Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2025.12.04 0 0 33764

Hát én eddig mindig át tudtam húzni rajta a porvédőket, sosem vettem ki a kormányműből a fogaslécet.

 

Előzmény: palinkastom (33763)
palinkastom Creative Commons License 2025.12.04 0 0 33763

Köszönöm a választ, időközben megoldódott a dolog. 

A porvédő gumi cseréhez kellett volna levenni, de rájött a barátom is, hogy nem levehető.

A rúd ki lett véve a kormányműből, úgy elléggé necces volt a gumit ráhúzni,

de végül is sikerült, nem szakadt el.

Előzmény: FeZ_ (33762)
FeZ_ Creative Commons License 2025.12.03 0 0 33762

Szerintem zsugorkötéssel lehet rajta, de még sosem kellett levennem semmilyen szereléshez. 

Ti miért akarjátok leszedni ? 

Előzmény: palinkastom (33761)
palinkastom Creative Commons License 2025.11.29 0 0 33761

Sziasztok!

Barátom javítja az autóját: XM 2,1 TD Kombi. 

Az a kérdése, hogy ez hogyan jön le a kormányrúd végéről?

A válaszokat előre köszönöm!

 

Bossszancs Creative Commons License 2025.08.12 0 0 33760

Köszönöm a szakértést, én is ettől tartottam. Szóval, akkor van két külön hibám, a kockaszelep és az első elektroszelep körül. A fene egye meg.

Előzmény: FeZ_ (33759)
FeZ_ Creative Commons License 2025.08.11 0 0 33759

A kockaszelep pont úgy szokott sziszegni, ahogy leírtad: amikor nem nyúlsz a kormányhoz. 

A nyomásszabályzó lehet, hogy azért nem kattog, mert nem is éri el a lekapcsolási nyomásértéket a rendszer. Menet közben a pumpa gyorsabban dolgozik és a kormányt is tekergeted, így gyorsabban építi fel a nyomást és kevésbé szökik, talán ezért hallod csak menet közben a kattogást.

Biztosabbat nyomásméréssel lehetne megtudni. 

A nyomásesés mindkét hidraktív szelepre kihat.

 

Egy ilyen komplex rendszernél, főleg amikor már kopottabb, sokszor nem mindig egyértelműen egy alkatrész a hiba oka. Lehet, hogy kicseréled a kockaszelepet egy elvileg jóra és nem változik semmi. Vagy igen. :-P Bár én inkább a nyomásszabályzóval együtt szoktam cserélni egy olyan rendszerből, amelyik tutira jól működött. (nyilván azóta, amióta új alkatrészeket nem lehet kapni) 

 

 

 

Előzmény: Don Carada (33758)
Don Carada Creative Commons License 2025.08.11 0 0 33758

Oké, igazad van, nekem is eszembe jutott később, hogy tán nem osztottam meg minden szükséges információt. :-) A kocsi '94-es S1, ORGA 6358. Az biztos, hogy kockaszelep van benne.

Éppen az a baj, hogy nem tudom, a keményedés összefügg-e a sziszegéssel. Azt tudom, hogy (kb 150 bar?) alatt a hidraktív szelepek nem nyitnak, de mondom, a hátulja jól működik. (Meghimbáltam, látványos a különbség.)

Volt régebben egy sziszegős fékszelepem, az fékezéskor sziszegett, vagyis amikor nyitva volt. Mármost ebből kiindulva kérdezem, hogy a kormányszervó működtetése NÉLKÜL sziszegő rendszerben a kockaszelepre vagy a kormányszervóra gyanakodjak? Illetve tud-e a kockaszelep olyat, hogy csak az első hidraktív szelepet blokkolja, a hátsót nem?

Még valami. Menet közben lehet hallani a nyomásszabályzó kattanását, úgy 3-4 másodpercenként. Álló helyzetben, alapjáraton járó motornál ezt nem hallom, csak a sziszegést...

Előzmény: FeZ_ (33757)
FeZ_ Creative Commons License 2025.08.11 0 0 33757

Azt jó lett volna tudni, hogy pontosan milyen-, mikori autóról van szó ;-)

Lehet olyan, hogy a disztribútor szelep ereszt át, jellemzően az szokott olyat "csinálni" egy olyan rendszerben, amiben van.  A keményedésnek több oka is lehet, de ha a megjelenése összefügg a sziszegéssel, lehet olyan, hogy a rendszernyomás ha egy érték alá csökken a rendszerben , akkor a hidraktív szelepek akkor sem fognak nyitni, ha amúgy működnének, ami okozhat kemény rugózást.

