Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.12.30 0 0 1900

Volt egy másik vonat Saxonia néven amiben voltam zöld kocsik meg a csehek is adtak bele saját kocsikat. Siófokon volt autós kocsira rámpázás.

Előzmény: rizibácsi (1897)
rizibácsi Creative Commons License 2019.12.30 0 0 1899

Nagyon Köszönöm! Eszement kép, a vörös csillag már le van feketével takarva. Minden jót, Rizmajer.

Előzmény: KZsoe (1898)
KZsoe Creative Commons License 2019.12.30 0 1 1898

Szia.

 

Kicsit fellapoztam kicsit a könyvemet, ami rejt hasznos információkat kérdéseddel kapcsolatban. :) 

Létezett egy Favorit nevű nemzetközi vonat (Ex 1476/1477) ami 1990-ig közlekedett Lipcse - Drezda - Komárom - Székesfehérvár (- Balatonfüred) - Fonyód között.

A könyv szerint 1978-tól az összes vagon, amelyik a DDR területén is közlekedett (értsd a teljes útvonalon), DR vagonokból állt és volt a szerelvényben 2 db Mitropa Y hálókocsi és 1 Mitropa étkezőkocsi is az Y ülőhelyes kocsik mellett.

 

Végezetül itt egy fénykép a Favoritról. A szerelvény végén látható két piros kocsi valószínűleg a fentebb említett két háló lehet. 

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Statistiken/1988xxxx-000001-iz.html

 

Remélem sikerült segitenem. Ha további infóra lenne szükséged, akkor szívesen megbogarászom alaposabban a könyvet.

Üdv. Zsolt

Előzmény: rizibácsi (1897)
rizibácsi Creative Commons License 2019.12.30 0 0 1897

Sziasztok! BUÉK!

Lehet már kérdeztem, de 70 felett már nem szégyen....A DR krómoxidzöld-bézs un. Y vagonjai jártak Magyarországon, B.Füred-és Siófok viszonylatban? Ha igen, mi volt az express neve? MITROPA háló és étkező is járt nálunk EP IV. ben? Köszönöm, Rizmajer. 

diginewl Creative Commons License 2019.11.06 0 2 1896

Itt még van egy (talán érdemes elhozni, mert egy ideig nem lesz másik)

https://www.modelleisenbahn.com/shop/b.php?a=32101&h=364

 

Természetesen a modellezés elsősorban erről szól, ahogy leírtad: büszkévé tesz,hogy ezt mind magamnak köszönhetem

Amiért nehezen álltam neki az a következő:

A BRAWA tervez most kihozni (DB-ből már ki is hozott) ilyen motorkocsikat. Beiwagen DR-es most is van hozzá.

https://www.brawa.de/produkte/h0/lokomotiven/triebwagen/44712-verbrennungstriebwagen-br-vt137-dr/

Ezek olyan 70-80eFT körül lesznek. Amivel annyi a teendőd, hogy kiveszed a dobozból, és felteszed a sínre... Nem ment el vele egy (két/három) hónapod. Ismerve a brawa-t a részletekkel, és a hajtásokkal sem lesz gond.

Amiért mégis a régi átalakítása mellett döntöttem az nyugalom: ezt a régi PIKO modellt nyugodtan faraghatom, fúrhatom, festhetem, ragaszthatom. Akkor is max 10000Ft megy kárba, ha véletlenül munka közben leejtem. Van egy-két brawa modellem... na, azt mire szétszedtem, kihullott pár hajszálam. Annyira filigrán, részletgazdag mozdonyok, hogy nagy-nagy izgalom szétszedni őket egy dekódercserére, vagy kerék/motorpucolásra.

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1895)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 1895

Köszi a válaszokat,utánanéztem a hajtásnak. Valóban nem olcsó,de mivel már én is elkezdtem az átalakítást,így nincs visszaút! :)

Persze nekem egyéb okok miatt nem mostanára várható a befejezés,de majd igyekszem még ebben az évtizedben összehozni.

