladt a vasútmodellezés mellet a világ. De az tény, hogy ezt bárhogyan próbálják beleszuszakolni egy virtuális világba, az sosem lesz olyan jó, mint amikor a fejed mellett lassan elduruzsol egy modellmozdony :))))

Szerintem valahol ez az érzés tartja életben ezt az egész modellvilágot még.

Bocs az OFF-ért.

Majd jelentkezem, ha összeállt a szerelvényem.

Előzmény: Kimmeria84 (1886)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1886

Nagyon szivesen!

Tényleg komolyan gondolod :) Így tényleg nem lesz probléma. A belső világítás nem is volt eszembe, de a modern technika sok lehetőséget ad.

Ha minden kocsi működő, így adja magát, hogy ledekkel és dekóderrel minden megoldható!

 

Előzmény: diginewl (1885)
diginewl Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1885

Igen, köszönöm a megerősítéseket, a kimerítő segítséget, és válaszokat!!!

 

"a szükség és hiány nagy úr, ezért nem válogattak a szerelvények összeállításánál!" Igen, ezért gondolkodom univerzálisban.

Digitálisban megy a munka. Minden kocsiban van külön-külön funkciódekóder - PACO oldaláról felhasznált, saját gyártmány. A VT 185 motorvonat, és a VT 195 vezérlők is mind beépített KKK-val rendelkeznek.

Az áramátadós lehetőséget elvetem, mert tudom hogy macerás összekötni a csatlakozásokat.

 

Arra jutottam, hogy van két olyan vezérlőkocsim, amin mind a két végén van kinematika, így ezek besorolhatók, mindkét oldalukkal szerelvénybe, vagy csak önálló vagonként is, mozdony után. Itt mind a két végén lesz vörös zárfény, mely menetirány szerint aktiválható lesz. Ha ez a kocsi éppen vezérlőként működik, akkor felkapcsolható rajta az előre 3 fehér fény, és a maradék kimeneten meg a kocsi belső világítás kapcsolhatósága megmarad (így jön össze a 4 kapcsolható kimenet)

 

A 3-ik vezérlőnek csak az egyik oldalára építettem kinematikát, a vezérlő vége szépen el van látva mindenféle horoggal, meg kábelekkel, így ott mozdonycsatlakozás nem lehetséges. A túloldalon ezért kimaradnak a vörös zárfények, cserébe a vezérlő oldalon lesz előre két fehér, fönn a csúcsfény, és a vörös kapcsolhatósága, plusz a teremvilágítás.

Így le tudok fedni mindenféle variációt, és még egy gőzös is húzhat egy (kettő/három) vezérlőkocsit VT 195-öt.

Kicsit beégett nekem ez a motorvonat szerelvény dolog, de talán csak sikerül összeállítani.

Most a piros LED-ekre várok Kínából. Ha azok megérkeznek be tudom fejezni.

 

(A motorkocsi is hasonló extrákkal van ellátva: ott is kapcsolható a csúcsfény, vontató üzemmódban lekapcsolhatók arról az oldalról a zárfények, és PMT hajtás van benne...)

Előzmény: Kimmeria84 (1883)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1884

Bocsánat, két helyen is elírtam: vezérlőt húz vezérlő véggel!

Előzmény: Kimmeria84 (1883)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 2 1883

Ez egy érdekes kérdés!

Én hasonló problémával találkoztam, amikor vettem egy rivarossi 4 részes emeletes szerelvényt és csak az egyik végén van vezérlő egység!

Az egyszerű szétszedhetőség érdekében lényegében össze kell akasztani a kocsikat! A nem vezérlős végén is van zárfény.A két vég két különálló dekóder foglalatot kapott így külön is működtethető a két vége!

Bár a nem kevés vételáron a két dekóder dob még rendesen :)

Már többen is leírták és a korabeli képeken videókon jól látszódik, hogy a szükség és hiány nagy úr, ezért nem válogattak a szerelvények összeállításánál!

Ezt csak azért írtam le, mert gyakran előfordult hogy egy emeletes szerelvényt vontatott gőzös!

Annak tök mindegy volt hogy vezérlő véggel húzta a szerelvényt, mert úgy sem volt alkalmas a tolt menetes üzemre! Ezért az általad vázolt probléma is elég életszerű lehet, hogy egy mozdony húz egy vezérő kocsit " vak" véggel!

Mert csak az áll rendelkezésre az adott vonalon és nem bajlódnak a megfordításával, de utasok tudnak rajta utazni!

Modellezési szempontból szerintem két lehetőség van:

Ha van lehetőség digitális üzemre, akkor a motorkocsi kap  egy dekódert, a vezérlő kocsi meg egy funkció dekódert!