Persze ez csak elmélkedés az autó pontos adatai nélkül....

 

Előzmény: Don Carada (33756)
Don Carada Creative Commons License 2025.08.11 0 0 33756

Szervusztok!

 

Hozzáértő véleményt szeretnék kérni. Néhány napja üzem közben állandó sziszegés hallatszik a motornál. Akkor szűnik meg ideiglenesen, ha megmozdítom a kormányt, vagyis dolgozik a szervó. Nyilván erős belső átfolyásról van szó, de melyik lehet a ludas, a disztribútor szelep, vagy a kormányszervó?

A másik baj, hogy a kocsi eleje (csak az eleje) állandóan 'kemény'. Ez kicsit később kezdődött, mint a sziszegés, de összefügghet a kettő?

 

raider Creative Commons License 2025.02.07 0 0 33755

Sziasztok, lenne egy eladó új generátorom, ami sajnos nem volt jó a 605-re, mert nem fért fel az olaj-víz hőcserélő miatt, viszont a V6-24v-n kívül minden másra jó. Franciaországból rendeltem, a szállítós közben minimálisan sérült a műanyag burkolata (ez a képeken látható). Ha esetleg valakit érdekel, 35e az ára (ez kevesebb mint a beszerzés+postaköltség), néhány képet is beszúrok róla. ÉRdeklődni az adataimnál levő emailen lehet, átvétel BP északi részén megoldható, postázni is tudom, előreutalás esetén. Ja igen, ha valakinek van jó állapotú, 120A Mitsubishije (rövidebb ennél), akkor szívesen elcserélem minimális értékegyeztetéssel.

palinkastom Creative Commons License 2024.10.05 0 0 33754

Köszi! 👍

Előzmény: FeZ_ (33752)
palinkastom Creative Commons License 2024.10.05 0 0 33753

Köszönöm! 👍

FeZ_ Creative Commons License 2024.10.05 0 1 33752

Jobb menetes, tehát balra kell lazítani. 

Előzmény: palinkastom (33751)
palinkastom Creative Commons License 2024.10.04 0 0 33751

Sziasztok! Egy kis segítség kellene. XM 2,1 TD Kombi

A főtengely szíjtárcsa rögzítő csavar jobb, vagy balmenetes? (Merre jön ki?) A válaszokat előre köszönöm!

Lilaman Creative Commons License 2024.06.17 0 0 33750

Kb. 2 éve voltam náluk, de kiszerelt gömböket vittem.

Valamennyit kellett várni, de "azonnal" megcsinálták.

Kicsit keménynek tűnt az ár, de hát manapság minden kemény ilyen szögből.

A cég maga régóta foglalkozik Citroen-ekkel - olyan 20 éve is voltam náluk -, de hogy az egyes szerelők tapasztalata mekkora, azt nem tudom.

Egyszóval jók. Szerintem.

Előzmény: ZC (33749)
ZC Creative Commons License 2024.06.17 0 0 33749

Vélemény, tapasztalat velük kapcsolatban?

 

Előzmény: Lilaman (33748)
Lilaman Creative Commons License 2024.06.17 0 0 33748

1203 Budapest, Kende Kanuth utca 15.

Előzmény: ZC (33747)
ZC Creative Commons License 2024.06.17 0 0 33747

Tud valaki Budapesten gömb töltési lehetőséget?

 

Köszönöm

Don Carada Creative Commons License 2024.01.31 0 0 33746

"Na most van gáz", illetve: "Hát, ez probléma."

 

Két hete időpontra vittem a kocsit a szervizbe. Jól futott az autópályán, az érdi emelkedőn is szépen felment. Aztán az első lámpánál kiderült, hogy alapjárat nincs, és a motor is harmatgyenge. Vagyis semmi látványos hang- vagy fényjelenség nem kísérte a katasztrófát. Nah, akkor kezdődött a gépészkedés, mert az automata váltót D-ben hagyva, féken állva a motor leállt. Váltó üresbe; bal láb a féken, jobbal kicsi gáz, hogy legalább 1300 legyen a fordulatszám, induláskor 2000, váltót D-be, padlógáz, csigaverseny... Izgalmas volt.

Elvittem a kocsit a szervizhez (néhányszor újra kellett indítani, mert mégis megállt; az sem volt egyszerű), de másnap reggel, és azóta sem tudták beindítani. Azóta is ott áll az utcán.

A szerelő megesküszik rá, hogy nem csak az üzemanyag-ellátással van baj, hanem legalább egy hengerben nincs kompresszió, és visszaböfög. De némi hímezés-hámozás után az is kiderült, hogy ő nem tudja vállalni a javítást.