Árra visszatérve,kb. húszért vettem a modelleket,tettem bele eddig dekóderfoglalatot,meg dekódert,valamint LED-re cseréltem az izzókat. Ez eddig nagyjából harminc-ezer összesen. Ha megveszem a hajtást az kb. 25000 ft még,KKK van a bontható vagonokban,így arra nem kell költenem. 55 ezerért még mindig megéri megcsinálni és persze büszkévé tesz,hogy ezt mind magamnak köszönhetem!

Előzmény: diginewl (1893)
M63,008 Creative Commons License 2019.11.02 -1 0 1894

Nagyon jó lett! :-)

Előzmény: diginewl (1890)
diginewl Creative Commons License 2019.11.02 0 1 1893

Köszönöm Mindkettőtöknek a szép szavakat!

Örülök, hogy sikerült valami használhatót létrehozni ezekből a közel 40 éves modellekből (bakker tényleg kb. annyi idősek...)

A hajtás PMT. Nagyon szépen jön-megy vele a mozdony. Ereje van, mert egyik tengely tapadógyűrűs.

http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/32101.html

Másik nagy előnye, hogy alacsony, így az ablakszint alá került a hajtás - így eltűntethető. Ha érdekes lehet, teszek róla fel képeket is..kérdés belefér-e a topikba...

Ami sajnos nekem csak utólag tűnt fel, hogy a PMT is realizálja a dolgait. Ami nekem jutott, az már egyszer használatos motort tartalmaz - nem azt ami a képen is látható (bühler).

 

Lehet modernizálni, kérdés: Neked megéri-e? (nekem ez egy gyermekkori álom volt így 30 év után teljesült: egy motorvonat húzzon több kocsit). Ezért nem teljesen reális, ami elment rá időben, és anyagiakban.

Tény hogy maga a modell, egész részletgazdag, és utólag is jól tuningolható. Ha van időd kedved vele foglalkozni, akkor érdemes.

 

Üdv: Jenő

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1891)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 1892

Szerintem is nagyon jól sikerült! Gratulálok hozzá! Ahogy írtam is, tényleg megérte a sok munka, mert kifizetődő lett!

Jöhetnek a többi projektek,  átalakítások:))

Előzmény: diginewl (1890)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 1891

Nagyon jó lett és megerősítetted vele a hitemet,hogy érdemes volt megtartanom ezt a modellt,lehet modernizálni!

Kérdésem a következő,motort cseréltél-e és ha igen,milyet tettél bele?

Előzmény: diginewl (1890)
diginewl Creative Commons License 2019.10.30 0 2 1890
Előzmény: Kimmeria84 (1889)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.10 0 0 1889

Semmi gond! :)

Jól néz ki a videó alapján. Majd amikor összeáll és használod, akkor jössz rá hogy mennyire megérte a sok munka!

Előzmény: diginewl (1887)
diginewl Creative Commons License 2019.10.08 0 0 1888

Egy VT 195 elkészült. Ebbe eredetileg semmilyen végzárfényt nem akartam, mert ezt betétkocsinak szánom. Ezért a vezérlő álláson kicsit szerencsétlenek a fények. A többi kocsin közvetlenül a fényprizmára teszem majd rá a LED-et, akkor fényesebb, és kör-körös lesz a fénye. Majd...

https://youtu.be/qzHgukoDHfw

F1 beltér világítás

F4 Vezérlő állásban menetirány szerint 3 fehér vagy 2 vörös

F5 másik oldalon menetirány szerint semmi, vagy 2 vörös végzár.

Előzmény: diginewl (1887)
diginewl Creative Commons License 2019.10.08 0 1 1887

Ezen jót mosolyogtam, nehogy félreértsd!!!

"a modern technika sok lehetőséget ad."

Tudod az a baj, hogy 2019-et írunk, és nem 2005-t. Az a kapcsolás, ami most a kocsikban van, kb akkor íródott a PACO honlapján - a mai napig elérhető - , a DCC pedig bőven múltszázadi találmány.

