valaki légyszi aki mostanában erre jár (ld. tegnap és ma): Mi van most itt a környéken? (ld. a Kerepesi kereszteződésnél?) (hajléktalanok vagy megint az utat buherálják? Mondjuk tök gáz mert az egészet feltúrták ha jól láttam és legutóbb mintha ez lett volna a gond)
Nem igazán kapcsolódik a topik témájához, de annyiban köze van hozzá, hogy mindkettő a Körvasúton van! :) Mivel a Körvasút közelében/mentén laksz és látom vannak különböző pontjairól felvételeid, ezért egy kérdés/kérésem lenne: a Körvasút közepe táján található egy rövidke, három szakasz-szigetelőből álló fázishatár. Melyik részén található pontosan valamit nincs-e róla fotód? Természetesen ha mások is tudnak segíteni, várom a válaszokat! Előre is köszönöm!
tegnap óta megint megy a kürtölés - most speciel nappal - ezek szerint megint elkezdtek dolgozi a Kerepesin...
Azt hiszem ideje lesz ezekkel az infókkal kezdeni valamit - pl. amikor dudálás van akkor elkerülni a Kerepesit mert könnyen lehet, hogy az útépítés miatt dugó van...
hát attól azért nem kell tartanod, hogy én pl. alábecsülök egy mozdonyt csak a kinézete alapján... elég nagy az már önmagában is ahhoz, hogy elhigyjem, hogy esélyünk se lenne vele szemben :) Amit maga után húz az már csak "bónusz";o)
(igazából most, hogy leírtad koppant le, hogy a farncba tényleg, a fehér tényleg nem egyenlő a szabaddal... csak engem iszonyúan rászoktattak arra, hogy akámit is látok nézzek körül alaposan... csak ez a fehér =/= szabad valahogy nem is tudatosult bennem .... Mondjuk az szerintem se jó, hogy enyhítettek ezen mert jobb az ha az emberek csak mert fehéren villog még körbelesnek néhányszor... Az viszont igen komoly szívás ha fehéren villog és nincs leengedve a sorompó - olyankor hiába néz körül az ember mégsem számít annyira a vonatra mintha fehéren villogna és egyáltalán nem lenne sorompó... és ha olyankor valami baleset történik az szerintem kőkeményen a sorompó karbantartójának a felelőssége is - ld. írta volna ki, hogy nem működik vagy bármi... már ha egyáltalán észrevette - mert ez azért nagyon nem ugyanaz mintha piros lett volna és nincs leengedve)
Hát, tudod az úgy van, hogy mindig azt szídják, aki épp kéznél van. Mint ahogy régebben a vonaton utazva is tapasztaltam (10 évig bejártam Bicskéről Pestre), hogy a kalauzt szídták az utasok, ha késett a vonat stb. Ez mindenhol így működik, ahogy az is, hogy nem kérik ki a hozzáértők véleményét a főnökök. Annak ellenére sem, hogy gőzük sincs arról, amit csinálnak....
Nem érdemes mellre szívni, nagyon jó fejek vagytok, de tényleg! Jó ez a fórum és
Fatar37!
igen is köszönjük azokat a képeket!!! Ebben a világban igenis értékelendő, ha valaki ilyen segítőkész....
Bocsánat a félrevezetésért, én még úgy tanultam, hogy a fehér nem egyenlő a szabaddal, hanem csak a működőképességet jelzi. Úgy látszik, hogy azóta ezt - az egyébként megalapozott szabályt - jelentősen enyhítették. Elnézést, de ez egy nagyon hülye enyhítés volt - szerintem.
"fehéren villog a lámpa (ami nem egyenlő a "szabad"-dal!!! - ld. KRESZ)"
Khm. 1/1975 KPM-BM Rendelet (KRESZ) 19. § (1) A vasúti átjáró biztosítására szolgáló jelzőberendezések: a fénysorompó, a félsorompó és a teljes sorompó. (2) A fénysorompó a vasúti jármű közeledését és áthaladását két egymás mellett levő, felváltva villogó piros fénnyel jelzi; egyébként a készülék villogó fehér fényt ad.
(8) A továbbhaladást - a 39. § (1) bekezdésében foglaltak megtartása mellett - engedélyezi a) a fénysorompó villogó fehér fényjelzése,
39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett ... veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni.