 

Mármost nekem nincs kapásból B tervem. Mindenkit megkérdezek, akit ismerek, így benneteket is, hátha valaki ismer valakit, aki elvállalná a munkát.

 

Nem vagyok az a fillérbaszó típus. Tudom, hogy sokba kerül, ha egy mozdíthatatlan kocsi elfoglal egy szerelőállást. De szeretem az XM-et, és ésszerű (mondom: tudom, hogy sokba fog kerülni...) határok között szeretném életben tartani.

 

Ha bárki tud segíteni, megköszönöm.

Don Carada Creative Commons License 2023.12.12 0 0 33745

Szervusztok!

Új műsorszámmal lepett meg az öreglány: egy ideje nem kéri indítás után a féklámpák ellenőrzését. Stabilan hibásnak jelzi a bal és/vagy a jobb hátsó lámpákat (nem azok, minden működik), de a féklámpákról nem szól semmit. Nincs üzenet az egérmozin, és magától elalszik a fék hibajelzés is.

A tempomat viszont működik, szóval nem gondolom, hogy a fékpedálban lévő kapcsoló romlott el.

Valakinek van tapasztalata, hogy ez most mitől van, és hova fajulhat, ha nem foglalkozom vele?

 

Don Carada Creative Commons License 2023.08.26 0 0 33744

Köszönöm a tippet. Végül rávettem magamat, és szétborítottam a gyújtáskapcsolót. Az elektromos érintkezők meg voltak feketedve, megtisztítottam őket. Ha valaki még beleállna egy ilyen munkába: nagyon vigyázzon az öreg műanyagokra, törnek, mint a ropi. Nekem is az volt a szerencsém, hogy volt egy tartalék kapcsolóm. (Ezért is mertem belevágni a dologba.) A kis laprugókat pedig a műanyag ház figyelmes összepattintása után elölről, a kis réseken keresztül kell a helyükre tuszkolni.

Azóta teljesen rendben indul a kocsi. Sajnos, a generátor ettől nem javult meg, azt még cserélni kell.

Előzmény: ZC (33742)
raider Creative Commons License 2023.06.16 0 0 33743

Az "engine running" az a motorjárás-érzékelő relé, pl. ha automata klímád van, akkor az csak akkor működik, ha ez a relé zár.

Előzmény: Don Carada (33741)
ZC Creative Commons License 2023.06.16 0 0 33742

Nekem is volt hasonló tapasztalatom indítási nehézségekkel, S2 2.0i 16V. Gondoltam, hogy az indítómotor az ok, így gyorsan vettem -jó áron- egy újat, aztán beépítést követően nem javult a helyzet. Ekkor elkezdtem méricskélni, bár ezt inkább az elején kellett volna megtenni, és azt tapasztaltam, hogy indítózáskor az indítómotor behúzó tekercsén rettenetesen leesett a feszültség. Aztán visszafelé tovább haladva kiderült, hogy már a gyújtáskapcsoló kimenetén is leesik olyankor a feszültség. Ekkor szétszedtem és láttam, hogy a régi 'kenő/kontakt zsír' meg van feketedve, keményedve és emiatt rossz volt a kontaktus. Jól megtisztítottam, majd összeraktam (ez utóbbi nem volt egy egyszerű dolog), és láss csodát, azóta tökéletesen működik az indítás, ráadásul még az USB-s töltőben lévő akkufesz mérő is jóval magasabb (normálisabb) értéket mutat.

Előzmény: Don Carada (33741)
Don Carada Creative Commons License 2023.06.15 0 0 33741

Köszönöm az ötleteket! A kocsi ORGA-száma 6358, szóval baromi öreg. Automata, 2.1 TDI, Bosch adagolóval.

Amit én kiolvasni véltem a kapcsolási rajzból: van az autobox relé, ez a rajzon a 801-es számot viseli, és vannak azok a relék, amik a klímát, a fűthető üléseket és a szélvédő fűtését kapcsolják (gondolom "ki" állásba) indításkor, ezek a 817, 820, 821 és 824 számúak. Van még egy, a 848-as, ehhez annyi van odaírva, hogy "engine running". Ezt nem tudom, mit csinál. Mást nem találtam a rajzon, de az elektromos kapcsolási rajzok nem az erősségem...