És itt mi ennek MOST örülünk. Nagyon elszaladt a vasútmodellezés mellet a világ. De az tény, hogy ezt bárhogyan próbálják beleszuszakolni egy virtuális világba, az sosem lesz olyan jó, mint amikor a fejed mellett lassan elduruzsol egy modellmozdony :))))

Szerintem valahol ez az érzés tartja életben ezt az egész modellvilágot még.

Bocs az OFF-ért.

Majd jelentkezem, ha összeállt a szerelvényem.

Előzmény: Kimmeria84 (1886)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1886

Nagyon szivesen!

Tényleg komolyan gondolod :) Így tényleg nem lesz probléma. A belső világítás nem is volt eszembe, de a modern technika sok lehetőséget ad.

Ha minden kocsi működő, így adja magát, hogy ledekkel és dekóderrel minden megoldható!

 

Előzmény: diginewl (1885)
diginewl Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1885

Igen, köszönöm a megerősítéseket, a kimerítő segítséget, és válaszokat!!!

 

"a szükség és hiány nagy úr, ezért nem válogattak a szerelvények összeállításánál!" Igen, ezért gondolkodom univerzálisban.

Digitálisban megy a munka. Minden kocsiban van külön-külön funkciódekóder - PACO oldaláról felhasznált, saját gyártmány. A VT 185 motorvonat, és a VT 195 vezérlők is mind beépített KKK-val rendelkeznek.

Az áramátadós lehetőséget elvetem, mert tudom hogy macerás összekötni a csatlakozásokat.

 

Arra jutottam, hogy van két olyan vezérlőkocsim, amin mind a két végén van kinematika, így ezek besorolhatók, mindkét oldalukkal szerelvénybe, vagy csak önálló vagonként is, mozdony után. Itt mind a két végén lesz vörös zárfény, mely menetirány szerint aktiválható lesz. Ha ez a kocsi éppen vezérlőként működik, akkor felkapcsolható rajta az előre 3 fehér fény, és a maradék kimeneten meg a kocsi belső világítás kapcsolhatósága megmarad (így jön össze a 4 kapcsolható kimenet)

 

A 3-ik vezérlőnek csak az egyik oldalára építettem kinematikát, a vezérlő vége szépen el van látva mindenféle horoggal, meg kábelekkel, így ott mozdonycsatlakozás nem lehetséges. A túloldalon ezért kimaradnak a vörös zárfények, cserébe a vezérlő oldalon lesz előre két fehér, fönn a csúcsfény, és a vörös kapcsolhatósága, plusz a teremvilágítás.

Így le tudok fedni mindenféle variációt, és még egy gőzös is húzhat egy (kettő/három) vezérlőkocsit VT 195-öt.

Kicsit beégett nekem ez a motorvonat szerelvény dolog, de talán csak sikerül összeállítani.

Most a piros LED-ekre várok Kínából. Ha azok megérkeznek be tudom fejezni.

 

(A motorkocsi is hasonló extrákkal van ellátva: ott is kapcsolható a csúcsfény, vontató üzemmódban lekapcsolhatók arról az oldalról a zárfények, és PMT hajtás van benne...)

Előzmény: Kimmeria84 (1883)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1884

Bocsánat, két helyen is elírtam: vezérlőt húz vezérlő véggel!

Előzmény: Kimmeria84 (1883)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 2 1883

Ez egy érdekes kérdés!

Én hasonló problémával találkoztam, amikor vettem egy rivarossi 4 részes emeletes szerelvényt és csak az egyik végén van vezérlő egység!

Az egyszerű szétszedhetőség érdekében lényegében össze kell akasztani a kocsikat! A nem vezérlős végén is van zárfény.A két vég két különálló dekóder foglalatot kapott így külön is működtethető a két vége!

Bár a nem kevés vételáron a két dekóder dob még rendesen :)

Már többen is leírták és a korabeli képeken videókon jól látszódik, hogy a szükség és hiány nagy úr, ezért nem válogattak a szerelvények összeállításánál!