Így külön-külön is működtethetőek és annyi kocsit sorolsz be közéjük, amennyit csak akarsz!

És ha csak a vezérlőt kapcsolod egy mozdony után, akkor is tud világítani.

A másik lehetőség függetlenül hogy analóg vagy digitális, a kkk-ba elektromos kapcsolót raksz és csak a motorkocsi kap dekódert ( vagy nem) analógban csak a vörös fény kimenetet kell átkötni az átmenő kábelre és irány váltásnál a vezérlő kocsin jelenik meg!

Ennek hátránya, hogy macerás a bontás!

A fényvezetés szerintem megoldható egy közbenső vezérlő kocsi prizmájával, hiszen az úgysem világít :)

Ha csak egy mozdony után sorozol be egy vezérlőt vak véggel, és nem akarsz bajlódni a világítással, dobj a végére egy zárjelző tárcsát! Vagy még egy reko kocsit:)

Ismrős lehet amikor hazánkba a halbis kocsikhoz megérkeztek pár éve a hozzá tartozó vezérlőkocsik és a mozdonyok ugyanúgy körbejártak, mert nem tudták használni és vezérlő véggel húzták a szerelvényeket!

Lényegében elvesztette funkcióját!

Remélem tudtam segíteni és elnézést mindenitől a hosszúra sikeredett írásért!

 

Előzmény: diginewl (1878)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1882

Semmi gond, azért köszönöm a jó szándékot! :)

Most vettem egy Leuna Mirathen silókocsit amit egyszer már kiadott a roco és a 17 db ezres boltban hagyás után is úgy érzem hogy nem bántam meg!

Szerintem van jövője a dr modell paletta fejlesztésnek, mert sokan hódolnak neki, és egy új feljesztésért sokan hajlandóak vagyunk többet fizetni.

Előzmény: diginewl (1881)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1881

Üdv! Igazad van a színt benéztem.... a brawa-nak volt többféle zöld színe. Abban a szín változatban még, ha jól tudom nem jött ki ez a vegyes vagon (bár nem gyűjtöm őket, csak ennyi van belőle).

Szerintem még lehet, hogy a roco is ráfanyalodik a dr-es cuccok gyártására, főleg ha így fogynak a rekowagnek, a rövidek. Modellezés szempontjából nagyon előnyösek, a reko, és mod-wagnek, mert rövidebbek a klasszikus, nem hossz torzított Y kocsiktól.

((Az ár mindenhol relatív. A roco nem ide gyárt nekünk. (az ő árát osszuk el legalább 3-al. Ez 15 Eur.) 5000Ft-ért röhögve megéri nem? Ja hogy nem ott élünk ahova ő gyárt. Evvan.))

Előzmény: Kimmeria84 (1880)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1880

Szia!

Már párszor volt ez téma régebben, és ahogy írtam is a hagyományos chrome- oxid zöld kocsiról volt szó és még mindig nincs tudomásom róla, hogy megjelent volna :(

Mint ahogy a képen látható kocsi is III-IV. korszakosként van hírdetve, voltaképpen erősen III. korszakos és  IV. korszak nagyon eleje! No meg a fehér csík is erről árulkodik.

Nálam ezért sem jöhetett szóba és most is árulják pár helyen!

De már nem aktuális, mert hiánypótlásként ott a roco :)

Más: az eddig kiadott roco reko III. korszakos kocsijai viszont sokkal ígéretesebbnek tűnnek, talán itt is a fehér csík dob rajta :)

A IV. korszakosak nagyon fogynak borsos áruk ellenére is!

Ha meglesznek a kocsik, csinálhatnál egy összehasonlítást!

Előzmény: diginewl (1879)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1879

Üdv!

"Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt."

Van belőle, igaz túrni kell érte az e-bay-t, és sajnos nem azonnal jön a vétel.

(bocs a minőségért, de nem akartam netről betenni, hogy: á persze, csak onnan összevadásztam - legyen a válasz)

 

Még várok a roco EP III rekowagenjeire. Elméletileg nemsokára kijönnek a gyárból - mi az az egy év még.

Viszont azt látom, hogy az EP IV már van ami kifogyott: azaz Német-földön is van erre kereslet. Meglátom idehaza, hogy mekkora különbség a piko, és a roco azonos típusú kocsijai között...

Newl

Előzmény: Kimmeria84 (1868)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1878

Tisztelt Fórumtársak!

Ismét egy "nagy" kérdéssel fordulok Hozzátok:

(előző hozzászólásba is tettem képet, mi az elképzelés)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152108100&t=9005919

A piko H0 VT motorvonat VT 185- és VT 195 vezérlőkocsikból összeállított szerelvény vezérlőkocsijaival kapcsolatban van egy kérdésem.