Ha látom, hogy felfigyeltek a közeledő járműre (teljesen mindegy, hogy csak egy mozdony, vagy akármilyen vonat), nem látok az átjáró felé tartó, körbe nem néző közlekedőt, és a sorompó is üzemszerűen működik, akkor nem kürtölök. Ha netán valaki csak halvány jelét adja, hogy megpróbál átslisszolni előttem, akkor viszont keményen az átjáróig nyomom. Talán hagy benne némi nyomot a kürt és az esetleges anyázások a többi jelen lévő részéről.
És egy jótanács: felejtsétek el, hogy ez "csak" egy tehervonat, vagy "csak" egy mozdony. Manapság a különféle vonatoknál és gépmeneteknél annyira közelítenek egymáshoz a sebességek, hogy szinte azonos sebességgel közlekedik mindegyik.
Csak egy egyszerű példa, a szemléletesség kedvéért: pl. Pestszentlőrinctől Pilisig az IC 120-szal megy, de a legtöbb személyvonat is, és akár néhány mozdony is. Bár arrafelé most nem nagyon járnak tehervonatok a vágányzár miatt, de a legtöbb tehervonat 80-100 km/h-val halad, ha éppen nem tartja fel a forgalom. És nem csak azon a vonalon/vonalszakaszon!
Úgyhogy mindenki maga döntse el, mennyire képes meg(nem)ítélni a közeledő jármű sebességét pusztán a "kinézete" alapján!
Az a legtisztább, hogy amíg le van zárva a sorompó, vagy villog a két piros lámpa, addig pihi van! Majd ha szabad lesz az átjáró, és villog a fehér, akkor - de akkor is alapos körültekintés után - lehet átmenni. Előfordul ugyanis, hogy a sorompó üzemzavara miatt nem csukódik le a csapórúd, vagy továbbra is fehéren villog a lámpa (ami nem egyenlő a "szabad"-dal!!! - ld. KRESZ), a vonat pedig akkor is jönni fog, mert egy vasúti átjáróban a vonatnak van elsőbbsége, ezt tudomásul kell venni! Van egy kivétel, amikor bizony nekünk kell elsőbbséget adni a közút felé, de ezt le sem írom, mert nagyon ritkán fordul elő, és sokkal jobb, ha ezzel nem kavarok be. Első a vonat és kész! :-)
Teljesen mindegy,mi jön.Ha gépmenet megyek,ha vonattal,bármelyik irányba,a bejáraton mindig meg kell állnom.Éjszaka azért mert alszik a szolgálattevő,nappal nem tudom mit csinál.Ha meg már megálltam,biztos,hogy az átjárón lassan fogok menni.
mintha valaki írta volna, hogy az utóbbi időben IC-k is jártak erre (én egyébként hajlamos vagyok kategorizálni, így nekem van a vonat -ami hosszú és van a mozdony ami rövid... aztán itt mondjuk csak IC-t írok mert arról tudom, hogy gyors:) bocsi :)
Lehet, hogy azért jön lassabban néha egy mozdony, mert az állomáson kitérőbe járatják és meg is állítják. A Ferroglobus iparvágányát kiszolgáló menetek mozdonyainál pl mindig így van.
A menetrendszerint közlekedő teher illetve személyvonatok nem állnak meg Rákosszentmihály állomáson.
Ja, a másik: miért haladna gyorsabban az IC, mint egy személyvonat? A vasútnál gyakran el kell vonatkoztatni attól, hogy mi is jön. Itt nincs olyan, mint a közúton, hogy az autópályán a merdzsós csávesz gyorsabban tép, mint a skodás nagypapi. Ha egy mozdony gépmenetben halad pl. Rákos-Rendező felől Rákosra, az mehet bármilyen gyorsan. Ha meg egy IC lassít egy megállj jelzés miatt, lehet, hogy az csak 30-cal fog becsorogni egy adott útátjáróba.
A vasúton az sem játszik, hogy átkelés előtt először balra nézek, aztán jobbra. Mert ha a jármű helytelen vágányon közlekedik (ami semmi rosszat nem jelent, csupán teljesen biztosított, "menetiránnyal szembeni" közlekedést), akkor nagy a gond. Így járt egy gyerek, aki Göd állomás területén nem nézett szét eléggé, aztán a mozdony a végtagjait külön-külön adogatta ki a vágány mellé. :( Hál'istennek nem voltam ott.
én ezt szoktam látni... ha csak a mozdony jön akkor épphogy átdöcög... (vagy csak azért tűnik így mert rövid? ) Nem hiszem... de ezt eddig mindig így tapasztaltam... (mi rendszeresen ott szoktunk átjárni mert sokkal hamarabb kiérünk az Örsre mintha a HÉV-nél kéne átmennünk ahol majdnem mindig pirosat kapunk)