Ezt csak azért írtam le, mert gyakran előfordult hogy egy emeletes szerelvényt vontatott gőzös!

Annak tök mindegy volt hogy vezérlő véggel húzta a szerelvényt, mert úgy sem volt alkalmas a tolt menetes üzemre! Ezért az általad vázolt probléma is elég életszerű lehet, hogy egy mozdony húz egy vezérő kocsit " vak" véggel!

Mert csak az áll rendelkezésre az adott vonalon és nem bajlódnak a megfordításával, de utasok tudnak rajta utazni!

Modellezési szempontból szerintem két lehetőség van:

Ha van lehetőség digitális üzemre, akkor a motorkocsi kap  egy dekódert, a vezérlő kocsi meg egy funkció dekódert!

Így külön-külön is működtethetőek és annyi kocsit sorolsz be közéjük, amennyit csak akarsz!

És ha csak a vezérlőt kapcsolod egy mozdony után, akkor is tud világítani.

A másik lehetőség függetlenül hogy analóg vagy digitális, a kkk-ba elektromos kapcsolót raksz és csak a motorkocsi kap dekódert ( vagy nem) analógban csak a vörös fény kimenetet kell átkötni az átmenő kábelre és irány váltásnál a vezérlő kocsin jelenik meg!

Ennek hátránya, hogy macerás a bontás!

A fényvezetés szerintem megoldható egy közbenső vezérlő kocsi prizmájával, hiszen az úgysem világít :)

Ha csak egy mozdony után sorozol be egy vezérlőt vak véggel, és nem akarsz bajlódni a világítással, dobj a végére egy zárjelző tárcsát! Vagy még egy reko kocsit:)

Ismrős lehet amikor hazánkba a halbis kocsikhoz megérkeztek pár éve a hozzá tartozó vezérlőkocsik és a mozdonyok ugyanúgy körbejártak, mert nem tudták használni és vezérlő véggel húzták a szerelvényeket!

Lényegében elvesztette funkcióját!

Remélem tudtam segíteni és elnézést mindenitől a hosszúra sikeredett írásért!

 

Előzmény: diginewl (1878)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1882

Semmi gond, azért köszönöm a jó szándékot! :)

Most vettem egy Leuna Mirathen silókocsit amit egyszer már kiadott a roco és a 17 db ezres boltban hagyás után is úgy érzem hogy nem bántam meg!

Szerintem van jövője a dr modell paletta fejlesztésnek, mert sokan hódolnak neki, és egy új feljesztésért sokan hajlandóak vagyunk többet fizetni.

Előzmény: diginewl (1881)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1881

Üdv! Igazad van a színt benéztem.... a brawa-nak volt többféle zöld színe. Abban a szín változatban még, ha jól tudom nem jött ki ez a vegyes vagon (bár nem gyűjtöm őket, csak ennyi van belőle).

Szerintem még lehet, hogy a roco is ráfanyalodik a dr-es cuccok gyártására, főleg ha így fogynak a rekowagnek, a rövidek. Modellezés szempontjából nagyon előnyösek, a reko, és mod-wagnek, mert rövidebbek a klasszikus, nem hossz torzított Y kocsiktól.

((Az ár mindenhol relatív. A roco nem ide gyárt nekünk. (az ő árát osszuk el legalább 3-al. Ez 15 Eur.) 5000Ft-ért röhögve megéri nem? Ja hogy nem ott élünk ahova ő gyárt. Evvan.))

Előzmény: Kimmeria84 (1880)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1880

Szia!

Már párszor volt ez téma régebben, és ahogy írtam is a hagyományos chrome- oxid zöld kocsiról volt szó és még mindig nincs tudomásom róla, hogy megjelent volna :(

Mint ahogy a képen látható kocsi is III-IV. korszakosként van hírdetve, voltaképpen erősen III. korszakos és  IV. korszak nagyon eleje! No meg a fehér csík is erről árulkodik.