A motorvonat több vezérlőkocsit is tud majd húzni. Azok a vezérlőkocsik, akik a szerelvényen belülre kerülnek, ott a végzár fények természetesen nem fognak világítani. A vezérlőkocsiknak az egyik vége rendelkezik vezetőállással - hiszen vezérlőkocsi (itt kapcsolható a előre fehér/előre csúcsfény/hátra zár-vörös fény).

A gondom a másik oldalával van, ami olyan betétkocsis (beiwagen). Itt csak vörös fény lehetőség van. Viszont ennek a kivilágítása technikailag nagyon nehéz, mert nincs fényvezető prizmával ellátva.

 

Tehát, ha véletlenül egy sima mozdony után kapcsolják ezt a vezérlőkocsit (át lett mindenki szabványos KKK-ra alakítva), úgy hogy nem a vezérlőrész van hátul, akkor nem lesz rajta zárfény.

Most jön a kérdés: mennyire életszerű, hogy egy vezérlőkocsinak mindig a vezérlő állása van a szerelvény végén?

Köszönettel: Newl

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1877

Ha valaki tud ZDF Info adót fogni akkor érdemes nézni. Mostanság elég sok DDR-es időkből való felvételt adnak le. Szinte minden nap van érintve DR akár a hadsereg miatt, akár bármilyen köznapi témát érintve. Tegnap olyan részlet volt ahol a bunkereket mutatták be. Több helyen még az oda vezető "iparvágányt" is álcázták rendesen.

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.10.05 0 1 1876

Valahol az én NDK-mban...

JaniBAU Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1875

Köszönöm! :-) Cementgyárat,azt azért nem építek.. Igen hibátlan darab.

Előzmény: Kimmeria84 (1874)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.08.25 0 0 1874

Gratula hozzájuk, jól mutatnak így együtt!

Ezek szerint cement gyárat is építesz? :)

Amúgy még nem is láttam ilyen szép példányt, aminek nincsenek hiányosságai!

 

Előzmény: JaniBAU (1873)
JaniBAU Creative Commons License 2019.08.20 0 3 1873

Folytassuk a DR játékot, ipari tolatógépekkel. :-)

 

Előzmény: Ferenc73 (1872)
Ferenc73 Creative Commons License 2019.06.20 0 3 1872

DR játék magyarországon, 2019 Fehérvári úti kiállitás

 

JaniBAU Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1871

Szerintem kötelezó darab.

JaniBAU Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1870

Szerintem kötelezó darab...

Szinkronrelé Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1869

Így kívülről ránézve, néhol még jobb állapotban van, mint a MÁV bizonyos jelenleg is közlekedő járművei. Bár a mindenhol nagy falat gépészeti berendezésekben valószínűleg nagyobb károk estek a sok állás miatt, szerintem az utasnak mindegy, hogy az eredeti motor dohog benne, vagy egy azonos teljesítményű, de hatékonyabb.

Mindenesetre jó lenne, ha elérnék az úriemberek céljukat, és újra önerőből futna a síneken ez az impozáns jármű. 

Előzmény: Kimmeria84 (1867)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.06.15 0 0 1868

Sziasztok!

Igen gyenge a fórum már egy jó ideje, de erről csak mi tehetünk! :)

Már régebben írtam, hogy vettem 3 brawa gyártmányú 4 tengelyes reko kocsit, de valamiért ehhez a változathoz nem készült félpoggyász kocsi, ezért a roco nemrégiben kiadott két és három tengelyes reko kocsijai közül választottam poggyász kocsit!

Teljesen új konstrukció, szép kidolgozás, bár nem egy túlbonyolított kocsi, amit lehet kihoztak belőle!

Az ára viszont közel 15 ezer forint, ami nem kevés egy ilyen kocsiért.

Annak ellenére hogy elég puritán kocsi, nem bántam meg!

Szerintem jól mutat a brawa kocsi mellett. Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt.Feltűnt, hogy szélesebb és a tető íve is elég más!

Szerintem megszokható és több videón is felfedeztem ezt a különbséget.

A piko által kiadott kocsikat nem ismerem, de árban az sem sokkal olcsóbb!

Roco kocsikból nem terveztek szerelvényt, mert borsos ára miatt egy négy kocsis szerelvény is 60 rugó körül lenne :(

 

 

Kimmeria84 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 1867

Reméljük sikerül nekik feltámasztani! Nekem mindig is nagyon tetszett és remélem egyszer a modelljét is sikerül beszereznem!

A videóban feltűnő képek a fénykorból is nagyon jók! Azért jó, hogy még vannak ilyen elhivatott emberek akik időt, energiát nem sajnálva próbálják megmenteni az utókor számára ezt és remélhetőleg még sok más járművet!

Előzmény: dude78 (1866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!