A legnagyobb rejtély, hogy a nyomógombbal rövidre zárt indítómotor esetében még mi tilthatja magát az indítómotort? Vagy mégis a legkézenfekfőbb válasz lehet az igaz, hogy a behúzómágnes vacakol? Korábban nem volt ilyen öreg autóm, de még soha nem tapasztaltam vagy hallottam mástól ilyen jellegű indítási problémákról, úgy tűnik, az XM-nek viszont stabil öregkori betegsége... Sajnos, az elektromossághoz abban a műhelyben sem kimondottan értenek, ahova vinni szoktam a járgányt, ott  is csak annyit tudott mondani a szerelő, hogy már több ilyet látott.

Új foglalatokat vettem a hozzájuk való relékkel, 80A kapcsolt áramra vannak méretezve, remélem, erre a kis időre már bírni fogják.

raider Creative Commons License 2023.06.14 0 0 33740

Elvileg a műszerfal alatti biztosítékdobozban lehet (1030-as relé), ha benzines a kocsi. Ha dízel, akkor nem tudom. Mondjuk nekem is pont ez a problémám, úgyhogy ez egy jó tipp, bár én a gyújtáskapcsolóra gyanakszom ilyenkor először.

Előzmény: Don Carada (33738)
FeZ_ Creative Commons License 2023.06.13 0 0 33739

Az automataváltósnál én úgy emlékszem van indítómotor relé.

Persze orga szám alapján kapcsolási rajzot lehet nézni, de ez az emlék elég határozott. 

(javítottam már hasonló problémával 1-2 XM-et és ebből volt automata is, de csak ez utóbbi emléke van meg, hogy relézve van)

 

Ha cserélsz majd reléfoglalataot, ajánlom, hogy vegyél egy tubus akkumulátor saru zsírt (pl. A Liqui Moly gyárt ilyet) és az anya sarukat a csatlakozókban jól tömd meg ezzel a zsírral. Ez vezeti az áramot a kontaktokban amennyire kell és véd a korróziótól. Jól megnöveli a csatlakozók élettartamát.  ;-)

Előzmény: Don Carada (33738)
Don Carada Creative Commons License 2023.06.13 0 0 33738

Jó napot mindenkinek!

Nagyon leült a fórum... Vagy az összes Xm-mel minden rendben van, vagy kihaltak mind...

Az enyém, lekopogom, remekül működik. A múlt héten vett részt harmadik alkalommal a Crosshungary rendezvényen, most egyben, öt nap alatt autóztunk ezer mérföldet Szobról Visegrádra. (Igen, a hosszabb úton mentünk. a határ mentén. :-) A hűtőventilátor reléinek makacskodásán kívül nem volt semmi baja. Mondjuk pH03N1xM már évekkel ezelőtt megmondta, hogy cseréljem ki az összes relét a zárhídon. Most kiszedtem és megpucováltam a lábaikat, aj, mi volt ott... A csere már nem odázható tovább, bár inkább a foglalatok látszanak tropának.

 

Viszont, mivel az összes relét pucolgattam, más, kellemes változást is tapasztaltam, igaz, csak ideiglenesen. Alapból az van, hogy a kocsi csak vonakodva indul be a gyújtáskulcs elfordítására. Főleg hidegen, a műszerfal elsötétedik, és se kép, se hang. Már régen be van szerelve egy indítógomb, ami rövidre zárva ad áramot az indítómotornak, de az az érdekes, hogy gyakran azzal sem indul elsőre. Egy határozott kattanást lehet hallani (és a műszerfalon élve maradnak a jelzések!), de ennyi. A második-harmadik (...ötödik...) gombnyomásra aztán beindul. Most úgy másfél napig pöccre indult a kulccsal is. :-)

 

Mármost úgy tudom, ez a kattogás klasszikusan az indítórelé hibája lehet, ellenben az XM-ben gyárilag nincs relézve az indítómotor, ha jól tudom. A gyújtáskapcsolót nemrég cseréltem, igaz, bontottra. A zárhídon bal oldalon elöl levő egyik relé az automata váltó üres vagy park állását ellenőrzi; ez nem kattanhat, amikor a gombot nyomom, mert amúgy sebességben is indul a motor. (Keserű tapasztalat, de szerencsém volt...) Az indítómotor és a behúzómágnes pár éve lett cserélve, nem bontottra, újra. Van esetleg valakinek tippje, melyik relé kattanhat, és miért nem indul azonnal a nyomógombbal? Mi maradhat még a rendszerben, ami akadályozza az amperek szabad áramlását?

Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.19 0 0 33737

No mégiscsak sikerült kontaktolni,köszi!

Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 33736

Írtam neki,de szerintem vagy a cím nem jó,vagy menekül a CX-ek elől.:))

Előzmény: hatablak (33734)
Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 33735

Köszönöm!:)

Előzmény: hatablak (33734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!