Nálam ezért sem jöhetett szóba és most is árulják pár helyen!

De már nem aktuális, mert hiánypótlásként ott a roco :)

Más: az eddig kiadott roco reko III. korszakos kocsijai viszont sokkal ígéretesebbnek tűnnek, talán itt is a fehér csík dob rajta :)

A IV. korszakosak nagyon fogynak borsos áruk ellenére is!

Ha meglesznek a kocsik, csinálhatnál egy összehasonlítást!

Előzmény: diginewl (1879)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1879

Üdv!

"Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt."

Van belőle, igaz túrni kell érte az e-bay-t, és sajnos nem azonnal jön a vétel.

(bocs a minőségért, de nem akartam netről betenni, hogy: á persze, csak onnan összevadásztam - legyen a válasz)

 

Még várok a roco EP III rekowagenjeire. Elméletileg nemsokára kijönnek a gyárból - mi az az egy év még.

Viszont azt látom, hogy az EP IV már van ami kifogyott: azaz Német-földön is van erre kereslet. Meglátom idehaza, hogy mekkora különbség a piko, és a roco azonos típusú kocsijai között...

Newl

Előzmény: Kimmeria84 (1868)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1878

Tisztelt Fórumtársak!

Ismét egy "nagy" kérdéssel fordulok Hozzátok:

(előző hozzászólásba is tettem képet, mi az elképzelés)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152108100&t=9005919

A piko H0 VT motorvonat VT 185- és VT 195 vezérlőkocsikból összeállított szerelvény vezérlőkocsijaival kapcsolatban van egy kérdésem.

A motorvonat több vezérlőkocsit is tud majd húzni. Azok a vezérlőkocsik, akik a szerelvényen belülre kerülnek, ott a végzár fények természetesen nem fognak világítani. A vezérlőkocsiknak az egyik vége rendelkezik vezetőállással - hiszen vezérlőkocsi (itt kapcsolható a előre fehér/előre csúcsfény/hátra zár-vörös fény).

A gondom a másik oldalával van, ami olyan betétkocsis (beiwagen). Itt csak vörös fény lehetőség van. Viszont ennek a kivilágítása technikailag nagyon nehéz, mert nincs fényvezető prizmával ellátva.

 

Tehát, ha véletlenül egy sima mozdony után kapcsolják ezt a vezérlőkocsit (át lett mindenki szabványos KKK-ra alakítva), úgy hogy nem a vezérlőrész van hátul, akkor nem lesz rajta zárfény.

Most jön a kérdés: mennyire életszerű, hogy egy vezérlőkocsinak mindig a vezérlő állása van a szerelvény végén?

Köszönettel: Newl

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1877

Ha valaki tud ZDF Info adót fogni akkor érdemes nézni. Mostanság elég sok DDR-es időkből való felvételt adnak le. Szinte minden nap van érintve DR akár a hadsereg miatt, akár bármilyen köznapi témát érintve. Tegnap olyan részlet volt ahol a bunkereket mutatták be. Több helyen még az oda vezető "iparvágányt" is álcázták rendesen.

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.10.05 0 2 1876

Valahol az én NDK-mban...

JaniBAU Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1875

Köszönöm! :-) Cementgyárat,azt azért nem építek.. Igen hibátlan darab.

Előzmény: Kimmeria84 (1874)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.08.25 0 0 1874

Gratula hozzájuk, jól mutatnak így együtt!

Ezek szerint cement gyárat is építesz? :)

Amúgy még nem is láttam ilyen szép példányt, aminek nincsenek hiányosságai!

 

Előzmény: JaniBAU (1873)
JaniBAU Creative Commons License 2019.08.20 0 3 1873

Folytassuk a DR játékot, ipari tolatógépekkel. :-)

 

Előzmény: Ferenc73 (1872)
Ferenc73 Creative Commons License 2019.06.20 0 3 1872

DR játék magyarországon, 2019 Fehérvári úti kiállitás

 

JaniBAU Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1871

Szerintem kötelezó darab.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!